Voor een samenscholingsverbod moet je ook 'op heterdaad' betrapt worden. Dan wordt je ook niet uit je huis getrokken.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 13:18 schreef Frutsel het volgende:
dan verander je dat punt maar van de rechtsstaat, er was toch een samenscholingsverbod?
goed signaal?quote:Jongeren uit Slotervaart komen vrijdagmiddag met een manifest waarin ze hun afkeuring uitspreken over de ongeregeldheden in de wijk.
De jongeren vinden de gebeurtenissen van de afgelopen dagen verschrikkelijk en distantiëren zich van de brandstichters. Dit zegt de Jongerenraad Slotervaart op de website van het stadsdeel.
Tijdens de bijeenkomst in het stadsdeelkantoor spreken onder anderen imam Mohammed Ben Ajiba van de El Oumma moskee, een politieagent en stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch. Daarna volgt een discussie.
wat vind ik onrealitisch, dat je het leger inzet om je burgers dood te schieten?...quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 13:24 schreef M42 het volgende:
[..]
ja, zolang figuren als jij dit onrealistisch vinden, zal er nooit echt een oplossing komen![]()
Ze zijn wel komsekwent, die linksen. Brandstichting in hotels met als slachtoffer geamputeerde benen is ook nooit op wat voor manier bestraft.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 13:02 schreef M42 het volgende:
[..]
Nee bij linkse mensen is dit enkel schokkend als de daders blank waren of goed aangepaste allochtonen. Wanneer linksen of onaangepaste allochtonen dit doen (voornamelijk marokkanen) dan moeten wij ons gewoon niet aanstellen!
Dat snappen ze niet. Hij was een van hun. De boze nederlanders hebben een van hun doodgeschoten en nu is het oorlog. Dat is het niveau.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 14:05 schreef vero-legata het volgende:
En dan dat dat tuig het ook nog opneemt voor die shizofrene messentrekker? Snappen die jongeren niet dat je dat niet moet doen. Als je zulke mensen als groep in bescherming gaat nemen wat verwacht je dan? En vervolgens auto`s in brand gaat steken..... Hoe dom kun je zijn......... Wat een troosteloos domme mensen moeten daar wonen. Mogen we al bijna zeggen dat ze daar het eerste nederlandse ghetto hebben gesticht?
Lang leve de evolutie, ik hoop dat ze ook begrijpen dat ze nog in de minderheid zijn en dat het vanuit survival standpunt niet echt heel handig is om je tegen een groep te keren die slimmer en 15 keer zo groot is. Volgens mij gaat het namelijk niet in hun voordeel werken als dit conflict ook nog maar enigszins verder gaat woekeren. Bizar zulke mensen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 14:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat snappen ze niet. Hij was een van hun. De boze nederlanders hebben een van hun doodgeschoten en nu is het oorlog. Dat is het niveau.
Dat gaat er bij mij ook niet in. Alsof ze denken dat ze '1 van hun' het recht heeft om 2 agenten lek te steken.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 14:05 schreef vero-legata het volgende:
En dan dat dat tuig het ook nog opneemt voor die shizofrene messentrekker? Snappen die jongeren niet dat je dat niet moet doen. Als je zulke mensen als groep in bescherming gaat nemen wat verwacht je dan? En vervolgens auto`s in brand gaat steken..... Hoe dom kun je zijn......... Wat een troosteloos domme mensen moeten daar wonen. Mogen we al bijna zeggen dat ze daar het eerste nederlandse ghetto hebben gesticht?
Dat iets technisch mogelijk zou zijn, betekent niet dat het realistisch is. Zo kun je het leger inzetten en iedereen die je niet aanstaat af laten schieten. Punt is dat we het niet willen. De meeste van ons in ieder geval.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 13:24 schreef M42 het volgende:
[..]
ja, zolang figuren als jij dit onrealistisch vinden, zal er nooit echt een oplossing komen![]()
Ik vind het wel nogal wat. We zijn Amerika niet, met de rassenrellen in South Central LA. We hebben ook de banlieus van Frankrijk niet. Maar ik vind dat wel voorbeelden van hoe het niet moet en welke kant we niet op moeten.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 12:32 schreef Fides het volgende:
- 1 dooie psychisch gestoorde.
- 2 politieagenten in het ziekenhuis
- 5 uitgebrande auto's
- enkele ramen van politiebureau gesneuveld.
- 4+8 reljongeren opgepakt
Niet echt schokkend in mijn ogen.
Daarmee kweek je nog meer rellen. Weet je hoe opstanden werken, in Birma, in Amerika, Frankrijk, Rusland, Praag?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 12:54 schreef M42 het volgende:
Ze moeten gewoon het leger inzetten en gericht laten schieten! laat het nou maar eindelijk eens over zijn met al die rellende marokkanen in dit land. Andere landen zouden het voorbeeld dan van Nederland moeten volgen.
Dan straf je dus mensen die niets gedaan hebben, en dat druist rechtstreeks tegen onze westerse rechtswaarden in.quote:Daarnaast van alle relschoppers, de relschoppers zelf inclusief het gezin, familie het land uitzetten zonder enige uitkering, en kinderbijslag voor hun 20 niet bestaande kinderen.
Hoe kom je daarbij? Ik ben hartstikke links en ik vid het hartstikke schokkend.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 13:02 schreef M42 het volgende:
[..]
Nee bij linkse mensen is dit enkel schokkend als de daders blank waren of goed aangepaste allochtonen.
Marokkanen zijn ook blank.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 13:04 schreef M42 het volgende:
[..]
Ja, die hooligans worden wel gepakt en wel meer van die BLANKE groepen! kijk maar naar die rechtse jeugd en die lonsdale meelopertjes. Die worden massaal aangepakt en nog keihard bestraf ook.
Maar zodra men te maken heeft met marokkaantjes dan pist men in de broek... Kijk naar Duitsland, Parijs, Belgie allemaal dezelfde problemen!
Verrassendquote:Drie verdachten brandstichting Slotervaart vrijuit
AMSTERDAM - Justitie in Amsterdam heeft drie mannen op vrije voeten gesteld die werden verdacht van het voorbereiden van brandstichting in stadsdeel Slotervaart. Het drietal werd woensdagavond aangehouden in een auto en had een jerrycan benzine bij zich.
ANP
Volgens een woordvoerder van het Amsterdamse parket zijn er onvoldoende aanwijzingen dat de drie (18 en 19 jaar oud) ook daadwerkelijk brand wilden gaan stichten.
In totaal arresteerde de politie woensdagavond en -nacht acht verdachten. Ten aanzien van vijf van hen koesterde de politie het vermoeden dat zij uit waren op onlusten.
Samenscholen
Deze mannen, in leeftijd variërend van 20 tot 32 jaar, werden vrijgelaten op voorwaarde dat zij dertig dagen niet samenscholen of de openbare orde verstoren.
De arrestaties volgen op onrust in de buurt. Zondag schoot een politieagente de 22-jarige Bilal B. dood in het politiebureau aan het Agust Allebéplein. De agente en een collega waren door B. gestoken met een mes.
Relschoppers staken in de dagen daarop auto's in brand, vernielden ruiten van het betrokken politiebureau en belaagden een busje van een mediabedrijf.
Nu.nl
Waarom? Is een delict erger als het in groepsverbad gebeurt?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 13:25 schreef Brupje het volgende:
Als mensen in groepsverband delicten plegen gewoon de normale straf die er voor staat maal 2.
Ze zijn niet vrijgesproken, hoor. Ze moeten nog voorkomen!quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 14:52 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
VerrassendNot!!
Hoe obvious wil je het hebben. 8 gasten (de andere 5 hebben ze al eerder laten gaan) lopen in '020 gaza' (mooie uitdrukking) met een jerrycan gevuld met benzine over straat... Rara wat zijn ze van plan.
1) Bloemetjes water geven.
2) Benzine halen voor hun pas gejatte auto / auto die ze niet hebben. (doorhalen wat n.v.t. is)
3) Een auto naar goed voorbeeld van de afgelopen dagen in de fik steken.
Tjongejonge, ik begrijp ook wel dat het allemaal iets minder simpel is en bewijzen is natuurlijk ontzettend lastig, maar het geeft wel aan in wat voor land we leven.
Volgens het parket waren er 'onvoldoende aanwijzingen'. Volgens mij komt het er dan op neer dat ze niet vervolgd gaan worden...quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 14:54 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ze zijn niet vrijgesproken, hoor. Ze moeten nog voorkomen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |