abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 oktober 2007 @ 11:34:34 #176
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_54007192
quote:
Waarom is die zo duur dan?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_54007997
quote:
Kilometerstand: 1.076 km
Zal wel aardig wat helpen denk ik.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_54008054
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 02:10 schreef StefanP het volgende:
Je weet het goed om te draaien he? Doe maar niet alsof die vraag van jou kwam, want die kwam van mij. Nadat ik je om je oren sloeg met voorbeelden te over van Supras die 70-90K kosten en je nogmaals met scams en onzin kwam, vroeg ik hoeveel andere voorbeelden ik je nog onder je neus moest leggen. Daar kwam nooit antwoord op, en nu beweer je ineens dat je op antwoord van mij hebt zitten wachten?

[veel linkjes]

Enz, enz, enz. Allemaal duurder dan nieuw. Maar het wordt een beetje afgezaagd, want wederom ben ik de enige die met bronnen komt. Waar blijven de bronnen van Porsches en andere exoten van '93 die sneller zijn? Waar blijven de links naar 14-jaar oude modellen Porsches die nu evenveel kosten als nieuw? Waar blijven de bronnen die bewijzen dat die 'pauper auto' alleen recht door kan in een harde lijn?

Ach laat ook maar, want ik begrijp net dat supercars tegenwoordig niet meer a.d.h.v. prestaties gewaardeerd worden, maar dat de 'feeling' e.d. belangrijker zijn Ik hoor dat de nieuwste Fiat 500 een enorm imago en feeling heeft - Enzo, move over!
Eh, de Supra's achter de linkjes zijn volgens mij niet meer stock.
En als je er veel geld in steekt, zoals andere turbo en intercooler bijvoorbeeld, dan is het logisch dat de auto duurder wordt.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_54008165
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:13 schreef PeeJay1980 het volgende:

Eh, de Supra's achter de linkjes zijn volgens mij niet meer stock.
Sommigen inderdaad niet, maar sommigen ook wel. Die hebben dan wel weer heel weinig gelopen (net zoals de 911 die ik als voorbeeld gaf).

Eerlijk is eerlijk: stefan is er in geslaagd om met voorbeelden te komen. Daarmee is nog niet bewezen dat de waarde in zijn algemeenheid hoger ligt dan de nieuwprijs (gelet ook op de voorbeelden die ik in een minuutje kan googlen), maar ik had sowieso niet verwacht dat hij meerdere voorbeelden zou kunnen produceren.

Wat dat betreft is het verbazingwekkend. Een auto voor de verzamelaar is het niet echt en waarom kreeg toyota destijds de auto's moeilijk verkocht en gaan ze nu gebruikt af en toe voor meer dan de prijs destijds? Rare jongens, die Amerikanen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54008235
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 11:34 schreef MikeyMan het volgende:

Waarom is die zo duur dan?
Showroomstaat en feitelijk zo goed als nieuw (dus niet de verkoopversie daarvan...).

Eigenlijk geldt voor iedere auto dat als je deze koopt, op de juiste manier bewaart en er niet mee rijdt dat deze tzt meer waard wordt dan nieuw (tenzij je met geldontwaarding rekening gaat houden...). Hoe zeldzamer de auto, hoe sneller dat zo is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54008413
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 01:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

Frits Philips reed in een oude Volvo (440). Het schijnt dat hij zich ook andere auto's kon veroorloven.

Momenteel zit voor mij de DB9 er inderdaad niet in aangezien ik het geld in de ondernemingen heb zitten, maar je moet oppassen met de gedachtegang die je ten toon spreidde.
er stond niets voor niets een bij.
Overigens zit ik in een vergelijkbare situatie, zoals je misschien weet.
quote:
Die van onder de 17,5K zijn MK3's.
pi_54008735
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:29 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

Overigens zit ik in een vergelijkbare situatie, zoals je misschien weet.
Eigenlijk niet... Vertel.
quote:
Die van onder de 17,5K zijn MK3's.
Weet ik, ik bedoelde de Twinturbo's van rond de 30K (met een 26,5 erbij die kennelijk ooit 32 vraag was en voor dat geld niet ging).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54009984
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Eigenlijk niet... Vertel.
Niet nodig, zo in dit topic.
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:44 schreef DS4 het volgende:
Weet ik, ik bedoelde de Twinturbo's van rond de 30K (met een 26,5 erbij die kennelijk ooit 32 vraag was en voor dat geld niet ging).
duidelijk.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 15:49:41 #184
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_54012098
Reltopic, present!
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
  donderdag 18 oktober 2007 @ 22:28:21 #185
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54019734
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 04:07 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik heb wel eens 3750 pk 'onder m'n reet gehad'. En ja zoiets bestuur je met een roer.
Klein bootje dan.

De Gotland van Holwerda heeft er zo'n 12000, dat was het bootje van m'n broer. Ik ben eens in die machinekamer geweest ..... wat een motoren.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_54021204
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:38 schreef StefanP het volgende:

[..]

Sorry, ik zat er niet bij met m'n gedachten en plaatste de verkeerde cijfers uit de verkeerde bron. Het is namelijk 149 feet van 70-0, en dat was de beste tijd die ze dat jaar testten voor welke productieauto dan ook.

Edit: scan gevonden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Eventjes een quote: Its 70-to-0-mph stopping distance is the best we've recorded for a production car in 20 years.
Hmm, zijn ze de 1994-1999 MR2 turbo vergeten (altijd de underdog).
70-0 kan ik niet vinden, maar 60-0 is 107 ft, dankzij het (relatief) lage gewicht en de gunstige gewichtsverdeling waarbij de achterwielen ook actief mee kunnen doen bij vertragen. Stopafstand van de MR2 is korter dan die van veel supercars (uit die tijd)
(bron: Edmund's High Performance Car Survey)
pi_54021442
Wat weegt een MR2? Da's best netjes.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 18 oktober 2007 @ 23:45:25 #188
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_54021565
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 22:28 schreef popolon het volgende:

[..]

Klein bootje dan.

De Gotland van Holwerda heeft er zo'n 12000, dat was het bootje van m'n broer. Ik ben eens in die machinekamer geweest ..... wat een motoren.
Klein bootje
Het hoogste aantal PK's dat ik 'onder m'n reet' heb gehad, is 2 dieselmotoren a 13.600 pk 't stuk + 2 Rolls Royce Spey gasturbines a 52.300 pk 't stuk.
alles bij elkaar zo'n 131800 pk
Maar ja, dat was maar effe
Signature.
pi_54021587
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 23:40 schreef StefanP het volgende:
Wat weegt een MR2? Da's best netjes.
Kilootje of 1250.
Mijn 1991 model remt helaas iets slechter, nog steeds wel goed maar een setje 1994+ remmen staat nog op de wishlist
(pikant detail: de achterschijven hebben op een MR2 een grotere diameter dan de voorschijven!)
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 00:02:13 #190
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_54021895
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 23:46 schreef johnwoo het volgende:

[..]

pikant detail: de achterschijven hebben op een MR2 een grotere diameter dan de voorschijven!)
Zo gek is dat niet...

Sterker nog; is vaak zo...
Alleen zijn dat vaak enkele schijven...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 00:06:23 #191
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54021990
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 23:45 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Klein bootje
Het hoogste aantal PK's dat ik 'onder m'n reet' heb gehad, is 2 dieselmotoren a 13.600 pk 't stuk + 2 Rolls Royce Spey gasturbines a 52.300 pk 't stuk.
alles bij elkaar zo'n 131800 pk
Maar ja, dat was maar effe
Maar was je ook kapitein? Of dekzwabber?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 00:10:56 #192
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_54022090
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 00:06 schreef popolon het volgende:

[..]

Maar was je ook kapitein? Of dekzwabber?
m'n oom zit bij de marine, en ik mocht even sturen
Niks geen dekzwabber.
dekzwabbers mogen niet eens waren
Noobs

Signature.
pi_54022101
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 00:02 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Zo gek is dat niet...

Sterker nog; is vaak zo...
Alleen zijn dat vaak enkele schijven...
Ja, normaal is dat voor de handrem. Maar in dit geval zijn het gewoon geventileerde schijven, net als voor. Wel ietsjes dunner meen ik maar wel degelijk bedoeld om ook remkracht uit te halen. Met de motor schuin op de achteras gaat dat met de achterwielen dan ook beter dan bij auto's met de motor voorin. De meeste remkracht komt nog steeds van voor, maar de verdeling is veel minder sterk dan bij een gemiddelde auto.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 00:39:29 #194
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_54022705
handrem zit dan weer vaak met een remvoering in de 'naaf' van de schijf... trommel in schijf als het ware...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 01:10:55 #195
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_54023421
Dat is bij de meeste auto met schijven achter zo, tenzij je een hydraulishe handrem gebruikt.

Wat Johnwoo bedoeld is dat bij hem de achterschijven meer doen. Normaal bij een auto met een 50/50 verdeling verplaatst gewicht bij remmen naar voren, dus heb je ongeveer 60/40 tijdens remmen. Bij een MR2 met middenmotor heb je iets van 40/60 als je stil staat (precieze getal weet ik zo niet uit mijn hoofd) en onder remmen is dat uiteindelijk 50/50 of zo. Daardoor ben je met een middenmotor configuratie meer aan je achterremmen vergeleken met een auto met het blok voorin.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_54023992
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 23:46 schreef johnwoo het volgende:

(pikant detail: de achterschijven hebben op een MR2 een grotere diameter dan de voorschijven!)
Waarom? Dat is me nog nooit opgevallen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_54026075
Ah! Een origineel StefanP topic

Een nieuwe Corvette vergelijken met een Porsche uit 1920 en dan het hebben over betrouwbare testresultaten.



Je hebt misguided ... en je hebt ignorant.
Calm down, please!
pi_54026128
Corvette? Ik dacht dat het allemaal om een Supra ging?

Voor dat geld van de Porsche heb je een Supra en een Viper.
Wat dat betreft is een Supra dus wél wat waard gebleven in tegenstelling tot de meeste 911's.
pi_54026169
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 08:39 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Corvette? Ik dacht dat het allemaal om een Supra ging?
Zoals elk origineel StefanP topic begint een verhaal over een Supra of een Corvette met:
quote:
Veyrons, Vipers, Porsches eat your heart out.
of iets soortgelijks
Calm down, please!
pi_54026198
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 08:42 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Zoals elk origineel StefanP topic begin een verhaal over een Supra of een Corvette met:
[..]

of iets soortgelijks
In dit geval toch terecht?
Die Supra gaat sneller dan de Veyron, Viper en Porsches naar de 367 km/u.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')