Omdat je je niet ontopic kunt houden zal ik je even een veeg uit de pan geven:
/offtopic
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 12:02 schreef BodySporter het volgende:Hilarisch, dat je Supra blijft aanprijzen, en daarmee ieder punt van kritiek zoveel probeert te vermijden.
Feit blijft dat Supra een niet zo bijzondere bak is. Ook niet als hij in dit geval naar 3.7 liter opgeboord is.
3.7 liter
Je
kunt een 2JZ niet eens 3.7 liter maken. En al zeker niet door de boring te vergroten; dat doe je door de slag te wijzigen. Je weet dus gewoon totaal niet waar je het over hebt.
quote:
Als je een Porsche bi-turbo gaat tunen, dan verbrijzelt-ie met de grootste gemak de record van je Supra's.
Wat ben jij voor papieren racer? Een 996 of 997 turbo, stock of niet, heeft geen schijn van kans tegen een single supra in de TX mile, wat ook wel bewezen wordt door het feit dat er jaarlijks tig Porsches meedoen en er geen enkele ook maar de 200mph haalt. Er doen tientallen Porsche GT2s, GT3s en zelfs GTs mee.
quote:
Maar nee, in tegenstelling tot jou willen de eigenaars 'm ook ermee circuitrijden, in plaats van alleen maar stuur vastklemmen en rechtuitrijden.
Wat loop je nou te zeuren? Zoals ik al schreef, gaat het in deze race om snelheid. Zie jij ergens een circuit? Nou? Wanneer je een Supra op een circuit zet, gebruik je zo'n turbo niet. Nogal wiedes. En laat de Blitz Supra, vrijwel de enige Supra die ooit op de ring geweest is, nou een tijd neergezet hebben die nog steeds staat, tussen tienduizenden verschillende Porsches die daar wekelijks rijden. Nog wat voorbeelden:
http://video.google.com/videosearch?hl=en&q=gsc+supra&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wvDe GSC Supra, die met een nihil budget tussen honderden andere professionele racers derde eindigde in de One Lap of America. Of anders Andi Baratchi, die jaren geleden al vierde en zesde werd.
http://www.youtube.com/watch?v=vQ09tEReSXchttp://www.youtube.com/watch?v=MFb-N66C1BQhttp://www.youtube.com/watch?v=-OcX8loDwR0http://www.youtube.com/watch?v=HyZiFS5jXbgWat Time Attack videos.
Feit is gewoon dat wanneer het handjevol Supras in elk evenement waar ze meedoen, met een enkele auto en een enkel model, heel succesvol zijn. Daar kun je met je twintig verschillende types Porsches een puntje aan zuigen.
quote:
Verder speelt het ook mee dat de 2JZ-GE overengineered is, waardoor hij niet soepel genoeg is om de veranderingen in track en versnellingen het hoofd te bieden. Gewoon gaspedaal lang mogelijk indrukken. Laat je 'm in toeren iets zakken, en daar begint de ellende al
De GE zit in de NA. De turbo is een 2JZ-GTE. Je weet
echt niet waar je het over hebt. Heb je enig idee hoeveel koppel de 2JZ-GTE biedt bij lage toeren? 'Niet soepel' - ben je niet goed wijs? Als er een motor is die soepel is, dan is het wel een inlijn zes, en de 2JZ is het summum op dat gebied. De 2JZ is zo sterk omdat hij van ijzer is, omdat alles gesmeed is en omdat de olietoevoer e.d. gemaakt zijn voor 800+Pk. Vertel eens wat het materiaal te maken heeft met een koppelkromme? Want vanzelfsprekend ben je een expert op dat gebied. Kom, vertel ons ook eens over je ervaringen in talloze Porsches en Supras die het tegendeel bewijzen.
quote:
Ter vergelijking: tot nu toe zijn er 2000 Skyline's GT-R gebouwd, en slechts in 3 landen uitgebracht. Hoewel de meesten in de garage/museum bleven, gingen sommige eigenaars ze tunen. En wat blijkt. Ze breken alle circuitrecords. Ook de record van je supra breken ze. En wel met 391 km/h. Best aardig, aangezien ze niet eens aerodynamisch zijn, 4WD, hoge cw waarde hebben, en een pruttelmotortje van 2600cc hebben, die niet voor track ritten gebouwd is.
Hier bewijs je gewoon dat je een fanboy bent die niet verder komt dan wat Google videos en artikelen uit je lokale rice blad. De Skyline komt kwalitatief geen moment in de buurt komt van de Supra en zijn motor van boven tot onder gereviseerd worden wil je boven de 550PK uitkomen. Leuke circuitauto hoor, maar daar blijft het ook bij.
Maar goed hoor: kom maar eens met je bron. Sterker nog, ik paypal jou direct 50 euro als jij hier een bron plaatst van een Skyline met stock aandrijflijn die in 1 mijl vanaf een staande start 391km/uur weet te bereiken. Put your money where your mouth is! Zelfs op een ongelimiteerd stuk weg haalt een Skyline nog geen 300km/u. Zelfs de zwaar gemodde Jun Skyline wordt verpletterd door deze stock Supra, op een run na. Die Skyline heeft een custom transmissie en aandrijfas om zo toch maar net
350km/u te kunnen halen, en dan al helemaal niet in 1 mijl afstand. De Supra van de TX mile heeft nog een versnelling over ook. Da's toch wel pijnlijk, niet, om een professionele outfit uit Japan met een totaal custom Skyline vernederd te zien worden door een stock Supra uit de VS met een amateur achter het stuur?
Nog wat cijfertjes van Skyline GTRs uit de UK die in anderhalve mijl net 200mph weten te halen.
quote:
En dan de Supra's? Er zijn tienduizenden van gebouwd, zo niet honderdduizend. Ze zijn wereldwijd massaal uitgebracht. En wat blijkt? Geen enkele Supra wist maar ook iets noemenswaardig op een circuit te presteren, terwijl je ze makkelijk kunt kopen en tunen. Wat een waardeloze bak.
Tienduizenden, honderdduizenden zelfs! Newsflash: er zijn in de EU een paar honderd Supras verkocht en in de VS net tienduizend rond. De enige noemenswaardige Supra die ooit op de ring kwam, reed meteen een tijd die nog staat als een huis. De enige Supras die ooit in de One Lap of America meededen, eindigden in de top 5. De Rhys Millen Supra die op Pike's Peak reed, daarvan staat het record nog steeds. De remafstand van 70-0 MPH voor een Supra stond voor 12 jaar tot de Enzo het verbrak. De Supra is de snelste stock gewicht six-speed auto ter wereld. De Supra is de snelste auto op de staande mijl ter wereld. Niet slecht toch, voor die tienduizend Supras in de VS?
quote:
Toegegeven: uit 3.7 liter met 2 big ass turbo's perst de 2JZ-GE veel pk's uit. Maar daar blijft het slechts ook bij. Want de vele Supra's weten dat niet eens om te zetten in prestaties. Het is wel een geinige bak, net als een NSX of whatever. Meer niet...
Zie de alinea hierboven
/offtopic
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn