Wat een bullshit weer, jezus. Deze gasten rellen helemaal niet met de politie, ze steken alleen elke dag een auto in de fik. Alleen de eerste dag werden er stenen gegooid naar het bureau en naar een cameraploeg. Van rellen is nauwelijks spraken, alleen van onrust.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 16:04 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dagelijks? We hebben het over deze rellen. En die zijn niet zo gek anders.
De Jantjes.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 13:58 schreef Floripas het volgende:
[..]
Je bedoelt een klassiek geval van straatgeweld?
Maar zij zijn niet de avatars of de keizers van "links". Ik ben óók links, en ik ben het erg vaak niet eens met Cohen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 16:09 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Ik bedoel het zoals ik zeg.
Links heeft er geen mening over?
Hebben die 2 dan wel een mening?
Laat Cohen en Marcouch eens de daden bij hun woorden voegen.
Dan praten we verder.
Die onrust was er vaak zat toen ik nog in Groningen woonde. Het komt in het nieuws als er all-out rellen zijn, maar in het seizoen was het best vaak raak, met charges van de ME erbij.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 16:12 schreef Bullebak het volgende:
[..]
Wat een bullshit weer, jezus. Deze gasten rellen helemaal niet met de politie, ze steken alleen elke dag een auto in de fik. Alleen de eerste dag werden er stenen gegooid naar het bureau en naar een cameraploeg. Van rellen is nauwelijks spraken, alleen van onrust.
Ja, dagelijks worden mensen beroofd, auto's opengebroken lastig gevallen, vernielingen aangericht, geintimideerd e.d. door dezelfde hangjeugd wat nu aan het rellen is.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 16:04 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dagelijks? We hebben het over deze rellen. En die zijn niet zo gek anders.
En dat moet aangepakt worden, maar daar hebben we het hier nu niet over. Je moet er nu voor zorgen dat deze situatie niet escaleert.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 16:19 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ja, dagelijks worden mensen beroofd, auto's opengebroken lastig gevallen, vernielingen aangericht, geintimideerd e.d. door dezelfde hangjeugd wat nu aan het rellen is.
Het is wel opinie met een grote kern van waarheidquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 15:03 schreef Floripas het volgende:
Nogal relevante informatie. Anders denk je dat je een nieuwsbron zit te lezen, en dan gaat het ineens over in opinie.
Ook prima, we gooien een pak pampers tegenaan, opgelost.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 16:22 schreef Floripas het volgende:
[..]
En dat moet aangepakt worden, maar daar hebben we het hier nu niet over. Je moet er nu voor zorgen dat deze situatie niet escaleert.
Dat vindt iedere opiniemaker, en dat doet er niet toe.quote:Het is wel opinie met een grote kern van waarheid![]()
Ik heb er niet zo veel op aan te merken.quote:Want heb je het stuk al goed gelezen voor je reageerde? Zo, ja reageer dan ook eens inhoudelijk
Wilde je nog serieus discussieren, of blijft het bij deze zouteloosheden?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 16:31 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ook prima, we gooien een pak pampers tegenaan, opgelost.![]()
Oh nee?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 16:21 schreef Dr.Nikita het volgende:
Laten we het ook niet bagataliseren.
Het zal je auto maar wezen, geen enkele verzekering dekt de schade.
Niet liegen: http://www.secara.nl/2nl.htmquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 16:21 schreef Dr.Nikita het volgende:
Laten we het ook niet bagataliseren.
Het zal je auto maar wezen, geen enkele verzekering dekt de schade.
Nee, maar als je nu een paar peleton ME in de buurt gaat neerzetten, weet je zeker dat de pleuris uitbreekt. En dan heb je nog de kans dat hun matties uit de andere steden op bezoek gaan komen en dan zijn de rapen helemaal gaar. Dat zag je toch ook gebeuren bij de krakersrellen in de jaren 80?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 16:31 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ook prima, we gooien een pak pampers tegenaan, opgelost.![]()
Oh gelukkigquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 16:45 schreef Floripas het volgende:
[..]
Niet liegen: http://www.secara.nl/2nl.htm
Niets over rellen te vinden.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 16:45 schreef Floripas het volgende:
[..]
Niet liegen: http://www.secara.nl/2nl.htm
Ben je alleen creatief als het jou uitkomt? Een rel is een combi van terrorisme en een manifestatie.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 16:56 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Niets over rellen te vinden.
Verder moet je wel casco verzekerd zijn en dat is bij lange na niet iedereen tenzij je een vrij recente melkkoe hebt.
Nee, een WA verzekering dekt nooit de eigen schade.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 17:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ben je alleen creatief als het jou uitkomt? Een rel is een combi van terrorisme en een manifestatie.
Nice rantquote:
In Groningen heb ik er nooit iets van gemerkt. wat wel vaak werd gedaan op de nacht van oud en nieuw, was een oude auto van de sloop halen en die in de fik steken en daar de laatste rotjes in gooien. In Enschede was het wel een tijd de mode van jeugd, om een auto te kapen....daarmee te gaan scheuren op een terrein en wanneer ze daarmee klaar waren...de auto in de fik steken. Ze hebben het ook met mijn auto geprobeerd aan de Gronausestraat, maar ik wilde niet stoppen en heb ze duidelijk gemaakt dat ik dat ook niet van plan was.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 16:18 schreef Floripas het volgende:
[..]
Die onrust was er vaak zat toen ik nog in Groningen woonde. Het komt in het nieuws als er all-out rellen zijn, maar in het seizoen was het best vaak raak, met charges van de ME erbij.
en gezien de auto's hier in de buurt zou het dus erg fijn zijn als de daders gepakt worden zodat je de schade op die honden kan verhalen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 17:12 schreef Dr.Nikita het volgende:
Nee, ee
[..]
Nee, een WA verzekering dekt nooit de eigen schade.
Was het bij jou in de buurt?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 19:01 schreef Againzender het volgende:
[..]
en gezien de auto's hier in de buurt zou het dus erg fijn zijn als de daders gepakt worden zodat je de schade op die honden kan verhalen.
In ieder ander geval word die tijdbom onschadelijk gemaakt, maar omdat het nu naffers zijn, dan niet?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 18:50 schreef Pek het volgende:
[..]
Nice ranten je hebt natuurlijk een punt, maar op dit moment gaat het er om dit niet te laten escaleren, zoals Floripas al zei. En dat heeft niets te maken met fluwelen handschoentjes, maar alles met een tikkende tijdbom waar je op zit en niet wil laten ontploffen.
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 18:50 schreef Pek het volgende:
[..]
Nice ranten je hebt natuurlijk een punt, maar op dit moment gaat het er om dit niet te laten escaleren, zoals Floripas al zei. En dat heeft niets te maken met fluwelen handschoentjes, maar alles met een tikkende tijdbom waar je op zit en niet wil laten ontploffen.
Wie denk je dat er doorgaans het slachtoffer worden van autobranden en gerel? De mensen in de buurt. En wie wonen er doorgaans in Slotervaart? Marokkanen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 17:02 schreef milagro het volgende:
nou, laat ze dan de hele boel maar in de fik zetten, afbreken, onleefbaar maken, maar dan ook geen cent meer steken in die klerezooi daar, regel het zelf maar, laat maar zien wat je bent en wat je kan als iedereen de handen van je aftrekt, er niets meer voorgekauwd wordt, er niets meer georganiseerd wordt, er niets meer geregeld wordt voor je met overheidsgeld, kijken wat er dan voor initiatieven ontplooid worden uit eigen koker, als we vrijwillig 'opkankeren uit hun wijk".....
helaas kan dat natuurlijk niet, maar het zou een leuk experiment zijn, hek eromheen en bedruip je zelf maar, dikke doei , zoek het uit.
het is werkelijk nooit goed, zoveel geld als er al geïnvesteerd is, zoveel tegemoetkomingen in allerlei vormen, zoveel fluwelen handschoentjes, het blijft maar klagen en vingerwijzen, kun je dus net zo goed niets doen, het resultaat is per saldo hetzelfde, tyfuszooi door tyfusjeugd met onverschillige ouders die na 30 jaar hier wonen nog steeds de taal amper of niet machtig zijn .
en dan wordt er aan autochtonen gevraagd "hoeveel allochtonen (lees : moslims) heb jij eigenlijk in je vrienden of kennissenkring" als je dat met GEEN beantwoordt, ben je al bekant verdacht i.e xenofoob, andersom is het natuurlijk compleet te begrijpen " want natuurlijk zoek je vrienden bij hen met wie je cultuur en/of geloof deelt" en wordt aan hen die vraag omgekeerd nooit gesteld.
net zoals de vraag "hoeveel 2e generatie chinezen heb jij eigenlijk in je vriendenkring" ook nooit gesteld wordt
blijkbaar deug je pas volgens sommigen als je kunt verkondigen dat je een moslim in je vriendenkring hebt, en moet je schamen als je dat niet hebt, en ja dat heb ik gasten bij P & W letterlijk horen zeggen "tot mijn schande moet ik bekennen etc"
hoezo schande? wat is dat voor iets bizars?
maar goed, dit terzijde
Tuurlijk wel, maar dat gaat niet lukken met ME of de hondenbrigade er op loslaten. Dan krijg je alleen maar weer gezeik over te zwaar politieoptreden en staan onze ongewassen krakersvrienden straks ook weer mee te gooien. Dat wil je niet.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 19:24 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
In ieder ander geval word die tijdbom onschadelijk gemaakt, maar omdat het nu naffers zijn, dan niet?![]()
Ja.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 20:10 schreef Pek het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, maar dat gaat niet lukken met ME of de hondenbrigade er op loslaten. Dan krijg je alleen maar weer gezeik over te zwaar politieoptreden en staan onze ongewassen krakersvrienden straks ook weer mee te gooien. Dat wil je niet.
Gewoon die 35 ettertjes stilletjes van hun bed lichten, zonder toeters en bellen, zodat elke wederactie vanuit die groep steeds minder bijval krijgt. En loopt 't met een sisser af![]()
Okee, vertel me...wat is de jouwe?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 20:24 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat ik daar nou niet opgekomen ben, inderdaad de ideale oplossing!![]()
![]()
Zero tolerance.quote:
Is al eens geprobeerd, ik heb de flyer hier nog liggen:quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 20:33 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Zero tolerance.
Vergaande bevoegdheden voor politie indien nodig ME indien nodig het leger.
Geen respect voor politie/overheid? dan maar met de enige taal die ze verstaan geweld.
De goeie ouwe tijd...quote:WAARSCHUWING
Alle pogingen om door overleg een eind te maken aan de ongeregeldheden zijn mislukt.
Daarom zal de politie op korte termijn een aktie beginnen.
Als molotov-cocktails, brandflessen of dergelijke, of vuurwapens worden gebruikt zal de politie in het uiterste geval mogen schieten.
Blijf in de huizen
De colonne -eenmaal in beweging- KAN NIET WORDEN GESTOPT.
HET IS DAAROM LEVENSGEVAARLIJK ZICH OP OF BIJ DE BARRICADEN TE BEVINDEN
De Burgemeester
De stad lag de maanden er na regelmatig in puin, vol in de aanval gaan is echt niet de oplossing.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 20:33 schreef Kanjer het volgende:
Moet jij eens opletten hoe gauw het voorbij is.
Geen punt, ieder zijn eigen mening.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 21:04 schreef Pek het volgende:
[..]
Is al eens geprobeerd, ik heb de flyer hier nog liggen:
[..]
De goeie ouwe tijd...
Polak had meer ballen dan Cohen![]()
[..]
De stad lag de maanden er na regelmatig in puin, vol in de aanval gaan is echt niet de oplossing.
Het is nu nog lekker rustig in Zuid, dat wil ik graag zo houden![]()
Maar dat is dus het dilemma, wil je dit soort dingen voorkomen dan moet je op elke straathoek een politiebusje neerzetten. En dan kunnen de rellen pas goed beginnenquote:Opnieuw autobrand in Amsterdam-West
Uitgegeven: 20 oktober 2007 20:55
AMSTERDAM - Voor de zesde achtereenvolgende avond is zaterdag in Amsterdam-West een auto in brand gestoken.
Dit keer sloegen de vandalen rond 20.20 uur toe in de Wessel Gansfortstraat in stadsdeel Osdorp, liet de politie weten.
In Amsterdam-West is het onrustig nadat vorige week zondag in een politiebureau in het stadsdeel Slotervaart een brigadier de 22-jarige Bilal B. doodschoot toen hij haar en een collega ernstig had verwond met een mes. Sinds maandag is het elke avond raak.
De politie heeft ook zaterdag nog geen daders gesnapt. Tot nu toe wisten de brandstichters elke keer te ontkomen.
doortastend optreden!quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 21:51 schreef dekkered het volgende:
alles in die buurt afschieten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |