quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 01:30 schreef Inekris het volgende:[quote]
Op zondag 14 oktober 2007 17:56 schreef WurM het volgende:Ik wil trouwens bij deze ff een disclaimer hier heen rammen, om mijn ass te saven:Ik weet dat Iteejer duidelijk heeft
uitgelegd waarom FOK! zo traag is/was en waarom er zoveel database errors verschenen en dergelijke. Volgens mij werd er in die post van Iteejer gezegd dat de problemen nog diezelfde week verholpen zouden worden. Dat is echter niet echt het geval en dáárom heb ik die avatar gemaakt. Niet om gewoon lekker dwars te liggen ofzo
![]()
Regel 1:
Als ontwikkeling zegt het is volgende week klaar, klopt dat. ITers denken in bytes, dus een IT week is 8 mensen weken
Regel 2:
Als de gebruikersorganisatie nog steeds gelooft dat ontwikkeling echt niets beters te doen heeft dan producten te ontwikkelen, moeten zij maar contact opnemen met de accountmanager.
Regel 3:
Grote IT is niet een vermenigvuldiging van de
goede PC eigenschappen, maar van de foute.
Regel 4:
Iedere schatting van ontwikkeling over de doorlooptijd houdt geen rekening met de nog te ontwikkelen bugs
Regel 5:
Testen is voor nerds
Regel 6:
Volgende week is volgende week, altijd
Regel 7:
Klagen op ontwikkelaars heeft geen zin, de ontwikkelnigen worden geremd omdat bij klachten de ontwikkelaars sociaal moeten worden en met de klagers communiceren. Deze interface moet dan ook nog gebouwd worden
Regel 8:
IT is voor de ITjers, niet voor gebruikers
Regel 9:
Zonder beheerders werd er niets meer ontwikkeld; iemand moet met de gebruikers praten
Regel 10:
Zeur niet, tis gratis
Regel 11:
Schattingen van ontwikkeling bevatten nooit een jaartal
Regel 12:
Ga wat te drinken inschenken, dat zegt FOK ook tegen je, maar dat doet niemand
Regel 13:
De drank komt niet uit de reload knop
Regel 14:
Als ontwikkeling zegt dat het in orde komt, is dat ook zo.
Regel 15:
Geduld is een schone zaak
Regel 16:
IT maakt alles langzamer, tis een complot
Regel 17:
De accountmanager is burnt out
Regel 18:
Waar is de DNO
Regel 19:
De snelheid van ontwikkeling is omgekeerd evenredig met het aantal zeurende gebruikers
En dat leidt tot regel 20:
Eert uw ontwikkelaars, bij voorkeur in de kroeg op jouw kosten
![]()
[/quote]
Op donderdag 17 januari 2008 15:49 schreef Burdie het volgende: Je bent in elk geval niet zo'n ingelikt en opgeschoten pubertje die wel even de wijsneus uit gaat hangen