Naast slechte argumentatievaardigheden heb je ook nog verrekt slechte leesvaardigheden.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 21:18 schreef EchtGaaf het volgende:
Jij ontkent het fileprobleem in Nederland?![]()
Als jij zo doorgaat, dan diskwalificeer je je zelf als discussiepartner. Je mag het hartgrondig met mee oneens zijn maar dit nodigt niet uit. Dat vele anderen over mijn discussie(en dus ook argumentatie)vaardigheden denken bleek vorig jaar wel bij de award-verkiezingen en werd ik vaak genoemd als beste debater. Ik werd bovendien gekozen tot beste nieuwkomer op dit subforum. Dat lukt niet als jij gelijk zou hebben dat het mij ontbreekt aan argumentatievaardigheden. Dus wie is hier eigenlijk "wereldvreemd"?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 09:21 schreef FJD het volgende:
[..]
Naast slechte argumentatievaardigheden heb je ook nog verrekt slechte leesvaardigheden.
IK zou bijzonder graag de bron zien hoe die 70 % is opgebouwd. Uitgaande van het hele wegennet? Dan haal je die 70% zo, want files komen doorgaans hoofdzakelijk voor op snelwegen. En dat zijn nou net de wegen die in ene rap tempo aan het dichtslibben zijn.quote:Er is over het algemeen geen structureel file probleem in 70% van het land
Er zijn anders aardig wat alternatieven aangedragen. Dat jij die niet als volwaardig alternatief ziet voor je absurde plan, daar kunnen wij vrij weinig aan doen...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:05 schreef EchtGaaf het volgende:
En maar niet komen met alternatieven. In een woord laf. Ik laat het hier verder bij.
Laat ik het anders zeggen: slappe aftreksels. Het probleem van de zachte heelmeesters. Daar los je geen groot probleem als deze op. Daar gaat dit land nog eens aan ten onder.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:09 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Er zijn anders aardig wat alternatieven aangedragen. Dat jij die niet als volwaardig alternatief ziet voor je absurde plan, daar kunnen wij vrij weinig aan doen...
Wat jou ontgaat is dat de overheid het de laatste 20 jaar heeft nagelaten om te investeren in de infrastructuur. Dat de A2, de belangrijkste verkeersader van Nederland, nú pas tussen Den Bosch en Utrecht verbreed wordt tot 3 banen en tussen Utrecht en Amsterdam naar 5 banen en dat nu pas ringwegen rond Eindhoven en Den Bosch zo ingericht worden dat doorgaand verkeer gescheiden wordt van lokaal verkeer is een gotspe van jewelste. Notabene in België zijn de belangrijkste snelwegen sinds jaar en dag al driebaans, maar in Nederland krijg je eerst met pijpzeikers als jezelf te maken die volledig eendimensionaal denken waardoor de benutting van de wegcapaciteit in diezelfde periode meer dan vertienvoudigd is (dat auto's op een halve seconde van elkaar moeten rijden, terwijl 2 seconden de wettelijke norm is) terwijl je met een simpele rijbaan erbij, naast natuurlijk een drastische upgrade van het openbaarvervoersysteem, het afschaffen van de overdrachtsbelasting en het opengooien van de woninmarkt, de pijn al grotendeels kunt verlichten.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Waar ik ook bezwaar maak is die dooddoeners waar je steeds mee komt. Steeds maar herhalen dat de burger moet kunnen kiezen en dat de overheid moet faciliteren. Dat is de situatie zoals we die nu kennen. Dat het niet helpt en dat de files elk jaar met zo'n 15% groeien, dat ontgaat je kennelijk.
Er is maar 1 manier waarop je alle files stopt en dat is benzine 150 euro de liter maken. Dan ben je helemaal van het probleem afquote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Laat ik het anders zeggen: slappe aftreksels. Het probleem van de zachte heelmeesters. Daar los je geen groot probleem als deze op. Daar gaat dit land nog eens aan ten onder.
Lekker laten dooretteren. Het zal mijn tijd wel duren.
Als je de legitimiteit van een oplossing afmeet aan de de mate van ingrijpen van de overheid dan zou je het idd. als slap kunnen zienquote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Laat ik het anders zeggen: slappe aftreksels. Het probleem van de zachte heelmeesters. Daar los je geen groot probleem als deze op. Daar gaat dit land nog eens aan ten onder.
Dus je gaat niet uitleggen waarom iemand in Friesland verplicht bij moet bijdragen aan het oplossen van een probleem in de Randstad? De persoon in Friesland is niet eens onderdeel van het probleemquote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:05 schreef EchtGaaf het volgende:
En maar niet komen met alternatieven. In een woord laf. Ik laat het hier verder bij.
Gewoon alle auto's verbiedenquote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:19 schreef du_ke het volgende:
Er is maar 1 manier waarop je alle files stopt en dat is benzine 150 euro de liter maken. Dan ben je helemaal van het probleem af.
Mischien is het wel beter het te laten dooretteren. Soms moet een probleem gewoon uit de hand lopen voor er wordt ingegrepen. Infrastructuur wordt momenteel gewoon ondergewaardeerd gezien de investeringen erin.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Laat ik het anders zeggen: slappe aftreksels. Het probleem van de zachte heelmeesters. Daar los je geen groot probleem als deze op. Daar gaat dit land nog eens aan ten onder.
Lekker laten dooretteren. Het zal mijn tijd wel duren.
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:17 schreef Lithion het volgende:
[..]
Wat jou ontgaat is dat de overheid het de laatste 20 jaar heeft nagelaten om te investeren in de infrastructuur. Dat de A2, de belangrijkste verkeersader van Nederland, nú pas tussen Den Bosch en Utrecht verbreed wordt tot 3 banen en tussen Utrecht en Amsterdam naar 5 banen en dat nu pas ringwegen rond Eindhoven en Den Bosch zo ingericht worden dat doorgaand verkeer gescheiden wordt van lokaal verkeer is een gotspe van jewelste. Notabene in België zijn de belangrijkste snelwegen sinds jaar en dag al driebaans, maar in Nederland krijg je eerst met pijpzeikers als jezelf te maken die volledig eendimensionaal denken waardoor de benutting van de wegcapaciteit in diezelfde periode meer dan vertienvoudigd is (dat auto's op een halve seconde van elkaar moeten rijden, terwijl 2 seconden de wettelijke norm is) terwijl je met een simpele rijbaan erbij, naast natuurlijk een drastische upgrade van het openbaarvervoersysteem, het afschaffen van de overdrachtsbelasting en het opengooien van de woninmarkt, de pijn al grotendeels kunt verlichten.
Ik rijd nu ongeveer 80.000 kilometer per jaar. Mag jij eens uitleggen hoe ik met het openbaar vervoer op één dag naar een klant in Oldenzaal, naar kantoor in Amstelveen en naar een klant in Den Haag moet en vervolgens weer naar huis uiteraard.
Je weigert echt te luisteren he? Heb je al vaker uitgelegd dat het niet om de inspraak gaat (dat is een paar maand op een totale procedure van vele jaren).quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:32 schreef EchtGaaf het volgende:
Insteek: inspraak fors beperken en het nog eens opnieuw proberen. Er moet een Deltaplan komen, wmb wordt de milieubeweging gewoon vijf jaar de mond gesnoerd.
Je ziet dat er niets besloten wordt, je ziet dat het traag is, je ziet dat het slecht functioneert maar toch wil je dat diezelfde overheid ingrijptquote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:32 schreef EchtGaaf het volgende:
Tunnel?-brug?-tunnel?-Brug?-dubbeldeksweg?-nou nee?-dan toch eem brug?-Nee dat stinkt!-Zullen we dan toch voor een tunnel gaan?15 jaar gebakkelei!!. !5 jaar NIETS gedaan. Is er al een beslissing na 15 jaar. Nou nee! Dat zou ook veel te snel zijn.
Dat is Nederland jongens. Ondergaan aan besluiteloosheid en geouwehoer. Moet ik daar trots op zijn?
Weet ik. Een paar maand eraf is meegenomen. Uiteraard moet de overige stroperigheid ook worden aangepakt. Dat het kan, bleek wel uit het dijkenplan bij ons. Was zo gepiept.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je weigert echt te luisteren he? Heb je al vaker uitgelegd dat het niet om de inspraak gaat (dat is een paar maand op een totale procedure van vele jaren).
Wilde men ook niet naar tijd differentieren?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:51 schreef du_ke het volgende:
Athmozz dat was ook min of meer het idee achter de kilometerheffing. Niet het bezit belasten maar het gebruik en dat ook nog gedifferentieerd naar locatie.
Als je het decennialang laat dooretteren, dan kan het wel eens te laat zijn. Genoeg is genoeg.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Mischien is het wel beter het te laten dooretteren. Soms moet een probleem gewoon uit de hand lopen voor er wordt ingegrepen. Infrastructuur wordt momenteel gewoon ondergewaardeerd gezien de investeringen erin.
Net pleitte je nog voor het complexer maken van de regelgeving.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:50 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar de echte wil is er niet, Du_Ke. Mentaliteitskwestie dus. Regels aanpassen/vereenvoudigen.
De regels zijn al lang eenvoudig. Met het tracébesluit kan er heel snel begonnen worden met bouwen. Het is puur dat de bewindslieden er geen zin in hebben omdat er veel weerstand is tegen wegen in de achtertuin.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Weet ik. Een paar maand eraf is meegenomen. Uiteraard moet de overige stroperigheid ook worden aangepakt. Dat het kan, bleek wel uit het dijkenplan bij ons. Was zo gepiept.
Maar de echte wil is er niet, Du_Ke. Mentaliteitskwestie dus. Regels aanpassen/vereenvoudigen.
Ach wat is te laat? Zolang het relatief maar weinig mensen zijn die echt last hebben van de files valt het allemaal ook wel mee natuurlijk.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als je het decennialang laat dooretteren, dan kan het wel eens te laat zijn. Genoeg is genoeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |