quote:
Op maandag 5 november 2007 08:01 schreef tuinfluiter het volgende:Goedemorgen Avonne, Yvonne en Gert,
Is er een mogelijkheid dat een modje kan bemiddelen of duidelijkheid kan geven
van het WEL of beter NIET , MINDER plaatsen van gifjes bij de updates ?
Pasjesjen heeft zondag alle 8 gebeurtennissen van de afgelopen 2 dagen
ijverig bijgewerkt met tekst, caps en gifjes.
BSOL merkt op bij de "updates om 04:29 " dat door een grote hoeveelheid gifjes
deze updates niet meer leesbaar zijn geworden voor mobiele gebruikers en dat
nu weer een topic wat de gif-ziekte heeft gekregen. Jammer is.
Ook ik zou best een eenduidige richtlijn willen zien.Pasjesjen verricht uitstekend werk met het bijwerken van de updates. En heeft via PM overleg met mij over het gebruik van gifjes. Alle lof voor Pasjesjen !
Vandaag kwam op de DGK-site het filmpje in beeld van de actie van Brian en Amanda in de douche. Via een simpel linkje kan iedereen dat filmpje zien. Duplicaten zijn op YouTube geplaatst. Beeld en geluid, wat wil je nog meer.
Desondanks staan in de COS op diverse pagina's, de updates en in een apart topic nog eens extra ongeveer 14 duplicaten als gifjes (klote beeld en geen geluid). Afmetingen, varierend van 700 Kb tot 1,8 Mb !
Reken even mee : Een gemiddelde updates pagina loopt 10 dagen, 'n gifje van 1,8 MB krijg je dus 10 dagen voor je kiezen via je mobiele telefoon voordat de volgende pagina in updates verschijnt (default instellingen). Dat is dus 18MB shit die je ook kan bekijken via een linkje op het moment dat je het daadwerkelijk wilt zien. (18 MB is normaal gesproken zo ongeveer een gehele data-bundel voor de hele maand)
Om die reden zou ik willen vragen om die -heel vaak overbodige- gifjes op te nemen in een apart topic. Geef lezers de keuze -afhankelijk van hun verbinding- daar wel of niet naar toe te gaan.
En dan heb ik het nog niet over de vaak voorkomende gifjes in COS die werkelijk niets toevoegen, zoals knipperende ogen van NIX ....... WFT wil de maker daarvan nou mee ? Gaat het daar alleen maar om te demonstreren dat jij ook een gifje kunt maken ?
Avonne, Yvonne en Gert ....... Doe eens een uitspraak !