Ik woon ongeveer 300 meter (inflatie) van mijn werk en ik vertrek zo gemiddeld 's morgens tussen 08:27 en 08:29, zodat ik netjes op tijd op m'n werk ben. De straat die ik bewandel is populair onder
hondenbezitters. Sinds ongeveer een jaar kom ik 3 of 4 keer per week een vrouw tegen die me wel intrigeert. Ze is een jaar of 35/40 en ze ziet er elke morgen uit alsof ze direct doorvliegt naar Londen om daar op de directricestoel plaats te nemen van een internationale toponderneming. Als ik in Amsterdam zou wonen, zou ik zeker weten dat het een upperclass hoer is. Niet dat ik er een relatie mee wil verder, want ik hou niet zo van vrouwen die een dikke laag schmink op hun hoofd smeren om er 'beter' uit te zien, maar toch wil ik weten wat haar zoal bezighoudt in het leven. Ze heeft 2 schoothondjes.
Onze begroetingsrelatie begon niet zo heel goed. Ze wist zich de eerste maand vaak zo te manouvreren dat we geen oogcontact konden hebben. De keren dat er wel een mogelijkheid was, was er geen 'hoi!' gevoel. Ik wijt dit aan haar verlegenheid.
Daarna was er een periode, ik refereer hier vaak naar de 'donkere periode'), waarin ik haar eigenlijk nooit meer tegenkwam. Ik ging namelijk vaak al om 08:14 / 08:16 naar mijn werk, vanwege drukte.
Een paar maanden geleden echter, kwam ik haar weer een keer tegen. Tot mijn verbazing kreeg ik een glimlach. Ik werd compleet verrast en kon nog nét op tijd een wederglimlach tevoorschijn toveren.
De dagen hierna werd er af en toe een glimlach uitgewisseld, maar we zijn eigenlijk nooit overgegaan op de voor ons Nederlanders welbekende begroeting 'hoi' of 'goedemorgen'. Ik denk dat dit voor haar een grote teleurstelling was en ik heb er ook wakker van gelegen.
Nu, een paar maanden later, ontmoet ik de dame nog steeds elke dag en af toe glimlachen we hartelijk naar elkaar, zonder een woord te wisselen. Het voelt toch alsof de vlam is gedoofd, want er is minder enthousiasme en de glimlach gaat beduidend minder enthousiast dan vroeger. Mijn vraag is: Is het nu te laat om ineens op een willekeurige dag 'goedemorgen!' te zeggen? Als ik het te onvoorzichtig doe, zal ze zich rotschrikken...als ik het te zacht zeg, zal ze misschien denken dat ik niet genoeg ballen heb om hardop goedemorgen te zeggen. Wil zij uberhaupt wel goedemorgen terug zeggen? Ik weet niet hoe onze ontmoetingen ooit nog ontspannen en leuk kunnen zijn, als zij niet terug groet en ik wil ons huidige ochtendritueel zeker niet in de war schoppen.
Zijn er fokkers met ervaringen en zo ja, hoe heb jij het opgelost en wat zouden jullie in mijn geval doen? Ik zit er erg mee.
Groetjes,
Krea.
[ Bericht 0% gewijzigd door Kreator op 17-10-2007 09:27:51 ]