abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 januari 2009 @ 16:39:08 #151
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_64889196
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 16:28 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Nou ben ik er nog niet helemaal uit of je een losse chipkaart wilt kopen voor die metro of niet...
Maar je hebt in ieder geval een NS kaart met chip erop; je kan daar ook gewoon saldo opzetten.
Ah oke ga ik dat eens proberen, thanx voor de info.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 10 januari 2009 @ 16:46:51 #152
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_64889404
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 16:39 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ah oke ga ik dat eens proberen, thanx voor de info.
Geen dank.
Wat je wel moet doen is de bonnetjes bewaren, er is voor werkgevers niet een geautomatiseerd systeem waarmee ze uit kunnen lezen wie er hoeveel geld op z'n chipkaart zet en gebruikt voor trams etc.

Overigens hoef je er niet bang voor te zijn dat je als je geld op je chipkaart zet, dat je zelf gaat betalen om stations in R'dam op te kunnen, hiervoor heb je al een reisrecht op je kaart staan.
Het feit dat het een NS kaart is maakt dat je hier niet voor gaat betalen met 1 en dezelfde kaart.

Korte info:
Voor je kaart is bij NS een contract aangemaakt (is voor iedere kaart via elke werkgever).
Daarin staan je chipkaart (de pas zelf dus) en het reisrecht; in jouw geval NS-jaarkaart.
Dit wordt door de poortjes gezien als saldo voor stations zodat je overal gewoon naar binnen kunt zonder daar extra voor te hoeven betalen.
Signature.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 17:34:15 #153
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_64890822
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 16:46 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Geen dank.
Wat je wel moet doen is de bonnetjes bewaren, er is voor werkgevers niet een geautomatiseerd systeem waarmee ze uit kunnen lezen wie er hoeveel geld op z'n chipkaart zet en gebruikt voor trams etc.

Overigens hoef je er niet bang voor te zijn dat je als je geld op je chipkaart zet, dat je zelf gaat betalen om stations in R'dam op te kunnen, hiervoor heb je al een reisrecht op je kaart staan.
Het feit dat het een NS kaart is maakt dat je hier niet voor gaat betalen met 1 en dezelfde kaart.

Korte info:
Voor je kaart is bij NS een contract aangemaakt (is voor iedere kaart via elke werkgever).
Daarin staan je chipkaart (de pas zelf dus) en het reisrecht; in jouw geval NS-jaarkaart.
Dit wordt door de poortjes gezien als saldo voor stations zodat je overal gewoon naar binnen kunt zonder daar extra voor te hoeven betalen.
Top, ik ben weer helemaal gerustgesteld.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 10 januari 2009 @ 18:02:07 #154
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_64891818
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 21:54 schreef karr-1 het volgende:
Dit systeem is dus gewoon eerlijker dan de strippenkaart, afschaffen dat ding en wel meteen.
Nou, nou, wat eerlijk. Voortaan betalen voor alle idiote omwegen die bussen maken, joepie.

Bovendien kun je niet meer terug met dezelfde strippen, ping ping, en wordt de overstaptijd teruggebracht naar een schandalige 35 minuten. Flink kassa hoor, al die extra startkosten door vertragingen en dergelijke.

Ah, en dan heb je ook nog natuurlijk dat er steeds meer ov-bedrijfjes zijn in Nederland. Kun je nu nog met een strippenkaart of treinkaartje direct overstappen op de andere vervoerder zonder extra kosten, straks mag je bij ieder apart bedrijfje weer het starttarief dokken.

[ Bericht 17% gewijzigd door Zelva op 10-01-2009 18:15:01 ]
pi_64891865
waneer werkt dat in utrecht eigenlijk?
  zaterdag 10 januari 2009 @ 18:06:08 #156
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_64891932
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 08:26 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Op dit moment is zwart rijden nog mogelijk ja, omdat er nog poortjes zijn die ook open gaan zonder chipkaart.
Net alsof er overal poortjes komen te staan. Dat blijft beperkt tot de grote stations, voor de rest worden dat palen.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 18:12:29 #157
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_64892112
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 22:12 schreef Alicey het volgende:

[..]

En anders moet je stempelen - What's the difference?
Dat dat maar één handeling is?

In- en uitchecken is twee handelingen, dus überhaupt meer werk. En dat is dan zonder overstappen. 1 overstap is 4 handelingen, 2 keer overstappen is 6 handelingen etcetera.

Bovendien is het natuurlijk heel verstandig om iedere keer je portemonnee tevoorschijn te halen bij punten waar veel mensen in- en uitstappen. Lekker veilig, wordt ie niet meteen uit je handen gegrist, dan kunnen zakkenrollers alsnog heel goed zien waar je dat ding verstopt.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 18:18:41 #158
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_64892306
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 08:59 schreef Superfast het volgende:

[..]

Ik heb zelf een voordeeluren kaart van de NS die gecombineerd gaat met mijn OV Chip.

Volgens mij kun je je jaarkaart laten overzetten op een OV chipkaart dan ben je van het gezeik af.
Nee hoor, dat kan niet. RET-abonnementen kunnen niet op een NS-chipkaart en NS-abonnementen niet op een RET-chipkaart.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 19:13:55 #159
220026 Treces
Hier had uw tekst kunnen staan
pi_64893974
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 18:12 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dat dat maar één handeling is?

In- en uitchecken is twee handelingen, dus überhaupt meer werk. En dat is dan zonder overstappen. 1 overstap is 4 handelingen, 2 keer overstappen is 6 handelingen etcetera.

Bovendien is het natuurlijk heel verstandig om iedere keer je portemonnee tevoorschijn te halen bij punten waar veel mensen in- en uitstappen. Lekker veilig, wordt ie niet meteen uit je handen gegrist, dan kunnen zakkenrollers alsnog heel goed zien waar je dat ding verstopt.
Maar zakkenrollers komen niet meer op het station door die poortjes..! Oow wacht..
  zaterdag 10 januari 2009 @ 23:26:15 #160
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_64901912
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 18:18 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nee hoor, dat kan niet. RET-abonnementen kunnen niet op een NS-chipkaart en NS-abonnementen niet op een RET-chipkaart.
Helaas voor jou kan dat dus wel, aangezien ik dat in het verleden al gehad heb. Ik had een trajectkaart voor de trein en daar zat mijn RET abonnement gewoon bij op, werkte feilloos.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 10 januari 2009 @ 23:27:48 #161
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_64901949
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 18:02 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nou, nou, wat eerlijk. Voortaan betalen voor alle idiote omwegen die bussen maken, joepie.
Sinds wanneer maakt een bus een omweg? En als ze dat al doen, hoe vaak denk je dat dat voorkomt?
quote:
Bovendien kun je niet meer terug met dezelfde strippen, ping ping, en wordt de overstaptijd teruggebracht naar een schandalige 35 minuten. Flink kassa hoor, al die extra startkosten door vertragingen en dergelijke.
Hoeveel tijd heb je dan nodig om over te stappen? Overstappen is volgens mij ruim binnen die 35 minuten te doen.
quote:
Ah, en dan heb je ook nog natuurlijk dat er steeds meer ov-bedrijfjes zijn in Nederland. Kun je nu nog met een strippenkaart of treinkaartje direct overstappen op de andere vervoerder zonder extra kosten, straks mag je bij ieder apart bedrijfje weer het starttarief dokken.
Jij hebt duidelijk de informatie niet goed gelezen. Starttarief is slechts 1 malig.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 10 januari 2009 @ 23:28:23 #162
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_64901959
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 18:06 schreef Zelva het volgende:

[..]

Net alsof er overal poortjes komen te staan. Dat blijft beperkt tot de grote stations, voor de rest worden dat palen.
Vandaar dat ik in een dorp woon met een heel klein kutstation en ze daar al begonnen zijn met het plaatsen van poorten
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 10 januari 2009 @ 23:29:58 #163
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_64902000
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 18:12 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dat dat maar één handeling is?

In- en uitchecken is twee handelingen, dus überhaupt meer werk. En dat is dan zonder overstappen. 1 overstap is 4 handelingen, 2 keer overstappen is 6 handelingen etcetera.
Nou nou je mocht eens moe worden zeg.... En hoeveel overstappen maak jij in je dagelijkse reizen?
quote:
Bovendien is het natuurlijk heel verstandig om iedere keer je portemonnee tevoorschijn te halen bij punten waar veel mensen in- en uitstappen. Lekker veilig, wordt ie niet meteen uit je handen gegrist, dan kunnen zakkenrollers alsnog heel goed zien waar je dat ding verstopt.
Bijzonder rijke fantasie hebben sommige mensen, heb je al aan een filmscript gedacht? Je kunt je portemonnee ook gewoon vasthouden natuurlijk.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 11 januari 2009 @ 00:22:38 #164
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_64903631
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 23:28 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Vandaar dat ik in een dorp woon met een heel klein kutstation en ze daar al begonnen zijn met het plaatsen van poorten
Hier staat lekker wel een paaltje
  zondag 11 januari 2009 @ 00:45:14 #165
239053 trifko
One Minute!
pi_64904299
ik neem lekker zo een wegwerpkaart, ik wil niet getraced worden..
The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
  zondag 11 januari 2009 @ 01:24:53 #166
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_64905261
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 23:26 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Helaas voor jou kan dat dus wel, aangezien ik dat in het verleden al gehad heb. Ik had een trajectkaart voor de trein en daar zat mijn RET abonnement gewoon bij op, werkte feilloos.
De NS weigert toch echt pertinent mijn voordeelurenabonnement op de RET-kaart te laden. Dat betekent dus dat ik een van de twee de deur uit moet doen, of een tweede portemonnee moet aanschaffen, anders wordt er iedere keer van beide kaarten iets afgeschreven.
  zondag 11 januari 2009 @ 01:40:24 #167
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_64905552
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 23:27 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Sinds wanneer maakt een bus een omweg? En als ze dat al doen, hoe vaak denk je dat dat voorkomt?
[..]
Ehm, altijd?

Bussen crossen dorpen waar je helemaal niet moet zijn kriskras door om alle haltes te bereiken. Dat zijn aardig wat extra kilometers. Kassa.
quote:
Hoeveel tijd heb je dan nodig om over te stappen? Overstappen is volgens mij ruim binnen die 35 minuten te doen.
[..]


Gast, serieus, ik ga ernstig twijfelen of je echt wel eens met het openbaar vervoer gaat. 21 minuten in een bus rijden en dan een kwartier moeten wachten op je overstap op de volgende bus is geen scenario dat jou logisch in de oren klinkt?

En ja, ik zit ook wel eens in een busverbinding met overstap waar je als je een paar minuten vertraging hebt je die 35 minuten overschrijdt.
quote:
Jij hebt duidelijk de informatie niet goed gelezen. Starttarief is slechts 1 malig.
quote:
Naast een kilometertarief betaalt u in het stads- en streekvervoer bij elke reis een vaste voet. Als u binnen 35 minuten terugreist, hoeft u deze vaste voet maar een keer te betalen.
Ov-chipkaart.nl

En jemig hé, wat lees ik nu net op die site weer.
quote:
Het maximale saldo is ¤ 30,00
Dus als je met de trein van Groningen naar Maastricht wil, enkele reis nog maar, dan heb je al onvoldoende saldo.
pi_64905686
Voordeel van dit systeem is volgens mij wel dat je van al die mongolen in de bus afbent die een kaartje van 1,60 betalen met een briefje van 50 euro.
PWBF
  zondag 11 januari 2009 @ 01:48:33 #169
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_64905702
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 23:29 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nou nou je mocht eens moe worden zeg.... En hoeveel overstappen maak jij in je dagelijkse reizen?
[..]
Het gaat helemaal niet om moe worden, het gaat om het principe. Je wordt lekker gemaakt met de theorie dat het allemaal zoveel makkelijker wordt, terwijl het in werkelijkheid simpelweg meer werk is.

En ik maak genoeg overstappen. Dat jij dan blijkbaar iedere keer een makkelijke verbinding hebt... prijs jezelf gelukkig.
quote:
Bijzonder rijke fantasie hebben sommige mensen, heb je al aan een filmscript gedacht? Je kunt je portemonnee ook gewoon vasthouden natuurlijk.
Tuurlijk joh, want zakkenrollen in het openbaar vervoer komt natuurlijk nooit voor.
pi_64905710
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 23:27 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Sinds wanneer maakt een bus een omweg? En als ze dat al doen, hoe vaak denk je dat dat voorkomt?
[..]

Hoeveel tijd heb je dan nodig om over te stappen? Overstappen is volgens mij ruim binnen die 35 minuten te doen.
[..]

Jij hebt duidelijk de informatie niet goed gelezen. Starttarief is slechts 1 malig.
Als ik van den haag naar, zeg, een straat in enschede wil, dan gebruik ik dus: Tram, trein, bus.
Das 3x het basistarief. Nou was dat in dit geval vroeger ook zo, maar dit systeem zou je juist kunnen gebruiken om mij alleen de hemelsbrede afstand tussen A(startpunt) en B(eindpunt) te laten betalen. Ik kies zelf niet voor omwegen of overstap, dus waarom moet ik daar gedwongen voor betalen?
dag
pi_64905717
quote:
Op zondag 11 januari 2009 00:22 schreef Tecnix het volgende:

[..]

Hier staat lekker wel een paaltje
Mijn oude woonplaats heeft het perron 2 uitgangen en bij 1 staat een paaltje
dag
  zondag 11 januari 2009 @ 01:50:16 #172
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_64905726
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 23:28 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Vandaar dat ik in een dorp woon met een heel klein kutstation en ze daar al begonnen zijn met het plaatsen van poorten
De uitzondering bevestigt de regel.
pi_64906337
Net alsof dat ding ooit landelijk ingevoerd gaat worden
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_64906501
Maar als iemand in een drukke bus uitstapt de volgende halte, kan jij je dan niet uit checken terwijl je nog 10 km moet? Bespaart je weer centen, en niemand die het merkt.
Best wel een faalsysteem.
Of gaat de buschauffeur het controleren en duurt het weer eeuwen voordat de bus bij de halte vandaan rijdt?
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  zondag 11 januari 2009 @ 03:45:16 #175
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_64906894
quote:
Op zondag 11 januari 2009 01:24 schreef Zelva het volgende:

[..]

De NS weigert toch echt pertinent mijn voordeelurenabonnement op de RET-kaart te laden. Dat betekent dus dat ik een van de twee de deur uit moet doen, of een tweede portemonnee moet aanschaffen, anders wordt er iedere keer van beide kaarten iets afgeschreven.
Het is toch echt andersom hoor
de RET is zo eigenwijs geweest om een eigen soort chipkaart te gebruiken terwijl al het andere vervoer gewoon de normale chipkaart gebruikt.
Signature.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')