Het gaat wmb om beiden. De meesten mensen moeten de auto op straat achterlaten. Je struikelt dus over de auto's.quote:
en de overheid moet maar besluiten dat een 2e auto luxe is? Dat kan de mens zelf niet?quote:Op maandag 15 oktober 2007 18:12 schreef EchtGaaf het volgende:
Want 2 auto's heb je meestal niet nodig.![]()
Nou sorry hoorquote:Op maandag 15 oktober 2007 18:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het gaat wmb om beiden. De meesten mensen moeten de auto op straat achterlaten. Je struikelt dus over de auto's.
Jij parkeert je auto's kennelijk wel op je eigen terrein. Ik neem aan dat je er ook mee rijdt en dat doe je doorgaans op de openbare weg. Die steeds meer verstopt raken, omdat er teveel blik rondrijdt. Dan zeg ik, beperkt het nu eens tot 1 auto per gezin. Gebruik je creativiteit eens. Want 2 auto's heb je meestal niet nodig.![]()
Met minder auto's op de weg wordt het misschien weer eens een keer gezelliger op de weg. En dan kan je misschien weer een reële voorspelling doen hoe laat je ergens aankomt.![]()
Want nu weet je hoe laat je vertrekt maar heb geen idee of en hoe laat je ergens aankomt.Want een paar hemeldruppels zijn al genoeg om het land half lam te leggen.
Een mens denkt als individu. Stelt het eigen belang voorop. Zo werkt het nu eenmaal. Maar komt de leefbaarheid echt niet ten goede. Daarom is sturing van bovenaf echt nodig.quote:Op maandag 15 oktober 2007 18:20 schreef FJD het volgende:
[..]
en de overheid moet maar besluiten dat een 2e auto luxe is? Dat kan de mens zelf niet?
Dus omdat de gemiddelde Nederlander niet enkele hectaren ter beschikking heeft moet ik ook maar een auto delen omdat het anders vol wordt op straat?quote:Op maandag 15 oktober 2007 18:12 schreef EchtGaaf het volgende:
Het gaat wmb om beiden. De meesten mensen moeten de auto op straat achterlaten. Je struikelt dus over de auto's.![]()
Hebben we wel. We wonen iets van tegen de 10 kilometer van de dorpskern (pin me er niet op vast, ik vermoed dat het 10 km is), 4 km van de dichtstbijzijnde halte van de bus (die er 45 min. over doet om het eerste NS station te bereiken), beiden moeten we meerdere ondernemingen draaiende houden (en zijn vele tientallen mensen van ieder van ons afhankelijk voor hun geld) en beiden moeten we niet zelden op onmogelijke tijden ergens zijn (beiden kunnen we ineens weg moeten naar een calamiteit).quote:Jij parkeert je auto's kennelijk wel op je eigen terrein. Ik neem aan dat je er ook mee rijdt en dat doe je doorgaans op de openbare weg. Die steeds meer verstopt raken, omdat er teveel blik rondrijdt. Dan zeg ik, beperkt het nu eens tot 1 auto per gezin. Gebruik je creativiteit eens. Want 2 auto's heb je meestal niet nodig.![]()
Ik kom eigenlijk nooit te laat. Kwestie van op tijd vertrekken.quote:Met minder auto's op de weg wordt het misschien weer eens een keer gezelliger op de weg. En dan kan je misschien weer een reële voorspelling doen hoe laat je ergens aankomt.![]()
Kennelijk kun JIJ niet plannen.quote:Want nu weet je hoe laat je vertrekt maar heb geen idee of en hoe laat je ergens aankomt.Want een paar hemeldruppels zijn al genoeg om het land half lam te leggen.
Ik ken jouw situatie niet, maar ik wil jou wel eens horen piepen als jij een auto hebt (heb jij die? ben ik even benieuwd naar), je wil gaan samenwonen, maar de ander de auto sowieso nodig heeft, dus jij vanaf dat moment ridder te voet bent omdat je bent gaan samenwonen.quote:Op maandag 15 oktober 2007 18:24 schreef EchtGaaf het volgende:
Een mens denkt als individu. Stelt het eigen belang voorop. Zo werkt het nu eenmaal. Maar komt de leefbaarheid echt niet ten goede. Daarom is sturing van bovenaf echt nodig.
Omdat iedereen handelt in eigen belang ipv het collectieve. Schieten we in gezamenlijkheid er wat mee op als we allemaal mooie auto's hebben maar er niet mee vooruit kunnen komen?quote:Op maandag 15 oktober 2007 18:28 schreef FJD het volgende:
Probeer dan vooral eens uit te leggen waarom de overheid mensen hun keuzevrijheid moet beperken in plaats van de mensen keuzevrijheid bieden.
Ik kom nog liever niet voorruit dan dat ik mijn vrijheid moet inleveren.quote:Op maandag 15 oktober 2007 21:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Omdat iedereen handelt in eigen belang ipv het collectieve. Schieten we in gezamenlijkheid er wat mee op als we allemaal mooie auto's hebben maar er niet mee vooruit kunnen komen?
Nee dat niet en dat is ook precies de reden waarom steeds meer mensen de auto laten staan en hun leven zo af gaan stemmen dat ze niet meer in de file staan. Simpelweg omdat ze het in de file staan zo zat zijn dat ze een alternatief beter vonden. Mensen die er nog staan vinden dat blijkbaar niet.quote:Op maandag 15 oktober 2007 21:12 schreef EchtGaaf het volgende:
Omdat iedereen handelt in eigen belang ipv het collectieve. Schieten we in gezamenlijkheid er wat mee op als we allemaal mooie auto's hebben maar er niet mee vooruit kunnen komen?
Ik neem aan dat je met je auto ook op de openbare weg komt. Dat is voor mij een net zo zwaarwegend argument. Want het gaat om het fileprobleem.quote:Op maandag 15 oktober 2007 18:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dus omdat de gemiddelde Nederlander niet enkele hectaren ter beschikking heeft moet ik ook maar een auto delen omdat het anders vol wordt op straat?
Je kan toch wel 4 km naar de bushalte fietsen? En je kan toch die auto met je vrouw delen. Dat is ook een kwestie van gewoon plannen. Dat bedoel ik nou met creativiteit.quote:Hebben we wel. We wonen iets van tegen de 10 kilometer van de dorpskern (pin me er niet op vast, ik vermoed dat het 10 km is), 4 km van de dichtstbijzijnde halte van de bus (die er 45 min. over doet om het eerste NS station te bereiken), beiden moeten we meerdere ondernemingen draaiende houden (en zijn vele tientallen mensen van ieder van ons afhankelijk voor hun geld) en beiden moeten we niet zelden op onmogelijke tijden ergens zijn (beiden kunnen we ineens weg moeten naar een calamiteit).
Ik wou dat meerderen dit doen. Maar autobezit moedigt nu eenmaal heel erg om het ding ook te onpas te gebruiken.quote:Mijn creativiteit? Ik rij zelden in de spits. Ik gebruik zoveel mogelijk het OV (niet in het minst omdat ik zo het meeste werk kan verzetten in de schaarse tijd). Ik sta hierdoor zelden in de file.
Dat leidt er wel toe dat we met z'n allen nu vaststaan. En de komende jaren wordt het nog veel erger dan het nu al is. Dus dan maar nietdoen?quote:Misschien moet je eens niet uitgaan van jouw standaard voor iedereen. Ik ben niet iedereen. Ik ben mijzelf en ik ben prima in staat om op een juiste manier mijn afwegingen te maken zonder dat iemand dat voor mij moet regelen. Ik ben een van de mensen die de economie draaiende houdt: een MKB-er. Meervoudig zelfs.
Je moet uiteraard rekeing houden met de standaard filetijd en incidenten. Maar die incidenten nemen ook hand over hand toe. Het wegennet kan niets meer hebben. ! gekantelde vrachtwagen en een hele ring om de stad staat vast. Een beetje regen is al genoeg om het halve rand onbereikbaar te maken. Feit is wel dat je steeds meer reservetijd moet incalculeren. En tijd is geld.quote:Ik kom eigenlijk nooit te laat. Kwestie van op tijd vertrekken.
Ik kan uitstekend plannen. Maar kantelende vrachtauto's en onbenul op de weg zijn incidenteler maar de impact daarvan wordt steeds groter.quote:Kennelijk kun JIJ niet plannen.
Of kunnen dat niet. De meesten moeten om 08.30 beginnen omdat werkgever geen flexibiliteit geeft. En van baan veranderen is ook niet voor iedereen een optie, want ga er maar aan staan als je 55+ bent. oftewel forget it.quote:Op maandag 15 oktober 2007 21:22 schreef FJD het volgende:
[..]
Nee dat niet en dat is ook precies de reden waarom steeds meer mensen de auto laten staan en hun leven zo af gaan stemmen dat ze niet meer in de file staan. Simpelweg omdat ze het in de file staan zo zat zijn dat ze een alternatief beter vonden. Mensen die er nog staan vinden dat blijkbaar niet.
Dat het mechanisme dus niet overal werkt is bewijst wel dat de files elke dag steeds langer worden. Markt is geen wonderolie. Dat is de grootste fout van de liberalen.quote:Dat simpele mechanisme is de reden dat de markteconomie ons heeft gebracht waar we nu zijn; als de ene partij mij niet geeft wat ik wil dan ga ik naar een andere partij. De partij die gepasseerd wordt zal dus meer moeten doen om zichzelf aantrekkelijker te maken.
Dat dit mechanisme werkt kun je zien aan de samenleving waarin je nu leeft. Doordat partijen klanten kunnen winnen door een beter alternatief te zijn is er een drive om het betere alternatief te worden. Het lastige in deze situatie is dat de overheid de aandrijver is van het aanbod. Ze wil dus aan de ene kant haar klanten een goed product bieden (infrastructuur) maar aan de andere ook weer niet zo goed dat ze het OV uit de markt concurreert omdat ze dat maatschappelijk onverantwoord vindt.
Anyway, dat mechanisme werkt dus en dat is de belangrijkste reden waarom je moet faciliteren en niet moet verbieden.
Nou ik rij liever hoor dan dat ik stilsta. Wat heb je aan vrijheden als je ze niet kan benutten?quote:Op maandag 15 oktober 2007 21:14 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik kom nog liever niet voorruit dan dat ik mijn vrijheid moet inleveren.
Wat heb je aan wegen als je ze niet mag benutten.quote:Op maandag 15 oktober 2007 21:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nou ik rij liever hoor dan dat ik stilsta. Wat heb je aan vrijheden als je ze niet kan benutten?
Als we de wegcapaciteit niet willen uitbreiden om wat voor reden dan ook, dan kan je ervoor kiezen om de vervoersvraag te drukken door een quotum in te stellen.quote:Op maandag 15 oktober 2007 21:40 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Wat heb je aan wegen als je ze niet mag benutten.
De resultaten van dat onderzoek waag ik mij zeer te betwijfelen. Ik weet zeker als ik een dergelijk onderzoek zou doen dat ik hele andere resultaten boven tafel kan krijgen. Eea hangt nl zeer sterk af van de onderzoeksformulering, de vraagstelling, de randvoorwaarden etc. Vergeet niet dat een opdrachtgever nogal teleologisch te werk gaat....quote:Op maandag 15 oktober 2007 12:24 schreef FJD het volgende:
[..]
Zoek toch een andere baan man. Als je werk niet leuk is dan moet je werk zoeken wat je wel leuk vind en als je dat niveau niet aankunt dan moet je een stapje lager gaan zoeken.
Werken is geen lol meer?
http://www.inspiratienet.(...)ge-werkomgeving.html
Heeft geen zin. Het is overal namelijk hetzelfde. Het systeem is verziekt en gewoon fout. Een doorgeslagen winstdoelstelling ontneemt heel veel plezier in het werk van menig werknemer. Iedereen jakkeert. overal is er zware tijdsdruk. KPI's, deadlines. Doodlopen dus.quote:Dan behoor jij tot die laatste 3% die dus echt op zoek moet naar een andere baan.
Het zal her en der best kunnen verschillen. Maar je begrijp toch wel dat woonruimte in de buurt van OV te beperkt is om het file probleem op te lossen.quote:Dat er nog veel te verbeteren valt dat geloof ik best maar zeker voor koopwoningen zijn er voldoende mogelijkheden om huizen te kopen in de buurt van het OV. Het kost mij welgeteld een maand en dan had ik nog keuze ook![]()
Ja, daar ben ik ook voorstander van. Feit is dat dit niet gebeurt. Deels door die achterlijke milieu bewegingen en GL. Als de vervoerscapaciteit niet kan wordne uitgebreid om wat voor reden dan ook, dan wil ik graag de vervoersvraag knijpen. En dat kan best, door minder verwende diva's te creeren. Dan maar minder geld verdienen met 1 salaris. Meer aandacht voor welzijn ipv een doorgeschoten welvaart. Want dat leidt dus tot files. Dat laatste is een symptoom van een ziekelijke welvaart. Overdaad schaadt, dus breng de boel weer in balans. En vrouwen kunnen best voor hun kroost zorgen dat is hun taak ipc carrière maken. Kost ook niet achterlijk veel gemeenschapsgeld aan kinderopvang.quote:Geen echte keuzes? Ik heb al meerdere malen aangegeven dat de overheid moet faciliteren. Dat betekent dus de kwaliteit van het OV en de infrastructuur verbeteren.
Ik hoor weinig nieuws helaas. Hier redt je het niet mee.quote:Dat jij daar keer op keer over heen leest om me vervolgens te verwijten dat ik wil pappen en nat houden slaat werkelijk nergens op. Lees m'n stukken toch eens iets beter door.
Dat onderzoek kan linea recta de prullenbak in. Ze geloven het zelf zeker.quote:http://www.inspiratienet.(...)ge-werkomgeving.html
Nee inderdaad, niemand heeft er plezier in. Ze willen allemaal thuisblijven!
die steeds meer stilstaat.quote:1) Auto
30 km enkele reis?quote:2) Fiets
Dat kapot bezuinigd is?quote:3) OV
Werken voor je verhuiskosten? Want je kan aan het verhuizen blijven. Door al die kut reorganisaties waarop iedere manager kikt. En veelal reorganiseren om te reorganiseren en de doorgeschoten jacht op steeds meer winsten te willen maken.quote:4) Verhuizen van woonplaats
quote:5) Verhuizen van werkgever
Komt niet van de grond. Want werkgever vertrouwt werknemer niet.quote:6) Thuiswerken. Indien niet mogelijk zie 4) & 5)
Haha.quote:7) Flexibelere werktijden afdwingen. Indien niet mogelijk zie 4) & 5)
Nee, nietsdoen en het verkeer helemaal binnen een paar jaar vast lasten lopen. Dan komt de economie ook een keer tot stilstand.quote:Begrijp je echt niet welk punt ik wil maken? Het gaat me helemaal niet die drie maatregelen ze dienen slechts ter illustratie van het effect van jouw maatregel. Jouw oplossing is niet een van de vele impopulaire maatregelen het is een oplossing die de Nederlandse economie verregaande schade toedient en die de mensen beroofd van hun vrijheid om te mogen werken waar ze zelf willen.
Ja, een draconische. Die van jouw zijn die van zachte heelmeesters. Heb je niets aan.quote:De maatregelen die ik aangaf zijn impopulaire maatregelen, jouw oplossing is niet zomaar een impopulaire maatregel.
Markt is niet heilig en geen toverinstrument. Het werk namelijk niet altijd. Anders dan de marktadepten ons willen doen geloven.quote:Dat is waar, de wet van vraag en aanbod werkt alleen als het jouw uitkomt.
Ja, dat roep ik nou de hele tijd. Ik stelde als het gezinsinkomen daalt, wegens 1verdiener, dan zakken de prijzen.quote:Zodra mensen minder te besteden hebben (minder vraag) dan moeten bedrijven vanzelf hun prijzen verlagen (aanbod).
Thans zitten 1 miljoen mensen op de bank!!! Bullshit met het vermeende tekort. reserve genoeg dus.quote:Zodra er minder werknemers zijn (minder aanbod) dan betalen bedrijven hetzelfde loon (vraag).
ik vind die van jou ook niet sterk.quote:Leuk hoor dat selectief winkelen bij theorieën maar het is zo eenvoudig om er doorheen te prikken en het doet je toch al zwakke argumentatie geen goed.
Je hebt vast niemand in de familie die erdoor getroffen werd door die keiharde maatregelen. Niet iedereen is een boef.quote:Jongen lees toch eens heel goed wat ik schrijfJa uitkeringen zijn nodig maar er moeten betere controle mechanismen komen omdat er nu eenmaal veel gefraudeerd kan worden en dus ook veel gefraudeerd wordt. Een van de goede maatregelen was dus het overhevelen van de WAO naar de gemeenten zelf. Toen kon men geld verdienen door fraudeurs aan te pakken en voila de WAO werd opeens schoongeveegd.
Dat is waar. Maar de individualisering is ook doorgeslagen. Ze willen niet voor een ander betalen (=janken) als ze werken, maar owee als ze zelf zieken worden. En dan is het helemaal janken. Ja eigen schuld, hadden ze maar niet op rechts moeten stemmen. Huichelarij van het zuiverste water.quote:Dergelijke maatregelen zijn niet alleen nodig om de overheidsuitgaven binnen de perken te houden maar ook om het draagvlak in de samenleving te behouden. De bevolking vindt het helemaal niet erg om belasting te betalen zodat minder gelukkige mensen (tijdelijk) geholpen kunnen worden. Als echter blijkt dat de populatie van minder gelukkige mensen voor een aanzienlijk deel wordt bevolkt door profiteurs dan kalft dat draagvlak enorm snel af.
Vies van draconische maatregel. Een beetje van dit een beetje van dat een beetje van zus en ene beetje vanzo....(werkt gewoon niet)quote:Het was slechts een voorbeeld om aan te geven dat je kwalificatie van mij als de gemiddelde pappen en nat houden-Nederlander ontzettend onjuist is. Dat kun je toch wel uit de context halen?
Was alles maar zo duidelijk en simpel.quote:Natuurlijk gaat niet iedereen bij het station wonenIedereen maakt de eigen keuze. Of ik koop een woning in de buurt van het station of ik ga toch met de auto of ik verhuis wel naar het Oosten van het land.
En blijven we lekker in de files staan.quote:Laat de mensen toch in godsnaam zelf kiezen. De overheid is daar helemaal niet capabel genoeg voor.
Wat een individu prima zelf kan bepalen.
Zoals ik al aangaf maken steeds meer mensen die afweging en nemen ze de mogelijkheden van vervoer mee in hun woon/werk combinatie.
Deze persoon kan nog verhuizen of met het OV.quote:Op maandag 15 oktober 2007 21:32 schreef EchtGaaf het volgende:
Of kunnen dat niet. De meesten moeten om 08.30 beginnen omdat werkgever geen flexibiliteit geeft. En van baan veranderen is ook niet voor iedereen een optie, want ga er maar aan staan als je 55+ bent. oftewel forget it.
Ik blijf het je natuurlijk niet uitleggen maar goed omdat ik ook de lulligste niet ben quote ik gewoon m'n vorige lap tekst:quote:En mensen laten hun auto niet staan, want de files worden elke dag steeds langer. En dat is al decennia het geval. Je verhaal gaat dus niet op.
Dat het mechanisme dus niet overal werkt is bewijst wel dat de files elke dag steeds langer worden. Markt is geen wonderolie. Dat is de grootste fout van de liberalen.
Laat ik dit zeggen: mijn voorstel heeft voordelen en bezwaren. Ik verdedig mijn voorstel. Jij hebt een ander idee. Ook met voor en nadelen. Jij verdedigt jouw ideeën. Zoals het jou en mij uitkomenquote:Op maandag 15 oktober 2007 22:30 schreef FJD het volgende:
[..]
Deze persoon kan nog verhuizen of met het OV.
Weet je wat zo grappig is? Op het ene moment schetst je een situatie die totaal niet representatief is voor de gehele samenleving en dat presenteer je als argument tegen de standpunten zoals ik en bv. DS4 die verkondig. Vervolgens schetst DS4 een situatie die verre van representatief is voor de hele samenleving en dan roep je "ga met de fiets naar de bus, toon is wat creativiteit".
Dus als het jou uitkomt dan is een persoon (de 55+er) een slachtoffer van z'n situatie en kan hij er niets aan doen dat hij in die situatie zit maar als het jou niet zo uitkomt dan is een persoon (DS4) dader van z'n situatie en zorgt hij er zelf voor dat hij in die situatie zit en moet hij creativiteit tonen.
Ik heb je hier al vaker op gewezen, als het jou uitkomt is je visie zo en als een andere visie je beter uitkomt dan zie je het vanuit die visie. Zulk gedraai komt op een forum nog beter naar voren omdat mensen het eenvoudig terug kunnen lezen en naast elkaar kunnen leggen. Probeer de volgende keer op z'n minst rechtlijnig te zijn in je mening en argumentatie. Dat maakt je stukken geloofwaardiger.
Ik heb vaker CDA gestemd dan PvdAquote:Als je PvdA heb gestemd dan neem ik je het gedraai overigens niet kwalijk
Ik heb je echt begrepen. ik zeg alleen dat je markt niet moet verheerlijken. En zien alles een allesomvattende oplossing zelfs vanuit meta perspectief gezien. Liberalisatie van het hele vervoersvraagstuk zal de files niet doen afnemen integendeel. Infrastructuur dient dan ook bij de overheid te liggen. Die kan als enige komen met een INTEGRAAL beleid.quote:Ik blijf het je natuurlijk niet uitleggen maar goed omdat ik ook de lulligste niet ben quote ik gewoon m'n vorige lap tekst:
"De fout die je maakt is denken dat de mens niet in staat is om afwegingen te maken omdat het blijkbaar nog steeds vast staat. Je gaat er dus vanuit dat mijn gedachtegang zou leiden tot het oplossen van alle files en omdat dat blijkbaar niet zo is zou mijn gedachtegang dus fout zijn. Daar zit de fout die je maakt, de file's zullen namelijk niet oplossen om de doodeenvoudige reden dat de auto in essentie het beste vervoersmiddel is als de wegen vrij zijn. Dus, zonder file's zou zo goed als iedereen voor de auto kiezen omdat het sneller is, makkelijker is en flexibeler is.
Feit: files en reistijden nemen toe. OV wordt snel geliberaliseerd. Toch verslechterd het ov in ene rap tempo, tegen alle files in.quote:File's zorgen er dus voor dat het alternatief auto minder interessant wordt en dus andere alternatieven weer interessanter. Die afweging wordt nu al gemaakt door de mensen die bewust het centrum van een stad in duiken. Dat doen ze echt niet omdat dat zo goed bereikbaar is per auto hoor"
Jaja je bent in je meningen nu al een paar keer terecht gewezen door cijfers en bronnen. Als je daar wat tegen in kunt brengen hoor ik dat graag van je maar dan wel iets meer dan "ik betwijfel het".quote:Op maandag 15 oktober 2007 22:26 schreef EchtGaaf het volgende:
De resultaten van dat onderzoek waag ik mij zeer te betwijfelen. Ik weet zeker als ik een dergelijk onderzoek zou doen dat ik hele andere resultaten boven tafel kan krijgen. Eea hangt nl zeer sterk af van de onderzoeksformulering, de vraagstelling, de randvoorwaarden etc. Vergeet niet dat een opdrachtgever nogal teleologisch te werk gaat....
De cijfers bewijzen je ongelijk.quote:Heeft geen zin. Het is overal namelijk hetzelfde. Het systeem is verziekt en gewoon fout. Een doorgeslagen winstdoelstelling ontneemt heel veel plezier in het werk van menig werknemer. Iedereen jakkeert. overal is er zware tijdsdruk. KPI's, deadlines. Doodlopen dus.
Wat is er in godsnaam verwend diva gedrag aan de manier waarop bv. DS4 zegt de auto's in z'n gezin te gebruiken? Zowel hij als z'n vrouw hebben een eigen onderneming en moet hiervoor veel reizen waarbij hij het OV afwisselt met de auto.quote:Ja, daar ben ik ook voorstander van. Feit is dat dit niet gebeurt. Deels door die achterlijke milieu bewegingen en GL. Als de vervoerscapaciteit niet kan wordne uitgebreid om wat voor reden dan ook, dan wil ik graag de vervoersvraag knijpen. En dat kan best, door minder verwende diva's te creeren. Dan maar minder geld verdienen met 1 salaris. Meer aandacht voor welzijn ipv een doorgeschoten welvaart.
Kom eens met betere cijfers ipv roepen "ik ben het er niet mee eens".quote:Dat onderzoek kan linea recta de prullenbak in. Ze geloven het zelf zeker.
Ik heb de vijf alternatieven al gegeven, kies zelf maar welke het best past. Als de fiets te ver is moet je met de auto, het OV, verhuizen of een andere baas zoeken.quote:die steeds meer stilstaat.
30 km enkele reis?
Dat kapot bezuinigd is?
Werken voor je verhuiskosten? Want je kan aan het verhuizen blijven. Door al die kut reorganisaties waarop iedere manager kikt. En veelal reorganiseren om te reorganiseren en de doorgeschoten jacht op steeds meer winsten te willen maken.
Gek. De meeste winst is blijkbaar te halen door als werkgever je werknemer wel te vertrouwen. Je zou toch zeggen dat werkgever in dit verwerpelijke systeem alles er aan doen om de winst te maximaliseren....quote:Komt niet van de grond. Want werkgever vertrouwt werknemer niet.
Nee werkende mensen verbieden een auto te hebben gaat idd de economie verder helpen met groeien.quote:Nee, nietsdoen en het verkeer helemaal binnen een paar jaar vast lasten lopen. Dan komt de economie ook een keer tot stilstand.
Het meest fascinerende van het marktinstrument is dat het wel werkt als het jou uitkomt maar het niet werkt als het jou niet uitkomt. Ik weet niet hoe dat komt maar ik zie een Nobelprijs voor de Economie voor degene die dat weet te ontrafelen.quote:Markt is niet heilig en geen toverinstrument. Het werk namelijk niet altijd. Anders dan de marktadepten ons willen doen geloven.
Ja en de 1 miljoen mensen die jij uit de auto wil jagen zijn 1 op 1 te vervangen met mensen die nu op de bank zitten. Kom op zeg, hoe kom je aan zo'n simplistisch wereldbeeldquote:Thans zitten 1 miljoen mensen op de bank!!! Bullshit met het vermeende tekort. reserve genoeg dus.
Bedankt dat je mijn mening opnieuw opschrijft maar wat is je punt?quote:Niet iedereen is een boef.
Als je me aan kunt wijzen wie er loopt te janken op mensen die terecht in een uitkering zitten dan hoor ik dat graag van je. Dat het draagvlak voor het sociale hangmat is afgenomen wordt voor een deel veroorzaakt doordat er zo ontzettend veel misbruik van gemaakt wordt (de overheid strooit met geld, dat weet jij net zo goed als ik) en dat men ook de ervaring heeft dat het stelsel zo ziek in elkaar zit dat het juist motiveert om niet te werken zoals jpjedi je hier uit eigen ervaring meedeelt.quote:Dat is waar. Maar de individualisering is ook doorgeslagen. Ze willen niet voor een ander betalen (=janken) als ze werken, maar owee als ze zelf zieken worden. En dan is het helemaal janken. Ja eigen schuld, hadden ze maar niet op rechts moeten stemmen. Huichelarij van het zuiverste water.
Verhuizen is niet eng en de mensen in het Oosten bijten echt niet. Vrienden en familie zijn in max. 2 uur vanaf zo ongeveer elke locatie wel te bereiken.quote:Was alles maar zo duidelijk en simpel.
Totdat mensen op het geniale idee komen om dichterbij hun werk te gaan wonen, met het OV te gaan of te gaan verhuizen.quote:En blijven we lekker in de files staan.![]()
Ik zie graag de punten terug waar je een tegenstrijdigheid hebt gezien. Dan zal ik die delen aanpassenquote:
Vandaar ook dus dat ik alleen achter de ideeën van D66 kan staan maar niet achter de partij.quote:Nou ja als een partij zwalkt en opportunistisch te werk gaat dan is het wel die partij![]()
Ik weet niet hoor, maar als ik zelden tot nooit in de file sta... dan ben ik denk ik niet vaak onderdeel van het probleem. Of wel? Leg dat eens uit.quote:Op maandag 15 oktober 2007 21:26 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik neem aan dat je met je auto ook op de openbare weg komt. Dat is voor mij een net zo zwaarwegend argument. Want het gaat om het fileprobleem.
Door de regen in een pak? De eerste bus vertrekt om 8.30 uur, waardoor ik op zijn vroegst na 10 uur op kantoor kan zijn. Zelfs de dichtstbijzijnde rechtbank bereik ik zo pas op zijn vroegst om 9.30u. Toch lullig aangezien nogal eens een zitting om 9.00u begint.quote:Je kan toch wel 4 km naar de bushalte fietsen?
Creativiteit uit zich in het herkennen van meerdere opties. Jij kent er kennelijk maar één... Want je komt steeds terug op die ene auto. Heel simpel: we zijn beiden op de gekste tijden volledig afhankelijk van onze auto. Dus NEE, wij kunnen niet met één auto. En dat kunnen we ook niet plannen, want mijn cliënten weten niet van te voren wanneer ze opgepakt worden en de patiënten van mijn vrouw niet wanneer ze ziek worden. Heel gek is dat...quote:En je kan toch die auto met je vrouw delen. Dat is ook een kwestie van gewoon plannen. Dat bedoel ik nou met creativiteit.
Wat jij te onpas vindt zal mij eigenlijk jeuken, wist jij dat?quote:Ik wou dat meerderen dit doen. Maar autobezit moedigt nu eenmaal heel erg om het ding ook te onpas te gebruiken.
Nee, meer wegen bouwen. Heel veel meer wegen.quote:Dat leidt er wel toe dat we met z'n allen nu vaststaan. En de komende jaren wordt het nog veel erger dan het nu al is. Dus dan maar nietdoen?
Nee, het probleem oplossen en niet een veel groter probleem veroorzaken. Dat is wat ik wil.quote:Ergo: je bent ondernemer. Hecht je geen waarde aan bereikbaarheid? Files veroorzaken grote economische schade. Dus maar laten dooretteren?
Het lukt mij. Ik ben geen tovenaar. Dus het moet anderen ook lukken. En je werkt maar onderweg. Even bellen, enz. Er is altijd wat te doen.quote:Je moet uiteraard rekeing houden met de standaard filetijd en incidenten. Maar die incidenten nemen ook hand over hand toe. Het wegennet kan niets meer hebben. ! gekantelde vrachtwagen en een hele ring om de stad staat vast. Een beetje regen is al genoeg om het halve rand onbereikbaar te maken. Feit is wel dat je steeds meer reservetijd moet incalculeren. En tijd is geld.
Ik leef toch ook in Nederland...quote:Ik kan uitstekend plannen. Maar kantelende vrachtauto's en onbenul op de weg zijn incidenteler maar de impact daarvan wordt steeds groter.
Er moeten WEGEN worden gebouwd.quote:Bedrijfleven klaagt steen en been over de schade door files. (waar ze zef ook gene ruk tegen doen...)
Als iemand dan gewoon een gedeelte van mijn werk zou willen overnemen zou ik al geholpen zijn.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 08:20 schreef FJD het volgende:
Nounou DS4 dat is zo moeilijk toch niet? Er zitten 1 miljoen mensen met een uitkering op de bank die direct de baan van jou of je vrouw over kunnen nemen. Zo makkelijk gaat dat immers op de arbeidsmarkt van EchtGaaf.
Hebben die bij uitkeringstrekkers op de EG-arbeidsmarkt ook allemaal de mogelijkheid om enkele mio's af te tikken, of moet ik de aandelen gewoon overdragen omdat we toch "genoeg" hebben?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 08:20 schreef FJD het volgende:
Nounou DS4 dat is zo moeilijk toch niet? Er zitten 1 miljoen mensen met een uitkering op de bank die direct de baan van jou of je vrouw over kunnen nemen. Zo makkelijk gaat dat immers op de arbeidsmarkt van EchtGaaf.
Tuurlijkquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 08:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hebben die bij uitkeringstrekkers op de EG-arbeidsmarkt ook allemaal de mogelijkheid om enkele mio's af te tikken, of moet ik de aandelen gewoon overdragen omdat we toch "genoeg" hebben?
Bij voorkeur alles afdragen aan mensen die thuis op de bank zitten. Jij kunt dat geld nooit verdiend hebben zonder je klanten opgelicht te hebben en zeg nou zelf, zoveel geld heb je helemaal niet nodig. Minimaal 95% belasting moet je betalen over alles boven je modale salaris en dat geven we dan allemaal aan mensen die het niet verdienenquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 08:49 schreef DS4 het volgende:
Hebben die bij uitkeringstrekkers op de EG-arbeidsmarkt ook allemaal de mogelijkheid om enkele mio's af te tikken, of moet ik de aandelen gewoon overdragen omdat we toch "genoeg" hebben?
Ik kan daar best iets tegenover zetten. Nl dat 60% van de Nederlandse werknemer klaagt over de stress op het werk. (wat overigens 15%! meer is dan elders in de eu) Hoe kan je dan in vredesnaam geloven dat maar liefst 97% met plezier naar het werk gaat????quote:Op maandag 15 oktober 2007 22:49 schreef FJD het volgende:
[..]
Jaja je bent in je meningen nu al een paar keer terecht gewezen door cijfers en bronnen. Als je daar wat tegen in kunt brengen hoor ik dat graag van je maar dan wel iets meer dan "ik betwijfel het".
Heerlijk, he, werken in Nederland. Zo gezond he.quote:Al jaren stijgt de werkdruk in Nederland. De top lijkt nu bereikt. Nergens ter wereld zitten zoveel mensen thuis, omdat ze aan hoge werkdruk ten onder gaan. .
http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=83571
Hoe naief kan je zijn te geloven dat 97% met plezier naar zijn werk gaat. Mensen gaan zo blindelings af op cijfer. Kijk jij niet naar de opdrachtgever van dat onderzoek. Ja, managers. Ken je het spreekwoord: wie betaald bepaald.......En zou dat niet zo zijn dat het zich kan vertalen in bepaalde randvoorwaarden van een onderzoek? Vraagstelling etc? (Wel eens van een suggestieve/sturende vraagstelling gehoord? )quote:De cijfers bewijzen je ongelijk.
[..]
Doorgeschoten rijkdom in Nederland. Mensen weten van gekkigheid niet meer wat ze met hun geld moeten doen. Moet je eens oplettten hoeveel hoeveel suv's er hier rondrijden. Dat zijn gewoon excessen van de welvaart. Volstrekt onnodig. Meer auto's per gezin geeft aan dat we zwaar in de verzadigingskromme va nde welvaart zitten. Niks meer of minder. Maar het erge is dat we niet eens zien hoe verwend ij in Nederland eigenlijk zijn. We willen gewoon te veel van die welvaart. En welzijn lijdt daar duidelijk onder.quote:Wat is er in godsnaam verwend diva gedrag aan de manier waarop bv. DS4 zegt de auto's in z'n gezin te gebruiken? Zowel hij als z'n vrouw hebben een eigen onderneming en moet hiervoor veel reizen waarbij hij het OV afwisselt met de auto.
waaorm heeft een rijk gezin met een dubbel inkomen meer rechten op vervoer dan iemand die thuiszit? Omdat hij deelneemt aan de economie en die werkloze niet? Wat een enge gedachte.quote:Waarom hebben DS4 en z'n vrouw minder recht op een auto dan iemand die de hele dag thuis zit?
Komt ie met cijfers van 1999quote:Ik heb de vijf alternatieven al gegeven, kies zelf maar welke het best past. Als de fiets te ver is moet je met de auto, het OV, verhuizen of een andere baas zoeken.
Het idee van je dat je continue moet verhuizen is ver bezijdens de waarheid als we de cijfers van het CBS mogen geloven. Kijken we even mee: "Het gemiddeld aantal dienstjaren van de werknemers in Nederland stabiliseerde echter in deze periode op 9 jaar."
Vroeger ging men reorganiseren als het bedrijf verliesgevend werd. Nu gaan ze reorganiseren als de winstijging niet hoog genoeg was. Dit is geen mammonverering. Alles in het belang van het geld; werknemers doen er helemaal niet meer toe? Wat een kille samenleving, toch. Ik wordt er koud van mensen die dat allemaal gezond en wenselijk vinden.quote:Gek. De meeste winst is blijkbaar te halen door als werkgever je werknemer wel te vertrouwen. Je zou toch zeggen dat werkgever in dit verwerpelijke systeem alles er aan doen om de winst te maximaliseren....
Nee, die files zo laten groeien dat het land letterlijk tot stilstand komt....quote:Nee werkende mensen verbieden een auto te hebben gaat idd de economie verder helpen met groeien.
Feit is dat markt niet in alle sectoren heilzaam werkt. Het instrument is niet geschikt om verkeer te reguleren.quote:Het meest fascinerende van het marktinstrument is dat het wel werkt als het jou uitkomt maar het niet werkt als het jou niet uitkomt. Ik weet niet hoe dat komt maar ik zie een Nobelprijs voor de Economie voor degene die dat weet te ontrafelen.
Ik zeg alleene dat het met de tekorten aan personeel zwaaaaaaaaaaaar door werkgevers worden overdreven. Genoeg reserven. Maar werkgevers willen alleen supermensen. Mensen met een vlekje draaien ze liever door als rotte tomaten. doodeng .quote:Ja en de 1 miljoen mensen die jij uit de auto wil jagen zijn 1 op 1 te vervangen met mensen die nu op de bank zitten. Kom op zeg, hoe kom je aan zo'n simplistisch wereldbeeld
Je wekte een suggestie maar je trekt liever je keutel nu in. Prima.quote:Bedankt dat je mijn mening opnieuw opschrijft maar wat is je punt?
Lees fok maar, hoe ongenuanceerd wordt gedaan over mensen die niet kunnen werken. Ze worden gewoon als criminelen weggezet.quote:Als je me aan kunt wijzen wie er loopt te janken op mensen die terecht in een uitkering zitten dan hoor ik dat graag van je. Dat het draagvlak voor het sociale hangmat is afgenomen wordt voor een deel veroorzaakt doordat er zo ontzettend veel misbruik van gemaakt wordt (de overheid strooit met geld, dat weet jij net zo goed als ik) en dat men ook de ervaring heeft dat het stelsel zo ziek in elkaar zit dat het juist motiveert om niet te werken zoals jpjedi je hier uit eigen ervaring meedeelt.
Om de vijf jaar moetne verhuizen is gewoon niet praktisch en bovenal onbetaalbaar.quote:Verhuizen is niet eng en de mensen in het Oosten bijten echt niet. Vrienden en familie zijn in max. 2 uur vanaf zo ongeveer elke locatie wel te bereiken.
hoe geniaal is het idee om te verhuizen. Je praat allemaal zo makkelijk, ik heb het idee dat je praat vanuit weinig ervaring. De praktijk is zo weerbarstiger. Denk je werkelijk dat Nederlanders zo dom zijn dat ze niet op het idee kunnen komen om te verhuizen? Want dan waren de files allang opgelost, of zouden de files iig niet meer verder moeten groeien.quote:Totdat mensen op het geniale idee komen om dichterbij hun werk te gaan wonen, met het OV te gaan of te gaan verhuizen.
Ik zeg: vervoerscapaciteit en mogelikjheden eerlijk onder de bevolking verdelen. Dus gewoon 1 auto per gezin.quote:File's oplossen door auto's te verbieden is daarnaast natuurlijk een schijnoplossing. Ik kan het aantal verkeersongevallen met bejaarden ook terugdringen door bejaarden te verbieden naar buiten te gaan.
Overbevolking. Tweeverdienersmaatschappij. Twee auto's voor de deur. Want stel je voor dat je je kindjes op de fiets naar de kinderdump moet brengen....En och toch. Wat ben je toch een kneus als je niet dire keer per jaar op vakantie kan. Daar hoef je op je werk echt niet mee aan te komen.......quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 11:23 schreef kriele het volgende:
Waarom zijn er juist veel files in de randstad, terwijl het openbaar vervoer daar juist prima geregeld is?
Een enge gedachte? Wat is dit voor onzin?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 11:06 schreef EchtGaaf het volgende:
waaorm heeft een rijk gezin met een dubbel inkomen meer rechten op vervoer dan iemand die thuiszit? Omdat hij deelneemt aan de economie en die werkloze niet? Wat een enge gedachte.
DAT is pas een verstandige opmerking!quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 11:20 schreef EchtGaaf het volgende:
China heeft mij niet nodig.
We hoeven een werkloze of arbeidsongeschikte geen auto cadeau te geven als je dat bedoelt. Maar we hoeven ze het niet te ontnemen. En al helemaal niet een gehandicapte een auto ontnemen, die heeft een auto juist hard nodig.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 11:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Een enge gedachte? Wat is dit voor onzin?
Als maatschappij zijn we verplicht om mensen te ondersteunen die om wat voor reden dan ook niet in hun eigen inkomen kunnen voorzien. Dat geldt dan wel voor de basisbehoeften. Dak boven het hoofd, eten op tafel, gezondheidszorg, onderwijs, enz. Maar toch potdimme niet voor luxe goederen?
Ik zeg gewoon vervoerscapaciteit eerlijk delen. De welgestelden hebben niet meer recht daarop dan anderen.quote:Natuurlijk, iemand die slecht ter been is mag van mij ook daar steun voor ontvangen. Overbruggingsuitkeringen mogen ook hoger zijn. Maar als je nu serieus wil gaan beweren dat tweeverdieners die samen meer dan 100 uur per week werken (en als gevolg waarvan meerderen zonder armoede kunnen leven zonder daarvoor te moeten werken) niet meer recht hebben op de vruchten van die arbeid dan mensen die er niets voor hoeven te doen... Dan houdt het op hoor. Dan ben je echt alle gevoel voor realiteit kwijt.
Ik houd Fok! en privé liever gescheiden. Ik ga dus liever niet in op vragen waarbij via de antwoorden mijn persoon kan worden herleid. Er lezen veel mensen mee op Fok!.quote:En EchtGaaf: ga jij nog eens vertellen wat jij doet? Ik begin zo langzamerhand een beeld te krijgen. Misschien een beeld welke enorm afwijkt van de werkelijkheid, maar ik ben wel benieuwd. Want misschien ben jij echt wel die luie sodemieter die daardoor nergens aan de bak komt en alleen maar negatief wordt benaderd door managers. Die persoon die zo'n hekel heeft aan zweetdruppels dat hij daardoor thuis zit. Die doordat hij slecht presteert minder te verteren heeft dan gemiddeld en niet zichzelf maar altijd anderen de schuld geeft. Die persoon die alleen door het leven gaat en ook daar weer iedereen de schuld van geeft, behalve zichzelf. Die persoon die vindt dat anderen hem gelukkig moeten maken.
Je zit er helemaal naast. Niet iedereen handelt uit pure opportunisme. Mijn hele punt is dat de maatschappij de gezonde balans uit haar oog is verloren. Dat is een maatschappij die ik liever niet zie. Maar ja, gek als je tegenwoordig nog idealen hebt.quote:Ben jij dat, EchtGaaf? Zo niet, vertel dan eens. Ik begin zo benieuwd te worden...
Wat ben jij ver van het padje zeg. Als je in de klem komt met je discussie is de persoon ineens 55 jaar, Hebben we het over auto`s dan zijn het ineens weer SUV`s.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 11:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Overbevolking. Tweeverdienersmaatschappij. Twee auto's voor de deur. Want stel je voor dat je je kindjes op de fiets naar de kinderdump moet brengen....En och toch. Wat ben je toch een kneus als je niet dire keer per jaar op vakantie kan. Daar hoef je op je werk echt niet mee aan te komen.......
Iedereen aan het werk!!!!!!!!!!! Die thuis op de bank zitten of kindjes verzorgen zijn gewoon criminelen. Werken zal je met je sodemieter........De knoet ervoer!!!!!
Dat is Nederland.![]()
En jij meent dat jij die persoon bent?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 11:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Er zijn hier mensen nodig om de zaak weer in balans te brengen.
Troost je, het vrije westen ook niet.quote:China heeft mij niet nodig.
Wat ik hier op sarcastische toon duidelijk wil maken dat DE BALANS tussen WELVAART en WELZIJN zoek is geraakt. Jammer dat ik dat steeds weer heel expliciet moet zeggen en dat de onderliggende boodschap wordt gemist......quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 11:47 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Wat ben jij ver van het padje zeg. Als je in de klem komt met je discussie is de persoon ineens 55 jaar, Hebben we het over auto`s dan zijn het ineens weer SUV`s.
Je moet toch wel een ras communist zijn om mensen die goed hun best hebben gedaan op school en samen willen werken ter veroordelen voor hun inzet voor het land en schuldig te bevinden aan problemen als mobiliteit.Als je het dan niet logisch vind dat daarmee meer verdient wordt (en meer belasting wordt betaald!!) dan ben je in mijn ogen een jaloerse luilak of een rascommunist.
En dan nog gekker. Mensen uit tweeverdienende koppels hun recht ontnemen om te werken (lees doen wat ze willen)en veroordelen tot thuiszitten. (ja als ze niet mogen reizen..)
Echt je knabbelt hier aan de grondwet van een democratie en verkondigd pure communistische denkbeelden.![]()
Omdat zij met z'n tweeen zijn? Jij geeft aan dat enkel en alleen omdat ze met z'n tweeen zijn maar recht hebben op een halve auto per persoon. Jij bent dus degene die de rechten op vervoer variabel wil maken.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 11:06 schreef EchtGaaf het volgende:
Waaorm heeft een rijk gezin met een dubbel inkomen meer rechten op vervoer dan iemand die thuiszit? Omdat hij deelneemt aan de economie en die werkloze niet? Wat een enge gedachte.
Makkelijk he?quote:Komt ie met cijfers van 1999. De flexibilisering en mobiliteit (door onrust) heeft zeker stilgestaan?
![]()
Wat is het nou EG? Het bedrijf wordt rijker als ze hun werknemer vertrouwen bieden. Een bedrijf is alleen maar op zoek naar meer winst maar toch zouden ze hun werknemer niet vertrouwen? Je redenatie vertoont gaten.quote:Vroeger ging men reorganiseren als het bedrijf verliesgevend werd. Nu gaan ze reorganiseren als de winstijging niet hoog genoeg was. Dit is geen mammonverering. Alles in het belang van het geld; werknemers doen er helemaal niet meer toe? Wat een kille samenleving, toch. Ik wordt er koud van mensen die dat allemaal gezond en wenselijk vinden.
Dat is dan ook niet mijn vraag. Mijn vraag gaat over de selectiviteit waarmee jij het marktmechanisme gebruikt:quote:Feit is dat markt niet in alle sectoren heilzaam werkt. Het instrument is niet geschikt om verkeer te reguleren.
Nee je zegt dat tweeverdieners banen vast houden voor mensen die nu in een uitkering zitten. Je denkt dus daadwerkelijk dat iemand als DS4 of z'n vrouw heel eenvoudig vervangen kan worden door een willekeurige persoon in een uitkering.quote:Ik zeg alleene dat het met de tekorten aan personeel zwaaaaaaaaaaaar door werkgevers worden overdreven. Genoeg reserven. Maar werkgevers willen alleen supermensen. Mensen met een vlekje draaien ze liever door als rotte tomaten. doodeng .
Als je FOK!, of welk internetforum dan ook, als graadmeter gaat nemen dan doe je toch echt iets verkeerdquote:Lees fok maar, hoe ongenuanceerd wordt gedaan over mensen die niet kunnen werken. Ze worden gewoon als criminelen weggezet.
Ten eerste is het gemiddelde dienstverband ergens rond de 9 jaar iets wat alleen maar langer zal zijn geworden door de toenemende vergrijzing. Iets wat in het CBS rapport ook wordt aangegeven als oorzaak van de lange dienstverbanden. Daarnaast betekent het verwisselen van baan niet dat je direct hoeft te verhuizen, een baan in de buurt vinden is best goed mogelijk.quote:Om de vijf jaar moetne verhuizen is gewoon niet praktisch en bovenal onbetaalbaar.
Niet te dom maar eerder te laf. Men is bang om een dergelijke stap te maken, zeg nou zelf, hoeveel mensen verhuizen daadwerkelijk van de ene naar de andere kant van het land?quote:hoe geniaal is het idee om te verhuizen. Je praat allemaal zo makkelijk, ik heb het idee dat je praat vanuit weinig ervaring. De praktijk is zo weerbarstiger. Denk je werkelijk dat Nederlanders zo dom zijn dat ze niet op het idee kunnen komen om te verhuizen? Want dan waren de files allang opgelost, of zouden de files iig niet meer verder moeten groeien.
Jouw definitie van eerlijk is dus dat een gezin zonder kinderen recht heeft op een halve auto per persoon terwijl een alleenstaande recht heeft op een hele auto per persoon.quote:Ik zeg: vervoerscapaciteit en mogelikjheden eerlijk onder de bevolking verdelen. Dus gewoon 1 auto per gezin.
Weet je wat Nederland ook is?quote:
Gelukkig ben jij er om zowel de welvaart als welzijn van de hele bevolking te temperenquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 11:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Wat ik hier op sarcastische toon duidelijk wil maken dat DE BALANS tussen WELVAART en WELZIJN zoek is geraakt. Jammer dat ik dat steeds weer heel expliciet moet zeggen en dat de onderliggende boodschap wordt gemist......
Mag ik jou er aan herinneren dat JIJ degene bent die anderen de auto wil ontnemen? Ik wil NIEMAND de auto ontnemen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 11:34 schreef EchtGaaf het volgende:
We hoeven een werkloze of arbeidsongeschikte geen auto cadeau te geven als je dat bedoelt. Maar we hoeven ze het niet te ontnemen. En al helemaal niet een gehandicapte een auto ontnemen, die heeft een auto juist hard nodig.
Maar jij vindt het wel eerlijk dat een verliefd stel die niet samenwonen ieder een auto rijden en het gelijke stel dat samenwoont niet? Dat moet je echt nog eens uitleggen...quote:Ik zeg gewoon vervoerscapaciteit eerlijk delen. De welgestelden hebben niet meer recht daarop dan anderen.
Kom op zeg. Jij kan toch wel vertellen of je werkt, zo ja in welke branche ongeveer en hoeveel uur? Dan ben je echt niet te herleiden hoor...quote:Ik houd Fok! en privé liever gescheiden. Ik ga dus liever niet in op vragen waarbij via de antwoorden mijn persoon kan worden herleid. Er lezen veel mensen mee op Fok!.
Mensen vanalles af willen nemen noem ik geen idealen. En jouw visie van onze maatschappij staat zo ver af van wat ik zie, lees en hoor dat ik mij afvraag waar het bij jou mis gaat. Jij bent zo negatief... Dat vind ik oprecht jammer voor je...quote:Je zit er helemaal naast. Niet iedereen handelt uit pure opportunisme. Mijn hele punt is dat de maatschappij de gezonde balans uit haar oog is verloren. Dat is een maatschappij die ik liever niet zie. Maar ja, gek als je tegenwoordig nog idealen hebt.
Dat heb ik dan ook niet gezegd. Ik baseer het op een hoop dingen die jij meldt. Onder meer aangaande managers. Jij meent dat ze allemaal onder de noemer klootzak te brengen zijn, althans, dat beeld roep jij op. Nou, als iemand altijd ruzie heeft met zijn meerderen, dan geloof ik op zeker moment dat het aan die persoon zelf ligt. En één van de dingen waarmee je een manager flink op de kast kan krijgen is luiheid. Althans, ik kan van mijn personeel veel hebben. Maar er met de pet naar gooien dus niet.quote:Iemand die klaagt over de hoge werkdruk in Nederland is niet per definitie lui. Je moet wel lef hebben om dat te suggereren.
Dat het een zeer verstandige opmerking van je is, die enorm afsteekt bij de rest van jouw opmerkingen in dit draadje. Het viel op. Doe er mee wat je wil.quote:
Je weet hoop ik dat Nederlanders tot de meest gelukkige mensen ter wereld behoren? Er is dus kennelijk weinig mis met het welzijn. Met de welvaart gaat het ook prima overigens. HOERA!quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 11:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Wat ik hier op sarcastische toon duidelijk wil maken dat DE BALANS tussen WELVAART en WELZIJN zoek is geraakt.
Dom. Verdere be-argumentering lijkt me niet noodzakelijk.quote:Op zondag 14 oktober 2007 10:27 schreef EchtGaaf het volgende:
Dit lijkt mij de oplossing.
De grote oorzaak van files is eigenlijk heel simpel: veel te veel auto's op een veel te beperkt wegennet. Het zal duidelijk zijn dat het wegennet fors moet worden uitgebreid om files het hoofd te kunnen bieden. Dat komt echter amper van de grond, vandaar dit voorstel.
Dus effectiever is wellicht de oplossing die in TT wordt genoemd: max. 1 auto per huisadres. Men kan er best over nadenken om niet langer met z'n tweeën te gaan werken. Of 1 van de partners dicht bij het werk te gaan wonen. Daarnaast is het wellicht een stimulans dat moeders vaker thuis blijven om de kinderen op te voeden, hetgeen sowieso veel beter is voor de maatschappij.
Ik pleit dus voor een verbod van meer dan 1 auto per gezin c.q. huisadres. Een alternatief is om de tweede auto veel zwaarder te gaan belasten.
Wat vinden jullie hiervan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |