het is geen 60+quote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:27 schreef Bob-B het volgende:
of de bingo
Of juist een kans. Je gaat (neem ik aan) werken, krijgt collega's. Probeer met hun iets te beginnen als dit al niet vanzelf gaatquote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:58 schreef G.Fawkes het volgende:
jammer dat je bijna afgestudeerd bent. De studentenvereniging is bij uitstek de plek om nieuwe contacten op te doen.
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:56 schreef Vitalogy het volgende:
Als iemand je niet wilt accepteren als je een beetje toenadering zoekt dan ligt dat aan die persoon en niet aan jou.
OMG EINS!@@!11112112@@~~!1quote:Op donderdag 18 oktober 2007 02:41 schreef boyv het volgende:
kut ik heb serieus gereageerd in R&P
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:56 schreef Vitalogy het volgende:
Als iemand je niet wilt accepteren als je een beetje toenadering zoekt dan ligt dat aan die persoon en niet aan jou.
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:42 schreef motorbloempje het volgende:
heb ik ook last van hoor
maar dat komt meer doordat ik net verhuisd ben naar de andere kant van het land voor school en mijn vriend.
Maar ook in het westen had ik alleen vrienden, geen vriendinnen, en dat vond ik prima.
Omdat ik vrienden zocht, en geen vriendinnen, ben ik lid geworden van een Racing Team hier, alleen maar mannen, erg gezellig.
Misschien kun jij lid worden van een typisch vrouwen iets, of gewoon lekker gaan sporten (tennis ofzo?).. Heb nu nog steeds niet echt veel vrienden hier, maar het zit in de lift![]()
komt vanzelf goed, als je maar zelf intitiatief neemt
![]()
Ik vind dit serieus een schattig topicquote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:13 schreef MissNina het volgende:
Ik zit al een tijdje met iets en ik hoop dat anderen zich hierin misschien wel kunnen herkennen of mij misschien advies kunnen geven.
Ik ben een 22-jarige meid, woon samen met mijn vriend en ben bijna afgestudeerd.
Ik mis echter vriendschap in mijn leven. Ik heb via mijn studie wel wat kennissen leren kennen, maar dit zijn geen vrienden. De vriendschap met vriendinnen van de middelbare school is na 4 jaar helaas verwaterd. Ik heb nog wel pogingen proberen te ondernemen om met een vroegere vriendin af te spreken, maar ik merkte dat we beiden teveel waren veranderd om nog contact te houden.
Hoewel ik ontzettend goed overweg kan met mijn vriend en hij mijn beste maatje is, mis ik de contacten met vrouwen.
Ik ben iemand die het leuk vind om naar de kroeg te gaan en lekker wijntjes te drinken.Maar helaas heb ik geen vriendin(nen) om dit te doen. Ik ga wel eens met mijn vriend, maar dit is toch anders. Ook hou ik van shoppen, maar dit moet ik helaas ook altijd in mijn eentje doen. Verder mis ik gewoon om met een vriendin te praten over vrouwenzaken (relaties, uiterlijke zaken etc.etc,) en om een vriendschapsband mee op te bouwen.
Ik heb echt geprobeerd om contacten met vrouwen op te doen. B.v met de vriendinnetjes van de vrienden van mijn vriend. Maar op een of andere manier lukt het gewoon niet, het is alsof zij mij niet moeten/mogen. Ik denk dat vriendschap sluiten met vrouwen van in de 20 best lastig is. Zij hebben vaak al een heel eigen kringetje van vriendinnen die ze al jaren kennen en ik merk vaak dat het lastig is om hierbij aan te sluiten.
De laatste tijd vraag ik me echt af wat er mis kan zijn met mij. Ik vind mezelf wel een gezellige spontane leuke meid, en dat ik over het algemeen makkelijk in omgang ben. Toch doet het feit dat ik geen vriendinnen heb mij ontzettend twijfelen en maken me onzeker.
Hoop wat van jullie te horen en enig advies hierin?
xxx
Wat een crap. Het ligt aan de persoon die je bent en de situatie waarin je beland bent, niet aan of je man of vrouw bent. Misschien is ze gewoon nog niet de juiste mensen tegengekomen om echt bevriend mee te raken.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 16:15 schreef hallodagg het volgende:
[..]
Ik vind dit serieus een schattig topicMannen hoor je heel vaak ''klagen'' over dit soort dingen op FOK!, vrouwen bijna nooit tot veel minder vaak. Bij vrouwen lijkt het volgens mij vanzelfsprekender dat ze een goed ontwikkeld sociaal leven hebben, maar dus niet alle vrouwen dat bewijst dit topic
![]()
Sterkte![]()
ja nogal...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 16:54 schreef motorbloempje het volgende:
denk niet dat d'r vriend het leuk vindt als ze met een vrijgezellenreis mee gaat
die krjigt dan meteen van die 'temptation-island-ideeën'
Ja, nu kom je in de hel, zeikzak.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 02:41 schreef boyv het volgende:
kut ik heb serieus gereageerd in R&P
Hmmm ik heb me altijd afgevraagd hoe je vriendschappen kunt opdoen in de kroeg...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 18:20 schreef dawg het volgende:
[..]
OT: Misschien eens in je eentje wat dingen ondernemen, op stap gaan bijvoorbeeld. Daar is de drempel om mensen te leren kennen wat lager.
Hoezo? Je hebt sowieso één gezamelijke interesse.... drankquote:Op donderdag 18 oktober 2007 19:24 schreef boyv het volgende:
Vrienden zoeken in de kroeg is triest.
Je hebt gelijk hoor, maar het is makkelijker gezegd dan gedaan.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 19:20 schreef Friek_ het volgende:
Nou ja, er naar op zoek gaan is ook niet echt de oplossing. De kans dan je dan overkomt als vriendloos, wanhopig en afhankelijk is ook weer aanwezig. Zou het gewoon zo spontaan mogelijk houden.
Meen je dat nou? De meeste van mijn vriendinnen zijn collega's of ex-collega's.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:44 schreef MLI het volgende:
Ik zou inderdaad toch nog proberen het maximale uit je schoolcontacten te halen. Ik wil je niet bang maken maar als je eenmaal aan het werk bent, wordt het veel lastiger om überhaupt nieuwe contacten te leggen, laat staan vriendinnen te maken.
Klopt opzich wel, maar daarmee wilde ik alleen maar zeggen dat echt op zoek gaan niet helpt. Natuurlijk kun je wel bij verenigingen aansluiten of inderdaad op Hyves wat oude bekenden opsporen.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 20:35 schreef katerwater het volgende:
[..]
"doe eens wat spontaner" is in feite een contradictie op zich
Het is mij nooit echt gelukt om vrienschappen met collega's uit te diepen. Hoewel, er is een oud-collega waarbij ik nog steeds op de koffie ga, dan kunnen we onze verhalen wel altijd kwijt bij elkaar. Maar dat is een soort hele vrijblijvende vriendschap geworden. En zo nog 2 mannelijke vrienden die ik regelmatig spreek. Dus eigenlijk gaat mijn theorie niet eens op. TS, je hebt niets aan mijquote:Op donderdag 18 oktober 2007 21:29 schreef Xennia het volgende:
[..]
Meen je dat nou? De meeste van mijn vriendinnen zijn collega's of ex-collega's.
Verder is een sportclub altijd een goede suggestie en ik weet niet of je op hyves zit, maar je kunt daar ook oude vriendinnen opsporen en een berichtje achter laten. Een vriendin van mij is zo weer in contact gekomen met diverse vriendinnen van vroeger
Parenclubquote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:40 schreef Martinovibes het volgende:
Of de parenclub![]()
Je wilt het denk ik te graag , daardoor kom je misschien nogal geforceerd over en ja , dat werkt natuurlijk niet echt!
Er is zeker een verschil tussen mannen en vrouwen, wat betreft hun sociale netwerk. Maar dat betekent natuurlijk niet dat er geen mannen zijn met veel vrienden, of geen vrouwen zonder vriend(inn)en.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 16:32 schreef boyv het volgende:
[..]
Wat een crap. Het ligt aan de persoon die je bent en de situatie waarin je beland bent, niet aan of je man of vrouw bent. Misschien is ze gewoon nog niet de juiste mensen tegengekomen om echt bevriend mee te raken.
Zitten er bij je studie geen mensen die je beter wilt leren kennen, of eigenlijk al mag?
Niet zozeer in de kroeg, maar daar is de drempel om mensen aan te spreken, vind ik, lager dan bv in de supermarkt.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 19:08 schreef So_Addictive het volgende:
[..]
Hmmm ik heb me altijd afgevraagd hoe je vriendschappen kunt opdoen in de kroeg...![]()
Ik ken wel wat mensen uit de kroeg maar dat blijft helaas een beetje oppervlakkig...
Helmond. It's a small world after all.quote:Ik heb wel vrienden en vriendinnen, maar ik ben nu eigenlijk ook een beetje zoekende om meer mensen te leren kennen.. Me vriendinnen hebben vaak geen zin om mee op stap te gaan..![]()
Heyy..ik begrijp precies hoe je je voelt...kep namelijk exact hetzelfde..quote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:13 schreef MissNina het volgende:
*heel lang verhaal*
Wat zijn je hobbies? Heb je uberhaupt andere interesses dan je vriend?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 10:55 schreef MissNina het volgende:
Nouja over een club zal ik even over nadenken, maar ik ben gewoon niet zo'n type dat naar een vereniging of club gaat.
Je kan toch voorstellen eens wat te gaan drinken om herinneringen op te halen? Kom op een beetje fantasie en initiatief.quote:Ik heb overigens wel Hyves. Op die manier ben ik ook wel weer in contact gekomen met oude klasgenoten , maar zulke berichtjes blijven ook erg oppervlakkig.
Ik ben 29 en heb pas nog een vriendin toegevoegd aan mijn ''clubje''. Nou is er ook niet echt sprake van een clubje, want de meeste van mijn vriendinnen kennen elkaar onderling niet of nauwelijksquote:Nog even een reactie op DjinN: bedankt voor je reactie, het is fijn om te weten dat er andere vrouwen zijn die het zelfde probleem hebben als ik. Jouw verhaal is ook erg herkenbaar voor mij. Ik weet niet precies hoe oud je bent, maar ik denk dat vriendschap sluiten met vrouwen op latere leeftijd(20-30) erg moeilijk is, omdat met name vrouwen naar mijn mening een gesloten houding aannemen wat betreft nieuwe vriendinnen toelaten in hun 'clubje'. Volgens mij is dat met mannen minder.
Heyquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 10:55 schreef MissNina het volgende:
Nouja over een club zal ik even over nadenken, maar ik ben gewoon niet zo'n type dat naar een vereniging of club gaat. Ik heb overigens wel Hyves. Op die manier ben ik ook wel weer in contact gekomen met oude klasgenoten , maar zulke berichtjes blijven ook erg oppervlakkig.
Nog even een reactie op DjinN: bedankt voor je reactie, het is fijn om te weten dat er andere vrouwen zijn die het zelfde probleem hebben als ik. Jouw verhaal is ook erg herkenbaar voor mij. Ik weet niet precies hoe oud je bent, maar ik denk dat vriendschap sluiten met vrouwen op latere leeftijd(20-30) erg moeilijk is, omdat met name vrouwen naar mijn mening een gesloten houding aannemen wat betreft nieuwe vriendinnen toelaten in hun 'clubje'. Volgens mij is dat met mannen minder.
dan stuur je zelf een zo'n sms-je naar kennissenquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 23:58 schreef DjinN het volgende:
[..]
Ik zou zo ontzettend graag ook een keer een smsje van iemand willen krijgen, gewoon met de simpele vraag "Hey wen! we gaan dit en dat doen, heb je zin om mee te gaan ???"..maar het gebeurt simpelweg niet. Het is gewoon enorm frustrerend..en ik voel me der best wel ongelukkig door![]()
xxx wen
...quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 12:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dan stuur je zelf een zo'n sms-je naar kennissen![]()
mensen verwachten altijd gevraagd te worden, terwijl zelf initiatief nemen beter werkt..
als je blijft wachten en zelf niets doet zal niemand je mee vragen hoor'ja, die initiatiefloze-doos' krijg je dan, of 'wie?' als je naam wordt genoemd...
onderneem ZELF actie, en blijf niet wachten op een smsje
Ja dat kan je inderdaad doen. Dat doe ik ook. Maar het is echt niet zo dat de meeste mensen openstaan voor nieuwe vriendinnen. En het werkt ook niet zo dat als je 1x afspreekt, gelijk andere mensen op je af komen. Er gaat véél tijd overheen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 12:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dan stuur je zelf een zo'n sms-je naar kennissen![]()
mensen verwachten altijd gevraagd te worden, terwijl zelf initiatief nemen beter werkt..
als je blijft wachten en zelf niets doet zal niemand je mee vragen hoor'ja, die initiatiefloze-doos' krijg je dan, of 'wie?' als je naam wordt genoemd...
onderneem ZELF actie, en blijf niet wachten op een smsje
als je blijft miepen en wachten op een smsje wordt het zeker beterquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 12:17 schreef DjinN het volgende:
[..]
...![]()
Ging het bij mij maar zo makkelijk als jij beweert..
natuurlijk gaat het niet allemaal in 1 keer vanzelf en goed en ben je na 1 biertje beste vrienden, maar je moet toch ergens beginnen? Zelfs niets ondernemen brengt je al helemaal niet verderquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 12:55 schreef Ska-te het volgende:
[..]
Ja dat kan je inderdaad doen. Dat doe ik ook. Maar het is echt niet zo dat de meeste mensen openstaan voor nieuwe vriendinnen. En het werkt ook niet zo dat als je 1x afspreekt, gelijk andere mensen op je af komen. Er gaat véél tijd overheen.
zeg, rustig maar hoorquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 13:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
als je blijft miepen en wachten op een smsje wordt het zeker beter
dan blijf je toch naast je telefoon zitten
Mja, dat is bij mij ook de reden dat ik niet zo snel meer zelf naar mensen ga smsen..ben ook gewoon bang voor afwijzingenquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 13:43 schreef MissNina het volgende:
Veel vrouwen staan inderdaad niet open voor nieuwe contacten. Ik ben er altijd bang voor dat wanneer ik oppervlakkige kennissen smsjes ga sturen ik een afwijzing krijg....Vroeger was vriendschap sluiten op de middelbare school ofzow, veel makkelijker denk ik
Mijn ervaring is dat je kenissen wel kan smsen om iets te gaan drinken. En als het even niet uitkomt, of ze hebben al wat, spreek je gewoon voor de volgende week af tochquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 14:37 schreef DjinN het volgende:
[..]
Mja, dat is bij mij ook de reden dat ik niet zo snel meer zelf naar mensen ga smsen..ben ook gewoon bang voor afwijzingen
Nee heb je en ja kun je krijgen. Je hebt niets te verliezenquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 13:43 schreef MissNina het volgende:
Veel vrouwen staan inderdaad niet open voor nieuwe contacten. Ik ben er altijd bang voor dat wanneer ik oppervlakkige kennissen smsjes ga sturen ik een afwijzing krijg....Vroeger was vriendschap sluiten op de middelbare school ofzow, veel makkelijker denk ik
ja, ik ben niet degene die zit te miepen dat ze geen vrienden heeftquote:
Als je toch vind dat wij aan het miepen zijn, waarom reageer je dan uberhauptquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 17:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ja, ik ben niet degene die zit te miepen dat ze geen vrienden heeft
tenminste, nu ik net verhuisd ben, is het wel eens beter geweest, maar daar kun je gewoon wat aan doen hooren waarom eigenlijk VRIENDINNNEN, want is er mis met mannelijke vrienden? Die vriendschappen zijn vaak zelfs nog makkelijker te sluiten en minder complex dan vriendschappen met een vrouw
![]()
scheelt dan ook dat ik totaal niet van winkelen, make-up en roddelbladen houd, dus heb geen vrouwen ' nodig ':+
Neem je wel initiatief?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 12:17 schreef DjinN het volgende:
[..]
...![]()
Is TS niet wat voor jou?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 18:12 schreef DjinN het volgende:
Jij hebt geen vriendinnen nodig...maar wij misschien wel...
Tja, dat heeft ook wat te maken met je eigen houding denk ik. Ik heb ook een hyve en heb diverse keren met mensen van vroeger (oude klasgenoten, exen, exen van vrienden) afgesproken. Gewoon mobiel nummer vragen via een prive bericht en bellen. Zo moeilijk is het niet, we hebben allemaal een mobielle telefooon en een mond, dus een gesprek is zo gevoerd. Klikt het niet dan klikt het niet zeg je tot ziens, bedankt, adieu en je belt niet meer terug. anders spreek je wat af. Werkt prima. Als je het alleen bij krabbels houdt zal het oppervlakkkig blijven. Krabbels zijn niet echt bedoeld om ziel en zaligheid bloot te geven.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 10:55 schreef MissNina het volgende:
Nouja over een club zal ik even over nadenken, maar ik ben gewoon niet zo'n type dat naar een vereniging of club gaat. Ik heb overigens wel Hyves. Op die manier ben ik ook wel weer in contact gekomen met oude klasgenoten , maar zulke berichtjes blijven ook erg oppervlakkig.
Nog even een reactie op DjinN: bedankt voor je reactie, het is fijn om te weten dat er andere vrouwen zijn die het zelfde probleem hebben als ik. Jouw verhaal is ook erg herkenbaar voor mij. Ik weet niet precies hoe oud je bent, maar ik denk dat vriendschap sluiten met vrouwen op latere leeftijd(20-30) erg moeilijk is, omdat met name vrouwen naar mijn mening een gesloten houding aannemen wat betreft nieuwe vriendinnen toelaten in hun 'clubje'. Volgens mij is dat met mannen minder.
Het is zo makkelijk, alleen ben je bang oom afgewezen te worden. Wat resulteert in gedrag dat juist isolement in de hand werkt. Gewoon een SMS'je sturen. Wordt je wel afgewezen. So be it, Er zijn nog 6 miljard andere mensen op deze aardkloot.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 12:17 schreef DjinN het volgende:
[..]
...![]()
anders sla je de spijker even op z'n kopquote:Op maandag 22 oktober 2007 11:40 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het is zo makkelijk, alleen ben je bang oom afgewezen te worden. Wat resulteert in gedrag dat juist isolement in de hand werkt. Gewoon een SMS'je sturen. Wordt je wel afgewezen. So be it, Er zijn nog 6 miljard andere mensen op deze aardkloot.
Tja de waarheid is hard he. Anders blijf je gewoon maar zwelgen in zelfmedelijden. Iemand moet het toch doen, he. Succes met je vriendenloze bestaanquote:Op maandag 22 oktober 2007 13:04 schreef DjinN het volgende:
[..]
anders sla je de spijker even op z'n kop![]()
zo lief als je me naam zo goed speltquote:Op maandag 22 oktober 2007 13:14 schreef motorbloempje het volgende:
ik denk niet dat DjiN en TS wat voor elkaar zijn, want naast verenigingen, houden ze natuurlijk ook niet van vriendschappen via internet ontstaan enzo
quote:Op maandag 22 oktober 2007 13:39 schreef motorbloempje het volgende:
bak anders Muffins voor je kennissen![]()
![]()
Eens.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:46 schreef Faraow het volgende:
Lap tekst
maar dan moeten ze wel wat dóén, en niet op hun reet thuis naast de telefoon op een sms-je blijven wachtenquote:
Meid...je begint onderhand in herhaling te vallen...quote:Op donderdag 25 oktober 2007 12:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
maar dan moeten ze wel wat dóén, en niet op hun reet thuis naast de telefoon op een sms-je blijven wachten
Nee, ik snap wel wat hij bedoelt. Vrouwen kunnen echt slangen zijn wat dat betreft en bang voor de concurrentie. In het geval van TS gaat dit echter niet op want die heeft nog niet eens een poging gedaan opgenomen te worden in een groepjequote:Op donderdag 25 oktober 2007 15:16 schreef motorbloempje het volgende:
verkapte ik-wil-neuken-this-thread-is-useless-without-pics-post
True! Ik ben niet echt een lekker wijf of zo, maar verzorgd uiterlijk en vrij vrouwelijke kledingsmaak. Verder ben ik altijd veruit de oudste tussen alle studenten hier, bovendien buitenlandse die in een café nooit verlegen zit om een praatje. Toch leer ik hier voornamelijk jongens kennen en de meisjes mijden mijquote:Op donderdag 25 oktober 2007 15:45 schreef Xennia het volgende:
[..]
Nee, ik snap wel wat hij bedoelt. Vrouwen kunnen echt slangen zijn wat dat betreft en bang voor de concurrentie. In het geval van TS gaat dit echter niet op want die heeft nog niet eens een poging gedaan opgenomen te worden in een groepje
dat heb ik dus ook. alle interessante mensen zijn gewoon jongensquote:Op donderdag 25 oktober 2007 16:02 schreef MLI het volgende:
[..]
True! Ik ben niet echt een lekker wijf of zo, maar verzorgd uiterlijk en vrij vrouwelijke kledingsmaak. Verder ben ik altijd veruit de oudste tussen alle studenten hier, bovendien buitenlandse die in een café nooit verlegen zit om een praatje. Toch leer ik hier voornamelijk jongens kennen en de meisjes mijden mijomdat hun vrienden met mij staan te praten. Ik moet eerlijk zeggen, zo in het café weet ik meestal na een paar minuten al niet meer wat ik tegen de meiden moet zeggen, maar met jongens blijf ik makkelijker aan de praat. Maar goed, de leuke meiden leer ik dan wel via andere wegen kennen.
TS, weet je al wat je eraan gaat doen?
Het praat makkelijker, vind ik. Gesprekken blijven makkelijker op gang, maar als ik er goed over nadenk, dan is dat vaak uit een soort van andere interesse. Uiteindelijk draait het gesprek dan toch op de flirt en dat doe je met meiden natuurlijk niet. Evengoed, meestal slaat de flirt gewoon om in een goed gesprek uiteindelijk. De goede gesprekken met de vrouwen in het café blijven in ieder geval wel altijd uit.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:14 schreef Ska-te het volgende:
[..]
dat heb ik dus ook. alle interessante mensen zijn gewoon jongens
Als het een goede vriendschap is hoef je die niet geforceerd te gaan zitten onderhouden. Soms zie je elkaar veel, soms weinig, als één van beiden of allebei het te druk hebben. Een smsje of mailtje is zo gepiept als je elkaar niet kunt zien, ook als je moe bentquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 23:06 schreef Maeghan het volgende:
Ik vraag me dus wel eens af hoe andere mensen het voor elkaar krijgen vriendschappen te onderhouden.
Is er een medische reden voor je gebrek aan energie?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 23:06 schreef Maeghan het volgende:
Wat bij mij niet erg meehelpt is dat ik snel moe ben. Als ik gewerkt heb, dan heb ik echt nergens meer energie voor/zin in en op m'n vrije dag moet dan het huishouden en ik heb gewoon m'n rust nodig die dag. Ik heb dan geen zin om wat te ondernemen. Ja, als iemand me belt om wat te gaan doen wel (nou ja, zin ook niet eens, maar als ik dan ga vind ik het wel leuk), maar geen zin om initiatief te nemen en wat te gaan uitvoeren. Daardoor zie ik mensen gewoon te weinig en kom ik te weinig buiten. Ik begrijp ook niet goed hoe andere mensen dat doen. Ik vind er ook niks aan om alles op de agenda te moeten gaan plannen. Vrienden van me willen op visite komen, maar ik werk 5 dagen, m'n vriend 4 (ook op mijn 2 vrije dagen), en onze eerstvolgende gezamenlijke vrije dag is over ruim twee weken op m'n verjaardag, maar eigenlijk zou ik dan met m'n vriend uit eten gaan (voor het eerst in maanden).
Ik vraag me dus wel eens af hoe andere mensen het voor elkaar krijgen vriendschappen te onderhouden.
Mijn energiepeil is nooit meer hetzelfde geworden na depressie/behandeling met antidepressiva. Destijds was het dusdanig dramatisch dat ik maximaal 4 uur per dag wakker kon blijven, tegenwoordig is dat ongeveer 16 en erg veel rek zit daar niet in. Laat opblijven lukt sowieso niet meer. Ik heb ook een dag vrij midden in de week (dus 2/3 dagen werk, 1 dag vrij, weer 2/3 dagen, 1 dag vrij) en die dag heb ik wel nodig om bij te trekken.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 23:33 schreef Xennia het volgende:
[..]
Is er een medische reden voor je gebrek aan energie?
Zo niet: andere mensen doen dit door inderdaad hun agenda's te trekken. Vriendschap en dingen ondernemen geven juist ook weer energie en input. Ik moet er niet aan denken in een dergelijk vacuum te leven van alleen werken, slapen en bankhangen
Jij bent zeker niet de enige!! Vrienden heb ik eigenlijk niet...zeg maar helemaal niet. Mijn tijd word opgeslokt door werk. Na een dag werken heb ik ook niet de energie om nog iets te ondernemen, misschien ben ik wel depressief omdat ik niemand ken.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 23:23 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ik kan me alleen niet voorstellen dat ik de enige ben die zich moe voelt na het werk, eerlijkgezegd. Het zal bij mij best wat erger zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand een hele dag werkt, dan nog een uur in de file naar huis staat (ik woon 5 minuten van m'n werk, maar dat is vrij uitzonderlijk denk ik) en dan nog vrolijk even afspreekt met vrienden of de kroeg induikt. Ik hoor veel collega's ook klagen dat ze moe zijn aan het eind van de dag, dat ze lichamelijk kapot zijn van het lange zitten, dat ze er helemaal doorheen zitten en rare dingen gaan zitten doen. Vandaar dat ik me niet voor kan stellen dat anderen er geen last van hebben.
Maar hoe doe je dat? Als je 's avonds tegen 7 uur pas thuis komt, eten koken, iets aan de huishouding doen en dan eventjes relaxen...Waar vind je die? Als je een cursus volgt zie je ze , is de cursus voorbij is ook vaak de vriendschap voorbij!quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 23:53 schreef zoalshetis het volgende:
volgens mij krijg je alleen vriendinnen door iets te doen waar gelijkgestemde vrouwen op afkomen.
Dat ben je ook niet, ik kom ook vaak moe thuis maar ga gerust dan douchen en daarna uit eten en wat drinken met vriendinnen. Ik word vanzelf wel weer wakker en veel slapen doe ik wel als ik dood ben. Ik doe dit overigens ook niet dagelijks.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 23:23 schreef Maeghan het volgende:
Ik kan me alleen niet voorstellen dat ik de enige ben die zich moe voelt na het werk, eerlijkgezegd.
wat ik nu ga zeggen klinkt zielig. maar zoek iets wat je graag doet in je vrije tijd. een hobby! (ja, ja het corny woord is er uit)quote:
Ik word juist lui als ik buiten werk weinig onderneem. Het geeft mij juist veel energie als ik 2 tot 3 keer per week, na werk, iets leuks doe met vrienden.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 23:06 schreef Maeghan het volgende:
MissNina, je zegt dat veel vrouwen in de twintig al een heel leventje opgebouwd hebben, een gesloten kringetje van vrienden om zich heen hebben, maar ik zie juist voornamelijk meiden van die leeftijd klagen dat ze geen vrienden hebben. In mijn hele kennissenkring is het eigenlijk een issue, ik zie op m'n livejournal bijna niet anders voorbij komen dan meisjes van begin twintig die zich eenzaam, geisoleerd en onbegrepen voelen.
Misschien kun je iemand leren kennen via een forum van een damesblad? Ik doe maar een suggestie, daar zitten meer van die vrouwelijke typjes als jij.
Ik heb ook niet echt veel vrienden, laat staan vriendinnen; ik kan het meestal niet zo goed met vrouwen vinden, omdat ik nauwelijks geinteresseerd ben in shoppen, mode en uiterlijknd. Daarnaast merk ik dat het vaak ook niet klikt omdat ze kinderen willen en constant in iedere kinderwagen moeten kijken en verhalen vertellen over hun leuke buurmeisje. Ik wil geen kinderen en voel ook niet de minste behoefte erover te praten, dus dan ben je snel uitgepraat.
Wat bij mij niet erg meehelpt is dat ik snel moe ben. Als ik gewerkt heb, dan heb ik echt nergens meer energie voor/zin in en op m'n vrije dag moet dan het huishouden en ik heb gewoon m'n rust nodig die dag. Ik heb dan geen zin om wat te ondernemen. Ja, als iemand me belt om wat te gaan doen wel (nou ja, zin ook niet eens, maar als ik dan ga vind ik het wel leuk), maar geen zin om initiatief te nemen en wat te gaan uitvoeren. Daardoor zie ik mensen gewoon te weinig en kom ik te weinig buiten. Ik begrijp ook niet goed hoe andere mensen dat doen. Ik vind er ook niks aan om alles op de agenda te moeten gaan plannen. Vrienden van me willen op visite komen, maar ik werk 5 dagen, m'n vriend 4 (ook op mijn 2 vrije dagen), en onze eerstvolgende gezamenlijke vrije dag is over ruim twee weken op m'n verjaardag, maar eigenlijk zou ik dan met m'n vriend uit eten gaan (voor het eerst in maanden).
quote:Op zondag 28 oktober 2007 10:02 schreef Emel het volgende:
Ik word juist lui als ik buiten werk weinig onderneem. Het geeft mij juist veel energie als ik 2 tot 3 keer per week, na werk, iets leuks doe met vrienden.
Hangt ook enorm af van wat voor werk je doet, niet alleen van je eigen energiepeil. Toen ik data-entrywerk deed bij een bank kon ik drie avonden per week naar de kroeg, veel te laat thuiskomen, en toch probleemloos met een dikke kater m'n werk doen. Nu ik lesgeef en continu alert moet zijn ("het is topsport, zei m'n stagebegeleiderquote:Op maandag 29 oktober 2007 23:01 schreef Maeghan het volgende:
Ik had alleen niet door dat het bij mij eigenlijk zo 'erg' was, als ik zie wat anderen nog doen na hun werk vind ik dat echt knap. Ik kan me niet voorstellen dat iemand 2 of 3 keer per week 's avonds uitgaat, dan ben ik gesloopt. Had ook niet verwacht dat er mensen waren die dat deden, eigenlijk. Zet me toch wel aan het denken of dit wel normaal is (voor iemand met mijn geschiedenis dan) en of er niet toch iets aan te doen is op een of andere manier. Maar goed, da's een ander onderwerp![]()
Misschien kun je met het juiste voedingspatroon ook meer energie krijgen (niet dat ik daar verstand van heb verder).quote:Op maandag 29 oktober 2007 23:01 schreef Maeghan het volgende:
Zet me toch wel aan het denken of dit wel normaal is (voor iemand met mijn geschiedenis dan) en of er niet toch iets aan te doen is op een of andere manier. Maar goed, da's een ander onderwerp![]()
Vind dat altijd zo'n raar iets: zoek een hobby..quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:23 schreef motorbloempje het volgende:
ik zou ook als 22jarige niet echt veel aansluiting vinden bij mensen met kinderen neevooral omdat ik zelf totaal niets met kinderen heb
hebben de TS en andere vriendinlozen inmiddels al een hobby gevonden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |