Interessant zal het zeker zijn, maar wat vind je van het concept an sich?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 18:30 schreef Brighteyes het volgende:
Je bent me net voor. Ik kreeg de tip via msn.
Al had ik een andere topic-icon gekozen.
Doet me een beetje denken aan dat programma wat er een paar jaar terug was met 8 stellen of zo.
Het lijkt mij best heel interessant.
Ik denk dat ik ook best een aantal dingen zal herkennen, ben benieuwd iig.
nee, een vraag, ga jij toch kijken?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 18:13 schreef Vivi het volgende:
Babyboom
...vanaf vanavond te bekijken om 20.30 op Ned. 1.
Deze eerste aflevering van de 10-delige serie Babyboom begint met een collectieve zwangerschapstest. De kijker maakt kennis met een verwachtingsvol gezelschap: 100 stellen met een zwangerschapswens.
We beleven de uitslag mee tijdens de uitzending. Een uniek televisiemoment: pure blijdschap bij sommigen, verdriet en teleurstelling bij anderen.
Ik krijg nogal persoonlijk last van plaatsvervangende schaamte als ik stellen zie die voor het oog van miljoenen kijkers zoiets intiems als zwangerschaps/spermatesten (laten) doen, ik vind dit echt een voorbeeld van de doorgeschoten realitysoap-achtige maatschappij waar we ons momenteel in bevinden.
Meningen?
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 18:35 schreef Vivi het volgende:
Nee, ik ga naarHouse
kijken
Maar morgen kijk ik wel op uitzending gemist natuurlijk
Het enige waardoor ik er een vraagteken bij zet is het feit dat het om 100 stellen gaat. Waarom ik dat dan vind? Geen idee. Ik heb een beetje het idee dat het door het massale net even iets minder integer en diepgaand zal zijn.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 18:33 schreef Vivi het volgende:
[..]
Interessant zal het zeker zijn, maar wat vind je van het concept an sich?
Ik neem zo aan dat het programma zo integer mogelijk (voor zover dat imo mogelijk is met zo'n onderwerp) is gemaakt, het gaat mij er meer om dat ik me uberhaupt niet kan voorstellen dat iemand zoiets intiems op TV wil laten zien.
Laat staan dat ik me kan voorstellen dat ik op TV zou vertellen of mijn man al dan te niet zwak zaad heeft, welke standjes we doen en of mijn sexleven nog wel romantisch is.
Leuk voor de kinderen ook later, als papa met zijn zwakke zaad wordt herkent bij de bakker.
Nee sorry, ik vind dit echt een kromme tenen-concept.
Of dit de beste manier is weet ik niet, maar het kan ook nog zo zijn dat je eens wat taboes wil doorbreken. Zorgen dat een flink aantal stompzinnige reacties mss ooit eens achterwege blijven. Zorgen dat mensen ook eens kunnen zien hoe dat nu echt is, waarom het echt-echt-echt niet grappig is om te zeggen 'moet ik het even voor doen'. etc. etc.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 19:16 schreef leonieke het volgende:
Ik snap niet dat je zoiets intiems wenst te delen met heel kijkend Nederland. Plaatsvervangende schaamte iddIk ken een soortgelijk programma in België waarbij ze inderdaad maanden zwangere vrouwen volgen en daar zit af en toe ook iemand in die in de MMM zit. Ik snap echt niet dat je zoiets met zoveel mensen wenst te delen. Ik zou het liefst tegen niemand zeggen dat we er voor gaan behalve mijn ma en mijn zus dan (mits akkoord van mijn man uiteraard).
Hetzelfde met die bevallingsprogramma's. Ik krijg er de kriebels van als ik iemand zie bevallen op tv.
Persoonlijk (persoonlijk dus) vind ik zo'n programma eigenlijk voor een bepaalde klasse van de bevolking waar ik gelukkiglijk niet toe behoor...
Gisteravond zei Tensen dat het een integer, informatief karakter heeft allemaalquote:Op donderdag 18 oktober 2007 19:17 schreef Brighteyes het volgende:
Maar wat is het idee dan? Een wedstrijd ofzo? Of gewoon pure registratie?
Ik denk inderdaad niet dat zoiets de beste manier is om te doen. Ik weet zelfs niet of er een goeie manier is om die taboes te doorbreken...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 19:20 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Of dit de beste manier is weet ik niet, maar het kan ook nog zo zijn dat je eens wat taboes wil doorbreken. Zorgen dat een flink aantal stompzinnige reacties mss ooit eens achterwege blijven. Zorgen dat mensen ook eens kunnen zien hoe dat nu echt is, waarom het echt-echt-echt niet grappig is om te zeggen 'moet ik het even voor doen'. etc. etc.
Hele artikel is dus niet op de website te lezen, wel in de krant (Dagblad de Limburger). Ik wist niet wie het presenteerde, maar nu ik Caroline T. lees denk ik.... tranentrekkerij.quote:Kinderwens ondanks multiple sclerose
Op Nederland 1 start donderdagavond (20.20 uur) het NCRV-programma Babyboom. Tien weken lang worden paren gevolgd met een kinderwens. Ook Renée en Roy Janissen-Brouwers uit Roermond doen mee. Renée is inmiddels zwanger ondanks - of misschien wel dankzij - haar ziekte multiple sclerose.
Door Hans Straus
In een interview in de krant van donderdag 18 oktober doet Renée Janissen-Brouwers (26) haar verhaal.
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 19:52 schreef Five_Horizons het volgende:
Zeg lieve dames: wat is het verschil tussen alle perikelen op FOK! zetten en een TV-programma waar ook een heleboel mensen naar kijken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |