abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53999984
Ik zit al een tijdje met iets en ik hoop dat anderen zich hierin misschien wel kunnen herkennen of mij misschien advies kunnen geven.

Ik ben een 22-jarige meid, woon samen met mijn vriend en ben bijna afgestudeerd.
Ik mis echter vriendschap in mijn leven. Ik heb via mijn studie wel wat kennissen leren kennen, maar dit zijn geen vrienden. De vriendschap met vriendinnen van de middelbare school is na 4 jaar helaas verwaterd. Ik heb nog wel pogingen proberen te ondernemen om met een vroegere vriendin af te spreken, maar ik merkte dat we beiden teveel waren veranderd om nog contact te houden.
Hoewel ik ontzettend goed overweg kan met mijn vriend en hij mijn beste maatje is, mis ik de contacten met vrouwen.

Ik ben iemand die het leuk vind om naar de kroeg te gaan en lekker wijntjes te drinken.Maar helaas heb ik geen vriendin(nen) om dit te doen. Ik ga wel eens met mijn vriend, maar dit is toch anders. Ook hou ik van shoppen, maar dit moet ik helaas ook altijd in mijn eentje doen. Verder mis ik gewoon om met een vriendin te praten over vrouwenzaken (relaties, uiterlijke zaken etc.etc,) en om een vriendschapsband mee op te bouwen.

Ik heb echt geprobeerd om contacten met vrouwen op te doen. B.v met de vriendinnetjes van de vrienden van mijn vriend. Maar op een of andere manier lukt het gewoon niet, het is alsof zij mij niet moeten/mogen. Ik denk dat vriendschap sluiten met vrouwen van in de 20 best lastig is. Zij hebben vaak al een heel eigen kringetje van vriendinnen die ze al jaren kennen en ik merk vaak dat het lastig is om hierbij aan te sluiten.

De laatste tijd vraag ik me echt af wat er mis kan zijn met mij. Ik vind mezelf wel een gezellige spontane leuke meid, en dat ik over het algemeen makkelijk in omgang ben. Toch doet het feit dat ik geen vriendinnen heb mij ontzettend twijfelen en maken me onzeker.

Hoop wat van jullie te horen en enig advies hierin?

xxx
pi_54000028
toen ik 22 las dacht ik meteen : Je bent nog jong
komt vanzelf!
Ik heb ook een tijd gehad toen ik geen vrienden had, nu heb ik ook weer even een dip omdat iedereen met zn eigen ding bezig is..
  woensdag 17 oktober 2007 @ 23:19:24 #3
14153 wimpie-bosboom
Charlie don't surf!
pi_54000095
Misschien lid worden van een sportvereniging.
Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dooie drijven mee.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 23:27:27 #4
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54000251
of de bingo
pi_54000526
Lid worden van een vereniging (sportverenging, studie/studenten vereniging, etc) of gaan werken bij een werkgever met aardige collega's oid...
Leer je vanzelf wel mensen kennen
#winning
pi_54000542
Of de parenclub

Je wilt het denk ik te graag , daardoor kom je misschien nogal geforceerd over en ja , dat werkt natuurlijk niet echt!
  woensdag 17 oktober 2007 @ 23:48:36 #7
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_54000719
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 23:27 schreef Bob-B het volgende:
of de bingo
het is geen 60+
The more debt, the better
pi_54000772
Een vereniging is denk ik niks voor mij...Waarschijnlijk zou dit wel helpen en is er weinig anders over te zeggen, maar voel me nu verdrietig en eenzaam, daarom wou ik het even van me afschrijven...
  woensdag 17 oktober 2007 @ 23:58:41 #9
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_54000934
jammer dat je bijna afgestudeerd bent. De studentenvereniging is bij uitstek de plek om nieuwe contacten op te doen.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 00:35:46 #10
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54001693
Je vind jongens gewoon veel leuker.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54001859
Je schrijft specifiek vriendinnen...... Moeten het persé vrouwen zijn? Ik ben gezegend met aardig wat echt goede vrienden, waarvan er maar 1 een vrouw is. Met de mannen heb ik evengoed lol in de kroeg hoor.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_54001909
Ik zou inderdaad toch nog proberen het maximale uit je schoolcontacten te halen. Ik wil je niet bang maken maar als je eenmaal aan het werk bent, wordt het veel lastiger om überhaupt nieuwe contacten te leggen, laat staan vriendinnen te maken. Of je moet het geluk hebben dat de buurvrouw van je eigen leeftijd is enzo. Probeer gelijkgestemde mensen op te zoeken, ook met vrouwen moet het klikken. Ik heb ook wel dat probleem, ik heb niet zo snel een klik met vrouwen dus weinig vriendinnen. Maar de vrienden die ik heb, ben ik zuinig op.
pi_54002012
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 23:58 schreef G.Fawkes het volgende:
jammer dat je bijna afgestudeerd bent. De studentenvereniging is bij uitstek de plek om nieuwe contacten op te doen.
Of juist een kans. Je gaat (neem ik aan) werken, krijgt collega's. Probeer met hun iets te beginnen als dit al niet vanzelf gaat
pi_54002142
Als iemand je niet wilt accepteren als je een beetje toenadering zoekt dan ligt dat aan die persoon en niet aan jou.
pi_54003316
Je moet ook niet gaan zoeken naar vrienden, want dan ga je vrienden zien in mensen die dat niet waard zijn, kom je verkeerde mensen tegen, kwets je jezelf, of wat dan ook, omdat je per se vrienden zoekt.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 02:40:39 #16
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54003355
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:56 schreef Vitalogy het volgende:
Als iemand je niet wilt accepteren als je een beetje toenadering zoekt dan ligt dat aan die persoon en niet aan jou.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_54003361
kut ik heb serieus gereageerd in R&P
  donderdag 18 oktober 2007 @ 09:34:21 #18
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_54004929
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 02:41 schreef boyv het volgende:
OMG EINS!@@!11112112@@~~!1

ontopic:
Ik denk dat je mss wat socialer moet zijn in die zin dat je meer moet doen zonder je vriend maar in situaties dat je toch contact op zoekt. Zoals bijv een sport ofzo.

Succes!
Thinking about thinking of you.
pi_54005038
Denk is goed na wat je graag doet van hobbies of sport... en schrijf je in in een hobbyclub of een sportclub of zo. Het klinkt als een grote stap, omdat je zegt dat je dat niet graag doet. Maar dat is een ideale kans om beter mensen te leren kennen. Je moet gewoon die stap zetten.

Oh ja, mocht je ooit in Evere (België) komen zwemmen. Die jongen met zijn zwarte badmuts, zwarte zwembroek spreek die dan maar is aan, die is echt vriendelijk.
pi_54005823
Je merkt altijd als iemand graag vriendjes wil zijn. Ik ben daar persoonlijk allergisch voor geworden. Dit soort mensen hangen en zuigen altijd zo ontzettend erg aan je. Ze worden er zelf altijd beter van dan jijzelf. Ik zou dus ook geen contact met je opzoeken, gewoon omdat het niet goed voelt en geforceerd gaat. Je zou dingen wat meer op z'n beloop moeten laten gaan en niet zo focussen op het hele vriendinnen zijn. Je schrikt mensen alleen maar af daarmee.
pi_54007271
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:56 schreef Vitalogy het volgende:
, wat een onzin. Leg de schuld maar bij een ander neer. Dat is altijd beter dan eens kritisch naar jezelf kijken.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 11:44:29 #22
168840 Sant
Jealousy is a Motherf*cker!!
pi_54007393
Dat krijg je als je een relatie krijgt en niet meer naar je vriendinnen omkijkt...
(Waarschijnlijk heb je je vriend leren kennen en zag je je eigen vriendinnen daarna, minder, minder, zeer weinig, niet meer vaak, nog minder, nooit meer... Nee dan hebben ze jou ook niet meer nodig...)

Succes ermee in ieder geval, hoop voor je dat het verbetert.
Geluk is een richting..... geen PUNT!!!!
Shit... Ik heb eigenlijk helemaal geen geweldige opmerking...
pi_54009749
heb ik ook last van hoor

maar dat komt meer doordat ik net verhuisd ben naar de andere kant van het land voor school en mijn vriend.

Maar ook in het westen had ik alleen vrienden, geen vriendinnen, en dat vond ik prima.

Omdat ik vrienden zocht, en geen vriendinnen, ben ik lid geworden van een Racing Team hier, alleen maar mannen, erg gezellig.
Misschien kun jij lid worden van een typisch vrouwen iets, of gewoon lekker gaan sporten (tennis ofzo?).. Heb nu nog steeds niet echt veel vrienden hier, maar het zit in de lift komt vanzelf goed, als je maar zelf intitiatief neemt
Ja doei.
pi_54009929
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 13:42 schreef motorbloempje het volgende:
heb ik ook last van hoor

maar dat komt meer doordat ik net verhuisd ben naar de andere kant van het land voor school en mijn vriend.

Maar ook in het westen had ik alleen vrienden, geen vriendinnen, en dat vond ik prima.

Omdat ik vrienden zocht, en geen vriendinnen, ben ik lid geworden van een Racing Team hier, alleen maar mannen, erg gezellig.
Misschien kun jij lid worden van een typisch vrouwen iets, of gewoon lekker gaan sporten (tennis ofzo?).. Heb nu nog steeds niet echt veel vrienden hier, maar het zit in de lift komt vanzelf goed, als je maar zelf intitiatief neemt
Zit in hetzelfde schuitje. Ook naar de andere kant van het land verhuisd. Ik merk wel dat het moeilijker wordt om op latere leeftijd vrienden te maken (niet kenissen, dat zijn twee verschillende dingen) maar ach ik ben ook in 2 uurtjes weer bij mijn beste vrienden.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 16:15:33 #25
54281 hallodagg
Lekker peuzelen
pi_54012503
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 23:13 schreef MissNina het volgende:
Ik zit al een tijdje met iets en ik hoop dat anderen zich hierin misschien wel kunnen herkennen of mij misschien advies kunnen geven.

Ik ben een 22-jarige meid, woon samen met mijn vriend en ben bijna afgestudeerd.
Ik mis echter vriendschap in mijn leven. Ik heb via mijn studie wel wat kennissen leren kennen, maar dit zijn geen vrienden. De vriendschap met vriendinnen van de middelbare school is na 4 jaar helaas verwaterd. Ik heb nog wel pogingen proberen te ondernemen om met een vroegere vriendin af te spreken, maar ik merkte dat we beiden teveel waren veranderd om nog contact te houden.
Hoewel ik ontzettend goed overweg kan met mijn vriend en hij mijn beste maatje is, mis ik de contacten met vrouwen.

Ik ben iemand die het leuk vind om naar de kroeg te gaan en lekker wijntjes te drinken.Maar helaas heb ik geen vriendin(nen) om dit te doen. Ik ga wel eens met mijn vriend, maar dit is toch anders. Ook hou ik van shoppen, maar dit moet ik helaas ook altijd in mijn eentje doen. Verder mis ik gewoon om met een vriendin te praten over vrouwenzaken (relaties, uiterlijke zaken etc.etc,) en om een vriendschapsband mee op te bouwen.

Ik heb echt geprobeerd om contacten met vrouwen op te doen. B.v met de vriendinnetjes van de vrienden van mijn vriend. Maar op een of andere manier lukt het gewoon niet, het is alsof zij mij niet moeten/mogen. Ik denk dat vriendschap sluiten met vrouwen van in de 20 best lastig is. Zij hebben vaak al een heel eigen kringetje van vriendinnen die ze al jaren kennen en ik merk vaak dat het lastig is om hierbij aan te sluiten.

De laatste tijd vraag ik me echt af wat er mis kan zijn met mij. Ik vind mezelf wel een gezellige spontane leuke meid, en dat ik over het algemeen makkelijk in omgang ben. Toch doet het feit dat ik geen vriendinnen heb mij ontzettend twijfelen en maken me onzeker.

Hoop wat van jullie te horen en enig advies hierin?

xxx
Ik vind dit serieus een schattig topic Mannen hoor je heel vaak ''klagen'' over dit soort dingen op FOK!, vrouwen bijna nooit tot veel minder vaak. Bij vrouwen lijkt het volgens mij vanzelfsprekender dat ze een goed ontwikkeld sociaal leven hebben, maar dus niet alle vrouwen dat bewijst dit topic
Sterkte
Die zoute stokjes...
  donderdag 18 oktober 2007 @ 16:30:13 #26
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_54012759
Schale troost miss maar je bent niet de enige...
Ik heb zelf twee vriendinnen van vroeger maar die wonen aan de andere kant van het land. Verder twee meiden van de studie waar ik het gezellig mee heb, maar dat contact is vooralsnog beperkt tot op de uni, met af en toe een uitstapje (beginnende vriendschap wellicht). Verder heb ik vooral mannelijke vrienden waar ik gelukkig wel alles mee kan doen en bespreken wat ik met vriendinnen zou doen.

Ik heb zelf eigenlijk geen idee waarom het met vrouwen minder goed klikt. Ik ben zelf niet extreem meisjesachtig, niet extreem jongensachtig en blijkbaar heb ik ook geen sociaal gebrek. Maar met meiden ligt het contact gewoon gecompliceerder. Ben zelf inmiddels gestopt met het wanhopig zoeken naar een vriendin. Die dingen komen wel, voor mijn gevoel werkt het zoeken en moeite erin stoppen alleen maar averechts omdat mensen denken dat je wanhopig bent.

Ik zou zeggen geniet van je vriend, andere vrienden en dan komen leuke vriendinnen vanzelf een keer om te hoek kijken als je het niet verwacht.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_54012792
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 16:15 schreef hallodagg het volgende:

[..]

Ik vind dit serieus een schattig topic Mannen hoor je heel vaak ''klagen'' over dit soort dingen op FOK!, vrouwen bijna nooit tot veel minder vaak. Bij vrouwen lijkt het volgens mij vanzelfsprekender dat ze een goed ontwikkeld sociaal leven hebben, maar dus niet alle vrouwen dat bewijst dit topic
Sterkte
Wat een crap. Het ligt aan de persoon die je bent en de situatie waarin je beland bent, niet aan of je man of vrouw bent. Misschien is ze gewoon nog niet de juiste mensen tegengekomen om echt bevriend mee te raken.

Zitten er bij je studie geen mensen die je beter wilt leren kennen, of eigenlijk al mag?
pi_54012800
heel lastig...
ik leerde laatst een meisje kenne op een feest, zij was 23
maar we waren beide niet echt nuchter en het was super gezellig
contact blijve houden omdat het gewoon klikte en nu zijn we vriendinnen.
het hielp heel erg dat we beide heel erg spontaan zijn
don't look to deep into my eyes, it might scare you off
  donderdag 18 oktober 2007 @ 16:41:57 #29
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54012924
je kan ook een keer een vrijgezellenreis doen. heeft een nichtje ook nu nog twee zeer goede vriendinnen aan.
pi_54013118
denk niet dat d'r vriend het leuk vindt als ze met een vrijgezellenreis mee gaat

die krjigt dan meteen van die 'temptation-island-ideeën'
Ja doei.
pi_54013133
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 16:54 schreef motorbloempje het volgende:
denk niet dat d'r vriend het leuk vindt als ze met een vrijgezellenreis mee gaat

die krjigt dan meteen van die 'temptation-island-ideeën'
ja nogal...
ga gewoon veel leuke feestjes bezoeken
don't look to deep into my eyes, it might scare you off
pi_54014130
Ik ben 2 weken geleden verhuisd naar een nieuwe stad, met een nieuwe studie.
Ik ken hier geen kat, en momenteel amuseer ik me zonder echt vrienden.
Gewoon wat los contact met klasgenoten. Vriendschap kan je niet kiezen, zoiets komt vanzelf. Het groeit.

Hou je eerst bezig met leuke dingen doen, de rest komt vanzelf. En doe het niet omgekeerd, dan loopt het fout.
Ga naar feestjes en verenigingen om je te amuseren, niet om vrienden te maken.
pi_54014556
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 02:41 schreef boyv het volgende:
Ja, nu kom je in de hel, zeikzak.

OT: Misschien eens in je eentje wat dingen ondernemen, op stap gaan bijvoorbeeld. Daar is de drempel om mensen te leren kennen wat lager.
pi_54015454
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 18:20 schreef dawg het volgende:

[..]

OT: Misschien eens in je eentje wat dingen ondernemen, op stap gaan bijvoorbeeld. Daar is de drempel om mensen te leren kennen wat lager.
Hmmm ik heb me altijd afgevraagd hoe je vriendschappen kunt opdoen in de kroeg...
Ik ken wel wat mensen uit de kroeg maar dat blijft helaas een beetje oppervlakkig...

Ik heb wel vrienden en vriendinnen, maar ik ben nu eigenlijk ook een beetje zoekende om meer mensen te leren kennen.. Me vriendinnen hebben vaak geen zin om mee op stap te gaan..
pi_54015728
Nou ja, er naar op zoek gaan is ook niet echt de oplossing. De kans dan je dan overkomt als vriendloos, wanhopig en afhankelijk is ook weer aanwezig. Zou het gewoon zo spontaan mogelijk houden.
pi_54015851
Vrienden zoeken in de kroeg is triest.
pi_54015960
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 19:24 schreef boyv het volgende:
Vrienden zoeken in de kroeg is triest.
Hoezo? Je hebt sowieso één gezamelijke interesse.... drank
pi_54017275
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 19:20 schreef Friek_ het volgende:
Nou ja, er naar op zoek gaan is ook niet echt de oplossing. De kans dan je dan overkomt als vriendloos, wanhopig en afhankelijk is ook weer aanwezig. Zou het gewoon zo spontaan mogelijk houden.
Je hebt gelijk hoor, maar het is makkelijker gezegd dan gedaan.
"doe eens wat spontaner" is in feite een contradictie op zich . Als je dat bewust gaat doen, is het niet meer spontaan.
Of je zit op een cafe, en je kan lekker gaan stressen, want je mag niet hopeloos overkomen
pi_54018497
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:44 schreef MLI het volgende:
Ik zou inderdaad toch nog proberen het maximale uit je schoolcontacten te halen. Ik wil je niet bang maken maar als je eenmaal aan het werk bent, wordt het veel lastiger om überhaupt nieuwe contacten te leggen, laat staan vriendinnen te maken.
Meen je dat nou? De meeste van mijn vriendinnen zijn collega's of ex-collega's.

Verder is een sportclub altijd een goede suggestie en ik weet niet of je op hyves zit, maar je kunt daar ook oude vriendinnen opsporen en een berichtje achter laten. Een vriendin van mij is zo weer in contact gekomen met diverse vriendinnen van vroeger
pi_54018625
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 20:35 schreef katerwater het volgende:

[..]

"doe eens wat spontaner" is in feite een contradictie op zich
Klopt opzich wel, maar daarmee wilde ik alleen maar zeggen dat echt op zoek gaan niet helpt. Natuurlijk kun je wel bij verenigingen aansluiten of inderdaad op Hyves wat oude bekenden opsporen.
pi_54018637
En je klas/projectgenoten voorstellen met zijn allen wat te gaan eten/drinken?
pi_54026603
In een ressentte studi is bewesen da al wi da goet is in bet tameleik feel vauten schreift
pi_54027907
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 21:29 schreef Xennia het volgende:

[..]

Meen je dat nou? De meeste van mijn vriendinnen zijn collega's of ex-collega's.

Verder is een sportclub altijd een goede suggestie en ik weet niet of je op hyves zit, maar je kunt daar ook oude vriendinnen opsporen en een berichtje achter laten. Een vriendin van mij is zo weer in contact gekomen met diverse vriendinnen van vroeger
Het is mij nooit echt gelukt om vrienschappen met collega's uit te diepen. Hoewel, er is een oud-collega waarbij ik nog steeds op de koffie ga, dan kunnen we onze verhalen wel altijd kwijt bij elkaar. Maar dat is een soort hele vrijblijvende vriendschap geworden. En zo nog 2 mannelijke vrienden die ik regelmatig spreek. Dus eigenlijk gaat mijn theorie niet eens op. TS, je hebt niets aan mij . Het is sterk afhankelijk van het bedrijf waar je terecht komt. En mijn beste vriendin heb ik leren kennen via een vriendin die inmiddels geen vriendin meer is. Zoek in ieder geval geen klein bedrijf waar alleen maar mannen van 40+ werken, als je vrienden wil worden met je collega's, dan moet je toch bij de bedrijven zijn waarbij het redelijk normaal is om na het werk nog de kroeg in te duiken.

Maar goed, mijn voorbeeld: ik ben naar België verhuist en ik heb hier in 4 weken al 4 mensen leren kennen die mogelijk goede vrienden zouden kunnen worden. Belgen zijn niet echt makkelijk daarin. Wat voor mij erg goed werkte, is initiatief nemen. Ik ben vaak degene die anderen uitnodigt (klop rustig bij al mijn huisgenoten aan om te vragen of ze meegaan naar een café bijvoorbeeld) en dat begint zich nu te lonen. Ik heb wel geluk dat ik veel mensen tref hier die 'gelijkgestemd' zijn, zelfde levensvisie enzo. Ik kom dat soort mensen in Nederland niet zo vaak tegen.

[ Bericht 20% gewijzigd door MLI op 19-10-2007 10:38:40 ]
pi_54028078
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 23:40 schreef Martinovibes het volgende:
Of de parenclub

Je wilt het denk ik te graag , daardoor kom je misschien nogal geforceerd over en ja , dat werkt natuurlijk niet echt!
Parenclub
pi_54028978
Investeren. Waarschijnlijk doe je dat nu niet zo heel erg, omdat je de back-up van je vriend hebt. Je neemt bijv. al niet de stap om bij een vereniging te gaan. Hoeft ook niet per se natuurlijk, maar neem dan wel andere stappen. Nodig eens iemand die je oppervlakkig kent uit om te komen eten/naar de film te gaan of wat dan ook. Dat leidt er vaak toe dat je vaker samen dingen gaat ondernemen en dat die ander jou ook eens uitnodigt.

Gebeurt dat niet, dan klikte het blijkbaar niet zo goed. Want echt, iedereen kan er wel een vriend bij gebruiken met wie het echt klikt. Niemand zit 'vol' op dat gebied. Het kan zijn dat iemand geen behoefte heeft aan nieuwe vage kennissen omdat ie er daar al genoeg van heeft. Het kan zijn dat iemand geen behoefte heeft aan nieuwe mensen met wie hij niet zo enorm op 1 lijn zit. Maar iemand waar je wel echt mee op 1 lijn zit, die wil iedereen er nog wel eentje bij hebben hoor

Investeren is het sleutelwoord, en levert die investering niets op, dan ga je over naar de volgende (sowieso zou ik met meerdere mensen tegelijk beginnen)
pi_54028997
Trouwens er beginnen hier allemaal mensen over 'misschien ben je gewoon niet zo'n vrouwentype', maar heb je dan wel mannelijke vrienden?
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:47:54 #47
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_54029361
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 16:32 schreef boyv het volgende:

[..]

Wat een crap. Het ligt aan de persoon die je bent en de situatie waarin je beland bent, niet aan of je man of vrouw bent. Misschien is ze gewoon nog niet de juiste mensen tegengekomen om echt bevriend mee te raken.

Zitten er bij je studie geen mensen die je beter wilt leren kennen, of eigenlijk al mag?
Er is zeker een verschil tussen mannen en vrouwen, wat betreft hun sociale netwerk. Maar dat betekent natuurlijk niet dat er geen mannen zijn met veel vrienden, of geen vrouwen zonder vriend(inn)en.

Ik herken het probleem van TS. Bij mij is het wel langzaam beter geworden, van nauwelijks/geen vrienden op de middelbare school, tot een aantal goede vrienden nu, maar het zijn allemaal JONGENS. Daar is an sich niets mis mee, maar het zou zo leuk zijn om ook wat vriendinnen te hebben, het liefst een groepje.
...as always
pi_54033819
Om even antwoord te geven op Thaleia. Ik ben juist wel een 'vrouwentype' Ik vind het heerlijk om lekker met meiden op stap te gaan en er mee te praten. Daarom mis ik het zo erg om geen vriendinnen te hebben. Ik kan op zich ook goed met mannen overweg hoor, maar dat is toch anders.....Een studentenvereniging is niks voor mij, omdat ik al bijna afgestudeerd ben (had ik eigenlijk dus eerder aan moeten denken) En sport of hobbyclub eigenlijk ook niet. In de kroeg ben ik wel altijd lekker los en spontaan, maar als je zomaar op een meisje afstap kan dat misschien wel eens verkeerd overkomen....bovendien zijn zulke contacten inderdaad nogal oppervlakkig.
In ieder geval bedankt voor alle reacties!
pi_54034069
Ik heb hetzelfde. Gelukkig ben ik niet de enige.
Ik weet niet veel van fotografie, maar wel wat ik mooi vind.
pi_54034140
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 19:08 schreef So_Addictive het volgende:

[..]

Hmmm ik heb me altijd afgevraagd hoe je vriendschappen kunt opdoen in de kroeg...
Ik ken wel wat mensen uit de kroeg maar dat blijft helaas een beetje oppervlakkig...
Niet zozeer in de kroeg, maar daar is de drempel om mensen aan te spreken, vind ik, lager dan bv in de supermarkt.
quote:
Ik heb wel vrienden en vriendinnen, maar ik ben nu eigenlijk ook een beetje zoekende om meer mensen te leren kennen.. Me vriendinnen hebben vaak geen zin om mee op stap te gaan..
Helmond. It's a small world after all.
pi_54037025
hyves
pi_54037215
Studie, werk, sportschool...dat zijn de plekken waar je mensen ontmoet. Veel vriendinnen ken ik zelf van mijn studie.
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:11:11 #53
117283 Kreupelhout
C'est Jaques Plafond!
pi_54037319
Er is ook een site, ik weet niet of die nog bestaat, maar dat is vriendinnenclub.nl. Sja, het is nooit te zeggen of het makkelijker is om vriendinnen te maken of om ze te houden.

Maargoed, je moet ergens beginnen en het is wel fijn als je een klik met iemand hebt. Maar je hoeft met vriendinnen in het begin ook niet alles mee te kunnen delen, als je iemand hebt voor het winkelen, of borrelen, kan er later misschien wel meer uit komen.
Het gaat er ook om dat je jezelf durft te laten zien.
pi_54037347
Of vrijwilligerswerk, toneelclubje, cursus....je schrijft wel dat je geen type bent voor een vereniging maar ik mag aannemen dat je wel iets van hobby's of interesses hebt. Gezamenlijke interesses geven in elk geval 1 raakvlak. En mensen die je regelmatig ziet vanwege dat raakvlak kun je makkelijk een keer meevragen naar de film of op je verjaardag uitnodigen.

Als je geen zin hebt om elke week een vaste avond weg te zijn kun je je ook aansluiten bij iets waar je zelf kunt bepalen wanneer en hoe vaak. Zoals bij vrijwilligerswerk vaak het geval is.
pi_54041428
Ik snap heel goed wat jij bedoeld!!!

Ik heb hoofdzakelijk mannelijke vrienden, op 2 vriendinnen na dan. Dat komt bij mij denk ik omdat ik muzikant ben en die wereld vol met mannen zit. Opzich niet erg zou je zeggen maar je mist af en toe inderdaad gewoon wat vrouwelijke steun/luisterend oor. Iemand om mee te shoppen, praten over vrouwendingen, relaties etc. dat kan ook wel met mannen maar het is toch anders.

Zo makkelijk maak je geen vriendinnen vind ik. Ik ken veel meisjes maar die ken ik allemaal maar oppervlakkig en zijn vriendinnen van vrienden.
pi_54043884
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 23:13 schreef MissNina het volgende:
*heel lang verhaal*
Heyy..ik begrijp precies hoe je je voelt...kep namelijk exact hetzelfde..

Ik heb nooit echt vriendinnen gehad. Altijd als ik meiden samen zag, dan voelde ik me gewoon klote..dan dacht ik "waarom kan ik dat niet ook hebben, ben ik dan zo slecht, of raar ofsow ?"
Als ik es een x bevriend was met meiden, dan liep het uiteindelijk altijd fout...ik weet ook niet waarom, het leek wel of ze mij ook uiteindelijk ineenkeer niet meer mochten...met als gevolg dat ik weer alleen was.
De enige vriendschappen die ik uberhaupt al had zijn ook helemaal verwaterd.

Op dit moment voel ik me nog steeds ontzettend eenzaam...ik ben net vanuit het buitenland weer terug naar NL verhuisd...ben hier nu 2 maanden, maar het gaat voor mijn gevoel niet super.
Op me werk kon ik wel goed met de mensen opschieten, maar uiteindelijk gingen hun allemaal samen weg, en zat ik daar alleen...op school precies hetzelfde.
Hierdoor heb ik gewoon moeite met contact met mensen opbouwen.

Ik zou zo ontzettend graag ook een keer een smsje van iemand willen krijgen, gewoon met de simpele vraag "Hey wen! we gaan dit en dat doen, heb je zin om mee te gaan ???"..maar het gebeurt simpelweg niet. Het is gewoon enorm frustrerend..en ik voel me der best wel ongelukkig door

xxx wen
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_54046107
Misschien een (bij)baantje zoeken in de zorg, daar werken relatief veel vrouwen?

Verder vind ik dat je suggesties wel erg makkelijk van de hand doet. Er komt niet zo maar iemand bij je aanbellen die je vraagt haar beste vriendin te zijn.

Je wilt niet op een club of iets dergelijks? Je hebt toch wel een hobby waar een club bij te zoeken is? Waar liggen je interesses?
Op de tip van hyves ben je nog helemaal niet ingegaan
pi_54048690
Nouja over een club zal ik even over nadenken, maar ik ben gewoon niet zo'n type dat naar een vereniging of club gaat. Ik heb overigens wel Hyves. Op die manier ben ik ook wel weer in contact gekomen met oude klasgenoten , maar zulke berichtjes blijven ook erg oppervlakkig.
Nog even een reactie op DjinN: bedankt voor je reactie, het is fijn om te weten dat er andere vrouwen zijn die het zelfde probleem hebben als ik. Jouw verhaal is ook erg herkenbaar voor mij. Ik weet niet precies hoe oud je bent, maar ik denk dat vriendschap sluiten met vrouwen op latere leeftijd(20-30) erg moeilijk is, omdat met name vrouwen naar mijn mening een gesloten houding aannemen wat betreft nieuwe vriendinnen toelaten in hun 'clubje'. Volgens mij is dat met mannen minder.
pi_54049431
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 10:55 schreef MissNina het volgende:
Nouja over een club zal ik even over nadenken, maar ik ben gewoon niet zo'n type dat naar een vereniging of club gaat.
Wat zijn je hobbies? Heb je uberhaupt andere interesses dan je vriend?
quote:
Ik heb overigens wel Hyves. Op die manier ben ik ook wel weer in contact gekomen met oude klasgenoten , maar zulke berichtjes blijven ook erg oppervlakkig.
Je kan toch voorstellen eens wat te gaan drinken om herinneringen op te halen? Kom op een beetje fantasie en initiatief.
quote:
Nog even een reactie op DjinN: bedankt voor je reactie, het is fijn om te weten dat er andere vrouwen zijn die het zelfde probleem hebben als ik. Jouw verhaal is ook erg herkenbaar voor mij. Ik weet niet precies hoe oud je bent, maar ik denk dat vriendschap sluiten met vrouwen op latere leeftijd(20-30) erg moeilijk is, omdat met name vrouwen naar mijn mening een gesloten houding aannemen wat betreft nieuwe vriendinnen toelaten in hun 'clubje'. Volgens mij is dat met mannen minder.
Ik ben 29 en heb pas nog een vriendin toegevoegd aan mijn ''clubje''. Nou is er ook niet echt sprake van een clubje, want de meeste van mijn vriendinnen kennen elkaar onderling niet of nauwelijks
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 11:58:28 #60
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54049462
men moet alleen kunnen zijn, zonder zich eenzaam te voelen.
pi_54049479
quote:
Nouja over een club zal ik even over nadenken, maar ik ben gewoon niet zo'n type dat naar een vereniging of club gaat. Ik heb overigens wel Hyves. Op die manier ben ik ook wel weer in contact gekomen met oude klasgenoten , maar zulke berichtjes blijven ook erg oppervlakkig.
Hey
Fijn om te horen dat je wat aan mijn reactie hebt gehad.
Ik ben ook geen type dat zo ff naar een club of vereniging gaat...ik weet et niet, ik vind dat gewoon doodeng om dan tussen die mensen te zitten die ik helemaal niet ken Zoiets kost gewoon echt heel veel moed voor mij, en dat heb ik op het moment nog ff niet
Ik ben 21, en kep inderdaad ook gemerkt dat de meeste meiden van rond mijn leeftijd al een vast vriendinnengroepje hebben, waar ze niet zomaar meer mensen in toelaten.
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_54049496
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 23:58 schreef DjinN het volgende:

[..]
Ik zou zo ontzettend graag ook een keer een smsje van iemand willen krijgen, gewoon met de simpele vraag "Hey wen! we gaan dit en dat doen, heb je zin om mee te gaan ???"..maar het gebeurt simpelweg niet. Het is gewoon enorm frustrerend..en ik voel me der best wel ongelukkig door

xxx wen
dan stuur je zelf een zo'n sms-je naar kennissen

mensen verwachten altijd gevraagd te worden, terwijl zelf initiatief nemen beter werkt..

als je blijft wachten en zelf niets doet zal niemand je mee vragen hoor 'ja, die initiatiefloze-doos' krijg je dan, of 'wie?' als je naam wordt genoemd...

onderneem ZELF actie, en blijf niet wachten op een smsje
Ja doei.
pi_54049683
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 12:01 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

mensen verwachten altijd gevraagd te worden, terwijl zelf initiatief nemen beter werkt..

als je blijft wachten en zelf niets doet zal niemand je mee vragen hoor 'ja, die initiatiefloze-doos' krijg je dan, of 'wie?' als je naam wordt genoemd...

...
Ging het bij mij maar zo makkelijk als jij beweert..
pi_54050175
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 12:01 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja dat kan je inderdaad doen. Dat doe ik ook. Maar het is echt niet zo dat de meeste mensen openstaan voor nieuwe vriendinnen. En het werkt ook niet zo dat als je 1x afspreekt, gelijk andere mensen op je af komen. Er gaat véél tijd overheen.

Je kan natuurlijk met een paar mensen (of 1 iemand) die je goed kent (m/v), waarvan je weet dat diegene veel mensen kent, uitgaan of biertje drinken. Zo leer je wel veel nieuwe mensen kennen. Misschien in het begin nietecht interessante mensen, of mensen waar je iets mee kunt hebben, maar zo laat je wel zien dat je openstaat voor andere contacten.
pi_54050855
Veel vrouwen staan inderdaad niet open voor nieuwe contacten. Ik ben er altijd bang voor dat wanneer ik oppervlakkige kennissen smsjes ga sturen ik een afwijzing krijg....Vroeger was vriendschap sluiten op de middelbare school ofzow, veel makkelijker denk ik
pi_54050990
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 12:17 schreef DjinN het volgende:

[..]

...
als je blijft miepen en wachten op een smsje wordt het zeker beter

dan blijf je toch naast je telefoon zitten
Ja doei.
pi_54051014
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 12:55 schreef Ska-te het volgende:

[..]

Ja dat kan je inderdaad doen. Dat doe ik ook. Maar het is echt niet zo dat de meeste mensen openstaan voor nieuwe vriendinnen. En het werkt ook niet zo dat als je 1x afspreekt, gelijk andere mensen op je af komen. Er gaat véél tijd overheen.
natuurlijk gaat het niet allemaal in 1 keer vanzelf en goed en ben je na 1 biertje beste vrienden, maar je moet toch ergens beginnen? Zelfs niets ondernemen brengt je al helemaal niet verder
Ja doei.
pi_54051698
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 13:51 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

als je blijft miepen en wachten op een smsje wordt het zeker beter

dan blijf je toch naast je telefoon zitten
zeg, rustig maar hoor
pi_54051715
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 13:43 schreef MissNina het volgende:
Veel vrouwen staan inderdaad niet open voor nieuwe contacten. Ik ben er altijd bang voor dat wanneer ik oppervlakkige kennissen smsjes ga sturen ik een afwijzing krijg....Vroeger was vriendschap sluiten op de middelbare school ofzow, veel makkelijker denk ik
Mja, dat is bij mij ook de reden dat ik niet zo snel meer zelf naar mensen ga smsen..ben ook gewoon bang voor afwijzingen
pi_54053110
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 14:37 schreef DjinN het volgende:

[..]

Mja, dat is bij mij ook de reden dat ik niet zo snel meer zelf naar mensen ga smsen..ben ook gewoon bang voor afwijzingen
Mijn ervaring is dat je kenissen wel kan smsen om iets te gaan drinken. En als het even niet uitkomt, of ze hebben al wat, spreek je gewoon voor de volgende week af toch Dat moet je niet zien als afwijzing. Of ze moeten letterlijk zeggen dat ze geen zin hebben om iets te gaan doen met jou...maar dat ijkt me sterk.

De laatste tijd hou ik me hier wel veel mee bezig, en opzich werkt het wel. Het is niet dat ik een hele lading nieuwe vriendinnen heb gemaakt, maar ik heb wel meer mensen leren kennen in de laatste 2 maanden dan in een heel jaar daarvoor. Zoalsik al zei, blijft het tot nu toe oppervlakkig, maarja.
pi_54053144
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 13:43 schreef MissNina het volgende:
Nee heb je en ja kun je krijgen. Je hebt niets te verliezen
pi_54054591
Ik heb precies hetzelfde. Ik heb ook nog nooit vriendinnen gehad. Ik heb overigens wél goede vrienden, vrienden voor het leven zeg maar.

Ik denk dat ik binnenkort ook weer een topic ga openen over hoe zielig ik wel niet ben.
pi_54054683
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 14:36 schreef DjinN het volgende:

[..]

zeg, rustig maar hoor
ja, ik ben niet degene die zit te miepen dat ze geen vrienden heeft
tenminste, nu ik net verhuisd ben, is het wel eens beter geweest, maar daar kun je gewoon wat aan doen hoor en waarom eigenlijk VRIENDINNNEN, want is er mis met mannelijke vrienden? Die vriendschappen zijn vaak zelfs nog makkelijker te sluiten en minder complex dan vriendschappen met een vrouw

scheelt dan ook dat ik totaal niet van winkelen, make-up en roddelbladen houd, dus heb geen vrouwen ' nodig ':+
Ja doei.
pi_54054912
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 17:56 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ja, ik ben niet degene die zit te miepen dat ze geen vrienden heeft
tenminste, nu ik net verhuisd ben, is het wel eens beter geweest, maar daar kun je gewoon wat aan doen hoor en waarom eigenlijk VRIENDINNNEN, want is er mis met mannelijke vrienden? Die vriendschappen zijn vaak zelfs nog makkelijker te sluiten en minder complex dan vriendschappen met een vrouw

scheelt dan ook dat ik totaal niet van winkelen, make-up en roddelbladen houd, dus heb geen vrouwen ' nodig ':+
Als je toch vind dat wij aan het miepen zijn, waarom reageer je dan uberhaupt
Jij hebt geen vriendinnen nodig...maar wij misschien wel...
pi_54056862
quote:

[..]

...
Neem je wel initiatief?

OK, hoe ik het gedaan heb met de 4 mensen die ik hier heb leren kennen:

A.: klasgenoot en huisgenoot, beetje inkoppertje maar met hem lig ik wel heel sterk op 1 lijn qua levensvisie. Verder verschillen we qua karakter als dag en nacht maar we ontdekken samen de stad waar we in wonen. Hij is ook nieuw hier en voor hem is het een bevrijding om uit huis te zijn. Hij kan zijn ei kwijt bij mij en ik bij hem. Win/win situatie. Truc was samen eten en samen naar school gaan.

A2.: huisgenoot. Ontzettend feestbeest en nodigt mij altijd uit. Ik ga vrijwel altijd als zij me uitnodigt en hoewel ik haar op de feestjes zelf amper spreek, heb ik via haar en haar studentenvereniging ontzettend veel mensen leren kennen. Eigenlijk het merendeel van de mensen die ik ken, ken ik via haar. Zij vertelt me alles over haar vriendje, seks en geroddel op haar opleiding. Ze is een paar jaar jonger dan ik dus op die momenten ben ik meer de geruststellende grote zus die advies geeft. Overigens kan ik mijn ei bij haar niet zo heel goed kwijt, misschien juist omdat ze jonger is. Truc: enthousiasme en ingaan op de uitnodigingen.

T.: huisgenoot. Hij en A2 kennen elkaar ook al redelijk goed. Hij houdt ervan om met mooie meisjes gezien te worden (dus ik snap niet zo goed waarom hij juist met mij op stap wil, ben geen lekker wijf of zo) en hij praat veel over zijn moeilijkheden met zijn vriendin. Verder geeft hij mij wel eens advies in de trant van 'niet achteraan hobbelen, hij is niet geïnteresseerd' en noem maar op. Truc: samen pokeren, met zijn vrienden.

En dan nog C.: lieve meid van school, zeer open en druk typje. Ze heeft een vriendje maar praat graag over jongens zonder daar iets mee te doen. Donderdag zei ze dat ze naar een café ging wat vlak bij mijn huis is. Dus toen zijn we maar samen gegaan.

Het zijn nog geen vrienden maar kunnen dat alle vier zeker worden. Misschien dat TS er wat aan heeft. Het zijn allevier mensen die open zijn en houden van gezelligheid. Maar A2 en T bijvoorbeeld, die hebben beide voldoende vrienden en C heeft dus een lief. Als het echt klikt, heeft niemand een probleem met meer vrienden.

[ Bericht 71% gewijzigd door MLI op 20-10-2007 20:31:07 ]
pi_54056900
ik probeer je te helpen door je een virtuele schop onder je hol te verkopen!

onderneem wat, wordt ergens lid van, ga vrijwilligerswerk doen, ga sporten, vraag kennissen wat vaker mee uit, heb ZELF plezier, en als anderen dat zien, vinden ze dat hopelijk gezellig, en zul je minder alleen zitten
Ja doei.
pi_54060024
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 18:12 schreef DjinN het volgende:
Jij hebt geen vriendinnen nodig...maar wij misschien wel...
Is TS niet wat voor jou?

Jullie hebben in ieder geval vast gemeen dat jullie beiden niet van verenigingen houden
pi_54086192
quote:
Tja, dat heeft ook wat te maken met je eigen houding denk ik. Ik heb ook een hyve en heb diverse keren met mensen van vroeger (oude klasgenoten, exen, exen van vrienden) afgesproken. Gewoon mobiel nummer vragen via een prive bericht en bellen. Zo moeilijk is het niet, we hebben allemaal een mobielle telefooon en een mond, dus een gesprek is zo gevoerd. Klikt het niet dan klikt het niet zeg je tot ziens, bedankt, adieu en je belt niet meer terug. anders spreek je wat af. Werkt prima. Als je het alleen bij krabbels houdt zal het oppervlakkkig blijven. Krabbels zijn niet echt bedoeld om ziel en zaligheid bloot te geven.
pi_54086245
quote:

[..]

...
Het is zo makkelijk, alleen ben je bang oom afgewezen te worden. Wat resulteert in gedrag dat juist isolement in de hand werkt. Gewoon een SMS'je sturen. Wordt je wel afgewezen. So be it, Er zijn nog 6 miljard andere mensen op deze aardkloot.
pi_54087637
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 11:40 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Het is zo makkelijk, alleen ben je bang oom afgewezen te worden. Wat resulteert in gedrag dat juist isolement in de hand werkt. Gewoon een SMS'je sturen. Wordt je wel afgewezen. So be it, Er zijn nog 6 miljard andere mensen op deze aardkloot.
anders sla je de spijker even op z'n kop
pi_54087769
ik denk niet dat DjiN en TS wat voor elkaar zijn, want naast verenigingen, houden ze natuurlijk ook niet van vriendschappen via internet ontstaan enzo
Ja doei.
pi_54087841
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 13:04 schreef DjinN het volgende:

[..]

anders sla je de spijker even op z'n kop
Tja de waarheid is hard he. Anders blijf je gewoon maar zwelgen in zelfmedelijden. Iemand moet het toch doen, he. Succes met je vriendenloze bestaan
pi_54088188
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 13:14 schreef motorbloempje het volgende:
ik denk niet dat DjiN en TS wat voor elkaar zijn, want naast verenigingen, houden ze natuurlijk ook niet van vriendschappen via internet ontstaan enzo
zo lief als je me naam zo goed spelt
pi_54088247
bak anders Muffins voor je kennissen
Ja doei.
pi_54088483
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 13:39 schreef motorbloempje het volgende:
bak anders Muffins voor je kennissen
pi_54116091
Als je bijna afgestudeerd bent, toch nog met een paar leuke mensen van je opeiding afspreken Dat je daar toch nog misschien een paar leuke vriendschappen aan overhoudt
pi_54116164
Je vind het leuk om naar het café te gaan? Dan ga je toch gewoon? Wedden dat je diezelfde avond genoeg mensen hebt om tegen te praten? je leert dan vanzelf meer mensen kennen.

Of bedoel je meer om vrienden 'vast' te houden? Ben je veel met jezelf bezig? Hoe was het vijf jaar geleden kwa vriendinnen dan?
pi_54116201
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 18:57 schreef So_Addictive het volgende:
hyves
³
pi_54116776
Echte vriendschappen ontstaan vaak door een combinatie van elkaar herhaaldelijk zien en het op 1 lijn zitten qua intersses en levensvisie. Daarom is het echt geen gek idee om bijvoorbeeld naar een sportschool te gaan. Daar zie je wekelijks dezelfde mensen en bovendien blijft je lijf in conditie, wat zal zorgen voor meer zelfvertrouwen en dat zorgt ook voor meer sociaal succes. Op een sportschool lopen volgens mij veel verschillende soorten mensen, waardoor de kans groot is dat er iemand bij zit met wie het klikt. De kans is ook groot dat die mensen in dezelfde woonplaats leven, waardoor afspreken makkelijker is.

Misschien hou je niet van sporten, dan zul je iets anders moeten doen. Vrienden komen niet aanwaaien, het heet niet voor niets sociaal contact.

Als laatste punt: Probeer trots te zijn op wie je bent! Het is natuurlijk mogelijk dat er iets is aan jou wat mensen afschrikt(ik ken je niet, maar het zou kunnen), maar als je er zelf niet onzeker over bent dan zullen andere mensen het ook eerder accepteren. Ik heb bijvoorbeeld een vriend die soms heel intieme dingen verteld tegen mensen die hij voor het eerst ziet. Normaliter kan dat heel erg afschrikken, mensen weten dan niet wat ze ermee aan moeten. Maar die jongeman doet op een leuke, enthousiaste manier, zonder enige vorm van schaamte. Hij is gewoon echt zo en geloof me, authentieke mensen zijn leuk. Hiermee bedoel ik niet te zeggen dat jij ook van alles eruit moet flappen, je moet gewoon zijn wie je bent en proberen uit te dragen dat jij daar in ieder geval tevreden mee bent.
Succes verder.

[ Bericht 0% gewijzigd door Faraow op 23-10-2007 21:07:20 ]
pi_54118504
a-li-ne-a's

maar je hebt wel gelijk actie ondernemen, en anders niet janken
Ja doei.
pi_54120731
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 19:46 schreef Faraow het volgende:
Lap tekst
Eens.
Ik voel mij inderdaad aangetrokken tot mensen die zich zelf durven te zijn. Je hoeft vaak niet te raden wat voor persoon het is, omdat het zichtbaar is.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 14:42:02 #92
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_54135098
Mijn vriendin heeft precies hetzelfde, die heeft ook geen vriendinnen

Maar sinds kort is ze gaan paardrijden, en kletst ze leuk met alle vrouwen daar, en vind ze het leuk en komt ze met leuke verhalen thuis

Komt allemaal vanzelf
pi_54145731
Ik heb ook 4 vrienden, en geen vriendinnen.
Zelf heb ik er nooit last van, want meestal vind ik de meisjes die ik leer kennen (collega's, vrienden van vrienden) ook niet interesant genoeg, en soms zelfs irritant na een uurtje of twee. Als je vriendinnen wilt worden is dat een slecht begin.
Er kwam een vrouwelijke collega voorbij die ik wel heel gezellig vond, maar dot vonden er blijkbaar meer, want ik probeer wel eens af te spreken en dat wil ze ook wel, maar het komt er niet van, omdat ze al een uitgebreid netwerk van jongens en meiden heeft. En de rest daar hoef ik me niet tussen te mengen, ik heb er 3 een keer gezien. niet vreselijk, maar zeker niet voor een vast contact.
Best grappig dat je bijna net zo na kan denken over vriendschappen als over relaties, maar goed.

Ik heb eigenlijk geen tips, behalve dat je zeker niet geforceerd vriendinnen moet gaan zoeken. Zoek situaties op waar je veel vrouwen tegenkomt, die pref. van hetzelfde houden als jij, persoonlijk sta ik dus ook best open voor vriendschappen, zoals denk ik de meeste mensen wel, alleen ze worden gewoon kieskeuriger, en aanhankelijkheid, of opdringerigheid is denk ik het eerste waarop mensen een no-go geven.
even voor de duidelijkheid, ik ken je niet, dus ik wil niet impliceren dat je zo in elkaar zit, ik denk zelfs van niet, maar nou ja, dat je je niet in je enthousiasme laat wegvoeren en iets stuk maakt wat best had kunnen werken. Dat je er even extra op attent wordt gemaakt.
And the druids turn to stone...
pi_54156491
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 14:42 schreef JortK het volgende:
Komt allemaal vanzelf
maar dan moeten ze wel wat dóén, en niet op hun reet thuis naast de telefoon op een sms-je blijven wachten
Ja doei.
pi_54157325
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 12:11 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

maar dan moeten ze wel wat dóén, en niet op hun reet thuis naast de telefoon op een sms-je blijven wachten
Meid...je begint onderhand in herhaling te vallen...
pi_54157910
net zolang tot je het begrijpt, met liefde
Ja doei.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 15:11:30 #97
64307 Untouchables
Kun je weven, weef dan mee
pi_54160410
Misschien een vreemde vraag, maar ben je erg knap?

Ik heb het wel meegemaakt dat vrouwen die gewoon leuk en spontaan zijn, maar ook erg goed eruit zien, veel minder snel nieuwe vriendinnen maken. Vaak zie je dat t groepje snel jaloerse nijgingen krijgt en zodoende wordt de nieuweling er snel uitgewerkt, gepest, gesilenced of whatnot.
pi_54160492
verkapte ik-wil-neuken-this-thread-is-useless-without-pics-post
Ja doei.
pi_54161094
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 15:16 schreef motorbloempje het volgende:
verkapte ik-wil-neuken-this-thread-is-useless-without-pics-post
Nee, ik snap wel wat hij bedoelt. Vrouwen kunnen echt slangen zijn wat dat betreft en bang voor de concurrentie. In het geval van TS gaat dit echter niet op want die heeft nog niet eens een poging gedaan opgenomen te worden in een groepje
pi_54161173
ik snap het ook wel hoor

vind vrouwen ook niet zo tof

ben echt een mannen mens ruzie --> biertje drinken --> even goede vrienden
Ja doei.
pi_54161468
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 15:45 schreef Xennia het volgende:

[..]

Nee, ik snap wel wat hij bedoelt. Vrouwen kunnen echt slangen zijn wat dat betreft en bang voor de concurrentie. In het geval van TS gaat dit echter niet op want die heeft nog niet eens een poging gedaan opgenomen te worden in een groepje
True! Ik ben niet echt een lekker wijf of zo, maar verzorgd uiterlijk en vrij vrouwelijke kledingsmaak. Verder ben ik altijd veruit de oudste tussen alle studenten hier, bovendien buitenlandse die in een café nooit verlegen zit om een praatje. Toch leer ik hier voornamelijk jongens kennen en de meisjes mijden mij omdat hun vrienden met mij staan te praten. Ik moet eerlijk zeggen, zo in het café weet ik meestal na een paar minuten al niet meer wat ik tegen de meiden moet zeggen, maar met jongens blijf ik makkelijker aan de praat. Maar goed, de leuke meiden leer ik dan wel via andere wegen kennen.

TS, weet je al wat je eraan gaat doen?
pi_54180581
Een vriend of vriendin heb je niet zo maar het is net zoals de ware bij een relatie. Zelf heb ik een schijt hekel aan van de halve vriendschappen dat je zelf niet helemaal open kunt zijn omdat je bang bent om iets verkeerds te zeggen of dat ze bang zijn om te zeggen wat ze verdienen....opzouten of gelijk bij je kennissen groep plaatsen heb je nix aan.
pi_54189787
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 16:02 schreef MLI het volgende:

[..]

True! Ik ben niet echt een lekker wijf of zo, maar verzorgd uiterlijk en vrij vrouwelijke kledingsmaak. Verder ben ik altijd veruit de oudste tussen alle studenten hier, bovendien buitenlandse die in een café nooit verlegen zit om een praatje. Toch leer ik hier voornamelijk jongens kennen en de meisjes mijden mij omdat hun vrienden met mij staan te praten. Ik moet eerlijk zeggen, zo in het café weet ik meestal na een paar minuten al niet meer wat ik tegen de meiden moet zeggen, maar met jongens blijf ik makkelijker aan de praat. Maar goed, de leuke meiden leer ik dan wel via andere wegen kennen.

TS, weet je al wat je eraan gaat doen?
dat heb ik dus ook. alle interessante mensen zijn gewoon jongens
pi_54191012
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 21:14 schreef Ska-te het volgende:

[..]

dat heb ik dus ook. alle interessante mensen zijn gewoon jongens
Het praat makkelijker, vind ik. Gesprekken blijven makkelijker op gang, maar als ik er goed over nadenk, dan is dat vaak uit een soort van andere interesse. Uiteindelijk draait het gesprek dan toch op de flirt en dat doe je met meiden natuurlijk niet. Evengoed, meestal slaat de flirt gewoon om in een goed gesprek uiteindelijk. De goede gesprekken met de vrouwen in het café blijven in ieder geval wel altijd uit.
pi_54192250
MissNina, je zegt dat veel vrouwen in de twintig al een heel leventje opgebouwd hebben, een gesloten kringetje van vrienden om zich heen hebben, maar ik zie juist voornamelijk meiden van die leeftijd klagen dat ze geen vrienden hebben. In mijn hele kennissenkring is het eigenlijk een issue, ik zie op m'n livejournal bijna niet anders voorbij komen dan meisjes van begin twintig die zich eenzaam, geisoleerd en onbegrepen voelen.

Misschien kun je iemand leren kennen via een forum van een damesblad? Ik doe maar een suggestie, daar zitten meer van die vrouwelijke typjes als jij.

Ik heb ook niet echt veel vrienden, laat staan vriendinnen; ik kan het meestal niet zo goed met vrouwen vinden, omdat ik nauwelijks geinteresseerd ben in shoppen, mode en uiterlijknd. Daarnaast merk ik dat het vaak ook niet klikt omdat ze kinderen willen en constant in iedere kinderwagen moeten kijken en verhalen vertellen over hun leuke buurmeisje. Ik wil geen kinderen en voel ook niet de minste behoefte erover te praten, dus dan ben je snel uitgepraat.

Wat bij mij niet erg meehelpt is dat ik snel moe ben. Als ik gewerkt heb, dan heb ik echt nergens meer energie voor/zin in en op m'n vrije dag moet dan het huishouden en ik heb gewoon m'n rust nodig die dag. Ik heb dan geen zin om wat te ondernemen. Ja, als iemand me belt om wat te gaan doen wel (nou ja, zin ook niet eens, maar als ik dan ga vind ik het wel leuk), maar geen zin om initiatief te nemen en wat te gaan uitvoeren. Daardoor zie ik mensen gewoon te weinig en kom ik te weinig buiten. Ik begrijp ook niet goed hoe andere mensen dat doen. Ik vind er ook niks aan om alles op de agenda te moeten gaan plannen. Vrienden van me willen op visite komen, maar ik werk 5 dagen, m'n vriend 4 (ook op mijn 2 vrije dagen), en onze eerstvolgende gezamenlijke vrije dag is over ruim twee weken op m'n verjaardag, maar eigenlijk zou ik dan met m'n vriend uit eten gaan (voor het eerst in maanden).

Ik vraag me dus wel eens af hoe andere mensen het voor elkaar krijgen vriendschappen te onderhouden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Maeghan op 26-10-2007 23:17:02 ]
Sanity is (not) statistical
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:19:37 #106
163650 Greys
pi_54192570
Als alle meiden hier die geen vriendinnen hebben nou eens lekker (en dat meen ik serieus) elkaar op MSN toevoegen en woonplaatsen uitwisselen enzo. En als jullie nou eens gezellig op een zaterdagavond een Fok-meiden-zonder-vriendinnen-avondje gingen houden?
Het zal wel stom klinken, maar volgens mij is dat best een goed plan voor jullie, want hoe groot is Nederland nou helemaal? Ik heb zelf twee heel goede vriendinnen en die wonen niet meteen om de hoek, maar (bijna) elke dinsdagavond spreken we bij één van de drie af voor een 'wijvenavond' zoals we dat zelf heel charmant noemen. Lekker chickflicks kijken en bij-beppen. Of durven jullie dat niet, een meeting met de andere meiden?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:20:49 #107
163650 Greys
pi_54192596
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 23:06 schreef Maeghan het volgende:
Ik vraag me dus wel eens af hoe andere mensen het voor elkaar krijgen vriendschappen te onderhouden.
Als het een goede vriendschap is hoef je die niet geforceerd te gaan zitten onderhouden. Soms zie je elkaar veel, soms weinig, als één van beiden of allebei het te druk hebben. Een smsje of mailtje is zo gepiept als je elkaar niet kunt zien, ook als je moe bent
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_54192910
quote:
Wat bij mij niet erg meehelpt is dat ik snel moe ben. Als ik gewerkt heb, dan heb ik echt nergens meer energie voor/zin in en op m'n vrije dag moet dan het huishouden en ik heb gewoon m'n rust nodig die dag. Ik heb dan geen zin om wat te ondernemen. Ja, als iemand me belt om wat te gaan doen wel (nou ja, zin ook niet eens, maar als ik dan ga vind ik het wel leuk), maar geen zin om initiatief te nemen en wat te gaan uitvoeren. Daardoor zie ik mensen gewoon te weinig en kom ik te weinig buiten. Ik begrijp ook niet goed hoe andere mensen dat doen. Ik vind er ook niks aan om alles op de agenda te moeten gaan plannen. Vrienden van me willen op visite komen, maar ik werk 5 dagen, m'n vriend 4 (ook op mijn 2 vrije dagen), en onze eerstvolgende gezamenlijke vrije dag is over ruim twee weken op m'n verjaardag, maar eigenlijk zou ik dan met m'n vriend uit eten gaan (voor het eerst in maanden).

Is er een medische reden voor je gebrek aan energie?
Zo niet: andere mensen doen dit door inderdaad hun agenda's te trekken. Vriendschap en dingen ondernemen geven juist ook weer energie en input. Ik moet er niet aan denken in een dergelijk vacuum te leven van alleen werken, slapen en bankhangen
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:46:38 #109
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_54193210
Ik heb ook geen vriendinnen
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_54199024
en? Heeft TS al een harem inmiddels?
Ja doei.
pi_54211976
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 23:33 schreef Xennia het volgende:

[..]

Is er een medische reden voor je gebrek aan energie?
Zo niet: andere mensen doen dit door inderdaad hun agenda's te trekken. Vriendschap en dingen ondernemen geven juist ook weer energie en input. Ik moet er niet aan denken in een dergelijk vacuum te leven van alleen werken, slapen en bankhangen
Mijn energiepeil is nooit meer hetzelfde geworden na depressie/behandeling met antidepressiva. Destijds was het dusdanig dramatisch dat ik maximaal 4 uur per dag wakker kon blijven, tegenwoordig is dat ongeveer 16 en erg veel rek zit daar niet in. Laat opblijven lukt sowieso niet meer. Ik heb ook een dag vrij midden in de week (dus 2/3 dagen werk, 1 dag vrij, weer 2/3 dagen, 1 dag vrij) en die dag heb ik wel nodig om bij te trekken.
Vroeger zat ik juist eeuwig laat op internet of als kind achter de tv; sterker nog, als kind sliep ik soms maar 3 à 4 uur en dan was ik nog verschrikkelijk druk overdag. Ik deed toen ook altijd aan sport, sponsorlopen, prestatielopen, vanalles, maar dat red ik ook gewoon niet meer. Sporten na het werk heb ik wel een tijdje geprobeerd, maar dan ben ik gewoon helemaal kapot. Ergens heenrijden na m'n werk gaat soms al niet zo goed, maar laat terug rijden is helemaal geen optie want dan rijd ik als een zombie. Ik ben ook snel gestresst, chago, ongeconcentreerd en heb bijna dagelijks hoofdpijn, dus erg gezellig en vrolijk ben ik dan ook niet meer. Vandaag was ik om een uur of tien op, gewerkt vandaag, en voor twaalf uur lig ik weer in bed denk ik.

Maar goed, op zich vind ik het niet zo heel erg, ik ben redelijk tevreden met wat ik heb. Ik zou me natuurlijk wel graag wat fitter en vrolijker voelen 's avonds, maar ik denk dat dat er niet in zit. Ik moet zeggen, de ene dag gaat het beter dan de andere en in de zomer gaat het over het geheel wel wat beter. Ik leef redelijk regelmatig, ik eet gezond, gebruik geen drugs, dus ik zou niet weten hoe het nog kan verbeteren. Ik ga er in ieder geval niet vanuit dat het (op korte termijn) verbetert.

Ik kan me alleen niet voorstellen dat ik de enige ben die zich moe voelt na het werk, eerlijkgezegd. Het zal bij mij best wat erger zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand een hele dag werkt, dan nog een uur in de file naar huis staat (ik woon 5 minuten van m'n werk, maar dat is vrij uitzonderlijk denk ik) en dan nog vrolijk even afspreekt met vrienden of de kroeg induikt. Ik hoor veel collega's ook klagen dat ze moe zijn aan het eind van de dag, dat ze lichamelijk kapot zijn van het lange zitten, dat ze er helemaal doorheen zitten en rare dingen gaan zitten doen. Vandaar dat ik me niet voor kan stellen dat anderen er geen last van hebben.

Wat het misschien ook wel is, mijn vrienden wonen allemaal ver weg. Iemand hierboven zegt dat vriendschappen niet gedwongen moeten zijn, en dat is ook wel zo, maar het is anders of je een vriendin hebt die 10 minuten verderop woont of een die aan de andere kant van het land woont. Sowieso kun je dan op kortere termijn afspreken en ook voor een uurtje, terwijl iemand niet 2 uur gaat reizen om even snel een bakkie koffie te drinken. En als iemand van de andere kant van het land komt, wil je dat het leuk en 'speciaal' is. Je ziet iemand niet zo vaak, dus je wil wat 'bijzonders' doen, uitgebreid koken of zo, terwijl je die vriendin die vlakbij woont en 3 keer per week even voor je neus staat ook wel een keertje een bak kippensoep uit blik kan voorschotelen. En voor die vriendin ga je je huis ook niet meer oppoetsen.
pi_54212317
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 23:23 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Ik kan me alleen niet voorstellen dat ik de enige ben die zich moe voelt na het werk, eerlijkgezegd. Het zal bij mij best wat erger zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand een hele dag werkt, dan nog een uur in de file naar huis staat (ik woon 5 minuten van m'n werk, maar dat is vrij uitzonderlijk denk ik) en dan nog vrolijk even afspreekt met vrienden of de kroeg induikt. Ik hoor veel collega's ook klagen dat ze moe zijn aan het eind van de dag, dat ze lichamelijk kapot zijn van het lange zitten, dat ze er helemaal doorheen zitten en rare dingen gaan zitten doen. Vandaar dat ik me niet voor kan stellen dat anderen er geen last van hebben.
Jij bent zeker niet de enige!! Vrienden heb ik eigenlijk niet...zeg maar helemaal niet. Mijn tijd word opgeslokt door werk. Na een dag werken heb ik ook niet de energie om nog iets te ondernemen, misschien ben ik wel depressief omdat ik niemand ken.

Op school had ik nog vrienden maar zodra dat voorbij was waren ze ook verdwenen. De mensen waar ik mee omging zie ik helemaal niet meer, maar de mensen waar ik alleen een les mee volgde maken nog wel eens een praatje met me. Dat vind ik altijd toch een beetje vreemd. Ik ben na school meteen aan het werk gegaan waardoor ik veel mensen zag, maar dat zijn maar mensen die ik ken van hallo en lekker weertje he!!
Mijn collegas zijn hartstikke lief en we kunnen allemaal hartstikke goed met elkaar opschieten, maar ik woon zo'n end weg dat ik blij ben als ik 's avonds naar huis kan rijden.
vet shitt...
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:53:54 #113
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54212615
volgens mij krijg je alleen vriendinnen door iets te doen waar gelijkgestemde vrouwen op afkomen.
pi_54212981
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 23:53 schreef zoalshetis het volgende:
volgens mij krijg je alleen vriendinnen door iets te doen waar gelijkgestemde vrouwen op afkomen.
Maar hoe doe je dat? Als je 's avonds tegen 7 uur pas thuis komt, eten koken, iets aan de huishouding doen en dan eventjes relaxen...Waar vind je die? Als je een cursus volgt zie je ze , is de cursus voorbij is ook vaak de vriendschap voorbij!

Ik zou graag vrienden hebben, maar ik hou niet van die druk die er zo vaak achter zit....Is het egoistisch als ik zeg dat ik alleen tijd voor ze heb in het weekend?? En ik stap niet alleen een kroeg of disco binnen...
vet shitt...
pi_54214740
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 23:23 schreef Maeghan het volgende:
Ik kan me alleen niet voorstellen dat ik de enige ben die zich moe voelt na het werk, eerlijkgezegd.
Dat ben je ook niet, ik kom ook vaak moe thuis maar ga gerust dan douchen en daarna uit eten en wat drinken met vriendinnen. Ik word vanzelf wel weer wakker en veel slapen doe ik wel als ik dood ben. Ik doe dit overigens ook niet dagelijks.
En ik ben 2 a 3 dagen vrij per week en dan ben ik wel uitgerust.
  zondag 28 oktober 2007 @ 02:13:34 #116
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54216214
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 00:10 schreef countergirl het volgende:

[..]

Maar hoe doe je dat?
wat ik nu ga zeggen klinkt zielig. maar zoek iets wat je graag doet in je vrije tijd. een hobby! (ja, ja het corny woord is er uit)

dan ga je vanzelf mensen en ook vriendinnen ontmoeten.
pi_54217916
quote:
MissNina, je zegt dat veel vrouwen in de twintig al een heel leventje opgebouwd hebben, een gesloten kringetje van vrienden om zich heen hebben, maar ik zie juist voornamelijk meiden van die leeftijd klagen dat ze geen vrienden hebben. In mijn hele kennissenkring is het eigenlijk een issue, ik zie op m'n livejournal bijna niet anders voorbij komen dan meisjes van begin twintig die zich eenzaam, geisoleerd en onbegrepen voelen.

Misschien kun je iemand leren kennen via een forum van een damesblad? Ik doe maar een suggestie, daar zitten meer van die vrouwelijke typjes als jij.

Ik heb ook niet echt veel vrienden, laat staan vriendinnen; ik kan het meestal niet zo goed met vrouwen vinden, omdat ik nauwelijks geinteresseerd ben in shoppen, mode en uiterlijknd. Daarnaast merk ik dat het vaak ook niet klikt omdat ze kinderen willen en constant in iedere kinderwagen moeten kijken en verhalen vertellen over hun leuke buurmeisje. Ik wil geen kinderen en voel ook niet de minste behoefte erover te praten, dus dan ben je snel uitgepraat.

Ik word juist lui als ik buiten werk weinig onderneem. Het geeft mij juist veel energie als ik 2 tot 3 keer per week, na werk, iets leuks doe met vrienden.
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_54219007
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 10:02 schreef Emel het volgende:
Ik word juist lui als ik buiten werk weinig onderneem. Het geeft mij juist veel energie als ik 2 tot 3 keer per week, na werk, iets leuks doe met vrienden.
Het komt toch allemaal neer op investeren.

Het ligt niet aan de anderen. Er zijn genoeg mensen die niet al 'vol' zitten qua vrienden en jou er best nog bij willen. Er zijn genoeg vrouwen die niet alleen maar met make-up bezig zijn. Er zijn genoeg vrouwen die je niet afwijzen omdat je te knap bent.

De vraag is hoeveel moeite wil je doen om ze te vinden. Ik ken wel meer mensen die tot de helft van een bankzitterig stelletje zijn geworden en die op zich best een wat groter sociaal kringetje zouden willen hebben. Maar die zien zelf wel dat ze daar tegelijkertijd maar weinig moeite voor doen, en als ze het echt graag zouden willen, dat ze er dan meer in zouden investeren.
pi_54219270
als je zegt 'ja, misschien egoïstisch, maar heb alleen tijd voor ze in het weekend', nou ja, prima, maar ga vervolgens niet zeuren als het allemaal 'wat moeilijker' gaat..

zelf ben ik ook meer moe dan uitgerust, zou aan de ene kant ook het liefst elke avond lekker met een dekentje en een pot thee op de bank gaan zitten met de verwarming aan en een goed boek of leuke film.. maarja.. he.. in je eentje is dat toch een stuk minder leuk.. en wat anderen zeggen: als ik eenmaal bij die vriend(in) ben is de moeheid weg, en maakt vermoeidheid door gezelligheid plaats voor energie

natuurlijk ben ik veel samen met mijn vriend, maar hij heeft zijn eigen vrienden, ik had mijn eigen vrienden toen ik nog in Den Haag woonde en nu ik hier in het oosten woon wil ik dat ook weer. het gaat allemaal niet zo makkelijk, en ik ben erg blij dat Vork m'n buurman is maar donderdag ga ik naar een nieuwe zwemvereniging kijken, ben lid geworden van het racingteam van mijn school en de studievereniging.. nou ja.. nu hoef je niet zoals ik 5 hobby's te gaan zoeken maar hè? Je moet wel WAT doen... anders blijf je in je eentje met een pot thee op de bank zitten tegen je zin in...
Ja doei.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 28 oktober 2007 @ 14:18:31 #120
163650 Greys
pi_54222396
Als ik op dinsdag thuis kom van het werken en er is die avond een 'wijvenavond' gepland, dan denk ik ook wel eens 'pfffff, ik bleef liever thuis op de bank hangen vanavond, ben moe'. Maar als ik er eenmaal ben, ben ik blij dat ik gegaan ben. Dan is het supergezellig en dan wordt het toch weer laat Kortom, je bent echt niet de enige die moe thuis komt van het werken, maar je moet er niet teveel aan toegeven
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_54254658
Bij mij werkt het helaas echt niet om toch te gaan. Ik doe het weleens, als iemand bijv jarig is en ik kan alleen 's avonds na m'n werk, dan ga ik wel, maar dan houd ik het echt niet lang vol en ik heb het dan ook niet echt naar m'n zin. Aan de ene kant vind ik het dan wel gezellig om m'n vrienden weer even te zien, aan de andere kant ben ik dan zo moe dat ik eigenlijk alleen maar naar huis wil. Dan houdt het toch wel op. Maar goed, ik zie hier ook iemand schrijven over het huishouden doen na het werk, dat kan ik ook echt alleen op m'n vrije dagen. Koken en afwassen is al een grote taak als ik van 8 tot 17 gewerkt heb en soms doe ik dat dan ook gewoon maar niet (of ik maak vast dingen klaar op m'n vrije dag). Wat dat betreft pas ik niet echt in dit topic, het is bij mij meer een kwestie van niet kunnen dan niet willen investeren of niet weten hoe ik vrienden moet maken. Ik had alleen niet door dat het bij mij eigenlijk zo 'erg' was, als ik zie wat anderen nog doen na hun werk vind ik dat echt knap. Ik kan me niet voorstellen dat iemand 2 of 3 keer per week 's avonds uitgaat, dan ben ik gesloopt. Had ook niet verwacht dat er mensen waren die dat deden, eigenlijk. Zet me toch wel aan het denken of dit wel normaal is (voor iemand met mijn geschiedenis dan) en of er niet toch iets aan te doen is op een of andere manier. Maar goed, da's een ander onderwerp
pi_54255043
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 23:01 schreef Maeghan het volgende:
Ik had alleen niet door dat het bij mij eigenlijk zo 'erg' was, als ik zie wat anderen nog doen na hun werk vind ik dat echt knap. Ik kan me niet voorstellen dat iemand 2 of 3 keer per week 's avonds uitgaat, dan ben ik gesloopt. Had ook niet verwacht dat er mensen waren die dat deden, eigenlijk. Zet me toch wel aan het denken of dit wel normaal is (voor iemand met mijn geschiedenis dan) en of er niet toch iets aan te doen is op een of andere manier. Maar goed, da's een ander onderwerp
Hangt ook enorm af van wat voor werk je doet, niet alleen van je eigen energiepeil. Toen ik data-entrywerk deed bij een bank kon ik drie avonden per week naar de kroeg, veel te laat thuiskomen, en toch probleemloos met een dikke kater m'n werk doen. Nu ik lesgeef en continu alert moet zijn ("het is topsport, zei m'n stagebegeleider ), trek ik het nog net om 1 doordeweekse korte nacht te hebben, maar meer kan echt niet.

Kennis van me was (en is nu ook weer) naast al zijn banen altijd een ultrafanatieke uitgaander. Maar toen hij een tijdje in opties handelde op de beurs, moest hij continu zo scherp zijn, dat hij elke avond om tien uur in bed moest liggen om het vol te houden.
pi_54256484
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 23:01 schreef Maeghan het volgende:
Zet me toch wel aan het denken of dit wel normaal is (voor iemand met mijn geschiedenis dan) en of er niet toch iets aan te doen is op een of andere manier. Maar goed, da's een ander onderwerp
Misschien kun je met het juiste voedingspatroon ook meer energie krijgen (niet dat ik daar verstand van heb verder).
pi_54262667
Hoi,

Sorry dat ik al een tijdje niet meer heb gereageerd, terwijl ik toch de TS ben. Ik heb wel veel aan de reacties en ben nu wel van mening dat ik wat meer energie in potentiële vriendschappen moet steken.
Even een reactie op MLI :

Ik ben het er wel mee eens dat uiterlijk degelijk een rol speelt in het maken van nieuwe vriendschappen. IAan de ene kant denk ik dat vrouwen vriendinnen willen die kwa uiterlijk op dezelfde lijn zitten, maar als een ander te knap is, komt er inderdaad concurrentie bij kijken.

k heb echter wel pogingen gedaan om opgenomen te worden in een groepje. De vriendinnetjes van de vrienden van mijn vriend heb ik b.v vaak contact mee proberen op te zoeken. Maar op een of andere manier moeten ze mij niet. Ik denk niet dat dit komt omdat ik veel te knap ben, want vind mezelf niet superknap, ook niet lelijk, maar gewoon normaal. Ik zat er wel aan te denken dat het misschien komt omdat ik half buitenlands ben (half nederlands/indisch) en die meiden zijn wel allemaal nederlands. Zou het misschien hier door komen? of is dat gewoon achterhaald?
pi_54265866
Tja ik merk wel dat mensen met dezelfde cultuur elkaar opzoeken. Maar dat merk ik meer bij mensen die niet Nederlands zijn.
Ik weet niet veel van fotografie, maar wel wat ik mooi vind.
pi_54267395
Ik denk niet dat afkomst er veel mee te maken heeft. Natuurlijk zijn bepaalde groepen wel moeilijker toegankelijk, maar de meeste nederlandse meiden zullen er weinig moeite mee hebben om een halfbloed in de groep op te nemen.
pi_54351360
Ik heb zelf helemaal geen vrienden, vroeger wel een paar, maar momenteel helemaal niemand.
pi_54396091
Ik denk ook niet dat je afkomst ermee te maken heeft hoor.. Kan je je vriend niet om tips vragen hoe je die meiden moet benaderen?
Ik heb niet veel vriendinnen, niet meer dan een stuk of 4, geen behofte aan. Altijd dat gedraai en geklets.

Ik merk trouwens ook dat ik bij mn eigen leeftijdscategorie niet heel veel aansluiting vind (ik ben 24). Maar dat komt denk ik bij mij omdat ik al kinderen heb en de meeste leeftijdsgenoten niet. Die begrijpen niet dat ik niet zomaar kan komen, dat er eerst oppas geregeld moet worden
pi_54403595
ik zou ook als 22jarige niet echt veel aansluiting vinden bij mensen met kinderen nee vooral omdat ik zelf totaal niets met kinderen heb

hebben de TS en andere vriendinlozen inmiddels al een hobby gevonden?
Ja doei.
  dinsdag 6 november 2007 @ 13:59:53 #130
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_54404462
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 13:23 schreef motorbloempje het volgende:
ik zou ook als 22jarige niet echt veel aansluiting vinden bij mensen met kinderen nee vooral omdat ik zelf totaal niets met kinderen heb

hebben de TS en andere vriendinlozen inmiddels al een hobby gevonden?
Vind dat altijd zo'n raar iets: zoek een hobby..
Het lijkt mij, dat als je iets heel leuk vind dat je dat dan al doet En heb je dan niet, dan is het echt niet zo makkelijk om iets te vinden hoor.
Zelf ben ik al jaren opzoek naar iets wat ik leuk vind om te doen waar je dan evt ook mensen mee leert kennen. Ga veel naar het theater, maar om nou te zeggen dat je daar mensen leer kennen En verder heb ik ook geen idee wat ik zou kunnen gaan doen. (ben ook niet zo creatief persoon, daar zal het ook wel aan liggen)
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
  woensdag 7 november 2007 @ 01:34:25 #131
111228 Hopey
Di Jillae?!
pi_54420708
Ik heb zelf niet eens zo heel veel vriendinnen. Een handjevol echt goede. En daar ben ik wel zuinig op. Ik heb laatst er 1 aan mijn groepje mogen toevoegen, via werk. Dus misschien is dat een optie. Ik klets wel veel, en met haar had ik echt veel dingen (o.a. interesses) gemeen. Dus dan is de stap tot iets leuks gaan doen sneller gemaakt. Plus dingen ondernemen die voor iemand nieuw is (diegene moet er wel voor open staan) is ook leuk en kan als trigger werken.

Ook spreek ik niet eens zo bijster vaak af laatste tijd. Soms gaat er wel even enkele weken (maanden soms) overheen voordat ik iemand weer zie. Maar dan probeer ik te sms-en of te bellen. Je moet wel blijven investeren.

Trouwens moet wel zeggen dat eigenlijk al mijn vriendinnen niet bijster lang zijn. Ik ben zelf 1.55 en ze zijn bijna allemaal rond deze lengte. Lange meiden kletsen denk ik niet zo lekker voor me Ook ben ik buitenlands maar heb ook gewoon nederlandse vriendinnen. En onaantrekkelijk zijn ze ook niet bepaald. Ik vind uiterlijk wel een beetje overrated in vriendschap dan. Mochten ze dan toch op uiterlijk willen selecteren, voor mij is dat alleen maar een indicatie dat ik echt totaal niks met zo'n persoontje te maken wil hebben, mij te oppervlakkig. Die ben ik liever kwijt dan rijk. Ik denk meer aan zelfde interesses, denkwaarden, hobbies en of je boven je kostbare tijd in iemand wilt investeren.
Seen it all done it all, can't remember most of it
pi_54420723
ik haat vrienden!
Zowiezo haat ik mensen nou en?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_54420970
Moblo, ik ben toch wel een vriendinnetje van je?

Overigens ken ik het probleem van de TS ook wel hoor. Ik zou ook graag vriendinnen beetje in de buurt willen hebben met wie ik lekker kan shoppen of een kroeg induiken. Ik heb wel vriendinnen, voornamelijk via de fokdieetclub leren kennen overigens, maar de meeste daarvan wonen ver weg. Dat maakt het net even wat minder gemakkelijk om langs te wippen ofzo.
Verder heb ik ook wel wat kennissen/vriendinnen via een vereniging, maar weet niet zo goed of ze zitten te wachten op een hechtere vriendschap met mij. Beetje onzekerheid van mijn kant. Weet nooit of ik wel gewenst ben zeg maar.
Ik zou wel eens zo'n vriendinnenclubje willen zoals bij Sex and the City. Wegens ICT studie en stageplekken met alleen maar mannen is het erg moeilijk om leuke meiden te leren kennen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')