abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 november 2007 @ 23:10:59 #276
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54539487
Gelukkig kreeg ik zonder problemen die neusspray.. een telefoontje was genoeg (en toen ik er om vroeg kreeg ik ook meteen 3 herhalingen)

Ik snap echt niet dat huisartsen daar zo moeilijk over doen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_54540200
Misschien heb je hier iets aan?
quote:
Ter ondersteuning van de toeschietreflex eventueel oxytocine-neusspray: 4 IE (eenmaal verstuiven) in één van de neusgaten enkele minuten voor het zogen.
Uit: NHG-Standaard Zwangerschap en kraamperiode M32 (juni 2003)

Deze standaard is bedoeld als richtlijn voor het handelen door de huisarts; de rol van de huisarts staat dan ook centraal
.
pi_54540979
Dank voor de reacties, ik ga op zoek naar grote babyruimtes in warenhuizen en H&M's. Ik was al van plan om een plekje te zoeken in Harrod's (want daar gaan we zo en zo heen om de kerstbeer te halen), maarja daar ben ik natuurlijk niet de hele dag he.

Piglet erg interessant om te lezen wat je bij geneeskunde leert over bv. Ik zie niets naar voren komen over medicijngebruik/alcohol/drugs icm borstvoeding, ik neem aan dat dat ook weleens genoemd wordt?

En nu snel bed in...
pi_54547992
Nou, mijn leerdoelen bij de VBN (een vrijwilligersorganisatie!!) zijn heel wat uitgebreider

Hier trouwens voor de geinteresseerden de samenstelling van moedermelk: http://www.borstvoeding.c(...)_van_moedermelk.html

En de VBN heeft een informatieblad over borstvoeding en alcohol/roken: http://www.borstvoedingna(...)7607_deel_2_IB_2.pdf (pdf file)

en ook een informatieblad over borstvoeding en vroeggeborenen:
http://www.borstvoedingna(...)3_vroeggeborenen.pdf (pdf file)

Zo

[ Bericht 41% gewijzigd door nebelung op 12-11-2007 12:35:28 ]
Variety is the spice of life
pi_54557854
Een vriendin is bijna klaar met geneeskunde en die weet er praktisch niks van af. Zo jammer dat daar niet meer aandacht aan wordt besteed. Het is zo belangrijk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 12 november 2007 @ 21:30:16 #281
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_54559695
En weer een vraagje.

Lena is verkouden en moet spugen van het hoesten. mag ik haar wat water (gekookt en afgekoeld) bijvoeden? Dat lijkt me fijner voor haar keel en slijmproductie en zo weet ik zeker dat ze genoeg vocht binnenkrijgt bij eventuele koorts.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_54559804
Ik zou haar extra aanleggen, dat verzacht ook en ze krijgt meteen energie binnen.

Antwoord van de psychiater: het stond in het geneesmiddelenbulletin van het voorjaar 2007
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 12 november 2007 @ 21:36:48 #283
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_54559900
Lishe, ik twijfel daar ook wel eens over. Aangezien bij ons zuivel de slijmvliezen irriteert. Maar ik denk ook dat bv andere zuivel is dan die wij nuttigen. Het is niet voor niets dat bv druppels in de neus verlichting kan geven.
Ik weet het eigenlijk niet, maar ik denk dat borstvoeding toch het beste is?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_54559908
Ik zou ook extra aanleggen. Moedermelk werkt slijmoplossend (je zou eventueel ook wat in haar neusje kunnen doen met een pipetje), en bevat bovendien antistoffen
pi_54559922
Moedermelk is geen zuivel
  maandag 12 november 2007 @ 21:39:49 #286
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_54559983
Dank je wel!
  maandag 12 november 2007 @ 21:42:15 #287
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54560075
Moedermelk valt toch onder de 'heldere vloeistoffen'?

Degenen die ook gedronken mogen worden tot vlak voor een narcose?

In dat licht bezien, snap ik het slijmoplossende wel
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 12 november 2007 @ 21:52:09 #288
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_54560417
Ik dacht het al eerder, en na jullie (fijne!) reactie's vraag ik het me al helemaal af.... Waarom verkopen ze geen bv als medicijn voor zo ongeveer alles? (En ja, toen vlak voor de geboorte van Lena zo ongeveer alles aan mijn gezicht ontstak, mondhoeken, ogen, moest je me eens zien smeren.... lang leve de lekkende boobs. )
pi_54562898
Hmmm zou het dan ook op Quintens luieruitslag kunnen werken?
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_54563027
Vast wel beefcake!
Hup, mik die tiet naar z'n billetjes

[ Bericht 13% gewijzigd door Iksje op 12-11-2007 23:29:56 ]
  dinsdag 13 november 2007 @ 10:56:54 #291
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_54570493
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:52 schreef Lishe het volgende:
Ik dacht het al eerder, en na jullie (fijne!) reactie's vraag ik het me al helemaal af.... Waarom verkopen ze geen bv als medicijn voor zo ongeveer alles? (En ja, toen vlak voor de geboorte van Lena zo ongeveer alles aan mijn gezicht ontstak, mondhoeken, ogen, moest je me eens zien smeren.... lang leve de lekkende boobs. )
Goede oplossing!
Alleen jammer dat het op een gegeven moment zo gaat stinken. (hoewel ik me kan voorstellen dat dat je op het moment zelf natuurlijk niks interesseerde).

Ik heb afgelopen vrijdag van 10 uur tot half 6 poedeltjenaakt of in een badjas zonder bh rondgelopen en heb niet een keer lekkage gehad! Zelfs niet in de sauna .
Uiteraard wel tijdens het kolven, maar dat is niet erg.
Kan het zo zijn dat mijn sauna-dagje ervoor gezorgd heeft dat mijn productie ineens omhoog is gegaan?
Ik heb constant hele volle, zware borsten en dat is na het voeden of kolven nog steeds zo.
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 13 november 2007 @ 12:21:49 #292
144006 chacama
Ondernemend!
pi_54572466
De warmte zou een positieve uitwerking op de productie kunnen hebben....denk ik.
  dinsdag 13 november 2007 @ 13:04:57 #293
94046 PM-girl
pi_54573418
Ah, hier wordt mijn vraag over het kolven al beantwoord zie ik Kersjes!

Dat wist ik niet, dat bv niet onder de zuivelgroep viel maar onder de heldere vloeistoffen. Eigenlijk wel logisch!

Ik zag op borstvoeding.com nieuws over het borstvoedingscafé in Utrecht
*
pi_54576147
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:04 schreef PM-girl het volgende:
Ik zag op borstvoeding.com nieuws over het borstvoedingscafé in Utrecht
wat leuk! Ik denk dat ik daar wel heen ga
pi_54576224
ik las ook over een interessant onderzoek naar bv: het lijkt erop dat niet elke baby bepaalde belangrijke stoffen van BV opneemt.
  dinsdag 13 november 2007 @ 15:30:11 #296
94046 PM-girl
pi_54576967
Ik las het onlangs ook Bix, ik denk overigens wel dat qua vitaminen en weerstand het wel voor elk kind goed is. Daarover wordt niet gesproken in het artikel.
*
pi_54577816
Hetartikel gaat ook over een hoger iq bij borstgevoedde kinderen. Dit is een afzwakking vanwat eerder beweerd werd. Om profijt te hebben van de vetten die een hoger iq bevorderen heb je een bepaald gen nodig. Sommige kinderen hebben dit niet.

Dat bvcafe lijkt mij een goed initiatief!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 13 november 2007 @ 16:07:55 #298
94046 PM-girl
pi_54577932
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 16:03 schreef Jelief het volgende:
Hetartikel gaat ook over een hoger iq bij borstgevoedde kinderen. Dit is een afzwakking vanwat eerder beweerd werd. Om profijt te hebben van de vetten die een hoger iq bevorderen heb je een bepaald gen nodig. Sommige kinderen hebben dit niet.
Klopt Jelief!
quote:
Dat bvcafe lijkt mij een goed initiatief!
Meet! Hoewel, met een babietje ga je in een café zitten, met een dreumes toch iets minder handig denk ik.
Maar het lijkt me wel leuk!
*
pi_54578678
Ik heb ook getwijfeld of het met een dreumes zo leuk zou zijn, maar ik denk eigenlijk dat Ronja het best leuk zou vinden voor een niet al te lange periode. Die is wel zoet te houden met een krentebol en wat appelsap
  dinsdag 13 november 2007 @ 16:57:10 #300
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_54579153
Hey, wat leuk van dat BV-cafe!
En laat ik nou net vrij zijn op donderdag!
Misschien inderdaad wel leuk om te meeten.
Jammer alleen van de openingstijden: 9:30 tot 11:30 uur, dan moet ik wel heel vroeg van huis en relatief lang reizen voor maximaal 2 uurtjes...
.... met gevoel voor drama....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')