abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54384337
ik weet niet precies wat er onder cultuur wordt verstaan maar ik ga er van uit dat het bepaalde tradities van een land zijn.
Anders zou ik bijvoorbeeld ook de hooligancultuur kunnen noemen of de metal-cultuur of rapcultuur whatever.

Maar ik heb dus wel iets met de italiaanse cultuur, vooral het familiare met z'n alle gezellig koken met 20 neefjes en nichtjes. Misschien ook wel een tekortkoming in mijn eigen familie aangezien onze familie elkaar vrij weinig ziet. En wat ik met mn ouders doe is een beetje geforceerde gezelligheid.

Verder ben ik uitermate gefascineerd in oude beschavingen en culturen ik denk daar altijd een soort waarheid of oorsprong van de wereld in te kunnen vinden maar uiteindelijk blijf ik dan in vertwijfeling achter en ga ik weer verder naar een andere beschaving. Ik wil vooral heel veel weten van 'onze' voorouders de Germanen en waar deze volkeren weer vanaf stammen. Eigenlijk wel jammer dat er zo weinig bekend is over de Germaanse en Keltische volkeren in de tijden van de Griekse en Romeinse hoogtijd.
  vrijdag 9 november 2007 @ 09:23:42 #52
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_54474873
De Amerikaanse cultuur. Maar heb ook een zwak voor Italie hoor. De Amerikaanse cultuur vind ik geweldig interessant, de Italiaanse cultuur, daar ben ik door gegrepen. Dat land is zo prachtig...
History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
pi_54947280
Ik had interesse in de Germaanse cultuur. Maar nadat ik een boek erover had gelezen (Van Aegir Tot Ymir, gaat over de vele verschillende Germaanse goden) was die interesse verdwenen. Misschien dat ik in de toekomst nog eens een boek erover ga lezen maar voorlopig niet meer.
pi_54947542
Nihon-to

De Japanse cultuur fascineert mij. Vraag me niet waarom, maar vooral het samurai tijdperk met de bushido cultuur (als je dat zo kan stellen) interesseert mij.
  vrijdag 30 november 2007 @ 15:46:34 #55
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_54947958
Russische en duitse cultuur met name tijdens de wereldoorlogen.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_54950829
Met India en zwart-Afrika heb ik het. Of anders gezegd: De cultuur van India spreekt me heel erg aan, ik zou er wel een jaartje of twee willen wonen, en de natuur en mensen van Afrika trekken mij ook aan. Van Afrika heb ik alleen Marokko en Egypte gezien, maar dat is dan weer niet helemaal wat ik bedoel
http://www.last.fm/user/Teije
CYBERNATIONS! >> Staatsinrichting voor beginners, FOK! style << CYBERNATIONS!
pi_54962047
West Afrikaanse en de Keltische cultuur.
X
pi_55164196
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 19:30 schreef TheMagnificent het volgende:
  • Islamitische cultuur.
  • Turkse cultuur (pre-Islamitische Turken, Seltsjoeken, Ottomanen, etc.).

[ afbeelding ]
    + Enlarge picture
  • Bestaat er zoiets als Islamitische cultuur dan? Lijkt me van niet. Het heeft wel invloed op een cultuur. Maar als je 'moslimlanden' vergelijkt verschillen ze toch erg.

Turkse cultuur is natuurlijk waar ik wat mee heb.
    In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
    pi_55169913
    quote:
    Op maandag 10 december 2007 10:43 schreef Burakius het volgende:

[..]

Bestaat er zoiets als Islamitische cultuur dan? Lijkt me van niet. Het heeft wel invloed op een cultuur. Maar als je 'moslimlanden' vergelijkt verschillen ze toch erg.
    Zie het meer als een algemene benaming voor de vele islamitische dynastieën die er zijn geweest. Bijvoorbeeld: de Moren, de Moghuls, de Safawiden, de Mamelukken, etc.
    pi_55170409
    quote:
    Op maandag 10 december 2007 15:30 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Zie het meer als een algemene benaming voor de vele islamitische dynastieën die er zijn geweest. Bijvoorbeeld: de Moren, de Moghuls, de Safawiden, de Mamelukken, etc.

Die verschillen ook sterk van elkaar. Zo hebben de Mamelukken een Turkse cultuur en de Safawiden een perzische. Je kan ze echt niet onder één banner zetten sorry..
    In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
    pi_55170651
    quote:
    Op maandag 10 december 2007 15:52 schreef Burakius het volgende:

[..]

Die verschillen ook sterk van elkaar. Zo hebben de Mamelukken een Turkse cultuur en de Safawiden een perzische. Je kan ze echt niet onder één banner zetten sorry..
    Ja, ik weet het. Alles wat islamitisch is boeit me gewoon.

Btw de Safawiden waren ook Turks.
    pi_55171045
    quote:
    Op maandag 10 december 2007 16:02 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Ja, ik weet het. Alles wat islamitisch is boeit me gewoon.

Btw de Safawiden waren ook Turks.
    Waarbij de Safawiden later Shiitisch werden (hardhandig). Dus dat is ook een wereld van verschil weer.
      maandag 10 december 2007 @ 16:21:34 #63
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_55171110
    Grieks / Romeinse cultuur .
    Keltische cultuur .

Enya .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_55171167
    quote:
    Op maandag 10 december 2007 16:19 schreef Burakius het volgende:

[..]

Waarbij de Safawiden later Shiitisch werden (hardhandig). Dus dat is ook een wereld van verschil weer.
    Ik weet best dat er onderling grote verschillen zijn, maar toch boeit het me allemaal wel, omdat het ook deel uitmaakt van de islamitische geschiedenis.
    pi_55184597
    Islamitische geschiedenis. Daar komt de aap uit de mouw steken . Niet cultuur maar het geloof Islam is wat jou interesseert
    pi_55774580
    De oude-Griekse cultuur
    De Romeinse cultuur
    De Azteken
    De Maya's
    Het oude Egypte..
      woensdag 23 januari 2008 @ 05:16:09 #67
    14509 reem
    Correspondent in Buenos Aires
    pi_56241970
    Sinds ik in Argentinië woon: de rio-platensische cultuur.

De multiculti mix van voornamelijk spanjaarden, italianen en wat mestizos die aan een nieuwe wereld bouwden in Latijns-Amerika. De tango, het lunfardo, Buenos Aires, Montevideo, rioplatensisch-spaans...

[b]@RemiLehmann[/b]
      woensdag 23 januari 2008 @ 18:31:57 #68
    194524 tgs.
    unleash hell at my command
    pi_56255835
    De vraag was dus met welke cultuur iemand wat heeft. Ik heb wat met de keltische cultuur.
    "When there is no peril in the fight, there is no glory in the triumph."
    pi_56283229
    Heb altijd al wat met de Nederlandse cultuur gehad. Ben er in opgegroeid en woon zelf al een tijd in Nederland.

Daarnaast ben ik altijd geinteresseerd in allerlei andere culturen (vooral de denkwijze, levensopvatting etc.). Vaak leer je ervan.
    pi_57457743
    quote:
    Op maandag 5 november 2007 17:33 schreef ForzaRob het volgende:
    ik weet niet precies wat er onder cultuur wordt verstaan maar ik ga er van uit dat het bepaalde tradities van een land zijn.
    Anders zou ik bijvoorbeeld ook de hooligancultuur kunnen noemen of de metal-cultuur of rapcultuur whatever.

Maar ik heb dus wel iets met de italiaanse cultuur, vooral het familiare met z'n alle gezellig koken met 20 neefjes en nichtjes. Misschien ook wel een tekortkoming in mijn eigen familie aangezien onze familie elkaar vrij weinig ziet. En wat ik met mn ouders doe is een beetje geforceerde gezelligheid.

Verder ben ik uitermate gefascineerd in oude beschavingen en culturen ik denk daar altijd een soort waarheid of oorsprong van de wereld in te kunnen vinden maar uiteindelijk blijf ik dan in vertwijfeling achter en ga ik weer verder naar een andere beschaving. Ik wil vooral heel veel weten van 'onze' voorouders de Germanen en waar deze volkeren weer vanaf stammen. Eigenlijk wel jammer dat er zo weinig bekend is over de Germaanse en Keltische volkeren in de tijden van de Griekse en Romeinse hoogtijd.
    Ik heb een paar boeken gelezen over de Germanen. Ik raad de volgende boeken aan.

De Edda - schrijvers zijn (mij) onbekend, komt omdat het ontzettend oude verhalen zijn. Ben ik nu mee bezig, zijn allemaal liederen geschreven rond de dertiende eeuw, en daarvoor nog zelfs. Meesten komen uit IJsland.

Van Aegir tot Ymir - P. Vermeyden. Gaat over de vele Germaanse Goden van de letter A tot de Y, zoals de naam al zegt.

Noordeuropese Mysterien en hun Sporen tot Heden - F.E. Farwerck. Gaat over het leven en de dood, wat er volgens het Germaanse geloof gebeurde met je als je dood ging. En het boek gaat over nog veel meer andere dingen.
    pi_57458853
    quote:
    Op vrijdag 30 november 2007 15:15 schreef Gewas het volgende:
    Ik had interesse in de Germaanse cultuur. Maar nadat ik een boek erover had gelezen (Van Aegir Tot Ymir, gaat over de vele verschillende Germaanse goden) was die interesse verdwenen. Misschien dat ik in de toekomst nog eens een boek erover ga lezen maar voorlopig niet meer.
    quote:
    Op dinsdag 18 maart 2008 18:14 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ik heb een paar boeken gelezen over de Germanen. Ik raad de volgende boeken aan.

Van Aegir tot Ymir - P. Vermeyden. Gaat over de vele Germaanse Goden van de letter A tot de Y, zoals de naam al zegt.
    Je maakt jezelf er niet geloofwaardiger op.
    Ja, dat is een pseudoniem.
      dinsdag 18 maart 2008 @ 21:22:39 #72
    185261 Scaurus
    Memento mori
    pi_57462314
    Over de Germanen is natuurlijk het enige betekenisvolle boek Germania van Tacitus.
    Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
    Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
      dinsdag 18 maart 2008 @ 21:25:37 #73
    185261 Scaurus
    Memento mori
    pi_57462407
    Om maar bij Tacitus te blijven: ik ben een bewonderaar van de Romeinse beschaving. Geen verrassing gezien mijn naam en avator.
    Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
    Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
    pi_57471169
    quote:
    Op dinsdag 18 maart 2008 19:06 schreef Mof het volgende:

[..]

[..]

Je maakt jezelf er niet geloofwaardiger op.
    Ja oke. Maar mijn mening is veranderd.
    pi_57475231
  • De islamitische cultuur. Hoewel deze erg breed en divers is, dus niet homogeen, behoort de totale inhoud toch tot mijn interessegebied.
    Aanraders:
    - Islam: Geschiedenis van een wereldgodsdienst - Karen Armstrong
    - Islam: Kunst & Architectuur - Markus Hattstein & Peter Delius

• De Ottomaanse cultuur. Het is ook een onderdeel van de islamitische cultuur, maar deze gaat ook gepaard met de Turkische cultuur.
    Aanrader:
    - The unknown Ottoman - Ahmed Akgündüz

• De Turkische cultuur. Omvat de geschiedenis en de cultuur van de Turkische volken van de Balkan tot diep in Centraal-Azië (Oost-Turkestan).
    Aanrader:
    - De zonen van de veroveraars: De herrijzenis van de Turkische volken - Hugh Pope
  • abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')