quote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:51 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
''Al geef je een aap een ring, het is en blijft een lelijk ding''
quote:
Zie edit, ik was Twi vergeten. Goed stuk.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:52 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
hoewel ik Marco niet mag als coach, heeft TWi uiteraard gelijk, dan maar met ''lelijk'' voetbal kwalificeren, dan met redelijk voetbal neit kwalificeren (lees: 2002)quote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:53 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Zie edit, ik was Twi vergeten. Goed stuk.
Griekenland werd er kampioen mee hoor.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:00 schreef Chuck_Norris het volgende:
Met dit voetbal komen we niet ver hoor op het EK_!
Dus?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:00 schreef Chuck_Norris het volgende:
Nee en de "poule des doods" zouden we in Duitsland jaar terug ook niet overleven.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:00 schreef Chuck_Norris het volgende:
Ik wil minimaal een halve finale plek?quote:
jij snapt t tenminstequote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:49 schreef twi het volgende:
Er zijn genoeg negatieve zeikerige kuttopics over het Nederlands Elftal, Van Basten en weet ik veel wat nog meer. Maar persoonlijk ben ik het gejammer, gezeik, gezeur, gezever en gekanker echt spuugzat.
Afgelopen zaterdag werd in een povere partij in bizar slechte omstandigheden met 1-0 verloren van een Europese outsider. Het was ineens het einde van de wereld, en het moest tegen Slovenie maar eens recht gezet worden. Vier nul, vijf nul, van de mat tikken die gastjes. Het publiek moet vermaakt worden!!! Schneller slaaf, ik sla je op je rug! Wij betalen geld en willen goed voetbal zien! Winst interesseert ons geen kut!
Het viel vanavond allemaal weer tegen. Met moeite wordt er met 2-0 gewonnen, maar kwalificatie is vrijwel zeker afgedwongen. Desondanks staan alle spelers netjes in de rij om Hans Kraaij Jr. uit te leggen hoe slecht het allemaal wel niet was en dat het publiek de volgende keer maar een presentje zou moeten krijgen. "De helft van het geld terug, Johnny!". Het publiek scandeert de naam van Foppe, terwijl de drie punten en het ticket voor het EK binnen zijn. Een wedstriijdje thuis winnen tegen Luxemburg en het is gepiept.
Steek die Foppe in je reet! Als je een garantie op goed voetbal wilt zien dan koop je maar een DVD'tje. Dan ben je gegarandeerd van goed voetbal en hoef je thuis op de bank niet lachend(!!!) met witte zakdoekjes te gaan zwaaien. Blijf gewoon compleet weg uit een voetbalstadion. Het enige wat telt is winst, en als we op deze schlemielige, ietwat beschamende, strompelende, kreunende op-het-nippertje manier op een of andere miraculeuze wijze Europees Kampioen worden dan moet ik nog maar zien of elke knuppel die nu aan het zeiken is niet deelneemt aan de polonaise.
Hier in Nederland heeft men naar mijn gevoel alvast het Europees Kampioenschap gereserveerd, bij de aanstelling van Van Basten. Het was immers de doelstelling, met verzorgd aanvallend en dominant voetbal. Dus dan zal het wel gebeuren! Als Griekenland het kan, dan moet het Nederland ook wel met 10 vingers in de neus lukken!
Ja, we spelen slecht. Ja, er kloppen een hoop dingen niet en er zijn vast wel een hoop trainers die het beter weten dan Van Basten. De situatie is er, de kwalificatie voor het EK is er ook, fuckin' deal with it. Ze gaan er echt niet beter door voetballen. Degenen die mooi voetbal willen zien of een kampioenschap verwachten, kijk gewoon lekker niet. En terwijl je niet aan het kijken bent, hak gelijk die Hans Kraaij Jr. even neer...
Ach Van Basten had de opstelling al goed voor deze wedstrijd, alleen het systeem klopte nog niet. Als hij zich dat eens zou realiseren zou Nederland nog best hoge ogen kunnen gooien op het EK. Desondanks is de overwinning van Nederland in dit duel ook geen moment in gevaar geweest. De enige 'kans' voor Slovenie was een kopbal uit zeer moeilijke positie die dan ook ruim naast ging. Maar ja, kijk ook eens naar andere ploegen met topspelers. Engeland verliest van Rusland, Portugal wint met moeite van Kazachstan en Frankrijk komt ook niet verder dan een moeizame 2-0 tegen Litouwen. Duitsland gaat zelfs met 0-3 onderuit tegen Tsjechie, maar daarvan heb ik alleen de laatste 3 minuten gezien, dus het zou kunnen dat ze gewoon wat liepen te klooien aangezien ze toch al geplaats waren of dat de Tsjechen echt goed speelden.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:00 schreef Chuck_Norris het volgende:
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:12 schreef Flashwin het volgende:
Laat de echte voetballiefhebbers nou gewoon opkankeren en een hogere verwachting hebben van ons nationale elftal.
Nou, het WK 90 in Italie was geweldig bijvoorbeeld. Om nog maar te zwijgen van het WK 82 in Mexicoquote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:12 schreef Flashwin het volgende:
Terwijl we de ruim 30 jaar voor van Basten verwend zijn met subliem voetbal.
Ik denk niet dat Duitsland minder trots is op het gewonnen WK in 1974 terwijl ze niet de best voetballende ploeg waren. Natuurlijk begrijp ik het gevoel van trots, maar we leven boven onze stand. Wij als Ajacieden, wij als Nederlanders.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:09 schreef Pizzakoppo het volgende:
Heeft allemaal te maken met de manier waarop je trots bent op dingen of mensen.
Sommige ouders zijn trots als hun kind een keer niet in de broek heeft gepoept, en anderen vinden het heel normaal dat kinderen netjes hun billen afvegen!
Ooh dat wij boven onze stand leven is vrij duidelijk met zowel het NL team als Ajax, beide heb ik té hoge verwachtingen voor ze en dat is uiteraard wel spijtig voor mijzelf maar toch blijf ik willen en hopen dát zowel Ajax als het NL team erbovenop komen, simpelweg omdat dat de manier is hoe voetbal moet overleven. Mooi en aanvallend spel, anders bloed het dood!quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:19 schreef twi het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Duitsland minder trots is op het gewonnen WK in 1974 terwijl ze niet de best voetballende ploeg waren. Natuurlijk begrijp ik het gevoel van trots, maar we leven boven onze stand. Wij als Ajacieden, wij als Nederlanders.
Er wordt zo vaak geschreven en gesproken over het gebrek aan inzet wat Oranje heeft. "Die Slovenen zijn veel feller". Ja, nogal fuckin' logisch. Die gasten die kunnen niet voetballen, hebben nog nooit wat gepresteerd en staan op een groot podium tegen een Europees subtopland te voetballen. En dat gold voor Roemenie idem dito, die gasten spelen al 14 jaar geen internatonaal groot toernooi meer. Die kunnen het zich permitteren om vuil defensief hotseknotse beukvoetbal te spelen.
Zodra wij dat in Nederland echter doen, dan past dat niet, hoort dat niet, moet dat niet. We moeten ze, zelfs op een veld waar tien zwembaden vol met water overheen zijn gepleurd, toch met onze fluwelen techniek en subtiel opspringende voetjes van alle kanten van de mat spelen! Dat de bal om de halve meter in een diepe plas blijft liggen of met windkracht 12 mee het stadon uitwaait, dat boeit niet!
Realiteit is iets wat tegenwoordig ontbreekt. We spelen al jaren niet dominant, dus laten we gewoon maar lekker op het resultaat spelen, wat de laatste jaren prima bevalt. En wie weet kunnen we het dan gewoon flikken op het EK. Want ook de absolute toplanden hebben de allergrootste moeite zich te kwalificeren tegen de dwergen van Europa.
Natuurlijk mag je kritisch zijn, en er zit ook geen progressie in. In mijn stuk zie je ook nergens dat ik Van Basten verheerlijk, positief ben over het spel, het geweldig vind dat we gekwalificeerd zijn en met voldoening naar Hart van Nederland ga kijken om drie kwartier later nog eens met plezier de analyses te kijken.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:18 schreef venomsnake het volgende:
Dus Kraay, Snor, Hugo, Youri en een hoop andere mensen snappen er helemaal niets van? Ze mogen geen kritische vragen meer aan de spelers en de bondscoach vragen omdat er van een paar zeer matige ploegen met veel moeite gewonnen is?
Onzin, de euforie is verblindend!quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:25 schreef MrDoegewoon het volgende:
Niks aan toe te voegen, ik kijk geen Oranje meer. Heb er gewoon geen zin meer in met al dat gezeik. En dat heb ik niet over de speler of de coach.
Als word NL wereldkampioen dan nog zal 90% nog wat aan te merken hebben op het succes.
Natuurlijk niet.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:25 schreef MrDoegewoon het volgende:
Als word NL wereldkampioen dan nog zal 90% nog wat aan te merken hebben op het succes.
Je ziet mij nergens klappen. Je ziet mij alleen de vader van het gehandicapte broertje de volle laag geven, nadat hij het jongetje heeft afgeblaft omdat hij geen wereldrecord heeft gezwommen en daarom zegt dat hij het publiek, wat hem uit heeft gefloten en belachelijk heeft gemaakt, de volgende keer maar moet vermaken.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:19 schreef Pizzakoppo het volgende:
Dit voelt een beetje als klappen voor je gehandicapte broertje dat hij toch gekwalificeert is voor de "special olympics" omdat hij zo zijn best deed!
Om de volgende dag wel op kantoor te zeggen, "Het was wel met geluk hoor, als Seedorf nu gewoon beter speelde dan wonnen we met 4-0 in plaats van 3-0"quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:26 schreef TerroRobbie het volgende:
Nee dan staan die huichelaars te hoempapaen langs de grachten.
Nou is zwemmen totaal niet vergelijkbaar met voetballen aangezien je daar alleen maar voor hoeft te kunnen zwemmen en misschien een beetje snel zijn, maar het leuke van voetbal en wat nou juist zorgt voor de immense aantrekkingskracht is dat elke speler een eigen stijl heeft, een eigen trukendoos en noem het allemaal maar op, dit gecombineerd op 1 veld met 10 andere wereldtoppers (zoals oranje ze heden ten dage heeft) zou gewoon moeten zorgen voor heerlijk spel waar het technisch goed zit en wat leuk is om naar te kijken.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:27 schreef twi het volgende:
[..]
Je ziet mij nergens klappen. Je ziet mij alleen de vader van het gehandicapte broertje de volle laag geven, nadat hij het jongetje heeft afgeblaft omdat hij geen wereldrecord heeft gezwommen en daarom zegt dat hij het publiek, wat hem uit heeft gefloten en belachelijk heeft gemaakt, de volgende keer maar moet vermaken.
Helemaal mee eens, maar...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:19 schreef twi het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Duitsland minder trots is op het gewonnen WK in 1974 terwijl ze niet de best voetballende ploeg waren. Natuurlijk begrijp ik het gevoel van trots, maar we leven boven onze stand. Wij als Ajacieden, wij als Nederlanders.
... dit vind ik onzin. Je weet van tevoren dat je dat kan verwachten en je daar op instellen. Als het weer zo slecht is, dan weet je dat het bikkelen wordt en verwachten alleen idioten mooi en verzorgd voetbal. Maar als je dan gaat zeuren over de omstandigheden ben je niet professioneel genoeg wat mij betreft. Dit hoort nu eenmaal bij het spelletje.quote:Er wordt zo vaak geschreven en gesproken over het gebrek aan inzet wat Oranje heeft. "Die Slovenen zijn veel feller". Ja, nogal fuckin' logisch. Die gasten die kunnen niet voetballen, hebben nog nooit wat gepresteerd en staan op een groot podium tegen een Europees subtopland te voetballen. En dat gold voor Roemenie idem dito, die gasten spelen al 14 jaar geen internatonaal groot toernooi meer. Die kunnen het zich permitteren om vuil defensief hotseknotse beukvoetbal te spelen.
Zodra wij dat in Nederland echter doen, dan past dat niet, hoort dat niet, moet dat niet. We moeten ze, zelfs op een veld waar tien zwembaden vol met water overheen zijn gepleurd, toch met onze fluwelen techniek en subtiel opspringende voetjes van alle kanten van de mat spelen! Dat de bal om de halve meter in een diepe plas blijft liggen of met windkracht 12 mee het stadon uitwaait, dat boeit niet!
De realiteit is dat kwalificatie in een poule als deze geen probleem mag zijn en dit zoals het er nu naar uitziet ook niet gaat worden. Wat ook de realiteit is, is dat wij over zeer goed spelersmateriaal beschikken, maar dat het mijns inziens niet optimaal wordt gebruikt door de coach. Ik reken Van Basten echter pas af na het EK, als hij op deze manier kampioen wordt kan ik daar ook mee leven, want ook voor mij geldt dat het resultaat boven alles gaat.quote:Realiteit is iets wat tegenwoordig ontbreekt. We spelen al jaren niet dominant, dus laten we gewoon maar lekker op het resultaat spelen, wat de laatste jaren prima bevalt. En wie weet kunnen we het dan gewoon flikken op het EK. Want ook de absolute toplanden hebben de allergrootste moeite zich te kwalificeren tegen de dwergen van Europa.
Daar gaat het om idd ik kan die zuipavondjes niet missenquote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:21 schreef borisz het volgende:
Straks op het EK vergeten we alle zorgen weer en is het gewoon zuipen vooraf en feesten![]()
Denemarken, '92... hadden zich niet gekwalificeerd en werden tóch kampioen... heb je daar een verklaring voor?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:00 schreef Chuck_Norris het volgende:
Niet helemaal mee eens.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:01 schreef Radegast het volgende:
[..]
Griekenland werd er kampioen mee hoor.
Het zou om te beginnen leuker zijn zonder gescheld.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:12 schreef Flashwin het volgende:
Wat wil je nou lul, dat we blij zijn dat het Nederlands elftal zo ongelooflijk slecht voetbal speelt?
'96 onder Hiddink, '02 onder Van Gaal, genooooooten hebben we...quote:Terwijl we de ruim 30 jaar voor van Basten verwend zijn met subliem voetbal.
Helaas vergallen die "echte" voetballiefhebbers het voor de rest...quote:Laat de echte voetballiefhebbers nou gewoon kankeren en een hogere verwachting hebben van ons nationale elftal.
het publiek is gewoon bang een eigen mening te hebben en praat (lees; "zeikt") daarom maar onze "leiders" Derksen, Mulder en Borst na... We willen geen andere coach, we willen bloed zien, en liefst van diegene wiens kop het verst boven het maaiveld uitsteekt...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:14 schreef paultjuhhh het volgende:
Het publiek is gewoon bang dat als het zo verder gaat het niets word op het EK
Daarom zijn we zo bozig en willen we een andere coach
Dat ze het niet begrijpen geven ze zelf toequote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:18 schreef venomsnake het volgende:
Dus Kraay, Snor, Hugo, Youri en een hoop andere mensen snappen er helemaal niets van?
Nou dan!quote:Ze mogen geen kritische vragen meer aan de spelers en de bondscoach vragen omdat er van een paar zeer matige ploegen met veel moeite gewonnen is?[q]
Tuurlijk mogen ze kritische vragen stellen, dat is wat anders dan continu de bondscoach af lopen branden.
De kritiek is imo gewoon zeer terecht.
[q]
"De" kritiek? Welke is dat precies? Dat we wéér niet met 5-0 hebben gewonnen maar met 2-0? Dat we al voor de tweede keer in 26 wedstrijden er een verloren hebben? Dié kritiek?
[q]
Marco van Basten haalt prima resultaten.
Dus? Denk je echt dat er een coach bestaat die 26 wedstrijden op rij met minstens 3-0 zou winnen met dit Oranje?quote:Maar er is een paar keer door het oog van de naald gekropen en het voetbal is over het algemeen zeer matig tot ronduit slecht.!
Dat is ook gevraagd en daar is antwoord op gegeven... Staan de bondscoach en alle spelers dan te liegen?quote:De eerste helft vanavond was prima, goed systeem en er werd bij vlagen prima gespeeld.
Maar in de 2e helft maakt Marco door een paar vreemde wissels er gewoon een potje van, en ging het niveau gewoon hard achteruit.. Dan mag je best vragen hoe dat komt..
Oh ja, waarom dan?quote:Met het spelersmateriaal wat oranje momenteel heeft moet er gewoon beter gespeeld worden tegen landen als Slovenie.
Hoe weet je dat allemaal? Waar is jouw inzicht op gebaseert?quote:Komt nog eens bij dat er in de afgelopen jaren totaal geen progressie is geboekt.
Redenen genoeg om kritisch te zijn..
Dit vind ik wel een van de meest minderwaardige posts die ik me kan herinneren ooit op fok gelezen te hebben...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:19 schreef Pizzakoppo het volgende:
Dit voelt een beetje als klappen voor je gehandicapte broertje dat hij toch gekwalificeert is voor de "special olympics" omdat hij zo zijn best deed!
Meid tochquote:Op donderdag 18 oktober 2007 01:24 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Dit vind ik wel een van de meest minderwaardige posts die ik me kan herinneren ooit op fok gelezen te hebben...
Hoho, dit was zo in het verleden.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:49 schreef twi het volgende:
Er zijn genoeg negatieve zeikerige kuttopics over het Nederlands Elftal, Van Basten en weet ik veel wat nog meer. Maar persoonlijk ben ik het gejammer, gezeik, gezeur, gezever en gekanker echt spuugzat.
Afgelopen zaterdag werd in een povere partij in bizar slechte omstandigheden met 1-0 verloren van een Europese outsider. Het was ineens het einde van de wereld, en het moest tegen Slovenie maar eens recht gezet worden. Vier nul, vijf nul, van de mat tikken die gastjes. Het publiek moet vermaakt worden!!! Schneller slaaf, ik sla je op je rug! Wij betalen geld en willen goed voetbal zien! Winst interesseert ons geen kut!
In zo'n zwakke kutpoule is 2e worden het minimaal te verwachten resultaat voor een land als Nederland.quote:Het viel vanavond allemaal weer tegen. Met moeite wordt er met 2-0 gewonnen, maar kwalificatie is vrijwel zeker afgedwongen. Desondanks staan alle spelers netjes in de rij om Hans Kraaij Jr. uit te leggen hoe slecht het allemaal wel niet was en dat het publiek de volgende keer maar een presentje zou moeten krijgen. "De helft van het geld terug, Johnny!". Het publiek scandeert de naam van Foppe, terwijl de drie punten en het ticket voor het EK binnen zijn. Een wedstriijdje thuis winnen tegen Luxemburg en het is gepiept.
Nogmaals : dat gaat dus niet gebeuren, met kneuzen als Melchiot in je elftal haal je de kwartfinale's niet eens.quote:Steek die Foppe in je reet! Als je een garantie op goed voetbal wilt zien dan koop je maar een DVD'tje. Dan ben je gegarandeerd van goed voetbal en hoef je thuis op de bank niet lachend(!!!) met witte zakdoekjes te gaan zwaaien. Blijf gewoon compleet weg uit een voetbalstadion. Het enige wat telt is winst, en als we op deze schlemielige, ietwat beschamende, strompelende, kreunende op-het-nippertje manier op een of andere miraculeuze wijze Europees Kampioen worden dan moet ik nog maar zien of elke knuppel die nu aan het zeiken is niet deelneemt aan de polonaise.
Lekker boeiend hoe ze kampioen worden, gezeik over mooi voetbal is voor Ajacieden en Alkmaarders.quote:Hier in Nederland heeft men naar mijn gevoel alvast het Europees Kampioenschap gereserveerd, bij de aanstelling van Van Basten. Het was immers de doelstelling, met verzorgd aanvallend en dominant voetbal. Dus dan zal het wel gebeuren! Als Griekenland het kan, dan moet het Nederland ook wel met 10 vingers in de neus lukken!
Dus jij vindt een kampioenschap onrealistisch?quote:Ja, we spelen slecht. Ja, er kloppen een hoop dingen niet en er zijn vast wel een hoop trainers die het beter weten dan Van Basten. De situatie is er, de kwalificatie voor het EK is er ook, fuckin' deal with it. Ze gaan er echt niet beter door voetballen. Degenen die mooi voetbal willen zien of een kampioenschap verwachten, kijk gewoon lekker niet. En terwijl je niet aan het kijken bent, hak gelijk die Hans Kraaij Jr. even neer...
tegen wie heb je het nou eigenlijk?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 02:16 schreef Malibu-06 het volgende:
... Flikker op met je gejank over buitenspelers etc., dat doe je bij Ajax maar.
Tegen van Basten en Cruijffquote:Op donderdag 18 oktober 2007 02:26 schreef Tennessee het volgende:
[..]
tegen wie heb je het nou eigenlijk?
Pff, het gaat NIET om mooi voetbal, het gaat erom dat er teveel matige basisspelers instaan, en dit elftal geen potentie heeft om echt mee te gaan doen om de Europese titel.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 02:28 schreef patrickt37 het volgende:
In alle landen dragen ze een bondscoach, die zich bijna heeft gekwalificeerd voor een eindronde, op handen.
Maar nee, in Nederland moeten we winnen met 4 doelpunten verschil, en met zeer aantrekkelijk voetbal.
Winnen we makkelijk, dan heeft de tegenstander slecht gespeeld.
Verliezen we, of winnen we nipt, dan is het een wanprestatie.
We hebben gewoon een goede selectie, waarmee we kunnen winnen en verliezen van de "grote" en "kleine" landen.
Wat vind jij matige basisspelers? En door wie wil je ze vervangen zien dan?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 02:30 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Pff, het gaat NIET om mooi voetbal, het gaat erom dat er teveel matige basisspelers instaan, en dit elftal geen potentie heeft om echt mee te gaan doen om de Europese titel.
Bouma, Melchiot, Emanuelson, en Jaliens zie ik te vaak in de basis staan.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 02:31 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Wat vind jij matige basisspelers?
In de basis horen de Cler (geen wereldtop, wel beste linksback die we hebben), Boularouz, Hofland en van Bommel.quote:En door wie wil je ze vervangen zien dan?
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 02:31 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
En door wie wil je ze vervangen zien dan?
VdV, Sneijder, Seedorf, De Zeeuw, Heitinga (ja die komt hier beter uit de verf). Kortom: het probleem ligt niet bij het middenveld.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 02:37 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Bouma, Melchiot, Emanuelson, en Jaliens zie ik te vaak in de basis staan.
[..]
In de basis horen de Cler (geen wereldtop, wel beste linksback die we hebben), Boularouz, Hofland en van Bommel.
En ik wil voor op de bank wel eens Zonneveld, Drenthe en de Guzman zien (bezig met NLs paspoort aanvragen).
Zoals gezegd, elke poule is een zwakke kut pool. Bulgarije vooral Roemenie beschikken over aardig wat kwalitatief goede spelers. Spelers die spelen bij subtopploegen van grote competities. Die horen gewoon in de grote groep van subtopploegen van Europa samen met teams als Polen, Servie, Griekenland, Rusland, Oekraine en nog wat van zulke teams. En andere grote landen hebben tegen die landen moeite genoeg om zich te plaatsen.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 02:15 schreef Malibu-06 het volgende:
In zo'n zwakke kutpoule is 2e worden het minimaal te verwachten resultaat voor een land als Nederland.
Ik zie als Ajacied graag mooi voetbal, maar als de 3 punten binnen zijn hoor je mij niet klagen, hooguit redelijk objectief kritisch oordelen.quote:Lekker boeiend hoe ze kampioen worden, gezeik over mooi voetbal is voor Ajacieden en Alkmaarders.
Hoewel ik het niet eens ben met onderstaande quote over de speler in kwestie:quote:Dus jij vindt een kampioenschap onrealistisch?
Nederland heeft niet het materiaal waar Italie, Frankrijk, Portugal, Spanje en Engeland over beschikken. Maar Engeland gaat waarschijnlijk niet eens naar het EK in een zelfde soort poule als Nederland!quote:Nogmaals : dat gaat dus niet gebeuren, met kneuzen als Melchiot in je elftal haal je de kwartfinale's niet eens.
'96 onder Hiddink. Hmm, penalties zijn altijd een zwakte van het Nederlands Elftal geweest. Daar kon Guus toch echt niets aan doen. En voor het gemak vergeet je even te vermelden dat we in '98 (ook door penalties eruit, mede doordat van Hooijdock geen strafschop kreeg tegen Brazilië) het beste elftal van de wereld hadden. In ieder geval het beste elftal sinds '88 en misschien wel daarvoor.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 01:10 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Het zou om te beginnen leuker zijn zonder gescheld.
[..]
'96 onder Hiddink, '02 onder Van Gaal, genooooooten hebben we...
[..]
Dat was in Spanje en Nederland deed niet mee.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:18 schreef remlof het volgende:
Om nog maar te zwijgen van het WK 82 in Mexico
Tuurlijk, die term 'zesjes-cultuur' is ook een mooi modewoord geworden dat nu overal gebruikt wordt.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 09:03 schreef MaxPower het volgende:
Weer een post die model staat voor de 'zesjes-cultuur' die momenteel heerst in Nederland.![]()
Waarom kritiek leveren op iets terwijl 'het toch best goed gaat?' OMDAT HET VEEL BETER KAN! Toon eens ambitie, toon eens mentaliteit!
Het voetbal hoeft niet direct briljant te zijn, als er maar een ontwikkeling in zit, en die mis ik volkomen.
Dus moet je er maar, op z'n Nederlands, eindeloos lang over blijven doorkankeren?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 09:03 schreef MaxPower het volgende:
Weer een post die model staat voor de 'zesjes-cultuur' die momenteel heerst in Nederland.![]()
Waarom kritiek leveren op iets terwijl 'het toch best goed gaat?' OMDAT HET VEEL BETER KAN! Toon eens ambitie, toon eens mentaliteit!
Het voetbal hoeft niet direct briljant te zijn, als er maar een ontwikkeling in zit, en die mis ik volkomen.
Lees de kranten in Engeland eens over het Engelse elftal en je dankt god op je blote knietjes dat je hier de kranten mag lezen.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 09:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dus moet je er maar, op z'n Nederlands, eindeloos lang over blijven doorkankeren?
En terecht, want die staan op randje uitschakeling in de kwalificatie! Daar is niet alleen het spel slecht, zelfs de resultaten zijn kut!quote:Op donderdag 18 oktober 2007 09:14 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Lees de kranten in Engeland eens over het Engelse elftal en je dankt god op je blote knietjes dat je hier de kranten mag lezen.
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:51 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
''Al geef je een aap een ring, het is en blijft een lelijk ding''
Wat wil je nou lul, dat we blij zijn dat het Nederlands elftal zo ongelooflijk slecht voetbal speelt?
Terwijl we de ruim 30 jaar voor van Basten verwend zijn met subliem voetbal. Laat de echte voetballiefhebbers nou gewoon kankeren en een hogere verwachting hebben van ons nationale elftal.
Alleen gaat Engeland niet naar het EK en wij wel.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 09:14 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Lees de kranten in Engeland eens over het Engelse elftal en je dankt god op je blote knietjes dat je hier de kranten mag lezen.
Ik denk dat als Nederland met het huidige materiaal een fantsoelijk 4-4-2 systeem gaat spelen met een ruit op het middenveld en Sneijder of VD Vaart op 10 dat Nederland een heel eind kan komen.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 02:50 schreef twi het volgende:
Nederland kan beter spelen dan het nu doet, maar zeker niet zo goed dat er 'wel even' de halve finale wordt bereikt. .
Hoe zou dat komen denk je? Omdat de spelers elke keer weer uitgefloten worden. Die gaan ook denken, als ik nu een actie maak en die mislukt ben ik mn basisplaats kwijt. Niet doordat de bondscoach ze zogenaamd niets leert, die jongens kunnen allang voetballen.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 09:03 schreef MaxPower het volgende:
Terwijl we de ruim 30 jaar voor van Basten verwend zijn met subliem voetbal. Laat de echte voetballiefhebbers nou gewoon kankeren en een hogere verwachting hebben van ons nationale elftal.
haha precies wat ik gister tegen een vriend van me zeiquote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:21 schreef borisz het volgende:
Straks op het EK vergeten we alle zorgen weer en is het gewoon zuipen vooraf en feesten![]()
We hebben 65% balbezit, we spelen een goede eerste helft, we winnen met 2-0, de tegenstander heeft één halve kopkans, we plaatsen ons zo goed als zeker voor het EK en wat volgt er...........een fluitconcert! En dat door een stelletje labielen, die al een burn-out krijgen als hun baas zegt dat ze niet teveel mogen MSN'nen op het werk.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 09:32 schreef Silk_dude het volgende:
En waarom zou het publiek in vredesnaam niet mogen fluiten als ze zo slecht gaan spelen? Die mannen betalen iedere wedstrijd 25 euro of meer om hun elftal aan te moedigen, en als je dan keer op keer deze wanvertoningen te zien krijg dan heb je wel recht op klagen. En dat terwijl het er in het begin echt heel goed uit zag en het publiek wel massaal achter het elftal stond. Het fluitconcert en de zakdoekjes voor Marco waren gewoon verdiend, als je zo veel kwaliteit hebt en dan dit er uit weet te halen dan moet je je diep en diep schamen.
Heeft het uitfluiten een negatieve invloed op het spel?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:40 schreef Pool het volgende:
[..]
We hebben 65% balbezit, we spelen een goede eerste helft, we winnen met 2-0, de tegenstander heeft één halve kopkans, we plaatsen ons zo goed als zeker voor het EK en wat volgt er...........een fluitconcert! En dat door een stelletje labielen, die al een burn-out krijgen als hun baas zegt dat ze niet teveel mogen MSN'nen op het werk.
Ik wens die fluiters echt een pijnlijke, chronische koortslip-herpesvariant toe.![]()
Maar waarom kritiek op Oranje? Je ziet in het overzicht van kwalificatiewedstrijden zelden goede wedstrijden gespeeld worden. En als dat eens gebeurt, dan gaat het om twee toplanden die elkaar treffen, niet om Nederland-Slovenië of Italië-Azerbeidzjan.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:46 schreef Cheiron het volgende:
Mwoah, voetbal is een spel. Het is vermaak. Je kijkt er naar en dan moet het leuk zijn. Dit Nederlands elftal is niet leuk om naar te kijken: kritiek.
Logische gevolgtrekking imo
Kritiek op de verwachtingen? Omdat je 11 man hebt waarvan zeker de helft uitblinkers zijn in hun (top) competitie. Dat je het dan voor elkaar krijgt om die jongens collectief 2 jaar lang kut te laten voetballen vind ik wel iets waar je commentaar op mag hebben.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:54 schreef Pool het volgende:
[..]
Maar waarom kritiek op Oranje? Je ziet in het overzicht van kwalificatiewedstrijden zelden goede wedstrijden gespeeld worden. En als dat eens gebeurt, dan gaat het om twee toplanden die elkaar treffen, niet om Nederland-Slovenië of Italië-Azerbeidzjan.
Waarom niet:
-Kritiek op de eigen verwachtingen. Kwalificatievoetbal is zelden leuk, teams hebben nauwelijks trainingstijd samen. Dat gold ook al in de jaren '70
-Kritiek op SBS6 en de hele opgeklopte show rond kwalificatiewedstrijden. Kijk gewoon massaal eens NIET naar de live-wedstrijd, maar kijk naar de samenvatting van het ontbijtnieuws de volgende ochtend.
Kwalificatiewedstrijden zijn er voor de kwalificatie. That's all folks.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |