Ah oke ga ik dat eens proberen, thanx voor de info.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:28 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Nou ben ik er nog niet helemaal uit of je een losse chipkaart wilt kopen voor die metro of niet...
Maar je hebt in ieder geval een NS kaart met chip erop; je kan daar ook gewoon saldo opzetten.
Geen dank.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:39 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ah oke ga ik dat eens proberen, thanx voor de info.
Top, ik ben weer helemaal gerustgesteld.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:46 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Geen dank.
Wat je wel moet doen is de bonnetjes bewaren, er is voor werkgevers niet een geautomatiseerd systeem waarmee ze uit kunnen lezen wie er hoeveel geld op z'n chipkaart zet en gebruikt voor trams etc.
Overigens hoef je er niet bang voor te zijn dat je als je geld op je chipkaart zet, dat je zelf gaat betalen om stations in R'dam op te kunnen, hiervoor heb je al een reisrecht op je kaart staan.
Het feit dat het een NS kaart is maakt dat je hier niet voor gaat betalen met 1 en dezelfde kaart.
Korte info:
Voor je kaart is bij NS een contract aangemaakt (is voor iedere kaart via elke werkgever).
Daarin staan je chipkaart (de pas zelf dus) en het reisrecht; in jouw geval NS-jaarkaart.
Dit wordt door de poortjes gezien als saldo voor stations zodat je overal gewoon naar binnen kunt zonder daar extra voor te hoeven betalen.
Nou, nou, wat eerlijk. Voortaan betalen voor alle idiote omwegen die bussen maken, joepie.quote:Op maandag 15 oktober 2007 21:54 schreef karr-1 het volgende:
Dit systeem is dus gewoon eerlijker dan de strippenkaart, afschaffen dat ding en wel meteen.
Net alsof er overal poortjes komen te staan.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 08:26 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Op dit moment is zwart rijden nog mogelijk ja, omdat er nog poortjes zijn die ook open gaan zonder chipkaart.
Dat dat maar één handeling is?quote:Op zaterdag 3 november 2007 22:12 schreef Alicey het volgende:
[..]
En anders moet je stempelen - What's the difference?
Nee hoor, dat kan niet. RET-abonnementen kunnen niet op een NS-chipkaart en NS-abonnementen niet op een RET-chipkaart.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 08:59 schreef Superfast het volgende:
[..]
Ik heb zelf een voordeeluren kaart van de NS die gecombineerd gaat met mijn OV Chip.
Volgens mij kun je je jaarkaart laten overzetten op een OV chipkaart dan ben je van het gezeik af.
Maar zakkenrollers komen niet meer op het station door die poortjes..! Oow wacht..quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:12 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat dat maar één handeling is?
In- en uitchecken is twee handelingen, dus überhaupt meer werk. En dat is dan zonder overstappen. 1 overstap is 4 handelingen, 2 keer overstappen is 6 handelingen etcetera.
Bovendien is het natuurlijk heel verstandig om iedere keer je portemonnee tevoorschijn te halen bij punten waar veel mensen in- en uitstappen. Lekker veilig, wordt ie niet meteen uit je handen gegrist, dan kunnen zakkenrollers alsnog heel goed zien waar je dat ding verstopt.
Helaas voor jou kan dat dus wel, aangezien ik dat in het verleden al gehad heb. Ik had een trajectkaart voor de trein en daar zat mijn RET abonnement gewoon bij op, werkte feilloos.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:18 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee hoor, dat kan niet. RET-abonnementen kunnen niet op een NS-chipkaart en NS-abonnementen niet op een RET-chipkaart.
Sinds wanneer maakt een bus een omweg? En als ze dat al doen, hoe vaak denk je dat dat voorkomt?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:02 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nou, nou, wat eerlijk. Voortaan betalen voor alle idiote omwegen die bussen maken, joepie.
Hoeveel tijd heb je dan nodig om over te stappen? Overstappen is volgens mij ruim binnen die 35 minuten te doen.quote:Bovendien kun je niet meer terug met dezelfde strippen, ping ping, en wordt de overstaptijd teruggebracht naar een schandalige 35 minuten. Flink kassa hoor, al die extra startkosten door vertragingen en dergelijke.
Jij hebt duidelijk de informatie niet goed gelezen. Starttarief is slechts 1 malig.quote:Ah, en dan heb je ook nog natuurlijk dat er steeds meer ov-bedrijfjes zijn in Nederland. Kun je nu nog met een strippenkaart of treinkaartje direct overstappen op de andere vervoerder zonder extra kosten, straks mag je bij ieder apart bedrijfje weer het starttarief dokken.
Vandaar dat ik in een dorp woon met een heel klein kutstation en ze daar al begonnen zijn met het plaatsen van poortenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:06 schreef Zelva het volgende:
[..]
Net alsof er overal poortjes komen te staan.Dat blijft beperkt tot de grote stations, voor de rest worden dat palen.
Nou nou je mocht eens moe worden zeg.... En hoeveel overstappen maak jij in je dagelijkse reizen?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 18:12 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat dat maar één handeling is?
In- en uitchecken is twee handelingen, dus überhaupt meer werk. En dat is dan zonder overstappen. 1 overstap is 4 handelingen, 2 keer overstappen is 6 handelingen etcetera.
quote:Bovendien is het natuurlijk heel verstandig om iedere keer je portemonnee tevoorschijn te halen bij punten waar veel mensen in- en uitstappen. Lekker veilig, wordt ie niet meteen uit je handen gegrist, dan kunnen zakkenrollers alsnog heel goed zien waar je dat ding verstopt.
Hier staat lekker wel een paaltjequote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:28 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Vandaar dat ik in een dorp woon met een heel klein kutstation en ze daar al begonnen zijn met het plaatsen van poorten
De NS weigert toch echt pertinent mijn voordeelurenabonnement op de RET-kaart te laden. Dat betekent dus dat ik een van de twee de deur uit moet doen, of een tweede portemonnee moet aanschaffen, anders wordt er iedere keer van beide kaarten iets afgeschreven.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:26 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Helaas voor jou kan dat dus wel, aangezien ik dat in het verleden al gehad heb. Ik had een trajectkaart voor de trein en daar zat mijn RET abonnement gewoon bij op, werkte feilloos.
Ehm, altijd?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:27 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Sinds wanneer maakt een bus een omweg? En als ze dat al doen, hoe vaak denk je dat dat voorkomt?
[..]
quote:Hoeveel tijd heb je dan nodig om over te stappen? Overstappen is volgens mij ruim binnen die 35 minuten te doen.
[..]
quote:Jij hebt duidelijk de informatie niet goed gelezen. Starttarief is slechts 1 malig.
Ov-chipkaart.nlquote:Naast een kilometertarief betaalt u in het stads- en streekvervoer bij elke reis een vaste voet. Als u binnen 35 minuten terugreist, hoeft u deze vaste voet maar een keer te betalen.
Dus als je met de trein van Groningen naar Maastricht wil, enkele reis nog maar, dan heb je al onvoldoende saldo.quote:Het maximale saldo is ¤ 30,00
Het gaat helemaal niet om moe worden, het gaat om het principe. Je wordt lekker gemaakt met de theorie dat het allemaal zoveel makkelijker wordt, terwijl het in werkelijkheid simpelweg meer werk is.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nou nou je mocht eens moe worden zeg.... En hoeveel overstappen maak jij in je dagelijkse reizen?
[..]
Tuurlijk joh, want zakkenrollen in het openbaar vervoer komt natuurlijk nooit voor.quote:Bijzonder rijke fantasie hebben sommige mensen, heb je al aan een filmscript gedacht? Je kunt je portemonnee ook gewoon vasthouden natuurlijk.
Als ik van den haag naar, zeg, een straat in enschede wil, dan gebruik ik dus: Tram, trein, bus.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:27 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Sinds wanneer maakt een bus een omweg? En als ze dat al doen, hoe vaak denk je dat dat voorkomt?
[..]
Hoeveel tijd heb je dan nodig om over te stappen? Overstappen is volgens mij ruim binnen die 35 minuten te doen.
[..]
Jij hebt duidelijk de informatie niet goed gelezen. Starttarief is slechts 1 malig.
De uitzondering bevestigt de regel.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:28 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Vandaar dat ik in een dorp woon met een heel klein kutstation en ze daar al begonnen zijn met het plaatsen van poorten
Het is toch echt andersom hoorquote:Op zondag 11 januari 2009 01:24 schreef Zelva het volgende:
[..]
De NS weigert toch echt pertinent mijn voordeelurenabonnement op de RET-kaart te laden. Dat betekent dus dat ik een van de twee de deur uit moet doen, of een tweede portemonnee moet aanschaffen, anders wordt er iedere keer van beide kaarten iets afgeschreven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |