abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54060355
Zonet vertelde een vriend tegen mij dat ik mensen afschrik met m'n bijdehante gedoe. Dit kan ik me echter moeilijk voorstellen. Want als 't de bijdehante mensen betreft, vind ik ze vaak leuker dan gewone 'standaard-mensen'. Immers, zulke conservaties zijn veelal interessanter om te volgen, dan de gewone standaardgesprekken over koetjes kalfjes, hoe de weer is, etc. etc.

Maar dat is wel uit m'n perspectief hé. Daarom vraag ik om jullie input, of bijdehand wel als negatief gezien kan worden .
pi_54060370
hangt ervan af op welke manier
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 22:13:49 #3
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_54060408
Een bijdehante opmerking op zijn tijd is niks mis mee, als je echter bijdehand doet om maar in het oog te vallen dan kan het erg irriterend werken.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_54060722
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 22:13 schreef jogy het volgende:
Een bijdehante opmerking op zijn tijd is niks mis mee, als je echter bijdehand doet om maar in het oog te vallen dan kan het erg irriterend werken.
Nou, dat laatste is niet echt een probleem, want ik kom maar al te vaak in de spotlights.
Echter, op iedere vraag//babbel reageer ik vrijwel continu met een bijdehante opmerking. Een van de redenen is dat ik geen drol aan standaardconservaties vind ...

Voorbeeldje van een 'standaard'-gesprek'

"Mooie kleding heb je aan!"
"Dank je!"

Uit 't sociaal oogpunt wenselijk, maar saai is het wel. Dan kun je beter een draai aan geven, lijkt me..
pi_54060864
Dus dan zeg jij als iemand zegt: Mooie kleding heb je aan?
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 22:39:11 #6
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_54060925
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 22:28 schreef Lord-Darkness het volgende:

[..]

Nou, dat laatste is niet echt een probleem, want ik kom maar al te vaak in de spotlights.
Echter, op iedere vraag//babbel reageer ik vrijwel continu met een bijdehante opmerking. Een van de redenen is dat ik geen drol aan standaardconservaties vind ...

Voorbeeldje van een 'standaard'-gesprek'

"Mooie kleding heb je aan!"
"Dank je!"

Uit 't sociaal oogpunt wenselijk, maar saai is het wel. Dan kun je beter een draai aan geven, lijkt me..
Je hebt helemaal gelijk hoor, ik doe het ook vaak genoeg maar je vroeg wat andere ervan denken en dat is zo'n beetje het antwoord. Een bijdehante opmerking om een saai gesprek maar boeiend te krijgen is misschien een teken dat je andere gesprekken moet voeren danwel andere gesprekspartners te vinden .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_54060975
Bijdehand is leuk, te bijdehand niet. Als je steeds een venijnige opmerking plaatst, zullen mensen minder geneigd zijn je iets persoonlijks te vertellen.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 22:46:57 #8
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_54061094
Ja het moet wel leuk bijdehand zijn
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_54061714
Wie legt mij uit wat bijdehand betekend?

Op vandale stond: een schrander iemand
pi_54061857
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:17 schreef katerwater het volgende:

ad rem, scherpzinnig
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:25:30 #11
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_54061902
bijdevoet
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_54061953
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:17 schreef katerwater het volgende:

Wijsneus.

En ja, ik vind dat geweldig. Zeker als het tijdens de flirt gebeurt! Maar wel opletten dat je mensen niet in de zeik neemt.
pi_54062155
bijdehand is soms wel leuk, maar niet constant. Ik zou me ook aan kunnen ergeren.
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:55:40 #14
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_54062584
Moeilijk. In sommige situaties juist leuker dan niet-bijdehand (ofwel: saai -soms dan - ). Maar in andere weer bloedirritant en onnodig. Situatie afhankelijk dus.
Waar ik echter nog meer kriebels van krijg dan van een lekker bijdehand persoon, is iemand die juist stilletjes is en met alle winden meewaait. (Of is dat niet precies het tegenovergestelde ).

Anyway, dan nog liever een grote bek.
Enneh, sowieso natuurlijk niet bijdehandter dan ik zelf ben (dat is irriant en negatief ja, om maar even op de TT terug te komen )
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_54062905
Ik herken dat wel. Heb ook wel eens gehoord dat ik soms te bijdehand of te recht voor zijn raap ben, en dat dat mensen afschrikt. Ach, mensen die me kennen, weten wat ze aan me hebben. En dat geldt trouwens ook voor mensen die me niet kennen, neem meestal geen blad voor de mond. Niks mis mee dus. En begrijp ook gewoon niet waarom mensen altijd meteen zich zo aangevallen voelen, nergens voor nodig.
pi_54063029
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 23:23 schreef Xennia het volgende:

[..]

ad rem, scherpzinnig
Ah, een beetje zoals alle Nederlanders

Vind ik geweldig irritant. Laat anderen een beetje in hun waarde
  zondag 21 oktober 2007 @ 01:23:36 #17
187328 B1nulnul
telefoon te koop
pi_54064642
als jij bij elke standaardopmerking zoals 'hoe gaat het' of 'mooi weer vandaag', iets zogenaamds grappigs eruit gooit, zou ik me ook kapot ergeren aan je.
ik heb ook altijd pech.. :'(
pi_54065094
Er zit een groot verschil tussen bijdehand en discusseren. Als je bijdehand bent, probeer je grappig te zijn in een discussie. Je wekt dus irritatie op de ander.

Vooral als je net iemand leert kennen schrikt dit af.
  zondag 21 oktober 2007 @ 01:39:47 #19
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_54065125
De weer
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_54065165
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 01:38 schreef Logitik het volgende:

Vooral als je net iemand leert kennen schrikt dit af.
Dat is wel handig, scheelt een boel zinloze discussies.
***** Kraak.....
  zondag 21 oktober 2007 @ 11:08:43 #21
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_54068065
Bijdehand zijn kan op verschillende manieren, denk ik.
Zo heb je mensen die het van nature zijn, en dus regelmatig koddige kwinkslagen en guitige lolligheden hebben om de conversatie op te leuken. Niets mis mee, mits met enige mate.
Er zijn er ook die weten dat ze leuk gevonden worden als ze maar steeds jolig uit de hoek komen, en het dus gaan forceren. En dat niet zelden ten koste van een ander.
Deze mensen moeten ter plekke tegen de muur.

Het is vaak ook iets dwangmatigs, heb ik weleens het idee. Alsof 'de Bijdehandte' zijn bestaansrecht ontleent aan de mate waarin er om zijn grappies gelachen wordt, en op den duur niet eens meer luistert naar wat er gezegd wordt, maar alleen op invalshoeken voor een scherpe opmerking zit te azen.
Daarmee geef je tevens aan de persoon waar je op reageert niet echt boeiend te vinden, dus je kunt rustig zijn verhaal met een goedgetimede grap bagatelliseren.

Uiteindelijk gaat het vaak om onzekerheid denk ik. Word ik wel leuk genoeg gevonden door iedereen? wacht, ik zal eens een spitsvondigheid plaatsen, dan lachen ze om mij!
eerlijkgezegd geloof ik de 'anders zijn gesprekken zo saai'-drogreden dus niet.:s)
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  zondag 21 oktober 2007 @ 11:14:33 #22
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_54068123
Oh alsjeblieft doe er dan wat aan, want als mensen er al wat van zeggen is het heel erg met je gesteld.

Bijdehand zijn was leuk in groep 8, maar ik ken wat echt bijdehandte mensen en het wordt gewoon grafirritant na een tijdje. Je kan gewoon bij elke opmerking wachten tot er weer een grepke gemaakt wordt. Je ziet het van mijlen ver aan komen en de humor is zo sterk dat je jezelf wel in je voet wilt schieten. En dat dan elke dag weer.

Na een week, en als je jezelf wilt vleien, twee weken, zijn al die grapjes en grollen wel geweest dus dan hoor je ze allemaal voor de tweede keer. De derde keer. Variatietje dit, meer van hetzelfde dat. Dan moet je op een gegeven moment je muil gaan houden want je hebt goede vrienden als ze er wat van zeggen in plaats van je links laten liggen.

En "standaard-conversaties zijn saai"? Puh-lease zeg.
pi_54068927
Ik ben zelf redelijk bijdehand....
Maar niet bij elke ditje of datje....

Ik ken iemand die dat wel heeft...en daar wordt je inderdaad knettergek van. DIe moet gewoon bij alles wat ik zeg ff de zin een klein beetej verdraaien of in een andere context antwoorden....zo frustrerend!
Ik doe niet meer aan een signature
pi_54075689
Bij hele irritante mensen heb ik de neiging net iets bijdehandter te zijn dan bij leuke mensen. Geeeeeen idee hoe dat komt
  zondag 21 oktober 2007 @ 20:11:19 #25
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_54076117
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 22:12 schreef MissyMirjaM het volgende:
hangt ervan af op welke manier
Dat en in welke mate
Het luisteren naar een mens is als steeds weer hetzelfde boek moeten lezen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')