Nee, dat is geen probleem. Er stromen jaarlijks net zoveel studenten van de zijkant in als er nieuwe studenten bijkomen via de voordeur. Ik vind het verschil in kennis soms opvallend, maar het blijkt geen groot probleem te zijn. De zij-instromers studeren vaak met hoge cijfers af.quote:Op donderdag 12 maart 2009 11:54 schreef Slechtweervandaag het volgende:
Vraagje aan de (aanstaande) politicologen hier: Ik overweeg een pre-master Politicologie (UVA) te koppelen aan de bijpassende master. Heb nu een WO-bachelor in een volstrekt andere discipline.
Kom je als premasterstudent in de master niet ontzettend veel vakkennis tekort? Over wetenschappelijke vaardigheden maak ik me minder zorgen, maar je hebt toch 2 jaar minder specifieke scholing dan andere masterstudenten.. Dat lijkt me je perspectieven niet ten goede komen. Maar een hele nieuwe bachelor beginnen op 24-jarige leeftijd zie ik ook niet direct zitten..
Ik studeer nu Nederlands, da's wel even wat anders natuurlijk.quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:36 schreef thettes het volgende:
Benieuwd: wat is een totaal andere discipline?
Maar ik denk niet dat je ontzettend veel tekort komt. Met even hard studeren kom je er naar mijn idee wel.
Dat van half-politicoloog is denk ik iets wat je meer zelf ziet dan dat anderen dat zien. Wel is het zo dat je echt een beetje gevoel moet hebben anders wordt het idd in de master lastig.quote:Op donderdag 19 maart 2009 20:53 schreef Slechtweervandaag het volgende:
[..]
Ik studeer nu Nederlands, da's wel even wat anders natuurlijk.![]()
Hoe dan ook, ik heb het denk ik niet juist geformuleerd. Ik maak me eigenlijk ook niet zo zeer zorgen om het niveau van die pre-master. Het is eerder zo dat ik (niet in de laatste plaats voor werkgevers) dan neerlandicus-met-een-vervolgopleiding-politicologie ben, terwijl mijn echte interesse toch bij de politiek ligt. Dus dan zou ik het jammer vinden om half-politicoloog te zijn.
Dus dat zal wel een hele bachelor worden. Oh well, studeren =![]()
Is CV-vorming eigenlijk heel belangrijk bij politicologie? Dat idee heb ik namelijk wel. Is het erg nadelig om een bachelor af te ronden zonder al te veel nevenactiviteiten van waarde?
Het is beter, maar je moet het niet overschatten. Tijdens sollicitatiegesprekken zijn nevenactiviteiten bij mij zelden of nooit aan de orde gekomen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 21:05 schreef RobertoCarlos het volgende:
En ja, het is beter als je extra-cv dingen gedaan hebt en sv hebt.
Tijdens sollicitaties speelt het idd mss niet zo'n grote rol, maar wel in het werk wat je uiteindelijk gaat doen. Dan moet je met verschillende mensen op kunnen schieten, dingen voor elkaar krijgen etc.quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:41 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het is beter, maar je moet het niet overschatten. Tijdens sollicitatiegesprekken zijn nevenactiviteiten bij mij zelden of nooit aan de orde gekomen.
Anders gezegd: kwantitatief onderzoek wordt in de rest van de studie niet meer gedaan. Zelfs in Leiden.quote:Op woensdag 17 juni 2009 07:53 schreef Reya het volgende:
Aan de andere kant heb ik ook weer niet het idee dat de statistiekvakken op de uni veel zoden aan de dijk zetten. Voor veel mensen is het toch het uit hun hoofd leren van wat trucjes die daarna snel weer vergeten worden.
Althans, je hoeft het niet verplicht te doen. Ten minste in mijn tijd (zei de oude manquote:Op woensdag 17 juni 2009 08:37 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Anders gezegd: kwantitatief onderzoek wordt in de rest van de studie niet meer gedaan. Zelfs in Leiden.
Wanneer is die test? Bereid je ff voor, en haal hem.quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:01 schreef dekloonvanzuen het volgende:
Helaasch. De Radboud Uni gaat het niet worden. Ik moet daar een toelating doen voor Wiskunde op VWO-A1 niveau. Nou is het al 3 jaar geleden dat ik wiskunde gevolgd heb dus dat gaat echt falen. Waarom is dat nou gvd de de enige plek waar ze zulke eisen stellen voor politicologie.
Moet je die test niet ook doen in Leiden?quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:01 schreef dekloonvanzuen het volgende:
Helaasch. De Radboud Uni gaat het niet worden. Ik moet daar een toelating doen voor Wiskunde op VWO-A1 niveau. Nou is het al 3 jaar geleden dat ik wiskunde gevolgd heb dus dat gaat echt falen. Waarom is dat nou gvd de de enige plek waar ze zulke eisen stellen voor politicologie.
neenquote:Op donderdag 18 juni 2009 13:46 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Moet je die test niet ook doen in Leiden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |