quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 00:09 schreef RockabeIIa het volgende:Men zegt trouwens dat jongetjes vaker de moed laten zakken dan meisjes en dus minder overlevingskansen hebben.
Het ís ook zo dat meisjes een iets grotere overlevingskans hebben, ik heb helaas geen bron (buiten mijn gyn en verloskundige).
Ik wist dat en op het moment dat ik met 32 weken zwangerschap in het ziekenhuis stond met weeen heb ik héél even gedacht 'Was je nóu maar een meisje, dan had je een iets grotere kans nu
![]()
'
De verloskundige heeft me thuis voor we weggingen wel 3 keer gevraagd of het tot me doordrong wát we nu gingen doen en dat ik mijn kindje als het 'nu' zou komen níet bij me mocht houden, het in de couveuse moest en hij waarschijnlijk na de bevalling meteen naar een ander ziekenhuis gebracht zou worden.
Het eerste drong uitstekend tot me door was helemaal duidelijk, maar het stukje 'kindje naar een ander ziekenhuis' wíl je niet tot je door laten dringen.
In het ziekenhuis met de gyn heeft ze daar nog gevraagd of het kindje in dat ziekenhuis kon blijven met die 32w of overgebracht moest worden en de gyn was vrij resoluut; dat houden we níet hier, dat dragen we dan over. Als er plek is mag de moeder mee.
Sommige dingen wíl je dan gewoon niet horen. Gelukkig werkten de weeenremmers uitstekend en bleef Tobias nog bijna 2 weken bij me zitten en was hij uiteindelijk 'maar' 6 weken te vroeg.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana