uit je eigen bron:quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 07:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Goh, dus door wijzigingen aan te brengen is de supra "origineel" sneller? Zoveel domheid kom je zelden tegen.
Overigens vreemd dat de supra hier binnen de 5 seconden naar de 60 mph gaat, de testen die ik onder ogen heb gekregen zitten rond de 6 seconden te dansen.
Bron voor jou, als je daar gelukkig van wordt.
quote:Under the controlled conditions of the Willow Springs track, the Supra was able to jump to 60 mph in 5.8 seconds, and could stop from 60 mph in just 124 feet. On the skid pad, our testers were able to register a lateral force reading of .96 gs, enough to make our food-poisoned technical editor, Karl Brauer, race for the bathroom to revisit that morning's cereal bar. Consider this; these numbers were generated at an elevation of 2,500 feet on a 100+ degree-day. Imagine what this car could do at sea level with the temperature in the mid-seventies.
Ik vind het een hoop geld voor een wagen van 15 jaar oud. Tel daarbij de benzine kosten , verzekering en het onderhoud en je hebt absoluut een onbetaalbare wagen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 12:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wij hebben een totaal andere gedachte bij "onbetaalbaar" denk ik. Een beetje Astra kost al 25K... maar goed.
Laten we in ieder geval duidelijk hebben dat deze auto bij lange na niet in de buurt komt van wat deze ooit heeft gekost, tenzij je de auto eerst voor 100.000 euro verbouwt. Maar zo kun je een starlet van 15 jaar oud nog duur maken.
Zoals DS4 al netjes aangeeft, niet iedereen heeft hetzelfde beeld bij de term onbetaalbaar.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:06 schreef Wimo. het volgende:
[..]
Ik vind het een hoop geld voor een wagen van 15 jaar oud. Tel daarbij de benzine kosten , verzekering en het onderhoud en je hebt absoluut een onbetaalbare wagen.
Mijn wagen kostte me het dubbele van de nieuwprijsquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:06 schreef Wimo. het volgende:
[..]
Ik vind het een hoop geld voor een wagen van 15 jaar oud. Tel daarbij de benzine kosten , verzekering en het onderhoud en je hebt absoluut een onbetaalbare wagen.
edit: hier een nl'er
http://auto.marktplaats.n(...)n-turbo-aut-e2.html?
kregen zijn veel te waardevast.. en deze is nog stock
Toyota F1 is een Duits teamquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 11:17 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Grappig dat in de formule 1, Toyota juist het grootste budget heeft, maar dat ze niet vooraan rijden. Of hebben Japanners alleen verstand van turbo-motoren?
Op papier heb ik enkele testen liggen. In de slechtste heeft de Supra er (met handbak) 6,7 sec. voor nodig) en de beste tijd is 5,6. Let wel: naar 100 km/u. In de praktijk mag je uit gaan van net onder de 6 seconden.quote:
Voor een allesbehalve populaire toyota van 15 jaar oud zijn het gigantische bedragen. Maar dat maakt het niet onbetaalbaar. Een pluisje van een euro is ook een hoop geld voor een pluisje, maar onbetaalbaar is het niet.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:06 schreef Wimo. het volgende:
Ik vind het een hoop geld voor een wagen van 15 jaar oud.
Iedere sportauto is dan onbetaalbaar.quote:Tel daarbij de benzine kosten , verzekering en het onderhoud en je hebt absoluut een onbetaalbare wagen.
Ik wens Stef veel succes.quote:edit: hier een nl'er
http://auto.marktplaats.n(...)n-turbo-aut-e2.html?
kregen zijn veel te waardevast.. en deze is nog stock
Das heel mooi, maar ik vraag me af of jouw wagen over 15 jaar nog 40% van de nieuwprijs 2ehands kostquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:15 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Mijn wagen kostte me het dubbele van de nieuwprijs
Maar je bent op de hoogte dat Toyota weldegelijk de beste jongens en meisjes heeft geselecteerd om die auto succes te laten hebben?quote:
Ik denk het wel.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:28 schreef Wimo. het volgende:
[..]
Das heel mooi, maar ik vraag me af of jouw wagen over 15 jaar nog 40% van de nieuwprijs 2ehands kost
Ik heb met 1000kg en net over de 200PK ook net geen 6 seconden om op de 100 te geraken. Met 330PK en 1585KG zou je volgens de car stats calculator rond de 5.26s op de 60 mph kunnen zitten.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Op papier heb ik enkele testen liggen. In de slechtste heeft de Supra er (met handbak) 6,7 sec. voor nodig) en de beste tijd is 5,6. Let wel: naar 100 km/u. In de praktijk mag je uit gaan van net onder de 6 seconden.
Het is ook niet zo gek hoor. 330 pk op 1585 kg. Dat is 4,8 kg/pk. Niet slecht, maar niet bepaald een pk/gewichtsverhouding die doet vermoeden dat je in 5 seconden of minder naar de 100 zal gaan.
Vb. Maserati 3200 GT weegt 1590 kg, heeft 370pk en heeft aldus Maserati nog altijd 5,2 seconden nodig om de 100 te bereiken.
De BMW M3 van de vorige generatie weegt 100 kg minder, heeft ruim 10 pk meer en heeft 5,6 seconden nodig aldus Autoweek.
Het is overigens niet vreemd voor bladen uit de VS om hele mooie cijfers te hebben bij de metingen. Volgens mij werken ze daar nog met een stopwatch ofzo. Ik heb nog ergens een test liggen waar een 911 SC (VS versie met 188pk) van 0-60 mph in 4,9 sec gaat. Nou, vergeet het maar... Nog niet eens bergafwaards (afgrond uitgezonderd).
Je maakt me nieuwschierig, het is toch geen toyota?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:29 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik denk het wel.
mijn wagen is 21 jaar oud.
Heeft het hoofdkwartier in Duitsland. Dat is goedkoper met veel races in Europa en qua testen enzo.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:19 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Toyota F1 is een Duits team
Nee, een citroen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:30 schreef Wimo. het volgende:
[..]
Je maakt me nieuwschierig, het is toch geen toyota?
40% is 36K...quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:28 schreef Wimo. het volgende:
Das heel mooi, maar ik vraag me af of jouw wagen over 15 jaar nog 40% van de nieuwprijs 2ehands kost
Stef is een van de weinige met een originele denk ik zo, want echt, het is zoeken met een loep. En schaarste zal er misschien voor zorgen dat er af en toe nog een gek te vinden is (en feitelijk is de waarde wat de gek er voor geeft).quote:edit: ik wens stef ook veel plezier.Stef is overigens niet de enige die 25+ vraagt ... dat zijn de normale vraagprijzen hier in nl.
Prima, maar deze auto heeft een groot deel van het gewicht voorin, waardoor deze slechter zal scoren dan gemiddeld. En verder vind ik praktijktesten veel interessanter.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:29 schreef 1299 het volgende:
Ik heb met 1000kg en net over de 200PK ook net geen 6 seconden om op de 100 te geraken. Met 330PK en 1585KG zou je volgens de car stats calculator rond de 5.26s op de 60 mph kunnen zitten.
http://www.letstorquebhp.com/calculator.asp
Ik weet het, het is geen betrouwbare calculator maar vaak wel een redelijke losse pols schatting.
Volgens die calculator zou mijn kitcar in 4,81 seconden de 0-60mph doen. Ik weet dat mijn kitcar vlot is, maar onder de 5 seconden gaat dat echt niet lukken. Gevoelsmatig in elk gevalquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:29 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ik heb met 1000kg en net over de 200PK ook net geen 6 seconden om op de 100 te geraken. Met 330PK en 1585KG zou je volgens de car stats calculator rond de 5.26s op de 60 mph kunnen zitten.
http://www.letstorquebhp.com/calculator.asp
Ik weet het, het is geen betrouwbare calculator maar vaak wel een redelijke losse pols schatting.
Het is ook wat, slechts een halve pk...quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:47 schreef eer-ik het volgende:
die calculator kan mijn aantal pk's niet aan
quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is ook wat, slechts een halve pk...
Neh, ik heb een klein 920 pk in m'n eendquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 15:02 schreef MikeyMan het volgende:
Dus, <70 of >700... Ik gok op het eerste
Calculator klopt opzich trouwens aardig voor mijn auto...
heb iig al in mening 550rwhp MK4 gereden jaquote:Op maandag 15 oktober 2007 23:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Sterker nog: ik weet zeker dat dit niet zo is.
[..]
Jij hebt nog nooit in een auto van enige klasse gereden, is het niet?
[..]
Waarom doen ze het niet dan? Dat is toch van de zotte? Toyota (en ook Nissan) heeft meermaals bij Weissach aangeklopt om hulp. Het is maar dat je het weet.
En dat vond jij een auto die je op de markt kan brengen met goed fatsoen?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 19:24 schreef Estolan het volgende:
heb iig al in mening 550rwhp MK4 gereden ja
Grote kul. Het agreement ging tot 280 pk, waar de supra al boven zat. Bovendien: wat let ze om de auto 1100 kg te maken als ze zo geweldig goed zijn. Dan had die supra misschien ook nog fatsoenlijk de bocht om gekund. Nu was feitelijk 330 pk al meer dan genoeg vermogen voor het chassis.quote:en waarom ze dat niet doen? omdat er Japan een Agreement is, daarom
Je bent het hoop ik met mij eens dat 30K niet meer is dan de nieuwprijs... Want dat is wat stefke p beweert: dat de supra nu meer kost dan nieuw.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 19:31 schreef Estolan het volgende:
een Supra MK4, TwinTurbo, 6speed manual, LHD, op NL kenteken in goede staat zijn er pas ( als je ze vind die te koop staan ) zitten vanaf 27000euro gemiddeld, als je geluk hebt vind je er 1 van rond die prijs, anders in perfecte staat al rond de 30.000euro, en vaakis dat al geen 2ehands meer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |