Ik moet heel even wat kwijt, hoor...
Gister belde een vriend dat zijn moeder terminale kanker heeft

Dit alleen al is natuurlij kheel erg zielig, maar het is voor mij buitengewoon confronterend, aangezien ik hetzelfde feest heb meegmaakt twee jaar geleden. Het verhaal is werkelijk precies hetzelfde. Ogenschijnlijk onschuldige kwaal, paar maanden later diagnose. bij deze vriend leek er nog hoop te zijn om eea uit te kunnen snijden, bij mijn moeder was de diagnose al direct "terminaal". Maar allebei de langzaam groeiende soort (wel ander orgaan, maar boeien) waardoor de enige optie op genezing is om het weg te snijden, anders is het einde oefening. PR en ik zijn 3 maanden na de diagnose getrouwd (burgerlijk een maand naar voren geschoven, kerkelijk/synagogaal wel op dezelfde datum gehouden), deze vriend heeft zijn huwelijk nu 5 maanden naar voren geschoven.
Nu komt alles zo hard weer terug, morgen hebben zij het gesprek of ze gaan behandelen. De angst die mijn moeder had om te stikken (ze had longkanker), mijn huwelijksdag, echt een hele mooie dag, hoe ik genoten heb dat ze erbij kon zijn, hoe ik me geergerd heb dat de mensen drie rijen diep aapjes hebben lopen kijken, want het was toch zeker de laatste keer dat ze mijn moeder levend konden zien (ze heeft nog 8 mnd geleefd), hoe ik mijn best heb gedaan om aan mijn moeder te laten blijken dat ik er zo van genoot wat ze voor geweldig feest had geregeld (beamen de schoonouders ook, ze had ook echt alles geregeld, beetje control freak

)...
en dan dus nu dat de moeder van mijn vriend nooit haar kleinkinderen zal kennen, terwijl dat een enorm grote wens van haar is, en ook van mijn moeder was. eli is ook naar haar vernoemd trouwens marion elisabeth => eli.
bah, wat komt dit hard aan. ben net een beetje tot mezelf gekomen dat mijn moeder eli nooit zal zien en mijn schoonmoeder wel, krijgen we dit...

eli heeft 3 oma's, want mijn vader gaat volgend jaar hertrouwen. dus voor mijn gevoel heeft hij toch een levende oma aan mijn kant, maar het is toch anders.
natuurlijk heb ik aangeboden om hem te helpen voor zover ik kan, want ik weet helaas precies hoe het is, maar het is echt heel erg moeilijk, dat kan ik wel zeggen. heb dus weer zwaar kut geslapen vannacht. vragen ze hoe eli slaapt, nou prima! laatste voeding om 9 uur, tot vanochtend om 7 uur. maar ik slaap nog steeds/alweer kut. en volgende week weer werken... bah
nu kolven. ben benieuwd hoeveel eruit komt