Bestaat er zoiets als Islamitische cultuur dan? Lijkt me van niet. Het heeft wel invloed op een cultuur. Maar als je 'moslimlanden' vergelijkt verschillen ze toch erg.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 19:30 schreef TheMagnificent het volgende:Islamitische cultuur. Turkse cultuur (pre-Islamitische Turken, Seltsjoeken, Ottomanen, etc.).
[ afbeelding ]
+ Enlarge picture
Zie het meer als een algemene benaming voor de vele islamitische dynastieën die er zijn geweest. Bijvoorbeeld: de Moren, de Moghuls, de Safawiden, de Mamelukken, etc.quote:Op maandag 10 december 2007 10:43 schreef Burakius het volgende:
[..]
Bestaat er zoiets als Islamitische cultuur dan? Lijkt me van niet. Het heeft wel invloed op een cultuur. Maar als je 'moslimlanden' vergelijkt verschillen ze toch erg.
quote:Op maandag 10 december 2007 15:30 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Zie het meer als een algemene benaming voor de vele islamitische dynastieën die er zijn geweest. Bijvoorbeeld: de Moren, de Moghuls, de Safawiden, de Mamelukken, etc.
Ja, ik weet het.quote:Op maandag 10 december 2007 15:52 schreef Burakius het volgende:
[..]
Die verschillen ook sterk van elkaar. Zo hebben de Mamelukken een Turkse cultuur en de Safawiden een perzische. Je kan ze echt niet onder één banner zetten sorry..
Waarbij de Safawiden later Shiitisch werden (hardhandig). Dus dat is ook een wereld van verschil weer.quote:Op maandag 10 december 2007 16:02 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ja, ik weet het.Alles wat islamitisch is boeit me gewoon.
Btw de Safawiden waren ook Turks.
Ik weet best dat er onderling grote verschillen zijn, maar toch boeit het me allemaal wel, omdat het ook deel uitmaakt van de islamitische geschiedenis.quote:Op maandag 10 december 2007 16:19 schreef Burakius het volgende:
[..]
Waarbij de Safawiden later Shiitisch werden (hardhandig). Dus dat is ook een wereld van verschil weer.
Ik heb een paar boeken gelezen over de Germanen. Ik raad de volgende boeken aan.quote:Op maandag 5 november 2007 17:33 schreef ForzaRob het volgende:
ik weet niet precies wat er onder cultuur wordt verstaan maar ik ga er van uit dat het bepaalde tradities van een land zijn.
Anders zou ik bijvoorbeeld ook de hooligancultuur kunnen noemen of de metal-cultuur of rapcultuur whatever.
Maar ik heb dus wel iets met de italiaanse cultuur, vooral het familiare met z'n alle gezellig koken met 20 neefjes en nichtjes. Misschien ook wel een tekortkoming in mijn eigen familie aangezien onze familie elkaar vrij weinig ziet. En wat ik met mn ouders doe is een beetje geforceerde gezelligheid.
Verder ben ik uitermate gefascineerd in oude beschavingen en culturen ik denk daar altijd een soort waarheid of oorsprong van de wereld in te kunnen vinden maar uiteindelijk blijf ik dan in vertwijfeling achter en ga ik weer verder naar een andere beschaving. Ik wil vooral heel veel weten van 'onze' voorouders de Germanen en waar deze volkeren weer vanaf stammen. Eigenlijk wel jammer dat er zo weinig bekend is over de Germaanse en Keltische volkeren in de tijden van de Griekse en Romeinse hoogtijd.
quote:Op vrijdag 30 november 2007 15:15 schreef Gewas het volgende:
Ik had interesse in de Germaanse cultuur. Maar nadat ik een boek erover had gelezen (Van Aegir Tot Ymir, gaat over de vele verschillende Germaanse goden) was die interesse verdwenen. Misschien dat ik in de toekomst nog eens een boek erover ga lezen maar voorlopig niet meer.
Je maakt jezelf er niet geloofwaardiger op.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 18:14 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ik heb een paar boeken gelezen over de Germanen. Ik raad de volgende boeken aan.![]()
Van Aegir tot Ymir - P. Vermeyden. Gaat over de vele Germaanse Goden van de letter A tot de Y, zoals de naam al zegt.
Ja oke. Maar mijn mening is veranderd.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:06 schreef Mof het volgende:
[..]
[..]
Je maakt jezelf er niet geloofwaardiger op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |