Rechts onderin in het Wii menu het envelopje aanklikken, vervolgens links onderin beeld het rechtse pictogrammetje en dan op adresboek.quote:Op maandag 22 oktober 2007 18:45 schreef febster het volgende:
[..]
Weet je nog waar ik dat kon vinden?
Als ze bij de VVD zo aan blijven klooien ga ik als trouwe VVD'er zekers te weten switchenquote:Op maandag 22 oktober 2007 20:08 schreef ArTiC het volgende:
[..]
oh..dat had ik niet meegekregen...er blijft niet veel van de VVD over dan een zielig hoopje...ik zou bijna op verdonk gaan stemmen
Zijn studio was op de Hoogstraat 185quote:RE:-
Elk jaar eert STRP met programmaonderdeel RE: (ofwel ‘de erfenis’) een Eindhovenaar die deze stad als kunst- en technologiestad op de kaart heeft gezet. Dit jaar aandacht voor de enige Eindhovenaar die in Hollywood doorbrak, een eigen ster op de Walk of Fame bezit én twee Oscars heeft gewonnen. We hebben het over animatievirtuoos George Pal (1908). Pal –oorspronkelijk afkomstig uit Hongarije- was een pionier op het gebied van stop motion animatie, waarin duizenden poppen de hoofdrol spelen. Deze destijds baanbrekende vorm van animatie heeft nog altijd haar charme niet verloren.
RE: blikt dit jaar niet alleen terug in het verleden, maar schenkt ook aandacht aan het van oorsprong Eindhovense Blender. Blender is gratis open source software voor 3D-modelling, animatie en renderen. Ook zijn er animatiefilms mee te maken die kwalitatief gelijkwaardig zijn aan die van de grote Hollywood studios. In 2006 ging de met Blender gemaakte film Elephants Dream in premičre; het was wereldwijd de eerste animatiefilm gemaakt met open source software en nog in HD-kwaliteit ook. Natuurlijk is Elephants Dream op STRP te zien.
George Pal en Blender krijgen een ereplaatsje op de tweede STRP editie in de vorm van een ééndaags animatiefestival op zondag 25 november.--
George Pal
De in 1908 in Hongarije geboren Pal was een ware pionier op het gebied van animatietechniek. Hij is de grondlegger van de ‘puppetoon’ wat een samenvoeging is van ‘puppet’ (marionet, speelpop) en ‘animated cartoon’. Voor deze techniek maakte hij gebruik van honderden, zoniet duizenden, houten poppen. Al deze poppen waren handgemaakt en met de hand beschilderd en konden iedere beweging aannemen die nodig was. Het maken van deze films was zeer arbeidsintensief; aan een filmpje van 7 minuten werkten gedurende 4 maanden zo’n 15 mensen. Er waren maar liefst 2000 handgemaakte poppen voor zo’n filmpje nodig!
Voor Philips maakte Pal een groot aantal reclamefilms. Reclame zag er toen wel heel anders uit dan nu. Een ‘commercial’ kon in die tijd makkelijk 7 minuten duren en was een kleine speelfilm op zich. Pas op het eind van de film werd duidelijk dat bijvoorbeeld Philips erachter zat. In 2002 besteedde het Holland Animatie Festival in Utrecht ruimschoots aandacht aan deze reclamecommercials.
Het werk van Pal bleef ook in Amerika niet onopgemerkt en hij werd door diverse filmmaatschappijen uitgenodigd films te komen maken. Hij zou vanuit zijn studio aan de Hoogstraat poppenfilms voor de voorprogramma’s in Amerikaanse bioscopen gaan produceren. Doordat de oorlog uitbrak, is het niet zo ver gekomen. Pal vluchtte naar de Verenigde Staten om zich daar te vestigen en zijn werk voort te zetten. Hier nam zijn carričre een grote vlucht. In Amerika kwam Pal in dienst van het machtige Paramount Pictures. Hier verfijnde hij zijn puppetoon techniek steeds verder, maar hij begon zich ook in trucage en special effects te verdiepen. Hoogtepunten in zijn loopbaan waren de films ‘Desitination Moon’ (1950) en ‘The War of the Worlds’ (1953) waar hij de special effects voor deed. In 1960 werd hij producent van Time Machine waarvoor hij een Oscar ontving. Zijn roem is nog steeds zichtbaar in de vorm van een eigen ster op de beroemde Walk of Fame in Hollywood.
Groot gelijk...en dat noemt zich liberaal dan...nog ff en ze kunnen fuseren met de PvdAquote:Op maandag 22 oktober 2007 20:23 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Als ze bij de VVD zo aan blijven klooien ga ik als trouwe VVD'er zekers te weten switchen.
Het was ook echt onduidelijk...ik snapte het ook nietquote:Op maandag 22 oktober 2007 20:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat stukje wat bb postte
Voel je niet zo snel aangesproken
Ik voel mezelf niet aangesprokenquote:Op maandag 22 oktober 2007 20:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat stukje wat bb postte
Voel je niet zo snel aangesproken
Dat is wederom wel sick. En dat weet ik zonder het stukje te hebben gelezenquote:Op maandag 22 oktober 2007 21:08 schreef amaranta het volgende:
http://www.nu.nl/news/128(...)nkorf_Amsterdam.html
Jezus... hoe wanhopig moet je dan zijnquote:Op maandag 22 oktober 2007 21:08 schreef amaranta het volgende:
Dat is correct.quote:Op maandag 22 oktober 2007 21:25 schreef bleiblei het volgende:
Maar dat verhaal van Georg Pal kenden jullie nog niet of wel?
Beetje vreemde titel.quote:Op maandag 22 oktober 2007 21:08 schreef amaranta het volgende:
Er staat "van" bijenkorf. Niet "in" bijenkorf.quote:Op maandag 22 oktober 2007 21:47 schreef Juup© het volgende:
[..]
Beetje vreemde titel.
Dus een moeder springt met haar kind in bijenkorf?
[ afbeelding ]
Een Bijenkorf is helemaal niet zo hoog dat je jezelf dood kunt vallen.
Het gebouw waarin de zaak Bijenkorf zit dan weer wel.
Kortom, in vind de titel niet geheel juist.
Er staat:quote:Op maandag 22 oktober 2007 21:49 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Er staat "van" bijenkorf. Niet "in" bijenkorf.
En het kan zijn dat gebouw ook de "bijenkorf" heet.
Weisneus.
quote:Op maandag 22 oktober 2007 21:47 schreef Juup© het volgende:
[..]
Beetje vreemde titel.
Dus een moeder springt met haar kind in bijenkorf?
[ afbeelding ]
Een Bijenkorf is helemaal niet zo hoog dat je jezelf dood kunt vallen.
Het gebouw waarin de zaak Bijenkorf zit dan weer wel.
Kortom, in vind de titel niet geheel juist.
van mensen die van een gebouw springen?quote:Op maandag 22 oktober 2007 22:09 schreef Juup© het volgende:
Kan er helaas zo snel geen filmpje van vinden
Moet je ff zoeken op 9/11quote:Op maandag 22 oktober 2007 22:13 schreef ArTiC het volgende:
[..]
van mensen die van een gebouw springen?![]()
Nee van mensen die zichtbaar stuiteren als ze na een sprong op de grond terecht komen.quote:Op maandag 22 oktober 2007 22:13 schreef ArTiC het volgende:
[..]
van mensen die van een gebouw springen?![]()
Ik ga kijken of iemand mijn cassettedeck nog wilquote:Op maandag 22 oktober 2007 22:28 schreef ArTiC het volgende:
weer wat verkocht via the internets...nee geen bank
Heb je geld nodig ofzo?quote:Op maandag 22 oktober 2007 22:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik ga kijken of iemand mijn cassettedeck nog wil
flikker het weg danquote:
goed zo...je hebt van die mensen die het liefst alles bewarenquote:Op maandag 22 oktober 2007 22:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat doe ik met het meeste ook wel
Ik heb er wel moeite mee hoor, maar als het eenmaal in de kliko zit niet meer.quote:Op maandag 22 oktober 2007 22:43 schreef ArTiC het volgende:
[..]
goed zo...je hebt van die mensen die het liefst alles bewaren
quote:Op maandag 22 oktober 2007 22:40 schreef ArTiC het volgende:
was dit nou voor of na je operatie Juup?
[ afbeelding ]
Naar een crisisopvang brengen of naar een stichting waar ze er iets goeds mee kunnen doen. Heeft DuchessX ook gedaan (op degene na die bewaard konden blijven).quote:Op maandag 22 oktober 2007 22:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik heb er wel moeite mee hoor, maar als het eenmaal in de kliko zit niet meer.
Maar wat doe je nou met al die oude knuffels van vroeger? Drie er uit pikken die je mag bewaren en de rest wegkiepen ofzo?
Ik heb er 1 bewaard..die staat op mijn nachtkastje (ooit voor mijn eigen kind(eren))...de rest heb ik laatst (tot ontsteltenis van bb) idd weggedaan (goed doel).quote:Op maandag 22 oktober 2007 22:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik heb er wel moeite mee hoor, maar als het eenmaal in de kliko zit niet meer.
Maar wat doe je nou met al die oude knuffels van vroeger? Drie er uit pikken die je mag bewaren en de rest wegkiepen ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |