Bij de toko kun je ze toch wel halen? in diverse uitvoeringen, net als mungbonen etc...quote:Op dinsdag 22 januari 2008 21:21 schreef ColdFeet het volgende:
Ik had een paar pakken meegenomen uit Frankrijk. In NL moet je ervoor naar een delicatessenwinkel of een natuurwinkel, denk ik.
t Was lekker!
Ja hoor, in allerlei soorten en maten. Maar geen Puy- of Berrylinzen.quote:Op woensdag 23 januari 2008 09:21 schreef cul_non_kul het volgende:
[..]
Bij de toko kun je ze toch wel halen? in diverse uitvoeringen, net als mungbonen etc...
quote:Op woensdag 23 januari 2008 14:40 schreef Bluezz het volgende:
Dus linzen voor in je ogen
Ik wil ook iets met linzen gaan maken
Kan het misschien ook op een vlamverdeler gebruikt worden dat apparaat, net als een tajine?quote:Op woensdag 23 januari 2008 17:22 schreef The_Tankgirl het volgende:
Hallo iedereen,
Nu heb ik een römertopf kookboek, en een römertopf...
Maar deze past niet in mijn combi-magnetron (en ik heb helaas geen gasoven).
Is er een maat die qua hoogte in mijn combi-magnetron zou passen? Qua breedte en lengte past hij perfect namelijk! Iemand hier ervaring mee?
Bedankt voor het receptquote:Op zaterdag 19 januari 2008 23:35 schreef mgerben het volgende:
In onze kolonie in de Oost kunnen ze ook lekker stoven.
Rundvlees 500g per zakje boemboe
zakje boemboe Rendang van de toko of Conimex (1 zakje per 500g vlees)
citroengrasje, citroenblaadje (optioneel)
en het leuke: Kokosmelk, dus geen bier en wijn enzo.
De kokosmelk moet indampen; dat is de truuk van het recept.
Om te voorkomen dat tijdens het indampen ook alle aroma's verdwijnen gebruikt mijn vrouw een kleine variatie:
Eerst de kokosmelk (ongeveer 400ml (1 blikje) per 500 gram vlees) op een hoog vuur in laten dampen.
Vlees met de boemboe rendang inwrijven.
In de ingedampte kokosmelk doen, citroengras+blad er ook bij.
en dat laten sudderen totdat er olie boven komt drijven - dan is echt al het vocht eruit.
Het mag gerust 2-3 uur duren!
Grote truuk: Het bindweefsel in het sudder-rundvlees trekt samen bij hoge temperatuur (boven de 90C - als het kookt dus). Hierdoor wordt het vocht uit het vlees geperst (daarom kan een lap vlees soms zo schaamteloos krimpen en taai worden). Om het allemaal waanzinnig zacht te maken haal je de pan van het vuur en voeg je wat vocht (200ml) toe: bouillon, of ananassap uit een pak en niet vers.
Als het afkoelt (door het van het vuur halen en het koude vocht) zet het bindweefsel weer uit en zuigt het vocht (+kokosmelk) in zich.
Eten met een rietje
Nou inderdaad!quote:Op vrijdag 25 januari 2008 06:54 schreef Isegrim het volgende:
Jij hebt het recept gekregen op je trouwdag en nu geef je dat supergeheime recept zomaar weg?
Haha toevallig, ik maak 'm vaak bijna hetzelfde, zonder geheim recept.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 00:46 schreef Clio het volgende:
Klinktquote:Op zaterdag 19 januari 2008 23:35 schreef mgerben het volgende:
In onze kolonie in de Oost kunnen ze ook lekker stoven.
Rundvlees 500g per zakje boemboe
zakje boemboe Rendang van de toko of Conimex (1 zakje per 500g vlees)
citroengrasje, citroenblaadje (optioneel)
en het leuke: Kokosmelk, dus geen bier en wijn enzo.
De kokosmelk moet indampen; dat is de truuk van het recept.
Om te voorkomen dat tijdens het indampen ook alle aroma's verdwijnen gebruikt mijn vrouw een kleine variatie:
Eerst de kokosmelk (ongeveer 400ml (1 blikje) per 500 gram vlees) op een hoog vuur in laten dampen.
Vlees met de boemboe rendang inwrijven.
In de ingedampte kokosmelk doen, citroengras+blad er ook bij.
en dat laten sudderen totdat er olie boven komt drijven - dan is echt al het vocht eruit.
Het mag gerust 2-3 uur duren!
Grote truuk: Het bindweefsel in het sudder-rundvlees trekt samen bij hoge temperatuur (boven de 90C - als het kookt dus). Hierdoor wordt het vocht uit het vlees geperst (daarom kan een lap vlees soms zo schaamteloos krimpen en taai worden). Om het allemaal waanzinnig zacht te maken haal je de pan van het vuur en voeg je wat vocht (200ml) toe: bouillon, of ananassap uit een pak en niet vers.
Als het afkoelt (door het van het vuur halen en het koude vocht) zet het bindweefsel weer uit en zuigt het vocht (+kokosmelk) in zich.
Eten met een rietje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |