Na een tijdje alle topics te hebben gevolgd... en gelezen... vond ik het ook maar eens tijd om mijn verhaal + foto's hier neer te zetten
![]()
We (Ik en mijn aanstaande) hebben een huis gekocht
Vorig jaar November hadden we ons ingeschreven voor een nieuwbouwproject (Parc Viventra), meer om te kijken hoe hoog we op de lijst zouden staan. En opeens werd ik gebeld met de mededeling dat we een huis hadden
![]()
gelukkig hadden we van te voren al wel gekeken of we überhaupt dat huis konden betalen (en gelukkig wel
![]()
)
De bouw zou al in Januari starten, dus we moesten snel alle papieren ondertekenen zodat ze konden beginnen. Nou in Januari werd er inderdaad begonnen met het kappen van de bomen… en toen…. Een hele lange tijd niks (later bleek dat de kapvergunning niet rond was
![]()
) … 4 maanden later begonnen ze met afgraven, eindelijk.
Maar het gaat zo onwijs langzaam allemaal, dat nu in oktober de fundering er bijna helemaal inlicht….. je moet wel erg veel geduld hebben. Het zou dus in December dit jaar worden opgeleverd, maar dat gaat nu dus niet lukken, het werd eerste uitgesteld naar begin Juni 2008 en een paar dagen geleden stond er in een brief eind Juli 2008. Nu maar hopen dat ze het voor de bouwvak in orde kunnen maken.
Maar goed genoeg gepraat… de foto’s
![]()
Dit zijn de foto’s uit de folder
![]()
![]()
Wij krijgen de type Fagus
![]()
Op bouwnummer 12 komt ons huisje te staan!
![]()
Achter aanzicht
![]()
Vooraanzicht
De bouwfoto’s
![]()
![]()
![]()
Deze foto's zijn genomen in Januari
![]()
Sneeuw foto
![]()
![]()
![]()
Wat we krijgen te zien aan de voorkant (die groenstrook is overigens opnieuw aangepland)
![]()
De riolering
![]()
De vormen zijn nu duidelijk zichtbaar
![]()
![]()
Hier zijn ze aan het betonstorten, toevallig kwam ik die dag net langs.
![]()
![]()
En zo ziet het er na 9 maanden uit!
Maar ondertussen hebben wij ook niet stil gezeten we hebben ondertussen de meubels gekocht, duurde even voordat we echt leuke meubels vonden… maar ach we hadden toch tijd zat
![]()
Boekenkast
![]()
Dressoir
![]()
De tafel (die van ons heeft 2 lades)
Natuurlijk hebben we ook een schets gemaakt van hoe het interieur eruit komt te zien.
(uiteraard met floorplanner)
![]()
De begane vloer
![]()
De 1e verdieping
Zo dat was het wel zo’n beetje
![]()
Dus na 10 maanden staat er nog niet zoveel als we zouden willen.