FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / oplossing problemen file problemen
Dangelmaandag 15 oktober 2007 @ 11:05
In navolging van oplossing problemen trein problemen dacht ik dat het wellicht een idee was dat naast de treinen problematiek ook de file problemeatiek op word gelost. HIervoor heb ik eens goed gekeken naar files, en ik ben tot de volgende conclusie gekomen:

* Files staan meestal in de randstad
* Files staan er meestal tijden het spitsuur.
* Het voertuig dat het mees tin de file staat, is de personenwagen.

Als je nu een verbod maakt dat er tijdens spitsuren in de randstad geen personewagens, oftewel voertuigen op geel kenteken meer mogen rijden? Dan heb je in eenklap op een hele goedkope manier het fileprobleem opgelost Bestelwagens en vrahtwagens mogen uiteraard wel blijven rijden, die doen iig belangrijke dingen. En de mensen die naar het werk gaan kunnen met de trein (dat probleem is namleijk opgelost met het voornoemde topic), of met de bus danwel motorfiets, die WEL mogen rijden.
Lariekoekmaandag 15 oktober 2007 @ 11:13
TNAmaandag 15 oktober 2007 @ 11:18
Zo sla je twee vliegen in één klap: de files lossen op, en de economie lost op!
Lariekoekmaandag 15 oktober 2007 @ 11:19
Dus heel leasend Nederland least straks een bestelwagen.
Hoe los je dan het nog groter wordende parkeerprobleem op?
KlappernootatWorkmaandag 15 oktober 2007 @ 11:29
Plezierjachtjes verbieden op spitsuur te varen. Heb een tijdje geleden een lange file zien staan toen er een zo hoognodig door een brug moest. (ze zaten doodgemoederd een bak leut te drinken terwijl alle forensen voor jan lul stonden te wachten)
Fritskesammymaandag 15 oktober 2007 @ 11:38
je spoort niet helemaal....file probleem los je op met meer wegen....boven elkaar....maar dat willen ze in nederland niet snappen....en bij rijles cursus filerijden want dat kan 90% van de nederlanders ook niet!
Kreupelhoutmaandag 15 oktober 2007 @ 11:43
En als na het "spitsuur" de gewone forens weer de weg op mag, komt ie toch weer in de file, omdat die echt niet zo gek is om 2 uur met het ov te reizen als het ook in een half uur met de auto kan.
Keiichimaandag 15 oktober 2007 @ 11:43
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 11:38 schreef Fritskesammy het volgende:
je spoort niet helemaal....file probleem los je op met meer wegen....boven elkaar....maar dat willen ze in nederland niet snappen....en bij rijles cursus filerijden want dat kan 90% van de nederlanders ook niet!
Meer wegen is niet de enige oplossing.

Als je er voor kan zorgen dat mensen gewoon in hun woonplaats aan de slag kunnen
Of dat mensen bepaalde dagen thuis kunnen werken en daar ook de dicipline voor op kunnen brengen
Brupjemaandag 15 oktober 2007 @ 11:43
voorlopig hebben we zo een achterstand opgelopen met het aanleg van extra asfalt dat alles wat we neerleggen meteen gebruikt wordt.

Werkgevers straffen als ze personeel in de spits laten rijden lijkt me een belangrijke deeloplossing.
Keiichimaandag 15 oktober 2007 @ 11:49
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 11:43 schreef Brupje het volgende:
Werkgevers straffen als ze personeel in de spits laten rijden lijkt me een belangrijke deeloplossing.
Is toch de voorgestelde KM heffing? In de spits is het duurder dan daar buiten.
michiel5maandag 15 oktober 2007 @ 11:55
Kom op mensen even realistisch, het file probleem lossen we nooit meer op.

Meer asfalt allemaal leuk en aardig, maar bij de op- en afritten hou je knelpunten.
KM heffing? De baas betaald en de prijzen van diensten en producten stijgen, lekker voor de inflatie.
OV? Wordt nooit een 100% deur tot deur oplossing, zeker niet voor vertegenwoordigers en anderen die vaak voor hun werk de nodige km's maken.
Carpoolen, is al mislukt.

Enige wat dnek ik zal werken, maar totaal onrealistisch, is wat TS ook al aangeeft, is een (bepaalde groep) personen auto's te verbieden op bepaalde tijdstippen of dagen te rijden
Brupjemaandag 15 oktober 2007 @ 11:57
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 11:49 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Is toch de voorgestelde KM heffing? In de spits is het duurder dan daar buiten.
KM-heffing komt deze kabinetsperiode niks van terecht, maar zou een goede methode kunnen zijn. Belangrijke issues worden door grijs 1 graag uitgesteld.

Andere deeloplossingen zouden kunnen zijn: motoren in de lease en stimuleren in gebruik, buiten spits verhoging maximumsnelheid bij goed weer, een deel van de op/afritten afsluiten gedurende spits.

[ Bericht 0% gewijzigd door Brupje op 15-10-2007 12:05:09 ]
Brupjemaandag 15 oktober 2007 @ 12:04
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 11:55 schreef michiel5 het volgende:
Kom op mensen even realistisch, het file probleem lossen we nooit meer op.

Meer asfalt allemaal leuk en aardig, maar bij de op- en afritten hou je knelpunten.
KM heffing? De baas betaald en de prijzen van diensten en producten stijgen, lekker voor de inflatie.
OV? Wordt nooit een 100% deur tot deur oplossing, zeker niet voor vertegenwoordigers en anderen die vaak voor hun werk de nodige km's maken.
Carpoolen, is al mislukt.
Ligt eraan. We zullen voorlopig niet van de files afkomen. Maar het wordt pas een probleem als we structureel veel te lang vast staan, dus dat moeten we aanpakken.

Het OV is een drama, daar wil je op sommige trajecten niet nog meer mensen bij hebben in de spits en weer andere trajecten zijn volstrekt niet rendabel.

Wat de auto zo goed maakt is dat hij gaat wanneer jij wilt naar precies waar jij wilt. Eigenlijk zouden we mini auto's moeten hebben voor 1 persoon die op de helft van een rijbaan past oid
vladmaandag 15 oktober 2007 @ 12:07
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 11:05 schreef Dangel het volgende:
In navolging van oplossing problemen trein problemen dacht ik dat het wellicht een idee was dat naast de treinen problematiek ook de file problemeatiek op word gelost. HIervoor heb ik eens goed gekeken naar files, en ik ben tot de volgende conclusie gekomen:

* Files staan meestal in de randstad
* Files staan er meestal tijden het spitsuur.
* Het voertuig dat het mees tin de file staat, is de personenwagen.

Als je nu een verbod maakt dat er tijdens spitsuren in de randstad geen personewagens, oftewel voertuigen op geel kenteken meer mogen rijden? Dan heb je in eenklap op een hele goedkope manier het fileprobleem opgelost Bestelwagens en vrahtwagens mogen uiteraard wel blijven rijden, die doen iig belangrijke dingen. En de mensen die naar het werk gaan kunnen met de trein (dat probleem is namleijk opgelost met het voornoemde topic), of met de bus danwel motorfiets, die WEL mogen rijden.
Zeg, ga eens aan het werk jij

Het "fileprobleem" is zwaar overrated. Het valt allemaal reuze mee. Over een paar jaar zal de kans op files idd iets toenemen, maar op dit moment is het nog niet iets om echt grote problemen van te maken
Keiichimaandag 15 oktober 2007 @ 12:08
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 12:04 schreef Brupje het volgende:

[..]

Ligt eraan. We zullen voorlopig niet van de files afkomen. Maar het wordt pas een probleem als we structureel veel te lang vast staan, dus dat moeten we aanpakken.

Het OV is een drama, daar wil je op sommige trajecten niet nog meer mensen bij hebben in de spits en weer andere trajecten zijn volstrekt niet rendabel.

Wat de auto zo goed maakt is dat hij gaat wanneer jij wilt naar precies waar jij wilt. Eigenlijk zouden we mini auto's moeten hebben voor 1 persoon die op de helft van een rijbaan past oid
Telt een motor ook?

dan maken ipv spitsstroken, motorstroken
Papierversnipperaarmaandag 15 oktober 2007 @ 12:09
Investeren in OV en verschillende taxi-vormen. Bussen, busjes, auto's, autootjes en Tuc-Tuc's. Dat samen met metro's en trams moet in grote steden de auto nagenoeg overbodig maken. In de spits (vooral in/rond grote steden) moeten auto's betalen.

Je krijgt mensen natuurlijk alleen uit de auto als er goede alternatieven zijn.
Brupjemaandag 15 oktober 2007 @ 12:14
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 12:08 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Telt een motor ook?

dan maken ipv spitsstroken, motorstroken
Die had ik boven al ergens, maar die telt niet helemaal als alternatief. Daar zit je niet droog, je hebt geen airco enzo. En als het glad is is het levensgevaarlijk. Daarnaast moet je een apart rijbewijs hebben.
vladmaandag 15 oktober 2007 @ 12:16
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 12:14 schreef Brupje het volgende:

[..]

Die had ik boven al ergens, maar die telt niet helemaal als alternatief. Daar zit je niet droog, je hebt geen airco enzo. En als het glad is is het levensgevaarlijk. Daarnaast moet je een apart rijbewijs hebben.
Kwestie van een goed pak en helm
Brupjemaandag 15 oktober 2007 @ 12:22
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 12:16 schreef vlad het volgende:

[..]

Kwestie van een goed pak en helm
Uhuh, dat verhaal van op een zonnige zomerdag kom je natter aan dan als het regent kennen we wel. Maar lijkt me toch geen pretje ;p En als je op je werkt bent kun je eerst gaan verkleden.
vladmaandag 15 oktober 2007 @ 12:24
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 12:22 schreef Brupje het volgende:

[..]

Uhuh, dat verhaal van op een zonnige zomerdag kom je natter aan dan als het regent kennen we wel. Maar lijkt me toch geen pretje ;p En als je op je werkt bent kun je eerst gaan verkleden.
maar omdat je eerder op je werk bent, heb je tijd genoeg om je om te kleden
michiel5maandag 15 oktober 2007 @ 12:29
Okay, dus iedereen een motorrijbewijs halen?

Hoeveel motor-stroken passen er dan op een normale rijbaan? 2?
Kijk eens aan flinke capaciteits verdubbeling, zeker omdat in de spits iedereen toch alleen in de auto zit. En er bestaan volgens mij al motors met een dakje erop, zijn dan alleen nog aan de zijkanten open.
Dangelmaandag 15 oktober 2007 @ 13:13
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 12:29 schreef michiel5 het volgende:
Okay, dus iedereen een motorrijbewijs halen?

Hoeveel motor-stroken passen er dan op een normale rijbaan? 2?
Kijk eens aan flinke capaciteits verdubbeling, zeker omdat in de spits iedereen toch alleen in de auto zit. En er bestaan volgens mij al motors met een dakje erop, zijn dan alleen nog aan de zijkanten open.
BMW 1, uit proidutie ivm grote flop
LoggedInmaandag 15 oktober 2007 @ 13:46
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 11:05 schreef Dangel het volgende:
In navolging van oplossing problemen trein problemen dacht ik dat het wellicht een idee was dat naast de treinen problematiek ook de file problemeatiek op word gelost. HIervoor heb ik eens goed gekeken naar files, en ik ben tot de volgende conclusie gekomen:

* Files staan meestal in de randstad
* Files staan er meestal tijden het spitsuur.
* Het voertuig dat het mees tin de file staat, is de personenwagen.

Als je nu een verbod maakt dat er tijdens spitsuren in de randstad geen personewagens, oftewel voertuigen op geel kenteken meer mogen rijden? Dan heb je in eenklap op een hele goedkope manier het fileprobleem opgelost Bestelwagens en vrahtwagens mogen uiteraard wel blijven rijden, die doen iig belangrijke dingen. En de mensen die naar het werk gaan kunnen met de trein (dat probleem is namleijk opgelost met het voornoemde topic), of met de bus danwel motorfiets, die WEL mogen rijden.
ik weet zeker dat er verschillende leden in de 2ekamer zitten die dit id serieus besproken hebben, maar dat het er niet door is gekomen doordat de overheid dan een in haar ogen flinke melkkoe kwijtraakt
LoggedInmaandag 15 oktober 2007 @ 13:47
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 12:07 schreef vlad het volgende:

[..]

Zeg, ga eens aan het werk jij

Het "fileprobleem" is zwaar overrated. Het valt allemaal reuze mee. Over een paar jaar zal de kans op files idd iets toenemen, maar op dit moment is het nog niet iets om echt grote problemen van te maken
idd.. de problemen waar de overheid ons mee opzadelt met als smoesje de fileproblematiek, zijn vele malen groter dan het fileprobleem zelf
RealZeusmaandag 15 oktober 2007 @ 20:13
Ik heb een veel beter idee. we slopen de helft van de gebouwen in die geweldige grote steden en maken daar lekker brede wegen zodat de ontsluiting geen probleem meer is. Verder gaan we de spoorrails weg halen en leggen er aparte bus en vrachtwagenbanen op aan. Die treinen rijden toch nooit of met vertraging.Dan kunnen we die ruimte beter gebruiken. En omdat er tioch al bovenleiding loopt worden dat trolley-bussen en vrachtwagens.