Wat wil jij worden dan?quote:Op dinsdag 18 december 2007 17:19 schreef Nuna het volgende:
[..]
Mwoah, dat zeg ik, als ik chirurg wil worden komt dat heus wel.
Maar dat wil ik toch niet
Hoe gaat het leren?quote:Op woensdag 19 december 2007 23:51 schreef Heinekenner het volgende:
Bijna vakantie![]()
Ik ben er zojuist trouwens achtergekomen dat ik nog nooit in mijn leven zo lang een aantal weken studie heb gehad zonder vakantie tussendoor te hebben. (16 weken achter elkaar).
Blok borst? Wat moet ik mij daar bij voorstellen? De gehele thorax? Dus anatomie, fysiologie etc!?quote:
alleen de mammaequote:Op vrijdag 21 december 2007 02:08 schreef DDM het volgende:
[..]
Blok borst? Wat moet ik mij daar bij voorstellen? De gehele thorax? Dus anatomie, fysiologie etc!?
Hart en longen, ecg's, ritmestoornissen, klepafwijkingen, pneumonie, copd, astma, noem maar op etc. Anatomie en fysiologie komt hier uiteraard wel een beetje in terug, maar dit hebben we eigenlijk in de voorgaande jaren al behandeldquote:Op vrijdag 21 december 2007 02:08 schreef DDM het volgende:
[..]
Blok borst? Wat moet ik mij daar bij voorstellen? De gehele thorax? Dus anatomie, fysiologie etc!?
Ja bij ons in de jaarbeurs was het ook geen pretje :/ Alsof ze het erom doen, laat er ook een man de de rol deur naar buiten een tijdje open staan, want meneer vond het te warm ofzo :Squote:Op vrijdag 21 december 2007 12:10 schreef Repeat het volgende:
Tentamen in de pieterskerk is trouwens een ware hel als het buiten -4 is. Ik denk dat de temperatuur binnen maximaal een graad of 5 was...![]()
Het betere werk dusquote:Op vrijdag 21 december 2007 12:10 schreef Repeat het volgende:
[..]
Hart en longen, ecg's, ritmestoornissen, klepafwijkingen, pneumonie, copd, astma, noem maar op etc. Anatomie en fysiologie komt hier uiteraard wel een beetje in terug, maar dit hebben we eigenlijk in de voorgaande jaren al behandeld
Niet zo goedquote:Op zaterdag 22 december 2007 01:57 schreef Heinekenner het volgende:
Tentamen is redelijk verlopen ik heb 37 van de 52 MC vragen goed. En met het open gedeelte heb ik ook wel de nodige punten gesprokkeld. Maar ik denk dat ik net onder de 7 terecht kom.
Het was bij ons ook niet bepaald warm in Ahoy. Ik zag dan ook de nodige mensen die met sjalen om/jassen het tentamen aan het maken waren.
Hoe ging je tentamen Crazykill?
Ik vind het echt geweldig. Het geeft zeker hoop en toont maar weer eens wat een vooruitgang de geneeskunde boekt.quote:Op vrijdag 28 december 2007 17:16 schreef intoxicated het volgende:
Overigens, het artikel eronder, 'k heb toevallig de muisjes gezien waarmee ze dat onderzoek gaan voortzetten. Erg mooi bedacht allemaal
Hm, geen idee eigenlijk nog. Maar Gynaecoloog vind ik wel tof of Kindergeneeskunde.quote:
Dit gaat niet over antibiotica. Een tendinitis veroorzaakt door een bacterie, het moet niet gekker worden. Zal wel een ontstekingsremmer zijn.quote:
quote:Op dinsdag 1 januari 2008 23:56 schreef DDM het volgende:
[..]
Dit gaat niet over antibiotica. Een tendinitis veroorzaakt door een bacterie, het moet niet gekker worden. Zal wel een ontstekingsremmer zijn.
Tendinitis is geen groot woord hoorquote:Op woensdag 2 januari 2008 00:04 schreef starla het volgende:
[..]
![]()
Ik zet m'n geld in op meloxicam. Tendinitis vind ik trouwens een groot woord, ik prefereer tendinopathie om bovenstaande misverstanden te voorkomen.
...en een gelukkig nieuwjaar !
Je zal maar geen tentamens hebben. Heerlijkquote:Op woensdag 2 januari 2008 00:05 schreef MaxC het volgende:
Beste wensen iedereen
Moge alle tentamens goed gaan
Leuk, ik zat toen ook in het Radboud. In het begin is het even wennen, beetje kijken hoe de dag verloop etc. Maar als je alles al een keer gedaan hebt (bedden opgemaakt, gewassen, eten rondgebracht etc) kun je natuurlijk ook gewoon vragen of je een keer bij een operatie oid mag kijkenquote:Op donderdag 3 januari 2008 22:21 schreef dotKoen het volgende:
Geen colleges voor mij deze maand, maar verpleegstage. Ik behoor gelukkig wel tot de minderheid van de studenten die die stage niet in een verpleeghuis maar in een ziekenhuis mogen volgen. Ik mag naar verpleegafdeling hematologie van het UMC St Radboud. Lijkt me erg interessant, heb er zin in. Nog tips voor een verpleegstage?
Hangt ervan af waar je studeert. In Groningen wordt niet door de studenten gesneden, en er wordt op verjaardagen niet raar opgekeken als je zegt dat je niet zelf snijdt.quote:Op zondag 16 december 2007 02:28 schreef Repeat het volgende:
Vind ik niet. Demo's lijken me ook ongelofelijk saai, je ziet hetzelfde, maar mag dan alleen maar kijken.
En IMO hoort het gewoon bij geneeskunde. Het is echt een vast onderdeel en iedereen weet dit ook (vragen op verjaardagen ed)
Echte retards komen niet zo ver denk ikquote:Op zondag 6 januari 2008 23:17 schreef Repeat het volgende:
zal het je gebeuren dat je bij 6 retards terecht komt, dat worden dan 2 mooie jaren
Naja, 'k kom liever in een groep met 6 mensen waar ik ook buiten de patiėntenkamers kan omgaan, anders worden het juist 2 ondraaglijke jaren...quote:Op zondag 6 januari 2008 23:17 schreef Repeat het volgende:
zal het je gebeuren dat je bij 6 retards terecht komt, dat worden dan 2 mooie jaren
Veel plezierquote:Op zondag 6 januari 2008 22:11 schreef MaxC het volgende:
Wij zitten nog steeds in het blok: "Fundamenten der Geneeskunde"
Oftewel alleen maar celbiologie en onderzoek, helemaal niks anders![]()
![]()
Nog een maandje en ik ben d'r vanaf(als ik 't haal tenminste)
quote:Op maandag 7 januari 2008 08:21 schreef Nuna het volgende:
[..]
Ik ga beginnen met Circulatie 2, dus dat betekent dat ik mijn eerste stethoscoop ga aanschaffen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |