abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54070275
Naar aanleiding van dit topic heb ik een vraag.
Aangezien het daar wat off-topic ging heb ik er maar een nieuw topic voor geopend.

In bovenstaand topic zegt user Sakura het volgende:
quote:
Kut mensen die katten willen hebben en ze dan naar buiten trappen omdat ze eigenlijk toch een pest hekel aan die beesten hebben en het niet toe willen geven.

Mensen die hun katten naar buiten trappen zijn hun katten niet waard. Die beesten zouden gered moeten worden uit de handen van dat soort debiele mensen.

Heel erg dat je kat doodgereden is, heel erg voor de kat, voor jouw is het niet meer dan wat je verdien, dan moet je maar beter voor je katten zorgen.
Dit is volgens mij een ontzettend overtrokken reactie, ik vind niet dat je katten maar moet binnen houden omdat er buiten zoveel gevaren zijn. Als je zelf naar buiten gaat dan kom je immers ook voor gevaren te staan.
Verder ben ik van mening dat je een kat, daar waar mogelijk wel de kans moet geven om naar buiten te kunnen.
Heb je nou een kat die alleen maar binnen zit, prima hoor, zolang hij dat gewend is is het goed.
Je moet dan alleen niet gaan zeuren dat je gordijnen eraan gaan, want het schijnt dat verveelde katten dat snel gaan doen, en verveelde katten zijn juist vaak de binnenkatten.

Kortom, wat vinden jullie ervan om een kat binnen te houden of juist niet?

Mijn mening in het kort dus: binnen prima, mits er gelegenheid is om naar buiten te gaan (in een drukke stad oid). Maar ik blijf erbij dat een kat die ook buiten mag komen beter is. Je hebt tenslotte een kat omdat je het leuke/lieve beesten vindt en je moet er gewoon ruimte voor hebben.
pi_54070373
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 14:12 schreef Zweefvliegje het volgende:
Naar aanleiding van dit topic heb ik een vraag.
Aangezien het daar wat off-topic ging heb ik er maar een nieuw topic voor geopend.

In bovenstaand topic zegt user Sakura het volgende:
[..]

Dit is volgens mij een ontzettend overtrokken reactie, ik vind niet dat je katten maar moet binnen houden omdat er buiten zoveel gevaren zijn. Als je zelf naar buiten gaat dan kom je immers ook voor gevaren te staan.
Jij en ik kijken links en rechts voor we oversteken. Katten zijn daar wat minder bedreven in.
Katten kunnen prima binnen gehouden worden.
Je kan eventueel (mits je ruimte hebt) een ren maken van je balkon of in je achtertuin. Op die manier kunnen ze buiten komen.

Ik ken mensen die 6 katten hebben (waarvan 5 raskatten) die binnen leven én in een ren mogen.
Die katten schijten tenminste niet in een ander z'n tuin en je weet dat ze niet platgereden worden.
  zondag 21 oktober 2007 @ 14:27:39 #3
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_54070429
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 14:12 schreef Zweefvliegje het volgende:
Je hebt tenslotte een kat omdat je het leuke/lieve beesten vindt en je moet er gewoon ruimte voor hebben.
Ja, jouw ruimte, dankje.

Dankzij de hond komen hier al geen katten meer op het erf, zo'n klotebeest heeft me op jonge leeftijd m'n konijn gekost. Zeer traumatisch om als klein ukkie stukjes van je Flappie terug te vinden, kan ik je vertellen. Die kat vond zichzelf trouwens later terug met z'n kopje in een eigenaardige positie tov de rest van z'n lichaam, maar swa.

Maar verder vind ik katten wel tof hoor. Bij iemand anders thuis. En zolang het geen verwilderde krengen zijn die buiten rondsjouwen met baasjes die voorhouden dat 'dat de natuur' is. .
Ik ga naar huis.
  zondag 21 oktober 2007 @ 14:51:07 #4
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_54070710
binnen houden.

en als je dat niet kan géén kat.

tasten de lokale fauna aan, schijten in je tuin, krassen op je auto en springen voor je auto.

toppunt van asociaal gedrag. als jij ff geen zin hebt in dat beest schop je 'm naar buiten. Als ik een kat in mijn tuin zie krijgt ie een rotschop.

"maar het is een dier wat buiten hoort"

nee dat beest is door de mens gecreëerd.. heeft 0 bestaansrecht.
Huilen dan.
pi_54070783
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 14:27 schreef nietzman het volgende:
Maar verder vind ik katten wel tof hoor. Bij iemand anders thuis. En zolang het geen verwilderde krengen zijn die buiten rondsjouwen met baasjes die voorhouden dat 'dat de natuur' is. .
Ja wat is het dan, een complot?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  zondag 21 oktober 2007 @ 14:59:56 #6
152894 Ex-Lekkerlander
Nee, ik woon er niet meer
pi_54070874
Als katten naar buiten kunnen zeker doen. Daar voelen die beestjes zich lekker bij en ze kunnen hun energie kwijt ipv dat ze binnen alles beginnen te slopen of lastig doen
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
  zondag 21 oktober 2007 @ 15:03:32 #7
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_54070927
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 14:59 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
Als katten naar buiten kunnen zeker doen. Daar voelen die beestjes zich lekker bij en ze kunnen hun energie kwijt ipv dat ze binnen alles beginnen te slopen of lastig doen
ja zadel andere lui maar op met jouw probleem
Huilen dan.
pi_54070982
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 15:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

ja zadel andere lui maar op met jouw probleem
Onze kat is niemand tot last hoor.
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  zondag 21 oktober 2007 @ 15:11:09 #9
165512 MASD
Music is dead.
pi_54071036
quote:
of af en toe een muis loslaten in jouw huis zodat hij kan jagen
Long live music.
pi_54071055
ik heb zelf drie katers en ze leven al 9 jaar binnen, ik heb een afgesloten buitenruimte waar ze kunnen klooien en binnen houden ze zichzelf ook wel bezig (met mijn bank oa ) maar ik ben het ermee eens dat je in een drukbevolkt gebied niet een ander met jouw huisdier kan of mag opzadelen. Als je een vrijstaand huis hebt in een dunbevolkt gebied is dit anders. denk ik
  zondag 21 oktober 2007 @ 15:16:55 #11
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_54071138
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 14:55 schreef crossover het volgende:
Ja wat is het dan, een complot?
.
Ik ga naar huis.
pi_54071222
We hebben een binnenkat die dagelijks naar buiten gaat, maar dan niet verder kan dan zo'n 5 meter vanaf de buitendeur. Erg makkelijk, gewoon aan een lijntje, de eerste maanden liep hij zich geregeld vast (80rondjes om alle poten van de tuinstoelen ) maar nu gebeurt dat niet meer.
Hij vind het geweldig, kan stukje op het gras, kan tussen de struiken liggen, kan op vogels jagen maar ze (vrijwel) nooit pakken. Daarnaast poept hij nooit in de tuin maar gaat hij altijd braaf naar de kattebak
pi_54071318
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 15:16 schreef nietzman het volgende:

[..]

.
Het is toch ook de natuur dat een kat vogels/konijnen en andere dieren eet?
  zondag 21 oktober 2007 @ 15:34:13 #14
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_54071379
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 15:29 schreef crossover het volgende:
Het is niet eens natuurlijk dat een kat door een ecologisch systeem toffelt, laat staan dat 'ie er ook nog eens iets gaat eten.
Ik ga naar huis.
pi_54071435
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 15:34 schreef nietzman het volgende:

[..]

Het is niet eens natuurlijk dat een kat door een ecologisch systeem toffelt,
Wat bedoel je daar mee?
quote:
laat staan dat 'ie er ook nog eens iets gaat eten.
Dat zit gewoon in het instinct van zo'n beest.
  Moderator zondag 21 oktober 2007 @ 15:45:23 #16
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54071534
Ik denk persoonlijk toch dat er een hoop redenen kunnen zijn om je kat binnen te houden.

- Niet het risico lopen dat ze onder een auto komen,

- Minder kans op besmettelijke ziektes,

- Geen risico op vergiftiging,

- Andere mensen hebben geen last van jouw huisdier.

En er zijn er best meer, maar ik vond dit de belangrijkste

Er zijn voor de kat gewoon nog best een hoop risico's buiten, ik snap niet zo goed waarom mensen hun katten die risico's willens en wetens laten lopen.
Als je de kat dan toch persé buiten wil hebben kun je toch de kat gewoon in je eigen tuin houden?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 21 oktober 2007 @ 16:00:36 #17
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_54071776
binnenkatten
Mijn kat kan naar buiten wanneer ie wil, en dat doet ie ook graag.
Beest gaat en staat waar ie wil, en als ie thuiskomt staat er eten voor 'm.

Ik vind het net zo stom om een kat binnen te houden, als een konijn in een hok te doen.
Signature.
pi_54071832
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 15:07 schreef crossover het volgende:

[..]

Je monitort hem 24/7 al ie buiten is
pi_54071877
quote:
Onze katten kunnen binnen prima hun energie kwijt zonder de gordijnen of banken te slopen.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
  zondag 21 oktober 2007 @ 16:29:49 #20
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_54072227
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 16:04 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Je monitort hem 24/7 al ie buiten is
Waarom zou een kat mensen tot last zijn
De enige last die mijn kat veroorzaakt, is dat ie graag geaaid wil worden door iedereen die voorbij komt
Signature.
  zondag 21 oktober 2007 @ 16:38:02 #21
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_54072351
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 15:45 schreef senesta het volgende:
Ik denk persoonlijk toch dat er een hoop redenen kunnen zijn om je kat binnen te houden.

- Niet het risico lopen dat ze onder een auto komen,

- Minder kans op besmettelijke ziektes,

- Geen risico op vergiftiging,

- Andere mensen hebben geen last van jouw huisdier.

En er zijn er best meer, maar ik vond dit de belangrijkste

Er zijn voor de kat gewoon nog best een hoop risico's buiten, ik snap niet zo goed waarom mensen hun katten die risico's willens en wetens laten lopen.
Als je de kat dan toch persé buiten wil hebben kun je toch de kat gewoon in je eigen tuin houden?
om die zelfde redenen zou je zelf ook het best binnen kunnen blijven.

Ik snap mensen niet die hun kat fulltime binnen houden.
Een kat is toch geen binnendier.
Een kat hoort te jagen, en mijn katten doen dat ook.
Ze kunnen gaan en staan waar ze willen, als ze binnen willen zitten kunnen en doen ze dat, en als ze naar buiten willen ook.
En ik kan ze niet in m'n tuin houden, want er zijn allerlei gaten waar ze toch wel door kunnen.
Signature.
pi_54072727
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 16:29 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Waarom zou een kat mensen tot last zijn
De enige last die mijn kat veroorzaakt, is dat ie graag geaaid wil worden door iedereen die voorbij komt
Ze kunnen je tuin volpoepen en de hele buurt midden in de nacht bij elkaar schreeuwen
  zondag 21 oktober 2007 @ 17:06:14 #23
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_54072758
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 17:04 schreef Niek. het volgende:

[..]

Ze kunnen je tuin volpoepen en de hele buurt midden in de nacht bij elkaar schreeuwen
kleine tin dan, als ze 'm volraggen
Maar serieus, ik heb mijn kat dat nog nooit zien doen de afgelopen 14 jaar.
Beest schijt altijd netjes in de bosjes, en daar komt als het goed is niemand.
En 's nachts pit ie altijd.
Binnen.
Signature.
  zondag 21 oktober 2007 @ 17:27:54 #24
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_54073051
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 15:29 schreef crossover het volgende:

[..]

een kat?

is natuur?

jaaa daarom zijn het ook huisdieren aight?

die beesten zijn zo door de mens "gemaakt", de kat is geen natuurlijk beest. Enige echte kat in europa is de lynx.

Een huiskat behoort niet tot de Nederlandse fauna of zie jij dat anders dan?
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 15:07 schreef crossover het volgende:

[..]

als ie binnenzit niet nee.. wat weet jij wat ie uitspookt als ie weg is? Toen ik nog een rode auto had zat er regelmatig zo'n haarbal op en dat maakt krassen..

schijten in je tuin, jagen vogels weg (/eten op)
Huilen dan.
  zondag 21 oktober 2007 @ 17:29:31 #25
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_54073074
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 16:38 schreef eer-ik het volgende:

[..]

om die zelfde redenen zou je zelf ook het best binnen kunnen blijven.

Ik snap mensen niet die hun kat fulltime binnen houden.
Een kat is toch geen binnendier.
Een kat hoort te jagen, en mijn katten doen dat ook.
Ze kunnen gaan en staan waar ze willen, als ze binnen willen zitten kunnen en doen ze dat, en als ze naar buiten willen ook.
En ik kan ze niet in m'n tuin houden, want er zijn allerlei gaten waar ze toch wel door kunnen.
een kat hóórt niet te jagen. een kat hóórt niet eens te bestaan! Als je binnen niet de ruimte voor zo'n beest hebt dan moet je gewoon geen kat nemen. klaar.
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')