abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 12:54:04 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_54050151
quote:
Wouter Bos: Compromis is teken van kracht
Compromissen sluiten, dat is waar het om draait in een democratie. Dat vindt PvdA-leider Wouter Bos, die de bereidheid om een compromis te sluiten niet ziet als 'slapheid' of 'draaien', maar als 'een teken van kracht'.

Dat zegt Bos zaterdag in een interview met NRC Handelsblad. 'Het hart van onze parlementaire democratie is op compromisbereidheid gestoeld. Ik zie dat dat in het ongerede aan het raken is. Zorgelijk, vind ik dat,' aldus de PvdA-leider.

'Als je een compromis sluit, wordt dat niet meer als teken van politieke beschaving gezien maar als slapheid, als draaien. Als dát beeld gaat beklijven, dat elke keer als je niet waarmaakt wat er in je verkiezingsprogramma staat gelijk is aan het breken van een belofte aan de kiezer, dan steek je echt het mes in het hart van de parlementaire democratie.'

Bos, die door het CDA succesvol werd neergezet als 'draaikont', vindt het raar dat alleen zijn partij draaierij wordt verweten, terwijl 'het CDA al decennialang draait'.

Generaal pardon
'Het CDA wordt er niet eens naar gevraagd. Hebben jullie ooit aan Balkenende gevraagd waarom het CDA zo’n draai heeft gemaakt op het generaal pardon? Eerst waren ze tegen, nu zijn ze voor. Het wordt altijd aan ons, aan links gevraagd. Het CDA draait al decennialang. Soms zoeken ze een partner aan ene kant, dan weer aan de andere kant,' zegt Bos.

De PvdA-leider zegt het verder niet erg te vinden dat de SP profiteert van het feit dat de PvdA in de regering zit. 'Als oppositiepartij sta je altijd gemakkelijker naast mensen die het ergens moeilijk mee hebben dan als regeringspartij, daar kom je vaker teleurstelling tegen.'

'Ik vind het niet erg dat er aan de linkerkant een vorm van links-populisme ontstaat met conservatieve trekjes. Je hebt liever dat de stemmen van mensen die zich bedreigd voelen aan de linkerkant terecht komen dan aan de rechterkant. Ik zie liever dat ze bij de SP zitten dan bij de PVV,’ zegt de PvdA-leider.

Samenwerking
'Daarom hoop ik ook dat het debat tussen de PvdA en SP zich normaliseert, zodat samenwerking mogelijk wordt,’ vervolgt Bos. 'Maar ze moeten natuurlijk niet te groot worden.'
Bron

Hij probeert het mooi te verkopen. Maar de compromissen die er nu gesloten worden getuigen mijn inzien meer van draaien en kiezersbedrog dan van een krachtig beleid.

Maar de statement die hij maakt over het CDA klopt natuurlijk wel. Maar dat is volgens mij ook het kenmerk van een centrum partij.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_54050252
Tja, hij heeft wel gelijk. Nederland is nou enemaal gebouwd op de compromis, iets wat al 60 jaar vrede, geluk, luxe, veiligheid en vrijheid heeft meegebracht. Het is heel makkelijk om de PvdA aan te vallen op het feit dat ze compromissen sluiten nu ze in de regering zitten, maar dat moet nou enemaal, Nederland moet tenslotte geregeerd worden. Daarom zijn naar mijn mening de SP en PVV geen goede politieke partijen. Ze staan niet open voor andere geluiden en nemen nooit de verantwoordelijkheid van de compromis.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:06:20 #3
121890 M42
I Love Techno!
pi_54050294
Wouter Bos draait er weer mooi omheen zoals hij altijd doet. Ik snap niet dat er uberhaupt nog mensen zijn die in zijn leugens geloven.
De wijzen maken spreuken en de dwazen herhalen ze
pi_54050322
Natuurlijk kan met het vormen van coalities om de regeringsverantwoordelijkheid in te vullen niet ontkomen worden aan compromissen, maar die moet je, meen ik, niet maken op principiële meningen of standpunten.
Ik vind niet, dat je met dit verhaal het inwisselen van het onderzoek naar de besluitvorming inzake Irak mag verkopen.
Dat blijft simpelweg kiezersbedrog van de PvdA.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:16:38 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_54050448
Ik wil geen compromis, maar gewoon het naleven van de wens van de meerderheid van het volk!
En dat is iets wat onze duurbetaalde elite in Den Haag NIET doet.
censuur :O
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:27:28 #6
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_54050577
Ik weet niet of ik hier nu vreselijk hard om moet lachen of dat ik in een hemeltergend huilen moet uitbarsten.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:37:04 #7
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_54050730
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 13:16 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik wil geen compromis, maar gewoon het naleven van de wens van de meerderheid van het volk!
En dat is iets wat onze duurbetaalde elite in Den Haag NIET doet.
Het zou wat wezen als ze dat doen. Ik ben het totaal niet eens met het huidige beleid, maar om nou te zeggen dat ze de wensen van de meerderheid van het volk moeten naleven, nee. Dat is helemaal een garantie voor een puinhoop.

Verder is dit topic het zoveelste slappe pvda-bash topic. Het wordt een beetje suffig, dat eeuwige pvda de schuld geven van dingen die elke andere partij net zo hard doet. Hoor je de TS over het cda wat ook compromissen moet sluiten? Nee, alleen de pvda krijgt de schuld.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_54050731
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 12:54 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Hij probeert het mooi te verkopen. Maar de compromissen die er nu gesloten worden getuigen mijn inzien meer van draaien en kiezersbedrog dan van een krachtig beleid.

Maar de statement die hij maakt over het CDA klopt natuurlijk wel. Maar dat is volgens mij ook het kenmerk van een centrum partij.
Waarom pak je weer de Elsevier erbij als gewoon het hele interview gratis op de NRC-site staat?

Zet dat dan in je OP
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:58:04 #9
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_54051099
Bos en consorten laten compleet over zich heenlopen door het stelletje neo-conservatieven dat de rest van het kabinet vormt. Dat is geen teken van kracht, het is een teken dat je kost wat kost je positie wilt houden.

Ik heb EEN woord voorBos: D66. En we weten allemaal waar die zijn gebleven.
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
pi_54052181
Het is inderdaad een teken van kracht: denkkracht. Helaas denkt iedereen (vooral de gelovigen van de CU en het CDA, die liever een ander voor zich laten denken, zoals 'onze lieve heer' in de vorm van de dominee met z'n eigen agenda) dat hij/zij er genoeg van heeft en denkt dan maar niet mee met de PvdA, waarschijnlijk doordat het ze al gauw 'boven de pet' gaat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Stoomhamer op 20-10-2007 15:31:12 ]
pi_54052559
Het naar mijn idee meest opmerkelijke stukje uit het interview staat maar half in het Elsevierstuk.
quote:
Waarom treft dat sentiment het CDA dan niet?
„Het CDA wordt er niet eens naar gevraagd. Hebben jullie ooit aan Balkenende gevraagd waarom het CDA zo’n draai heeft gemaakt op het generaal pardon? Eerst waren ze tegen, nu zijn ze voor. Het wordt altijd aan ons, aan links gevraagd. Het CDA draait al decennialang. Soms zoeken ze een partner aan ene kant, dan weer aan de andere kant. En jullie journalisten reageren anders op ons. Misschien vinden jullie het wel prima dat er een generaal pardon komt dus waarom zouden ze het CDA er een vervelende vraag over stellen. Als je het jammer vindt dat er geen onderzoek naar Irak komt, ga je daar de PvdA een vraag over stellen.”
Hij lacht hard. „Dit is een ongemakkelijke waarheid, hè?”
Als de PvdA iets wil en het gebeurt (generaal pardon) dan is het voor de tegenstanders de schuld van de PvdA. Maar als de PvdA iets NIET wil en het gebeurt toch omdat het CDA het wil (tegenhouden onderzoek Irak) dan is het ook de schuld van de PvdA. Dat is toch vreemd.

Voor al degenen die vinden dat de PvdA omtrent het EU-referendum en het onderzoek naar Irak kiezersbedrog hebben gepleegd: Wat had de PvdA dan moeten doen? Niet in de regering stappen?
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_54052818
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 15:27 schreef ijsbrekertje het volgende:
Het naar mijn idee meest opmerkelijke stukje uit het interview staat maar half in het Elsevierstuk.
[..]

Als de PvdA iets wil en het gebeurt (generaal pardon) dan is het voor de tegenstanders de schuld van de PvdA. Maar als de PvdA iets NIET wil en het gebeurt toch omdat het CDA het wil (tegenhouden onderzoek Irak) dan is het ook de schuld van de PvdA. Dat is toch vreemd.

Voor al degenen die vinden dat de PvdA omtrent het EU-referendum en het onderzoek naar Irak kiezersbedrog hebben gepleegd: Wat had de PvdA dan moeten doen? Niet in de regering stappen?
De enige echte verklaring is gewoon dat de media rechts is.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_54053024
quote:
.................

Hetgeen ze nu doen is het juiste, immers ze ontmaskeren Bak-Ellende nu als zijnde de enige echte 'leugenaar' en 'draaikont' ('wat je zegt ben jezelf'). Let maar eens op z'n gedrag, geheel anders dan toen hij zoete broodjes moest bakken met Zalm en een onvervalste 'VOC mentaliteit' aanhing (inhoudende: uitbuiting en mishandeling). (Vandaar z'n bijnaam 'Bak-Ellende')
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 16:04:42 #14
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_54053180
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 15:27 schreef ijsbrekertje het volgende:
Wat had de PvdA dan moeten doen? Niet in de regering stappen?
Als ze op bepaalde punten principeel hadden willen blijven was dat idd de enige juiste optie geweest. Maar ja Bos wil heel graag regeren. Met alle gevolgen (ook voor Nederland) van dien
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:14:41 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_54054940
Ach in wezen heeft bos natuurlijk gelijk

Het gaat alleen om wat de uitkomst ervan is
pi_54055009
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 15:55 schreef Stoomhamer het volgende:
(Vandaar z'n bijnaam 'Bak-Ellende')
... de machteloosheid straalt er van af.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:26:20 #17
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_54055094
Ik denk dat het CDA er als gematid rechtse middenpartij altijd heel eerlijk over is geweest. Hij CDA wil graag dit land besturen en om dat mogelijk te maken compromissen sluiten met andere partijen. Dat zal soms met de PvdA zijn en een andere keer met de VVD. Waarschijnlijk weet het CDA het beter te verkopen aan de achterban dan de PvdA. Dat is het verschil.

(en onderhandelt het CDA gewoon slimmer ntk)
Pugna Pro Patria
pi_54055359
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 18:20 schreef GirlyGirl het volgende:

[..]

... de machteloosheid straalt er van af.
Klopt, dat hebben we wel gezien toen hij bij Bush op bezoek was (de kleuter, veroorzaakt door z'n gereformeerde opvoeding).

[ Bericht 7% gewijzigd door Stoomhamer op 20-10-2007 18:53:51 ]
pi_54055524
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 18:26 schreef Jurgen21 het volgende:
Ik denk dat het CDA er als gematid rechtse middenpartij altijd heel eerlijk over is geweest. Hij CDA wil graag dit land besturen en om dat mogelijk te maken compromissen sluiten met andere partijen. Dat zal soms met de PvdA zijn en een andere keer met de VVD. Waarschijnlijk weet het CDA het beter te verkopen aan de achterban dan de PvdA. Dat is het verschil.

(en onderhandelt het CDA gewoon slimmer ntk)
Ik heb je te pakken:
quote:
Den Haag: De antennes van de premier
Minister-president had kunnen weten dat emoties over uitspraken prinses Máxima meteen hoog opliepen: als hij tenminste op internet had gekeken

Tijdens de campagne voor de Kamerverkiezingen in 2006 had het CDA vijftien medewerkers constant aan het werk op internet. 'Ze waren aanwezig op discussiefora en probeerden op die manier ons geluid te laten horen zonder dat het direct naar het CDA te linken was,' onthulde Jack de Vries onlangs. De per 1 oktober uit Den Haag vertrokken CDA-campagneleider legde het belang van internet voor de politiek bloot. Maar opmerkelijk genoeg gebruiken politici internet nog vooral als middel om de boodschap te zenden en niet om te ontvangen.(...)
http://www.elsevier.nl/lo(...)ang%3D63%26week%3D42

Gesnapt!
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:02:48 #20
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_54055613
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 18:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik heb je te pakken:
[..]

http://www.elsevier.nl/lo(...)ang%3D63%26week%3D42

Gesnapt!
Ik ben lid van het CDA, ik werk er niet voor
Pugna Pro Patria
pi_54056076
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 19:02 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Ik ben lid van het CDA, ik werk er niet voor
Maak je mij niet zo makkelijk wijs. Ik heb in je postgeschiedenis zitten wroeten en vlak voor de verkiezingen was je heel actief hier en daarna een hele tijd niet meer.

Wel slimme actie van Jack de Vries trouwens.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_54058425
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 18:44 schreef Stoomhamer het volgende:

[..]
Klopt, dat hebben we wel gezien toen hij bij Bush op bezoek was (de kleuter, veroorzaakt door z'n gereformeerde opvoeding).
Haha. Pech voor jouw, ik heb medelijden met je machteloosheid.
pi_54059792
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 21:02 schreef GirlyGirl het volgende:

[..]

Haha. Pech voor jouw, ik heb medelijden met je machteloosheid.
Het medelijden kun je beter met jezelf hebben, als je niets zinnigs te melden hebt.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 21:55:10 #24
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_54059963
Zou me niks verbazen als Jurgen21 echt voor het CDA werkt. Hij is een wandelend CDA-pamflet.
pi_54060867
bos
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')