Dat valt volgens mij wel mee, al hangt het natuurlijk af van de baan waar je naar solliciteert.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:20 schreef RobertoCarlos het volgende:
In de praktijk wordt bestuurskunde hoger aangeschreven, onder andere omdat men denkt dat dit toch wat praktischer is.
Dit is trouwens wel waar, zeker bij de overheid. Aan sommige collega's met een andere achtergrond merk ik dat ze totaal niet weten hoe het 'politieke spel' werkt en ze dat ook eigenlijk niet interesseert.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:20 schreef RobertoCarlos het volgende:
want politicologie is imho toch veel nuttiger omdat je meer leert over het 'spel' zoals bijv. via game theory, rational choice, etc. Dat is iets waar het per saldo in de praktijk toch uiteindelijk veel meert op aan komt, maar dat merk je pas echt na een aantal jaren werkervaring.
Ik heb het dan over het algemeen: tel maar eens gewoon het aantal vacatures bij de overheid waar bestuurskunde en politicologie voorkomt: bestuurskunde wint.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 10:44 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat valt volgens mij wel mee, al hangt het natuurlijk af van de baan waar je naar solliciteert.
Is niet zo gek, aangezien Politicologie iets onbekender en algemener is dan Bestuurskunde. Waarschijnlijk kan je wel op de vacature reageren.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 14:04 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik heb het dan over het algemeen: tel maar eens gewoon het aantal vacatures bij de overheid waar bestuurskunde en politicologie voorkomt: bestuurskunde wint.
Was je op de uva ook bij de masterdag een paar maanden geleden? Ik ben even langs gegaan, maar ook daar werd ik niet erg enthousiast van eigenlijk. Kreeg het idee dat het met name herhaling is van wat ze ook al in de bachelor kernmodules hebben behandeld (en waarvan ik er al twee aan het volgen ben).quote:Op zaterdag 27 maart 2010 14:22 schreef Toad het volgende:
Vandaag naar de masterdag van de VU geweest en bij de voorlichting van political science geweest. Ik werd niet echt super enthousiast. Volgens mij voegt dat internationale perspectief ook niet zoveel toe. Maar mochten er andere ervaringen zijn, dan hoor ik die graag. Ik overweeg nu om me bij de Uva in te schrijven.
Zestien. Drie vakken met twee hoorcolleges per week. En nog twee keer per week werkgroepquote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:18 schreef Cudles het volgende:
Ik had dacht ik iets van 12 contactuur? Verspreid over 4 dagen.
Nee, helaas niet.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 15:02 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Was je op de uva ook bij de masterdag een paar maanden geleden?
Hier dezelfde vraag. Mensen die met een HBO-Propedeuse zijn doorgestroomd? Beviel dat of prefereren jullie vwo?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:21 schreef Tamashii het volgende:
Ook hier vraag ik het even. Ik wil over een paar jaar een universitaire studie doen, namelijk politicologie. Helaas is hiervoor vwo/hbo vereist en vwo wil ik eigenlijk niet meer doen. Is er een hbo studie die goed aansluit of er mee te maken heeft?
thanks!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |