Ik zit hier met een brok in mijn keel, Evenstar...
![]()
Kan wel janken om de situatie waar je in zit, wat moet je af en toe wanhopig zijn. Aan de ene kant weet je dat haar voeding te eenzijdig is om volwaardige voeding te zijn voor een kind in de groei, maar kan me aan de andere kant ook verdomd goed voorstellen dat je na dit soort voorvallen iets krijgt van 'daag, ze is er al bijna 2 jaar mee geworden, ze wordt er ook wel 3 mee!' Het is ook zo iets tegennatuurlijks, zoveel allergieen. Je leert dat je -zelfs als volwassene- zo veel mogelijk variatie aan moet brengen in je voeding en natuurlijk wil je dat je kind dat dan zeker krijgt. (Weet niet hoe het andere moeders gaat, maar mijn kinderen krijgen wel iedere dag fruit terwijl ik het dan nog voor mezelf 'vergeet'.) Ik verbaas me er ook over dat een kind dus zolang op zulke eenzijdige voeding als Arwen kan leven. (Goddank maar!) Nou richt de meeste voeding bij haar gewoonweg schade aan bij Arwen, maar hoe zit het met te eenzijdige voeding dan, Evenstar? Kunnen ze iets zinnigs zeggen over wat de gevolgen -op korte of lange termijn- daarvan zijn?
En nog een andere vraag... dat ze gillend naar haar billen grijpt, daar kan ze toch niet meteen al last van krijgen, dus lijkt me dat ze die gevolgen zelf al bedenkt (dat ze daar pijn zou kunnen krijgen). Ook de andere dingen die je noemt (benauwd, koortsig) zouden daar op kunnen wijzen. Is het ook niet ontzettend moeilijk voor jullie om daar het verschil tussen te kunnen zien? (Echte pijn of haar angst voor de pijn, bedoel ik dan?)
Dikke
![]()
voor Arwen in ieder geval, stoere meid dat je het toch weer durft te proberen!
En een dikke
![]()
voor jou, Evenstar. Lijkt me dat je die af en toe ook wel even kunt gebruiken.
*slaat ff een arm om schouder*