Heb ik gedaan, zij het in een ander forum. Ook letterlijk, in eenvergadering van 100 mensen die tegen waren. Valt niet mee, dat geef ik toe. Dat waardeer ik ook in je. En in onze vorige discussie heb ik ook niet gesneerd, niet een keer!quote:Op maandag 22 oktober 2007 10:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
[..]
Slap om te zeiken. Laat eens zien dat je zelf betere topics kunt maken. (dwz zelf lef in je donder halen om met (controversiële) gedachten experimenten op de proppen te komen en die in je eentje te verdedigen).
Precies, en dan moet je wel bij de les blijven, zeker als TS.quote:Laffe houding ben ik van anderen hier zo langzamerhand wel gewend.Een beetje sportieve houding kan echt geen kwaad als je een levendig debat op een forum als deze wilt.
Volkomen buiten de orde en een sportieve gesprekspartner als jij zegt te zijn onwaardig.quote:Typisch Nederlanders: op anderen zeiken maar zelf initiatieven nemen ho maar.
Aan mensen als jullie met zo'n laffe houding gaat dit land nog eens onder aan de majeure problemen die er wel degelijk zijn. Met slapheid win je geen oorlog.
Geen wonder dat er een grote onderstroom ontstaat die grote onvrede heeft met dit land en alle ruimte geeft voor polariserende partijen als de SP, Wilders en straks ook Verdonk. (Die ontstaan omdat vele andere "gematigde" partijen dezelfde laffe houding laten zien. ) Die laatste schiet als een komeet omhoog in de peilingen.....
En de helft van die 50.000 waren luie uitvreters, dus die kun je er alweer vanaf halen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 01:16 schreef Kees22 het volgende:
Zo he, als ze al partners hebben, trouwens. Dan worden het er 50.000 in plaats van 26.000. (kinderen meegeteld!!) En die gaan allemaal in de file staan!
Hij doet niet lullig: hij neemt zijn eigen verantwoordelijkheid. Dat betekent, dat de overheid hier dus kan rusten.quote:Op maandag 22 oktober 2007 19:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Niet lullig gaan doen, je weet best wat ik bedoel: nl een oplossing zoeken op macro niveau! Jij zoekt de oplossing op microniveau. we verschillen van mening over de uitwerking hiervan.
Nee, maar waarom moet iemand model zijn voor de Nederlander? Of representatief zijn?quote:Overigens: ben jij model voor de Nederlander? Dat lijkt mij bepaald van niet. Dat jij mogelijkheden te over hebt om van de alternatieven gebruik te maken, zoals het zoveel mogelijk reizen buiten de spits om, wil niet zeggen dat jouw individuele mogelijkheden daarmee representatief zijn voor grote groepen binnen de samenleving.
DS4 kiest er zelfstandig voor om NIET in de file te gaan staan. Mensen die wel in de file staan, kiezen daar toch zelf voor. Als ze dat leuk of lonend vinden, laat ze dat dan vooral doen. Zelf weten.quote:Feit is nog steeds dat de meeste mensen niet uit de auto te slaan zijn. Uit eigen wil doen ze het niet. Feit is ook dat de files in een steeds hoger tempo groeien. Zoals gezegd dit jaar niet minder dan 17%, hetgeen inhoudt dat de files binnen vijf jaar zullen verdubbelen als deze tred zich aanhoud c.q voortzet.
Hoezo op macroniveau? Jij voelt het probleem toch op microniveau?quote:Je analyse --- je zegt eigenlijk dat als het echt te gortig wordt dan kiezen de meeste mensen voor een alternatief, zodat het fileprobleem zich gaat stabiliseren --- deel ik dus absoluut niet. Willen we echt spijkers met koppen slaan, dan moeten we echt met een oplossing komen op macro niveau. Zoals mijn oplossing, het rekeningrijden etc.etc.
Er zijnnog lang niet genoeg mensen die de file beu zijn. Want waarom staan ze er dan in?quote:[..]
Dus nu toch wel een voorstander om het probleem op macro-niveau op te lossen? Dan zijn we het op dit punt eens. Inderdaad fors aantal wegen erbij; ik zeg het wegennet verdubbelen.
[..]
Je kan niet voor heel Nederland spreken . Er zijn genoeg mensen die de files meer dan beu zijn. Niet voor niets dat politiek partijen zich meer laten horen over de files. De VVD en Verdonk bijvoorbeeld. Dat doen ze omdat ze verdiepen in datgene dat bij grote groepen leeft. Ik ben dus echt niet wereldvreemd dat ik in mijn eentje hier een probleem verzin. Dus niet doen alsof het een non-issue is, omdat je er persoonlijk mogelijkheden kan benutten om de files te omzeilen.
Als mensen die echte oplossing van jou zouden willen, waarom doen ze dan niet spontaan hun tweede auto weg?quote:[..]
Waar heb jij mij zien schrijven dat ik niet gebruik zou willen maken van een redelijk alternatief als die er zou zijn?
[..]
Gedachten voor een ander invullen is nog erger dan laf. Gedachtenpolitie?
En al zou ik daartoe niet bereid zijn, wat dan nog? fiet is dat we te maken hebben met een majeur probleem die een steeds grotere groep Nederlanders treft en dat meer dan beu zijn. Ze willen een echte oplossing ipv lege dop.
quote:[..]
Kulargument en bovendien er tendentieuze inbreng. Daar hou ik echt niet van. Hier doe ik niet aan mee!
Die waren gedwongen tot nietsdoen! Dus die stonden inderdaad niet in de file.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 01:44 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
En de helft van die 50.000 waren luie uitvreters, dus die kun je er alweer vanaf halen.
Oh, de ene helft was gedwongen tot niets doen en de andere helft was te lui. Dat laatste hoor ik steeds iedereen zeggen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 01:55 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Die waren gedwongen tot nietsdoen! Dus die stonden inderdaad niet in de file.
Voor een taalpurist had je mogen weten dat het "De eerste lost de files op, noch maakt ze langer...quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 00:51 schreef Kees22 het volgende:
De eerste lost de files niet op, noch maakt ze langer
Je moet niet alles geloven wat je hoort!quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 08:54 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Oh, de ene helft was gedwongen tot niets doen en de andere helft was te lui. Dat laatste hoor ik steeds iedereen zeggen.
Helaas, dat werkt alleen in theorie. En dan zou de optimale snelheid ergens tussen de 70 en 80 liggen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 01:53 schreef Kees22 het volgende:
Overigens: consequent 50 rijden op filegevoelige stukken schijnt ook heel goed te helpen.
Omdat dat hun meer kost dan oplevert, ook als dat wel beter voor het systeem als geheel zou zijn.quote:Als mensen die echte oplossing van jou zouden willen, waarom doen ze dan niet spontaan hun tweede auto weg?
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 09:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Voor een taalpurist had je mogen weten dat het "De eerste lost de files op, noch maakt ze langer...![]()
Maar ook inhoudelijk zit je er naast. Die eerste is iemand die nu niet werkt (want anders is het een overstapper) en dus nu niet in de file staat.
Nou ja, 50 of 70 tot 80 doet aan het principe niks af. Het werkt wel, alleen moet je dan kennelijk mensen inhuren die consequent de juiste snelheid rijden.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 00:01 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Helaas, dat werkt alleen in theorie. En dan zou de optimale snelheid ergens tussen de 70 en 80 liggen.
[..]
Omdat dat hun meer kost dan oplevert, ook als dat wel beter voor het systeem als geheel zou zijn.
Dat is door RWS gedaan, het blokrijden. Resultaat: het helpt geen donder. Dat komt omdat men daarachter alsnog gaat optrekken en afremmen.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 00:19 schreef Kees22 het volgende:
Nou ja, 50 of 70 tot 80 doet aan het principe niks af. Het werkt wel, alleen moet je dan kennelijk mensen inhuren die consequent de juiste snelheid rijden.
Nou, groepen doen dingen die voor de groep nadelig zijn. Dat is wel een verschil. Maar inderdaad kan b.v. rekeningrijden zo'n maatregel zijn.quote:Precies, mensen doen dus uit eigen belang dingen die tegen hun eigen belang ingaan. Kanpt stom. Het lijkt me dat we daarvoor een overheid hebben, die dat in de gaten houdt. Desnoods met maatregelen die onprettig lijken, maar nuttig zijn.
Die 70-80 km/u houdt daar rekening mee. De crux zit hem in de kwadratische toename van de remweg t.o.v. de snelheid. Mensen zijn wel dom, maar niet zo dom dat de volgafstand slechts lineair toeneemt.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 07:51 schreef FJD het volgende:
Het menselijke inschattingsvermogen zorgt er juist voor dat het in theorie zo snel mogelijk gaat als men zo hard mogelijk rijd. Ga maar na, bij 120km/u houdt men over het algemeen te weinig afstand en onderschatten ze de benodigde remweg, bij 80km/u houden ze teveel afstand omdat ze de remweg overschatten.
Er is geen verband tussen snelheid en ongevallen op een snelweg, wel tussen snelheidsverschil tussen weggebruikers en ongevallen.quote:Dat steeds harder rijder wordt vervolgens weer gelimiteerd door de ongevallen die het veroorzaakt (hoe sneller je rijdt, hoe sneller een ongeluk) en mensen die een dergelijke snelheid niet kunnen/durven rijden.
Laten we het daar maar op houden.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 00:12 schreef Kees22 het volgende:
Alles bij elkaar blijft het bij een hele hoop veronderstellingen
Met alle respect, maar volgens mij leer je nog steeds halve snelheid is minimale volgafstand bij de rijlessen... In ieder geval hebben velen het zo geleerd.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 08:48 schreef en_door_slecht het volgende:
Mensen zijn wel dom, maar niet zo dom dat de volgafstand slechts lineair toeneemt.
Nou, dat heb ik niet geleerd. Ik heb juist geleerd dat daarom het verschil in remweg tussen 50 en 60 veel groter is dan tussen 40 en 50. (En dat daarom mensen ook niet zo moeten zeiken over bekeuringen.)quote:Op woensdag 24 oktober 2007 09:22 schreef DS4 het volgende:
Met alle respect, maar volgens mij leer je nog steeds halve snelheid is minimale volgafstand bij de rijlessen... In ieder geval hebben velen het zo geleerd.
Nou, ik ben bezig geweest met een voertuigvolgsysteem/CACC en dan blijkt dat het verkeer zoals je dat ziet op snelwegen dan wel niet zo efficiënt is als in theorie mogelijk is, maar er heel dicht bij in de buurt komt en met computergestuurde voertuigen heel moeilijk te evenaren is.quote:Niet dat het uitmaakt, ideale situaties creëer je nu eenmaal niet in het verkeer.
Daarom wordt de afstand ook in tijd gedaan. 2 seconden wordt geadviseerd maar gelukkig zitten we in de spits op minder dan 1 seconden dus rijdt het nog een beetje.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 09:50 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Nou, dat heb ik niet geleerd. Ik heb juist geleerd dat daarom het verschil in remweg tussen 50 en 60 veel groter is dan tussen 40 en 50. (En dat daarom mensen ook niet zo moeten zeiken over bekeuringen.)
Klopt inderdaad, verder is er een sterk verband tussen ongevallen en weersituatie, drukte op de weg, dag of nacht en alcohol gebruik.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 08:48 schreef en_door_slecht het volgende:
Er is geen verband tussen snelheid en ongevallen op een snelweg, wel tussen snelheidsverschil tussen weggebruikers en ongevallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |