Maakt niet uit, ik vind 'm behoorlijk relevant, dus laat maar staan.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 07:06 schreef Strychnine het volgende:TS, als je liever wil dat ik dit in een apart topic open moet je het even zeggenis niet de bedoeling om te high jacken
Men zegt dat de handrem tijdens vorst kan vastvriezen, dus zet je 'm in z'n vrij... Maar na 13 jaar handrem gebruiken, nog nooit problemen gehad.. (misschien in Siberïe)quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 09:29 schreef BrandX het volgende:
Het in zijn vrij zetten had een reden, maar weet niet meer wat.
Handrem in de vrij zetten? Of de versnelling? Dan weet je zeker dat je auto wegrolt jaquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 09:32 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Men zegt dat de handrem tijdens vorst kan vastvriezen, dus zet je 'm in z'n vrij... Maar na 13 jaar handrem gebruiken, nog nooit problemen gehad.. (misschien in Siberïe)
Nog mazzel dat je voorwielaandrijving had danquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 09:44 schreef NED het volgende:
Ik heb overigens al vaker mee gemaakt dat mn handrerm vastgevroren zat en dan goed ook.
Allebei de achterwielen stonden gewoon stil en er lag destijds sneeuw.
Omdat ik aan de late kant was ben ik er toen gewoon doorheen gereden, dat ding schiet vanzelf wel weer los als je auto warm is. Was wel spannend de eerste paar kilometer met stilstaande achterwielen rijden in de sneeuw
En je voorwielen tegen de stoep draait.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 12:32 schreef DaFrenk het volgende:
Zelf zet ik hem altijd op de handrem. Maar ik kan me voorstellen dat als je hem tegen een steile helling opzet, je hem op de handrem én in een versnelling zet, als extra zekerheid.
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 14:03 schreef eevebe het volgende:
ik zet altijd in de vrij met de handrem erop. nooit problemen mee gehad
En als je normaal aan het rijden bent worden er geen krachten uitgeoefend op de tandwielen?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 09:42 schreef NED het volgende:
Volgens mij is het in de versnelling zetten niet heel gezond voor je bak als je auto op een helling staat. Als je dat 1 keer doet zal geen zak uitmaken, maar continue wel denk ik.
De auto wil dan naar beneden rollen en wordt tegengehouden door de tandwielen in de bak waar spanning op staat.
hoe doen ze dat met auto's met een alarm dan? Dat ding loeiend afslepen?quote:Op zondag 21 oktober 2007 13:32 schreef Estolan het volgende:
B. bij slepen zetten ze er altijd een wagentje onder je wielen, of maken ze je deur open en zetten ze hem in Neutraal
Dat geldt toch alleen als je op een helling staat? Als je de koppeling in trapt zou er op een vlak stuk iig niets moeten gebeuren,quote:Op zondag 21 oktober 2007 00:05 schreef k_man het volgende:
Een collega van me zet de dienstauto's weg in de versnelling. Ik stap in, druk de koppeling in en start de auto. Dan verwacht ik dat de auto stil blijft staan (want handrem), maar als hij er in gereden heeft moet ik dus ook meteen de rem intrappen.
Klopt, alleen op een helling. Maar parkeervakken liggen vaak onder afschot, dus dan rol je meteen weg.quote:Op zondag 21 oktober 2007 18:06 schreef Cyclonist het volgende:
[..]
Dat geldt toch alleen als je op een helling staat? Als je de koppeling in trapt zou er op een vlak stuk iig niets moeten gebeuren,
ook al staat hij in een versnelling. Ik zet hem zelf altijd in z'n vrij + handrem trouwens, gewoonte
Als het goed is gaat je alarm sowieso af als ze je auto aan één kant optillen, of ze nou de deur open doen of niet.quote:Op zondag 21 oktober 2007 15:09 schreef Repeat het volgende:
[..]
hoe doen ze dat met auto's met een alarm dan? Dat ding loeiend afslepen?
Heb nl nog nooit gezien dat die prutsers van de gemeentje van die wagentjes onder de wielen zetten. Zelfde vraag voor automaten overigens
Die van mij wel. Plaatschade is vrij makkelijk te herstellen, maar vervangen van de bak is een heel dure reparatie.[/quote]quote:Op zondag 21 oktober 2007 13:32 schreef Estolan het volgende:
Ps. schade aan de versnellingsbak als er een auto aangereden word? nou als dat gebeurd dan is er weinig meer van je wagen over, dus zou mn zorg niet de versnellingsbak zijn
Tuurlijk, maar je zult ze kost moeten geven die uit gewoonte de auto instappen en de contactsleutel draaien. Want de auto staat toch in z'n vrij op de handrem. Oh wacht, ja, er had iemand ander sin gereden... *boem*quote:Ps3. en als je niet NADENKT als je gaat autorijden, ga dan niet rijden, want je controleert toch gewoon of hij in zn 1e versnelling staat? Officieel volgens de Wet moet je ook een rondje om je auto doen voordat je wegrijd, maarja, wie doet dat uberhaupt
ja dat ook nog eens, maar maken die lui van de gemeente gewoon schaamteloos je auto open dan, als ie bv op de handrem staatquote:Op zondag 21 oktober 2007 21:47 schreef k_man het volgende:
[..]
Als het goed is gaat je alarm sowieso af als ze je auto aan één kant optillen, of ze nou de deur open doen of niet.
Met achterwielaandrijving schiet de rem normaal wel los als er wat kracht op uitgeoefend wordtquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 11:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nog mazzel dat je voorwielaandrijving had dan
Voor het eerst in de Fok! en SF.net geschiedenis ben ik het volledig met Estolan eenschquote:Op zondag 21 oktober 2007 13:32 schreef Estolan het volgende:
UH sorry hoor wat een dom gelul allemaal
A. als je op een helling staat MOET hij in zn versnelling staan, aangezien je auto dan NIET kan rollen, en bij alleen de handrem kan dat wel
B. bij slepen zetten ze er altijd een wagentje onder je wielen, of maken ze je deur open en zetten ze hem in Neutraal
C. bij langdurige ritten op de snelweg ALTIJD in de 1e versnelling zetten ZONDER handrem, dat voorkomt het krom trekken van de schijf/trommelrem. zet je hem wel op de handrem, dan koelt de rest vd schijf/trommel sneller af dan het deel wat geblokkeerd staat, en trekt hij snel kom ( evenals als je veel geremt hebt in de regen, ook niet goed
D. probeer jij een auto maar weg te duwen als hij in zn 1e versnelling staat, zou ik knap vinden, en zet tevens op een 20% steile helling je auto maar op de handrem, dan rolt hij echt op een gegeven moment naar beneden ( aangezien door temperatuur verschillen de handremkabel ook uitzet/krimpt en daardoor de remschoen ook vaster/losser komt te zitten )
ik zet altijd de auto in zn 1e versnelling en gebruik alleen bij een steile helling ook de handrem erbij als extra zekerheid.
Ps. schade aan de versnellingsbak als er een auto aangereden word? nou als dat gebeurd dan is er weinig meer van je wagen over, dus zou mn zorg niet de versnellingsbak zijn
Ps2. Bij het starten van de auto ALTIJD je koppeling en rembepaal intrappen, waarom? bij lang stilstaan kan de koppelingsplaat ook "vast zitten " en dan knal je idd ineens vooruit.
Ps3. en als je niet NADENKT als je gaat autorijden, ga dan niet rijden, want je controleert toch gewoon of hij in zn 1e versnelling staat? Officieel volgens de Wet moet je ook een rondje om je auto doen voordat je wegrijd, maarja, wie doet dat uberhaupt
quote:Op maandag 22 oktober 2007 12:11 schreef Lircky het volgende:
mij is ook altijd geleerd, in zijn Vrij en op de handrem. Ook idd voor het geen wat de meesten zeggen dat als er een aanrijding komt dat je dan zeker weten je bak aan stront hebt.
Je remblokken kunnen ook aan je schijf / trommel vastvriezen....quote:Op maandag 22 oktober 2007 18:43 schreef wimmertje het volgende:
Een handrem kan overigens alleen bevriezen als de kabel beschadigd/oud is.
Een handremkabel werkt een beetje zoals die van een versnellingskabel van je fiets: een buitenkabel met daarin olie en daar een stalen kabel in.
Als de buitenkabel lek is (en de olie er uit) kunnen de binnen en buitenkabel aan elkaar vriezen.
Zie je opeens een brandende auto zonder bestuurder door de wijk heenrijdenquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:04 schreef Farmersmom het volgende:
Er is mij ooit eens verteld dat bij kortsluiting of brand de startmotor kan gaan draaien. Staat je auto dan in de versnelling, istie weg...
En als er relmarokkanen langskomen staat je auto ook in brand -> weg auto.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:04 schreef Farmersmom het volgende:
Er is mij ooit eens verteld dat bij kortsluiting of brand de startmotor kan gaan draaien. Staat je auto dan in de versnelling, istie weg...
En waarom bij vorst niet in z'n versnelling?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 13:45 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Altijd versnelling en handrem, behalve bij vorst, dan alleen handrem
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:04 schreef Farmersmom het volgende:
Er is mij ooit eens verteld dat bij kortsluiting of brand de startmotor kan gaan draaien. Staat je auto dan in de versnelling, istie weg...
+1 scherp, ik deboelde tanuurlijk ondersamquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:47 schreef Impry het volgende:
[..]
En waarom bij vorst niet in z'n versnelling?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |