Naast slechte argumentatievaardigheden heb je ook nog verrekt slechte leesvaardigheden.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 21:18 schreef EchtGaaf het volgende:
Jij ontkent het fileprobleem in Nederland?![]()
Als jij zo doorgaat, dan diskwalificeer je je zelf als discussiepartner. Je mag het hartgrondig met mee oneens zijn maar dit nodigt niet uit. Dat vele anderen over mijn discussie(en dus ook argumentatie)vaardigheden denken bleek vorig jaar wel bij de award-verkiezingen en werd ik vaak genoemd als beste debater. Ik werd bovendien gekozen tot beste nieuwkomer op dit subforum. Dat lukt niet als jij gelijk zou hebben dat het mij ontbreekt aan argumentatievaardigheden. Dus wie is hier eigenlijk "wereldvreemd"?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 09:21 schreef FJD het volgende:
[..]
Naast slechte argumentatievaardigheden heb je ook nog verrekt slechte leesvaardigheden.
IK zou bijzonder graag de bron zien hoe die 70 % is opgebouwd. Uitgaande van het hele wegennet? Dan haal je die 70% zo, want files komen doorgaans hoofdzakelijk voor op snelwegen. En dat zijn nou net de wegen die in ene rap tempo aan het dichtslibben zijn.quote:Er is over het algemeen geen structureel file probleem in 70% van het land
Er zijn anders aardig wat alternatieven aangedragen. Dat jij die niet als volwaardig alternatief ziet voor je absurde plan, daar kunnen wij vrij weinig aan doen...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:05 schreef EchtGaaf het volgende:
En maar niet komen met alternatieven. In een woord laf. Ik laat het hier verder bij.
Laat ik het anders zeggen: slappe aftreksels. Het probleem van de zachte heelmeesters. Daar los je geen groot probleem als deze op. Daar gaat dit land nog eens aan ten onder.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:09 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Er zijn anders aardig wat alternatieven aangedragen. Dat jij die niet als volwaardig alternatief ziet voor je absurde plan, daar kunnen wij vrij weinig aan doen...
Wat jou ontgaat is dat de overheid het de laatste 20 jaar heeft nagelaten om te investeren in de infrastructuur. Dat de A2, de belangrijkste verkeersader van Nederland, nú pas tussen Den Bosch en Utrecht verbreed wordt tot 3 banen en tussen Utrecht en Amsterdam naar 5 banen en dat nu pas ringwegen rond Eindhoven en Den Bosch zo ingericht worden dat doorgaand verkeer gescheiden wordt van lokaal verkeer is een gotspe van jewelste. Notabene in België zijn de belangrijkste snelwegen sinds jaar en dag al driebaans, maar in Nederland krijg je eerst met pijpzeikers als jezelf te maken die volledig eendimensionaal denken waardoor de benutting van de wegcapaciteit in diezelfde periode meer dan vertienvoudigd is (dat auto's op een halve seconde van elkaar moeten rijden, terwijl 2 seconden de wettelijke norm is) terwijl je met een simpele rijbaan erbij, naast natuurlijk een drastische upgrade van het openbaarvervoersysteem, het afschaffen van de overdrachtsbelasting en het opengooien van de woninmarkt, de pijn al grotendeels kunt verlichten.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Waar ik ook bezwaar maak is die dooddoeners waar je steeds mee komt. Steeds maar herhalen dat de burger moet kunnen kiezen en dat de overheid moet faciliteren. Dat is de situatie zoals we die nu kennen. Dat het niet helpt en dat de files elk jaar met zo'n 15% groeien, dat ontgaat je kennelijk.
Er is maar 1 manier waarop je alle files stopt en dat is benzine 150 euro de liter maken. Dan ben je helemaal van het probleem afquote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Laat ik het anders zeggen: slappe aftreksels. Het probleem van de zachte heelmeesters. Daar los je geen groot probleem als deze op. Daar gaat dit land nog eens aan ten onder.
Lekker laten dooretteren. Het zal mijn tijd wel duren.
Als je de legitimiteit van een oplossing afmeet aan de de mate van ingrijpen van de overheid dan zou je het idd. als slap kunnen zienquote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Laat ik het anders zeggen: slappe aftreksels. Het probleem van de zachte heelmeesters. Daar los je geen groot probleem als deze op. Daar gaat dit land nog eens aan ten onder.
Dus je gaat niet uitleggen waarom iemand in Friesland verplicht bij moet bijdragen aan het oplossen van een probleem in de Randstad? De persoon in Friesland is niet eens onderdeel van het probleemquote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:05 schreef EchtGaaf het volgende:
En maar niet komen met alternatieven. In een woord laf. Ik laat het hier verder bij.
Gewoon alle auto's verbiedenquote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:19 schreef du_ke het volgende:
Er is maar 1 manier waarop je alle files stopt en dat is benzine 150 euro de liter maken. Dan ben je helemaal van het probleem af.
Mischien is het wel beter het te laten dooretteren. Soms moet een probleem gewoon uit de hand lopen voor er wordt ingegrepen. Infrastructuur wordt momenteel gewoon ondergewaardeerd gezien de investeringen erin.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Laat ik het anders zeggen: slappe aftreksels. Het probleem van de zachte heelmeesters. Daar los je geen groot probleem als deze op. Daar gaat dit land nog eens aan ten onder.
Lekker laten dooretteren. Het zal mijn tijd wel duren.
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:17 schreef Lithion het volgende:
[..]
Wat jou ontgaat is dat de overheid het de laatste 20 jaar heeft nagelaten om te investeren in de infrastructuur. Dat de A2, de belangrijkste verkeersader van Nederland, nú pas tussen Den Bosch en Utrecht verbreed wordt tot 3 banen en tussen Utrecht en Amsterdam naar 5 banen en dat nu pas ringwegen rond Eindhoven en Den Bosch zo ingericht worden dat doorgaand verkeer gescheiden wordt van lokaal verkeer is een gotspe van jewelste. Notabene in België zijn de belangrijkste snelwegen sinds jaar en dag al driebaans, maar in Nederland krijg je eerst met pijpzeikers als jezelf te maken die volledig eendimensionaal denken waardoor de benutting van de wegcapaciteit in diezelfde periode meer dan vertienvoudigd is (dat auto's op een halve seconde van elkaar moeten rijden, terwijl 2 seconden de wettelijke norm is) terwijl je met een simpele rijbaan erbij, naast natuurlijk een drastische upgrade van het openbaarvervoersysteem, het afschaffen van de overdrachtsbelasting en het opengooien van de woninmarkt, de pijn al grotendeels kunt verlichten.
Ik rijd nu ongeveer 80.000 kilometer per jaar. Mag jij eens uitleggen hoe ik met het openbaar vervoer op één dag naar een klant in Oldenzaal, naar kantoor in Amstelveen en naar een klant in Den Haag moet en vervolgens weer naar huis uiteraard.
Je weigert echt te luisteren he? Heb je al vaker uitgelegd dat het niet om de inspraak gaat (dat is een paar maand op een totale procedure van vele jaren).quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:32 schreef EchtGaaf het volgende:
Insteek: inspraak fors beperken en het nog eens opnieuw proberen. Er moet een Deltaplan komen, wmb wordt de milieubeweging gewoon vijf jaar de mond gesnoerd.
Je ziet dat er niets besloten wordt, je ziet dat het traag is, je ziet dat het slecht functioneert maar toch wil je dat diezelfde overheid ingrijptquote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:32 schreef EchtGaaf het volgende:
Tunnel?-brug?-tunnel?-Brug?-dubbeldeksweg?-nou nee?-dan toch eem brug?-Nee dat stinkt!-Zullen we dan toch voor een tunnel gaan?15 jaar gebakkelei!!. !5 jaar NIETS gedaan. Is er al een beslissing na 15 jaar. Nou nee! Dat zou ook veel te snel zijn.
Dat is Nederland jongens. Ondergaan aan besluiteloosheid en geouwehoer. Moet ik daar trots op zijn?
Weet ik. Een paar maand eraf is meegenomen. Uiteraard moet de overige stroperigheid ook worden aangepakt. Dat het kan, bleek wel uit het dijkenplan bij ons. Was zo gepiept.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je weigert echt te luisteren he? Heb je al vaker uitgelegd dat het niet om de inspraak gaat (dat is een paar maand op een totale procedure van vele jaren).
Wilde men ook niet naar tijd differentieren?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:51 schreef du_ke het volgende:
Athmozz dat was ook min of meer het idee achter de kilometerheffing. Niet het bezit belasten maar het gebruik en dat ook nog gedifferentieerd naar locatie.
Als je het decennialang laat dooretteren, dan kan het wel eens te laat zijn. Genoeg is genoeg.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Mischien is het wel beter het te laten dooretteren. Soms moet een probleem gewoon uit de hand lopen voor er wordt ingegrepen. Infrastructuur wordt momenteel gewoon ondergewaardeerd gezien de investeringen erin.
Net pleitte je nog voor het complexer maken van de regelgeving.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:50 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar de echte wil is er niet, Du_Ke. Mentaliteitskwestie dus. Regels aanpassen/vereenvoudigen.
De regels zijn al lang eenvoudig. Met het tracébesluit kan er heel snel begonnen worden met bouwen. Het is puur dat de bewindslieden er geen zin in hebben omdat er veel weerstand is tegen wegen in de achtertuin.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Weet ik. Een paar maand eraf is meegenomen. Uiteraard moet de overige stroperigheid ook worden aangepakt. Dat het kan, bleek wel uit het dijkenplan bij ons. Was zo gepiept.
Maar de echte wil is er niet, Du_Ke. Mentaliteitskwestie dus. Regels aanpassen/vereenvoudigen.
Ach wat is te laat? Zolang het relatief maar weinig mensen zijn die echt last hebben van de files valt het allemaal ook wel mee natuurlijk.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als je het decennialang laat dooretteren, dan kan het wel eens te laat zijn. Genoeg is genoeg.
Iedereen die hier af en toe het forum bezoekt, weet dat ik groot voorstader ben om de infrastructuur fors uit te breiden. Ik gaf je mijn reactie op jouw post over de gebrekkige infractructuur .quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:50 schreef Lithion het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor een achterlijke ommezwaai in standpunt?
kilometerheffing vind ik dan verkeerd, zeker naar gelang de locatie. Als ik dan in/bij een stad ga wonen om dicht tegen mijn werk te zitten moet ik ineens meer gaan betalen per kilometer die ik afleg? Als iemand zich een porsche cayenne Turbo koopt betaalt die evenveel aan taks per kilometer? Hoe controleer je dat de tellers niet achteruitgedraaid / gemanipuleerd worden... Per liter brandstof is gemakkelijker, daar neem je naast het feit van een zuinige auto ook nog de rijstijl in mee ook. Ik heb een auto die volgens het boekje met 6.5l brandstof tevreden is; als ik ermee rijdt heb ik rond de 8à10l nodig. Een ander kan een auto hebben die volgens het boekje 8l brandstof nodig heeft, en ook effectief ide 8l halen. Die ander rijdt dan met zijn minder milieuvriendelijke auto toch milieuvriendelijker of ik.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:51 schreef du_ke het volgende:
Athmozz dat was ook min of meer het idee achter de kilometerheffing. Niet het bezit belasten maar het gebruik en dat ook nog gedifferentieerd naar locatie.
Het zou kunnen helpen hoor. Ik heb hier nog met 3 vertegenwoordigers afgesproken ivm een project, en we gingen toen naar een andere locatie tegen charleroi om iets te gaan bekijken, en dan terug om de bespreking verder te zetten. In plaats van met 4 man in 1 auto te gaan zitten (en hun leasebakken zijn daar groot genoeg voor, in de mijne lukt het ook nog wel), was dat met 4 man achtereen dat we naar charleroi gereden zijn, terwijl die andere van mijn bedrijf & ik bijna een uur hebben zitten bellen van de ene auto naar de andere. Absurd tot en met, we hebben daar met 4 auto's elk rond de 250 km's gereden, terwijl het met 1 auto ook ging. Eventueel nog met 2 auto's, dat wij samen reden & die van dat andere bedrijf ook, dat zou zelfs praktischer geweest zijn want dan moesten we niet zitten bellen.quote:Maar goed dan doe je nog niet veel tegen al die mensen die toch echt tussen 8 en 9 moeten beginnen.
Iedereen die hier af en toe het forum bezoekt, weet dat ik groot voorstander ben om de infrastructuur fors uit te breiden. Ik gaf je mijn reactie op jouw post over de gebrekkige infrastructuur .quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:50 schreef Lithion het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor een achterlijke ommezwaai in standpunt?
De besluitvorming rond de aanleg van nieuwe wegen is gewoon te stroperig. Bij elke nieuw aan te leggen weg opnieuw .quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:52 schreef Lithion het volgende:
[..]
Net pleitte je nog voor het complexer maken van de regelgeving.
Klinkt als P2000... etcquote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:58 schreef FJD het volgende:
Net zoals de Betuwelijn zal het wel weer een prestigeproject worden wat zoveel betekent als dat het er toch komt, dat de toekomstige inkomsten worden overdreven, dat de investeringen worden onderschat en dat de belastingbetaler mag opdraaien voor de kosten van een falende overheid
Nogmaals de besluitvorming is niet stropering. Er worden gewoon geen besluiten genomen, dat is heel wat anders.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De besluitvorming rond de aanleg van nieuwe wegen is gewoon te stroperig. Nij relke nieuw aan te leggen weg opnieuw .
Een eenmalig wet verzinnen dat het autogebruik beperkt duurt misschien een paar jaar maar dan is het er.
Was het maar zo makkelijk:quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:03 schreef EchtGaaf het volgende:
Een eenmalig wet verzinnen dat het autogebruik beperkt duurt misschien een paar jaar maar dan is het er.
Ik had ook eigenlijk "Net zoals bij <insert willekeurig overheidsproject>" moeten schrijvenquote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:06 schreef Sjeen het volgende:
Klinkt als P2000... etc
Klopt daar is best wat te doen inderdaad. Al gaat dat in een fietsland als Nederland al redelijk goed natuurlijk. Voor afstanden tot 5 km is de fiets zelfs veruit de meest gebruikte vorm van woon-werk vervoer.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:01 schreef Athmozz het volgende:
[..]Wij zaten tussen 8 en 9 op de baan, dus dat zou toch iets kunnen schelen hebben. Verder ga je meer mensen hebben die gaan carpoolen, of een fietsvergoeding geven zoals hier (mijn pa krijgt 0.8¤ per kilometer dat hij van zijn werk woont per dag dat hij gaat werken), als je dicht tegen je werk woont kan dat best handig zijn.
Maar als je het lang laat dooretteren is de kans groter dat er een keer daadwerkelijk wordt ingegrepen en men niet doorgaat men halfslachtige oplossingen.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als je het decennialang laat dooretteren, dan kan het wel eens te laat zijn. Genoeg is genoeg.
Carpoolen maakt het autorijden ook minder aantrekkelijk. Je hebt een auto vanwege de flexibiliteit; je kunt weg wanneer je wilt en je kunt overal naar toe wanneer je maar wilt (middagje vrij? tuurlijk!). Ga je carpoolen dan geef je al die vrijheid op, je moet elke ochtend en middag wachten op mensen, je kunt niet meer iets vroeger weg. De vergoeding die je van de werkgever kunt je dan maar beter in een OV abo steken. Ben je waarschijnlijk net zo lang onderweg maar met behoud van flexibiliteit.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:08 schreef du_ke het volgende:
Maar mensen echt bewegen tot carpoolen blijkt heel erg lastig.
Politiek is kiezen. Daar houden Nederlanders niet van. Owee als het geld kost en als we ook maar iets moeten inleveren..quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nogmaals de besluitvorming is niet stropering. Er worden gewoon geen besluiten genomen, dat is heel wat anders.
Die hoop heb ik opgegeven. Ik bespeur nog steeds geen ambitie in de politiek om nu eens te komen met echte oplossingen.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar als je het lang laat dooretteren is de kans groter dat er een keer daadwerkelijk wordt ingegrepen en men niet doorgaat men halfslachtige oplossingen.
Het fileprobleem wordt veroorzaakt door het gebruik van de auto.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:14 schreef EchtGaaf het volgende:
Politiek is kiezen. Daar houden Nederlanders niet van. Owee als het geld kost en als we ook maar iets moeten inleveren..![]()
Tja, als ze al carpoolend in file moetne blijven staan, dan nodigt dat niet echt uit nee.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar mensen echt bewegen tot carpoolen blijkt heel erg lastig.
Klopt kip en ei enzo. 10% minder auto's op de weg scheelt al zo vreselijk veel in de files maar zelf wat bijdragen aan die oplossing is niet aantrekkelijk.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja, als ze al carpoolend in file moetne blijven staan, dan nodigt dat niet echt uit nee.
EchtGaaf, zou je hier nog even op in willen gaan? En dan met name de laatste alinea. Dank.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 18:59 schreef DS4 het volgende:
Je bent hoop ik toch wel in staat om in te zien dat een gezin bestaande uit één persoon totaal onvergelijkbaar is met een gezin bestaande uit 5 personen? Of niet?
Dus nogmaals: waarom is het eerlijk om een alleenstaande hetzelfde te geven als een compleet gezin. We geven een alleenstaande toch ook niet dezelfde uitkering?
En dan nog iets: vaak zie je dat bij tweeverdieners minimaal één van de personen dicht bij het werk woont. Die staat niet in de file. De persoon die jij dus de auto uit wil pesten stond dus al niet in de file. Hoe denk jij dan dat je files oplost? Zeker als die persoon die niet in de file stond omdat ze teveel tijd kwijt is met boodschappen, kinderen, enz. nu er geen auto meer is ophoudt met werken en wordt vervangen door iemand die WEL in de file moet staan?
Extra bezit nodigt ook uit tot extra gebruik van die auto en dwingt mensen niet langer om creatiever om te springen met alternatieven.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:18 schreef FJD het volgende:
[..]
Het fileprobleem wordt veroorzaakt door het gebruik van de auto.
Vervolgens kom je met een maatregel om het bezit van de auto te bestraffen ipv het gebruik ervan.
Uiteraard, bezit resulteert in gebruik (daar koop je zo'n kreng immers voor) maar dan nog blijft het punt staan; er zijn immers veel betere en simpelere manieren om het gebruik te bestraffen (zoals meer accijns). De mensen behouden hun keuzevrijheid (ze kunnen nog steeds met de auto) en worden extra bestraft voor het gebruik ervan waardoor een individu minder vaak de auto zal pakken dan nu.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:25 schreef EchtGaaf het volgende:
Extra bezit nodigt ook uit tot extra gebruik van die auto en dwingt mensen niet langer om creatiever om te springen met alternatieven.
Daarom zeg ik: mensen denken alleen aan hun eigen belangen binnen een korte termijn. Blijven de resultaten op korte termijn uit, dan is stappen ze dus weer in de auto .quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt kip en ei enzo. 10% minder auto's op de weg scheelt al zo vreselijk veel in de files maar zelf wat bijdragen aan die oplossing is niet aantrekkelijk.
Gezinnen: ik onderken je punt. Een tussenoplossing zou kunnen zijn dat een gezin van 4+ bijvoorbeeld wel een tweede auto mogen. Etc. Anders worden grote gezinnen idd wel onevenredig getroffen.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
EchtGaaf, zou je hier nog even op in willen gaan? En dan met name de laatste alinea. Dank.
In Nederland zijn de accijnzen voor zowel op bezit van als het gebruik van de auto als een van de hoogste ter wereldquote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:31 schreef FJD het volgende:
[..]
Uiteraard, bezit resulteert in gebruik (daar koop je zo'n kreng immers voor) maar dan nog blijft het punt staan; er zijn immers veel betere en simpelere manieren om het gebruik te bestraffen (zoals meer accijns). De mensen behouden hun keuzevrijheid (ze kunnen nog steeds met de auto) en worden extra bestraft voor het gebruik ervan waardoor een individu minder vaak de auto zal pakken dan nu.
Ik geloof niet dat je me begrijpt.quote:Je zou bijna denken dat dat een oplossing is waar we ons allebei in kunnen vinden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |