abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55372434
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 17:19 schreef Nuna het volgende:

[..]

Mwoah, dat zeg ik, als ik chirurg wil worden komt dat heus wel .
Maar dat wil ik toch niet
Wat wil jij worden dan?
pi_55401351
Arm muisje
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  woensdag 19 december 2007 @ 23:51:29 #153
157826 Heinekenner
je bent wat je weet
pi_55405045
Bijna vakantie

Ik ben er zojuist trouwens achtergekomen dat ik nog nooit in mijn leven zo lang een aantal weken studie heb gehad zonder vakantie tussendoor te hebben. (16 weken achter elkaar).
haat het niet dan schaad het niet...
pi_55405704
quote:
Op woensdag 19 december 2007 23:51 schreef Heinekenner het volgende:
Bijna vakantie

Ik ben er zojuist trouwens achtergekomen dat ik nog nooit in mijn leven zo lang een aantal weken studie heb gehad zonder vakantie tussendoor te hebben. (16 weken achter elkaar).
Hoe gaat het leren?
pi_55419816
Ik had vannochtend bloktoets, ik had hem wel voldoende gemaakt maar zie nu dat er heel veel fouten in staan --> veel vragen vallen weg --> ik hoog cijfer

Nu kerstvakantie, dit is trouwens ook de 1e keer in mijn leven dat ik zo lang bezig ben geweest zonder vakantie. Vanavond Feesten!!
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_55424000
Pfff, morgen bloktoets en ik heb er echt HE-LE-MAAL geen zin in... Ik denk dat ik het studeren maar voor gezien hou, meer zal ik er nu toch niet meer in krijgen.
pi_55424042
Blok borst is ook niet alles
pi_55433016
quote:
Op donderdag 20 december 2007 20:00 schreef Repeat het volgende:
Blok borst is ook niet alles
Blok borst? Wat moet ik mij daar bij voorstellen? De gehele thorax? Dus anatomie, fysiologie etc!?
pi_55433819
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 02:08 schreef DDM het volgende:

[..]

Blok borst? Wat moet ik mij daar bij voorstellen? De gehele thorax? Dus anatomie, fysiologie etc!?
alleen de mammae
I feel kinda Locrian today
pi_55438808
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 02:08 schreef DDM het volgende:

[..]

Hart en longen, ecg's, ritmestoornissen, klepafwijkingen, pneumonie, copd, astma, noem maar op etc. Anatomie en fysiologie komt hier uiteraard wel een beetje in terug, maar dit hebben we eigenlijk in de voorgaande jaren al behandeld
pi_55438815
Tentamen in de pieterskerk is trouwens een ware hel als het buiten -4 is. Ik denk dat de temperatuur binnen maximaal een graad of 5 was...

pi_55439668
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 12:10 schreef Repeat het volgende:
Tentamen in de pieterskerk is trouwens een ware hel als het buiten -4 is. Ik denk dat de temperatuur binnen maximaal een graad of 5 was...

Ja bij ons in de jaarbeurs was het ook geen pretje :/ Alsof ze het erom doen, laat er ook een man de de rol deur naar buiten een tijdje open staan, want meneer vond het te warm ofzo :S
  zaterdag 22 december 2007 @ 01:57:05 #163
157826 Heinekenner
je bent wat je weet
pi_55457085
Tentamen is redelijk verlopen ik heb 37 van de 52 MC vragen goed. En met het open gedeelte heb ik ook wel de nodige punten gesprokkeld. Maar ik denk dat ik net onder de 7 terecht kom.

Het was bij ons ook niet bepaald warm in Ahoy. Ik zag dan ook de nodige mensen die met sjalen om/jassen het tentamen aan het maken waren.

Hoe ging je tentamen Crazykill?
haat het niet dan schaad het niet...
pi_55461482
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 12:10 schreef Repeat het volgende:

[..]

Hart en longen, ecg's, ritmestoornissen, klepafwijkingen, pneumonie, copd, astma, noem maar op etc. Anatomie en fysiologie komt hier uiteraard wel een beetje in terug, maar dit hebben we eigenlijk in de voorgaande jaren al behandeld
Het betere werk dus
pi_55461545
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 01:57 schreef Heinekenner het volgende:
Tentamen is redelijk verlopen ik heb 37 van de 52 MC vragen goed. En met het open gedeelte heb ik ook wel de nodige punten gesprokkeld. Maar ik denk dat ik net onder de 7 terecht kom.

Het was bij ons ook niet bepaald warm in Ahoy. Ik zag dan ook de nodige mensen die met sjalen om/jassen het tentamen aan het maken waren.

Hoe ging je tentamen Crazykill?
Niet zo goed
Best wel veel gegokt, maar ik heb wel een zesje denk ik.
Antwoorden niet opgeschreven dus ik weet niet hoeveel ik nou goed of fout heb.
pi_55463007
Zoo, eindelijk vakantie! Tentamen Nieuwvormingen ging redelijk, daarna de vakantie mooi ingeluid bij de op=op borrel
pi_55598961
Hm... brand in het LUMC, aldus het roddelcircuit. Weet iemand meer?
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_55603380
Volgens het P2000 systeem is er wel een brandmelding geweest, maar bij die melding blijft het ook.

12:12:05 28-12-07 16 I BRAN Prio 1 Lumc ALBINUSDREEF 2 LEIDEN (LDN) Brandmelding OMS (Nader bericht: middelbrand)
pi_55604638
http://www.lumc.nl/Actueel/default.asp#20071228
Nou het was dus meer dan alleen een melding

Overigens, het artikel eronder, 'k heb toevallig de muisjes gezien waarmee ze dat onderzoek gaan voortzetten. Erg mooi bedacht allemaal
pi_55627896
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 17:16 schreef intoxicated het volgende:
Overigens, het artikel eronder, 'k heb toevallig de muisjes gezien waarmee ze dat onderzoek gaan voortzetten. Erg mooi bedacht allemaal
Ik vind het echt geweldig. Het geeft zeker hoop en toont maar weer eens wat een vooruitgang de geneeskunde boekt.
pi_55629637
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 21:45 schreef Spyronius het volgende:

[..]

Wat wil jij worden dan?
Hm, geen idee eigenlijk nog. Maar Gynaecoloog vind ik wel tof of Kindergeneeskunde.
Alleen nu ik er zo bij nadenk, moet je daar ook bij snijden
pi_55702246
http://www.nu.nl/news/137(...)n_100_messteken.html
Dat had toch efficiėnter gekund
pi_55713494
quote:
Op maandag 31 december 2007 10:56 schreef leejow het volgende:
Antibiotica vraagje
Dit gaat niet over antibiotica. Een tendinitis veroorzaakt door een bacterie, het moet niet gekker worden. Zal wel een ontstekingsremmer zijn.
pi_55713528
Trouwens:

Allemaal gelukkig nieuwjaar
pi_55713695
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 23:56 schreef DDM het volgende:

[..]

Dit gaat niet over antibiotica. Een tendinitis veroorzaakt door een bacterie, het moet niet gekker worden. Zal wel een ontstekingsremmer zijn.

Ik zet m'n geld in op meloxicam. Tendinitis vind ik trouwens een groot woord, ik prefereer tendinopathie om bovenstaande misverstanden te voorkomen.

...en een gelukkig nieuwjaar !
pi_55713711
Beste wensen iedereen

Moge alle tentamens goed gaan
pi_55713864
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 00:04 schreef starla het volgende:

[..]

Ik zet m'n geld in op meloxicam. Tendinitis vind ik trouwens een groot woord, ik prefereer tendinopathie om bovenstaande misverstanden te voorkomen.

...en een gelukkig nieuwjaar !
Tendinitis is geen groot woord hoor het heeft minders letters dan tendinopathie

Maar even serieus: ik ben het met je eens. Maar het is natuurlijk wel jargon en wordt derhalve vaak alleen gebruikt door mensen die weten dat het een steriele ontsteking is.
pi_55714462
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 00:05 schreef MaxC het volgende:
Beste wensen iedereen

Moge alle tentamens goed gaan
Je zal maar geen tentamens hebben. Heerlijk Heb mn rust nu ook echt wel even nodig

Ook de beste wensen voor iedereen uiteraard
pi_55720142
Allemaal gelukkig nieuwjaar!
pi_55721593
De afdeling BMW van dit forum wenst jullie allen ook een gelukkig nieuwjaar

Over tentamens gesproken, breek me de bek niet open, tweede keer op rij dat ik niet van m'n kerstvakantie mag genieten
pi_55746046
Gelukkig nieuw jaar!

Wij zijn alweer begonnen met colleges vandaag :S
pi_55747279
Haha serieus?

pi_55757101
Geen colleges voor mij deze maand, maar verpleegstage. Ik behoor gelukkig wel tot de minderheid van de studenten die die stage niet in een verpleeghuis maar in een ziekenhuis mogen volgen. Ik mag naar verpleegafdeling hematologie van het UMC St Radboud. Lijkt me erg interessant, heb er zin in. Nog tips voor een verpleegstage?
pi_55757505
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 22:21 schreef dotKoen het volgende:
Geen colleges voor mij deze maand, maar verpleegstage. Ik behoor gelukkig wel tot de minderheid van de studenten die die stage niet in een verpleeghuis maar in een ziekenhuis mogen volgen. Ik mag naar verpleegafdeling hematologie van het UMC St Radboud. Lijkt me erg interessant, heb er zin in. Nog tips voor een verpleegstage?
Leuk, ik zat toen ook in het Radboud. In het begin is het even wennen, beetje kijken hoe de dag verloop etc. Maar als je alles al een keer gedaan hebt (bedden opgemaakt, gewassen, eten rondgebracht etc) kun je natuurlijk ook gewoon vragen of je een keer bij een operatie oid mag kijken

Ik heb zo een keizersnede van dichtbij mogen meemaken.
pi_55759759
Ik heb echt 3 weken fulltime niks gedaan

's ochtends bij binnenkomst lekker bakkie koffie, wat eten erbij (is er altijd, taart van patienten ed). Daarna pillen en eten rondbrengen. Even later kijken bij het wassen en helpen bij bedden opmaken. Dan niks behalve af en toe wat dingetjes doen als een patient dat vraagt. Wat drinken pakken ofzo.
Later lunch rondbrengen, daarna weer niks behalve af en toe wat drinken brengen etc. Daarna weer niks en naar huis.

pi_55828911
quote:
Op zondag 16 december 2007 02:28 schreef Repeat het volgende:

Vind ik niet. Demo's lijken me ook ongelofelijk saai, je ziet hetzelfde, maar mag dan alleen maar kijken.

En IMO hoort het gewoon bij geneeskunde. Het is echt een vast onderdeel en iedereen weet dit ook (vragen op verjaardagen ed)
Hangt ervan af waar je studeert. In Groningen wordt niet door de studenten gesneden, en er wordt op verjaardagen niet raar opgekeken als je zegt dat je niet zelf snijdt.
Overigens is er geen sprake van "alleen maar kijken"; je mag voelen, organen beetpakken, optillen, aan de kant leggen, wat je wil. Je mag er alleen niet zelf een mes inzetten.

Maar goed, voorzover ik begrijp wordt er in:
- Leiden, Rotterdam, UvA en VU zeker zelf gesneden
- Groningen en Nijmegen zeker nķet zelf gesneden
- Maastricht en Utrecht ?
pi_55833078
Morgen begint het allemaal weer
pi_55833331
quote:
Op zondag 6 januari 2008 21:37 schreef intoxicated het volgende:
Heel zuur idd
pi_55834090
Wij zitten nog steeds in het blok: "Fundamenten der Geneeskunde"
Oftewel alleen maar celbiologie en onderzoek, helemaal niks anders

Nog een maandje en ik ben d'r vanaf(als ik 't haal tenminste )
pi_55834121
quote:
Op zondag 6 januari 2008 21:37 schreef intoxicated het volgende:
pi_55834632
En ik besefte me net dat ik over 9 weken nooit meer een college ga hebben. Nooit meer dat sfeertje van met z'n 300'en gezellig doen in een zaaltje, geen wisselende werkgroepjes meer, niks van dat alles. Maar alleen de hele dag met 6 anderen in een co-groepje... Ik denk dat ik het best wel ga missen allemaal
pi_55835868
zal het je gebeuren dat je bij 6 retards terecht komt, dat worden dan 2 mooie jaren
pi_55835975
quote:
Op zondag 6 januari 2008 23:17 schreef Repeat het volgende:
zal het je gebeuren dat je bij 6 retards terecht komt, dat worden dan 2 mooie jaren
Echte retards komen niet zo ver denk ik

Het lijkt me veel erger als je met 5 van die trutjes komt die nog thuis wonen en afgelopen 3 jaar alleen maar echt gestudeerd hebben

Daarvan hebben wij er genoeg helaas
pi_55836035
quote:
Op zondag 6 januari 2008 23:17 schreef Repeat het volgende:
Naja, 'k kom liever in een groep met 6 mensen waar ik ook buiten de patiėntenkamers kan omgaan, anders worden het juist 2 ondraaglijke jaren...

Maar goed, 'k kan het niet echt benoemen, beetje het gevoel van na je eindexamen I guess. School was niet altijd fantastisch, en veel zin in wat komen gaat, maar toch een beetje sentimenteel
pi_55840094
quote:
Op zondag 6 januari 2008 22:11 schreef MaxC het volgende:
Wij zitten nog steeds in het blok: "Fundamenten der Geneeskunde"
Oftewel alleen maar celbiologie en onderzoek, helemaal niks anders

Nog een maandje en ik ben d'r vanaf(als ik 't haal tenminste )
Veel plezier
Ik ga beginnen met Circulatie 2, dus dat betekent dat ik mijn eerste stethoscoop ga aanschaffen
pi_55841762
quote:
Op maandag 7 januari 2008 08:21 schreef Nuna het volgende:
[..]
Ik ga beginnen met Circulatie 2, dus dat betekent dat ik mijn eerste stethoscoop ga aanschaffen

My First Stethoscope
  maandag 7 januari 2008 @ 12:13:16 #198
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_55844137
Iemand ervaring met medische programma's op PDAs?

Ik wil er eentje aanschaffen als digitale agenda, maar misschien verstandig om even te kijken alvast wat ik straks tijdens co-schappen nog gebruiken kan wat betreft de ondersteuning voor van die proggies.
pi_55848887
IIG voor een Windows Mobile gaan. Palm is dood.
pi_55849247
En hoe begint mijn eerste collegeuur van de eerste dag van het nieuwe jaar? Juist, met de kop koffie van de dude naast me, over mijn kleren

Waar is die enigszins corpulente zaalbeheerder als je 'm nodig hebt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')