abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54075115
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 19:09 schreef Floripas het volgende:

[..]

Bron?
http://www.nysun.com/article/22671?page_no=2&access=759097
quote:
The fact also remains, according to many witnesses, that the rioters torch only "white" cars, meaning white owned cars, and spare "Islamic" or "black" ones. One way to discriminate between them is to look for ethnic signs like a sticker with Koranic verses or a picture of the Kaaba in Mekka or a stylized map of Africa.
  zondag 21 oktober 2007 @ 19:24:32 #252
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54075155
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 19:11 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

bron? bron?
Heb jij daar een aparte toets voor op je toetsenbord ofzo?
Nee, maar ik wil graag wel een discussie op basis van feiten, en niet op basis van verzinsels.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 21 oktober 2007 @ 19:24:33 #253
163650 Greys
pi_54075156
Floripas, het komt echt over alsof je het allemaal aan het goedpraten en sussen bent.
'Ach het valt allemaal wel mee'. Waarom doe je dat nou echt de hele tijd?
Wat als het jouw auto was geweest, was je dan ook zo mild geweest denk je? Als jij daar zou wonen en elke nacht geen oog dicht zou doen omdat elke keer als je wat hoort buiten, je gaat kijken of je auto niet aan het uitbranden is? Waar ik oprecht benieuwd naar ben, stel dat ze (as if...) een heterdaadje hebben een dezer dagen, moeten de daders dan volgens jou voor de kosten opdraaien van die uitgefikte auto? En als ze dat geld niet hebben, moeten de ouders dat dan regelen?

En dat je een avondje rustig in de kroeg belangrijker vindt dan de rust en orde in een wijk snap ik al helemaal niet.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 21 oktober 2007 @ 19:26:57 #254
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_54075206
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 19:24 schreef Greys het volgende:
Floripas, het komt echt over alsof je het allemaal aan het goedpraten en sussen bent.
Wat als het jouw auto was geweest, was je dan ook zo mild geweest denk je? Als jij daar zou wonen en elke nacht geen oog dicht zou doen omdat elke keer als je wat hoort buiten, je gaat kijken of je auto niet aan het uitbranden is? Waar ik oprecht benieuwd naar ben, stel dat ze (as if...) een heterdaadje hebben een dezer dagen, moeten de daders dan volgens jou voor de kosten opdraaien van die uitgefikte auto? En als ze dat geld niet hebben, moeten de ouders dat dan regelen?

En dat je een avondje rustig in de kroeg belangrijker vindt dan de rust en orde in een wijk snap ik al helemaal niet.
idd, het lijkt wel een Cohense redenering.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  zondag 21 oktober 2007 @ 19:29:47 #255
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54075246
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 19:24 schreef Greys het volgende:
Niet tot gisteravond, toen ben ik er gaan eten bij een collega. En die wijk staat niet zwaar in de fik, en mensen hier loopt het dun door de broek bij de gedachte aan die wijk.
quote:
Wat als het jouw auto was geweest, was je dan ook zo mild geweest denk je? Als jij daar zou wonen en elke nacht geen oog dicht zou doen omdat elke keer als je wat hoort buiten, je gaat kijken of je auto niet aan het uitbranden is?
De kans dat je auto afbrandt als je geen Marokkaan of Turk bent is miniem, gewoon door demografische kansberekening. En toch zitten mensen in dit topic op Marokkanen te schelden alsof ze alleen de daders zijn (de relschoppers), maar ze zijn ook het slachtoffer (de eigenaren van de betreffende auto's). Die straf je natuurlijk ook door een spervuur in te stellen.
quote:
Waar ik oprecht benieuwd naar ben, stel dat ze (as if...) een heterdaadje hebben een dezer dagen, moeten de daders dan volgens jou voor de kosten opdraaien van die uitgefikte auto?
Natuurlijk!
quote:
En als ze dat geld niet hebben, moeten de ouders dat dan regelen?
Natuurlijk, als ze minderjarig zijn!
quote:
Ik vind vrijheid belangrijker dan rust en orde.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 21 oktober 2007 @ 19:41:20 #256
163650 Greys
pi_54075492
Floripas, ook al staat niet de hele wijk zwaar in de fik, TOCH is het niet zoals het hoort. Integendeel.
Als er iemand door een dronken tor overhoop wordt gereden roep je toch ook niet 'het was maar 1 iemand die hij heeft aangereden, gelukkig niet een hele kleuterklas', dus het valt wel mee allemaal?

En volgens mij zijn er toch echt ook auto's afgebrand van niet-Marokkanen of Turken en niet alleen van Marokkanen of Turken....
Ik kan met je meegaan dat de Marokkanen ook zelf het slachtoffer zijn (de goedwillenden dan, uiteraard) maar daar is weer zo'n deel van - nogmaals, niet allemaal - dat de hand maar boven het hoofd blijft houden van de relschoppers. Ze zetten zich niet hard genoeg af (maar dat is slechts mijn bescheiden mening) tegen hun relschoppende 'broeders'. Als ze er ECHT zo van baalden he, dat zij er ook op aan worden gekeken, dan zouden ze wel een soort buurtwacht bij elkaar roepen onder al die goedwillende Marokkanen. Dan zouden ze gaan patrouilleren om die kloothommels op heterdaad te kunnen betrappen. Of in elk geval een poging daartoe doen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_54075631
http://www.telegraaf.nl/b(...)van_die_auto_s!.html

ach ja, de uitzondering die de regel bevestigt natuurlijk, meneer Stappers.
en ach, boeien toch, het is maar een auto, ja okay het mag niet, maar om nu zo dramatisch te doen , het is geen halsmisdaad, kom nou toch, zeg.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 21 oktober 2007 @ 19:52:24 #258
163650 Greys
pi_54075691
Ja precies! Die bedoelde ik, die meneer die braaf zat te vissen.
Dat is toch DUIDELIJK een Marokkaan, Milagro. Check die foto, heb je je bril niet op?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 21 oktober 2007 @ 19:53:48 #259
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54075719
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 19:48 schreef milagro het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)van_die_auto_s!.html

ach ja, de uitzondering die de regel bevestigt natuurlijk, meneer Stappers.
en ach, boeien toch, het is maar een auto, ja okay het mag niet, maar om nu zo dramatisch te doen , het is geen halsmisdaad, kom nou toch, zeg.
Een comment van een lezer:
quote:
Heeft de Politie deze man al gecontroleerd op een visvergunning?? Zo laat en in het donker nog vissen!! Dat stinkt naar criminaliteit!
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 21 oktober 2007 @ 19:55:37 #260
163650 Greys
pi_54075753
Ja, opsluiten die vent! En niet janken dat zijn auto is afgefikt, had hij maar een BMW ofzo moeten kopen. Niet zo'n sneue Peugeot. Eigen schuld.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 21 oktober 2007 @ 19:56:06 #261
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54075769
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 19:41 schreef Greys het volgende:
Floripas, ook al staat niet de hele wijk zwaar in de fik, TOCH is het niet zoals het hoort. Integendeel.
Als er iemand door een dronken tor overhoop wordt gereden roep je toch ook niet 'het was maar 1 iemand die hij heeft aangereden, gelukkig niet een hele kleuterklas', dus het valt wel mee allemaal?
Nee, maar in dat geval zaten we ook niet al aan topic 12. In deel 1 t/m umpth heb ik dat dan ook gezegd. Maar nu ben ik er geweest, en ik ben het een beetje zat, en de mensen die ik daar sprak met mij. "Eerst was het belachelijk dat ze relden, want die aanleiding slaat nergens op. Toen waren we boos dat men niet ingreep. En nu? Nu gebeurt er al dagen niks meer, maar men blijft maar zeiken op onze wijk."
quote:
En volgens mij zijn er toch echt ook auto's afgebrand van niet-Marokkanen of Turken en niet alleen van Marokkanen of Turken....
Die ook allemaal in die wijk wonen, en die dus ook slachtoffer worden van spervuur.
quote:
Ik kan met je meegaan dat de Marokkanen ook zelf het slachtoffer zijn (de goedwillenden dan, uiteraard) maar daar is weer zo'n deel van - nogmaals, niet allemaal - dat de hand maar boven het hoofd blijft houden van de relschoppers. Ze zetten zich niet hard genoeg af (maar dat is slechts mijn bescheiden mening) tegen hun relschoppende 'broeders'.
Heb je de interviews gezien op de eerste dag van de rellen? De meeste buurtbewoners vonden het ook bizar dat er niet werd ingegrepen.
quote:
Als ze er ECHT zo van baalden he, dat zij er ook op aan worden gekeken, dan zouden ze wel een soort buurtwacht bij elkaar roepen onder al die goedwillende Marokkanen.
Die bestaat al: de Buurtvaders.
  zondag 21 oktober 2007 @ 19:59:46 #262
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54075839

Ik moest lachen, Popolon.
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 19:52 schreef Greys het volgende:
Ja precies! Die bedoelde ik, die meneer die braaf zat te vissen.
Dat is toch DUIDELIJK een Marokkaan, Milagro. Check die foto, heb je je bril niet op?
Is het erger als het een Nederlander overkomt?
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 21 oktober 2007 @ 20:01:07 #263
163650 Greys
pi_54075870
En wat hebben de Buurtvaders voor elkaar gekregen dan? Serieus? De daders, dat groepje van 35 relschoppers, zijn toch zo goed als bekend, roept men overal? Hebben de Buurtvaders die personen al opgezocht, of alleen de politie gesust en hun handen gewassen in onschuld?

Dat men maar blijft 'zeiken op die wijk' vind ik niet zo gek hoor. De relschoppers lopen nog steeds vrij rond, dat kan zelfs jij niet ontkennen Het is helemaal niet gezegd dat alles nu over is. En dat het niet diezelfde relschoppers zijn die nu met hun lucifers en jerrycans de auto's wat meer buiten die wijk gaan zoeken, opdat de pakkans kleiner is. Want het is niet zo dat er al een paar dagen niets gebeurd is. Gisteravond weer wat auto's. Het is niet bewezen dat het dezelfde daders zijn in die andere buurt, maar ook niet dat ze het NIET waren.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 21 oktober 2007 @ 20:03:57 #264
163650 Greys
pi_54075933
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 19:59 schreef Floripas het volgende:
Is het erger als het een Nederlander overkomt?
Dit is nou precies de reden waarom jouw manier van discussiëren irritaties oproept
Waar ZEG ik dat dan? Dat het erger is? Als die meneer een onschuldige Marokkaan was die verdrietig was omdat zijn auto is afgebrand terwijl hij braaf zat te vissen, dan vond ik het gewoon NET zo erg. Waarom leg je dat soort woorden in mijn mond?

En de mensen wiens auto's zijn afgebrand, die het in sommige gevallen niet van de verzekering vergoed krijgen en dus alles zelf moeten betalen (want niet iedereen zal zo'n uitgebreide verzekering hebben dat alles gedekt is, denk ik) die zullen ook prima snappen dat 'men nog loopt te zeiken op de wijk hoor'. Nogmaals, als het jouw auto was, was je er dan ook al over uitgepraat?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 21 oktober 2007 @ 20:04:12 #265
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54075936
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 20:01 schreef Greys het volgende:
En wat hebben de Buurtvaders voor elkaar gekregen dan? Serieus? De daders, dat groepje van 35 relschoppers, zijn toch zo goed als bekend, roept men overal? Hebben de Buurtvaders die personen al opgezocht, of alleen de politie gesust en hun handen gewassen in onschuld?

Dat men maar blijft 'zeiken op die wijk' vind ik niet zo gek hoor. De relschoppers lopen nog steeds vrij rond, dat kan zelfs jij niet ontkennen Het is helemaal niet gezegd dat alles nu over is. En dat het niet diezelfde relschoppers zijn die nu met hun lucifers en jerrycans de auto's wat meer buiten die wijk gaan zoeken, opdat de pakkans kleiner is. Want het is niet zo dat er al een paar dagen niets gebeurd is. Gisteravond weer wat auto's. Het is niet bewezen dat het dezelfde daders zijn in die andere buurt, maar ook niet dat ze het NIET waren.
Klopt. Maar die buurtvaders weten niet wie het heeft gedaan. Je kunt het vermoeden, maar in onze rechtstaat moet je bewijzen.
Over het effect van de buurtvaders wordt gediscussieerd, maar doorgaans vindt men toch dat ze vrij effectief zijn.
pi_54075966
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 19:06 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Die kant gaan we wel op, de politie grijpt niet in, de politiek sluit de ogen.
Hopelijk betrapt een autobezitter een paar naffers op heterdaad als ze zijn auto in de hens willen steken, en rost ze helemaal af.

Precies wat ik bedoel en waarvoor ik hier afgebrand word.

Maar als het zo doorgaat gaat dat wel gebeuren en staan alle linkshuilies zich weer achter de oren te krabben en af te vragen hoe dit nou kon gebeuren, terwijl je het gewoon aan ziet komen.
  zondag 21 oktober 2007 @ 20:05:54 #267
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_54075981
quote:
Drie verdachten voorbereiden brandstichting vast

anp

AMSTERDAM - De politie heeft zaterdagavond drie verdachten aangehouden in verband met de autobranden in Amsterdam. Zij verdenkt de drie jongemannen van het voorbereiden van een brandstichting, aldus een woordvoerder zondagmiddag.

De verdachten van 16, 17 en 19 jaar hadden een plastic colafles met benzine bij zich toen ze zaterdag rond 23.15 uur op de President Allendelaan bij het Sloterpark werden opgepakt.
Worden vast weer vrijgelaten wegens gebrek aan bewijs
  zondag 21 oktober 2007 @ 20:07:04 #268
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54076009
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 20:03 schreef Greys het volgende:

[..]

Dit is nou precies de reden waarom jouw manier van discussiëren irritaties oproept
Waar ZEG ik dat dan? Dat het erger is? Als die meneer een onschuldige Marokkaan was die verdrietig was omdat zijn auto is afgebrand terwijl hij braaf zat te vissen, dan vond ik het gewoon NET zo erg. Waarom leg je dat soort woorden in mijn mond?
Maar waarom begint Milagro dan ver het feit dat hij geen Marokkaan is en ga jij er op door?
quote:
En de mensen wiens auto's zijn afgebrand, die het in sommige gevallen niet van de verzekering vergoed krijgen en dus alles zelf moeten betalen (want niet iedereen zal zo'n uitgebreide verzekering hebben dat alles gedekt is, denk ik) die zullen ook prima snappen dat 'men nog loopt te zeiken op de wijk hoor'. Nogmaals, als het jouw auto was, was je er dan ook al over uitgepraat?
Nee. En ik voel ook mee met de eigenaars van die vijf auto's. Ik hoop dat de daders gepakt worden en moeten betalen. Maar laten we het niet buiten proporties blazen: Parijse toestanden zijn het echt niet.
  zondag 21 oktober 2007 @ 20:08:06 #269
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54076036
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 20:05 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Worden vast weer vrijgelaten wegens gebrek aan bewijs
Nou, een colafles met benzine als je nog geen rijbewijs mag hebben is wel iets anders dan jerrycans benzine in je kofferbak.
  zondag 21 oktober 2007 @ 20:09:01 #270
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_54076059
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 20:05 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Precies wat ik bedoel en waarvoor ik hier afgebrand word.

Maar als het zo doorgaat gaat dat wel gebeuren en staan alle linkshuilies zich weer achter de oren te krabben en af te vragen hoe dit nou kon gebeuren, terwijl je het gewoon aan ziet komen.
Erger nog, men zal van uit de linkse hoek voor zwaardere straffen pleiten.
Voor de mensen die het recht in eigen handen nemen natuurlijk, niet voor dat riftuig, die hebben hulp op alle fronten nodig.

geitenwollensokkentypes?
  zondag 21 oktober 2007 @ 20:11:35 #271
130955 Floripas
Blast from the past
  zondag 21 oktober 2007 @ 20:12:07 #272
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_54076131
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 20:08 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nou, een colafles met benzine als je nog geen rijbewijs mag hebben is wel iets anders dan jerrycans benzine in je kofferbak.
ja hoor, gewoon wat benzine voor de scooter gehaald

* Het_hupt droomt verder
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 21 oktober 2007 @ 20:12:35 #273
163650 Greys
pi_54076141
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 20:07 schreef Floripas het volgende:

Maar waarom begint Milagro dan ver het feit dat hij geen Marokkaan is en ga jij er op door?
Om de hele simpele reden dat jij er zelf over begon
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 19:29 schreef Floripas het volgende:

De kans dat je auto afbrandt als je geen Marokkaan of Turk bent is miniem, gewoon door demografische kansberekening.
Daarom gaf Milagro waarschijnlijk het voorbeeld van die meneer. En verder helemaal niets. Om aan te tonen dat dat 'minieme' van de kansen wel meevalt. Dat zegt dus ECHT niet dat ik het niet erg zou vinden als het geen Nederlander was. Want dat is pertinent niet waar, dan had ik het net zo zielig voor die meneer gevonden
quote:
Nee. En ik voel ook mee met de eigenaars van die vijf auto's. Ik hoop dat de daders gepakt worden en moeten betalen. Maar laten we het niet buiten proporties blazen: Parijse toestanden zijn het echt niet.
Je moet niet vergelijken met Parijs. Je verzacht het door te zeggen dat het geen Parijse toestanden zijn. Daar zijn de slachtoffers niet mee geholpen. Voor hen is het nog steeds hartstikke erg.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_54076154
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 20:07 schreef Floripas het volgende:

[..]

[..]

Nee. En ik voel ook mee met de eigenaars van die vijf 11 auto's. Ik hoop dat de daders gepakt worden en moeten betalen. Maar laten we het niet buiten proporties blazen: Parijse toestanden zijn het echt niet.
pi_54076192
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 20:08 schreef Floripas het volgende:

[..]

Welnee, hij moest zijn aansteker vullen, en die van zijn ooms/tantes/neefjes/nichtjes/achterooms/etc

Je mag tegenwoordig als kansarme jongere ook niets meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')