abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55054137
valt me mee dat nu pas de eerste reactie is.

Ik had eerder moeten reageren!
pi_55055122
Ik moet zeggen, nu ik als eerstejaars de eerste meetellende VGT gemaakt heb, best lullig voelt als je 140 maal het vakje onder ? moet aankruisen.
pi_55055871
Ha, als je er 60 hebt ingevuld en daarvan 3 kwart goed hebt, heb je als eerstejaars al genoeg punten voor een 3e, evt zelfs 4e, jaars VGT.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_55056688
De eerste van het 3e jaar had je gehaald met 12%. Reken maar uit
Vroeger stond op blackboard wat je moest halen per jaar, nu niet meer, maar ik weet nog dat voor jaar 6 ongeveer 25% genoeg was

Overigens vind ik het zo idioot dat je alle vraagtekens apart moet aankruisen. Ze kunnen het toch wel zo verwerken dat geen invoer automatisch als een ? geldt
pi_55057376
quote:
Op woensdag 5 december 2007 13:49 schreef Repeat het volgende:

Overigens vind ik het zo idioot dat je alle vraagtekens apart moet aankruisen. Ze kunnen het toch wel zo verwerken dat geen invoer automatisch als een ? geldt [ afbeelding ]
geen invoer is ook automatisch een vraagteken. Echter is de kans op leesfouten door de computer door het invullen van een vraagteken een stuk lager
pi_55057680
quote:
Op woensdag 5 december 2007 12:38 schreef dotKoen het volgende:
Ik moet zeggen, nu ik als eerstejaars de eerste meetellende VGT gemaakt heb, best lullig voelt als je 140 maal het vakje onder ? moet aankruisen.
Haha, zo voelde het hier ook ja.. Ik heb nu maar 38 vragen beantwoord, dus hopen dat ik er daar wel een flink aantal van goed heb. Ik vind het trouwens stom dat de eerste niet meetelt, daar had ik een G voor!
pi_55061123
quote:
Op woensdag 5 december 2007 13:49 schreef Repeat het volgende:
De eerste van het 3e jaar had je gehaald met 12%. Reken maar uit [ afbeelding ]
Vroeger stond op blackboard wat je moest halen per jaar, nu niet meer, maar ik weet nog dat voor jaar 6 ongeveer 25% genoeg was [ afbeelding ]
Haha meen je niet, ik heb nu al 36%
pi_55061300
quote:
Op woensdag 5 december 2007 17:07 schreef Nuna het volgende:

[..]

Haha meen je niet, ik heb nu al 36%
dat klopt ook niet, want ik weet niet of ze in leiden nu meedoen met nijmegen groningen maastricht, maar ik moet nu al 20% halen, en aan het eind van jaar 6 zal dat ongeveer het dubbele zijn, dus rond de 40-45%
pi_55061443
Ik wou net zeggen, lijkt me sterk dat ik al op zesdejaars niveau zit .
  woensdag 5 december 2007 @ 18:54:42 #110
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_55062516
In Amsterdam doen we ook tegenwoordig aan de VGT. Ik hoefde voor de eerste van dit jaar inderdaad een ruime 11% maar te halen voor een V.
pi_55062825
quote:
Op woensdag 5 december 2007 17:14 schreef WooZ het volgende:

[..]

dat klopt ook niet, want ik weet niet of ze in leiden nu meedoen met nijmegen groningen maastricht, maar ik moet nu al 20% halen, en aan het eind van jaar 6 zal dat ongeveer het dubbele zijn, dus rond de 40-45% [afbeelding]
owja klopt, dat was natuurlijk nog die vgt van alleen Leiden. Zal nu idd wel veranderd zijn.
pi_55064480
Ik had er 17 ingevuld maar volgens mij is 2% een voldoende ofzo

De eerste had ik al 8% (die telde niet mee )
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_55064695
Nog even en dan eindelijk beginnen in het azm. Dat op school zitten begint ook te vervelen
pi_55068127
Deze VGT vond ik makkelijker dan de vorige.

130 ingevuld
I feel kinda Locrian today
pi_55070990
Ik dacht nl bij vraag 149 antwoord D goed was...

De rechter n. abducent innerveert toch gewoon de rechter m. rectus lateralis?

Als de rechter zenuw dan uitvalt, dan ga je met je rechteroog naar je neus kijken en dus wil je dan toch je hoofd naar rechts draaien zodat je ogen weer op 1 lijn komen??
pi_55071443
quote:
Op donderdag 6 december 2007 01:57 schreef Repeat het volgende:
Ik dacht nl bij vraag 149 antwoord D goed was...

De rechter n. abducent innerveert toch gewoon de rechter m. rectus lateralis?

[ afbeelding ]

Als de rechter zenuw dan uitvalt, dan ga je met je rechteroog naar je neus kijken en dus wil je dan toch je hoofd naar rechts draaien zodat je ogen weer op 1 lijn komen??
pi_55084817
Ik snap trouwens niet dat 166, A is. Ik dacht 100% zeker aan C
Hoe veel loopt het trouwens op per keer?

Onze eerste VGT was 1,6 %. Ik heb nu 2,2 % gehaald. Zal d'r wel om spannen
pi_55085754
Nee 166 is toch echt A.

Teken maar een kruistabelletje voor jezelf
pi_55089427
Ja dat doe ik altijd fout Ik denk steeds dat 't , het aantal echte zieken zijn in de positieve testen. Maar gaat dus om waar de ziekte aanwezig is en het aantal keer dat de test dan positief is. Komende 6 jaar die vragen maar overslaan
pi_55091695
quote:
Op donderdag 6 december 2007 20:20 schreef Repeat het volgende:
Nee 166 is toch echt A.

Teken maar een kruistabelletje voor jezelf

sens. = aantal mensen dat ziek is en positieve test heeft
spec. = aantal mensen dat niet ziek is en negatieve test heeft
pi_55096660
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 00:17 schreef starla het volgende:

[..]

sens. = aantal mensen dat ziek is en positieve test heeft
spec. = aantal mensen dat niet ziek is en negatieve test heeft

pi_55115262
Heuj! Tweede blok weer in de pocket Vrijdag tentamen stofwisseling en daarna eindelijk door naar een neuroblok..
pi_55115320
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 10:59 schreef Nuna het volgende:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]
Met alleen deze tabel kan je natuurlijk nog niets berekenen als je er niet bijzet op welke as de ziekte staat en op welke as de test
pi_55122575

Sensitiviteit is het percentage mensen dat ziek (Z) is en positieve test heeft. Totaal 200 mensen die ziek zijn, daarvan hebben 100 mensen een positieve test dus: a/a+c = 100/(100+100) = 50%

Specificiteit is het percentage mensen dat niet ziek (NZ) is en een negatieve test heeft. Totaal 1000 mensen die niet ziek zijn, daarvan hebben 700 een negatieve test dus: d/b+d = 700/(300+700) = 70%

Postitief voorspellende waarde is het percentage mensen met een positieve test dat de ziekte ook daadwerkelijk heeft. Totaal 400 mensen met een positieve test, daarvan zijn er 100 ziek dus:
a/a+b = 100/(100+300) = 25%

Negatief voorspellende waarde is het percentage mensen met een negatieve test dat de ziekte niet heeft. Totaal 800 mensen met een negatieve test, daarvan zijn er 700 niet ziek dus:
d/c+d = 700/(100+700) = 88%

Dus:
Antwoord A is goed
Antwoord B slaat nergens op
Antwoord C is positief en negatief voorspellende waarde
Antwoord D is gewoon fout, 300/400 is geen 50%

Zou me niets verbazen of wordt deze vraag niet meegerekend, omdat er een fout staat in
antwoord D.
  zaterdag 8 december 2007 @ 14:14:40 #125
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_55123936
Shit man, de tijd vliegt als je co-schap loopt...
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_55130464
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 23:45 schreef Repeat het volgende:

[..]

Met alleen deze tabel kan je natuurlijk nog niets berekenen als je er niet bijzet op welke as de ziekte staat en op welke as de test
Oh, ik dacht dat het algemeen bekend was dat de zieken/nietzieken bovenaan stonden en de testuitslag links

Trouwens, nog een vraag over de vgt. Heparine lost een trombus toch op? En niet dat het wordt gegeven om de groei te remmen?
pi_55130686
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 19:53 schreef Nuna het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat het algemeen bekend was dat de zieken/nietzieken bovenaan stonden en de testuitslag links [afbeelding]

Trouwens, nog een vraag over de vgt. Heparine lost een trombus toch op? En niet dat het wordt gegeven om de groei te remmen?
Nee lost het niet op. Het zorgt er idd alleen voor dat het niet verder gaat. Trombolyse middellen moet je hebben om een stolsel op te lossen. streptokinase ofzo.
pi_55131125
Wat Repeat zegt; Heparine is een anticoagulans, dus geen trombolyticum zoals streptokinase, reteplase etc.
pi_55141159
Die vraag was idd wel nasty voor veel mensen
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_55294813
Vraagje tussendoor:
Aan welke universiteiten mogen studenten zelf snijden tijdens anatomiepractica, en aan welke niet?
Ik heb nl. een familielid die zijn lichaam wil schenken aan een anatomisch instituut, maar het leek ons niet zo'n prettig idee dat zijn lichaam bij het eerste de beste snijzaalpracticum helemaal aan gort wordt gesneden. Dus wilden we een universiteit uitkiezen waar daar geen kans op is.

Ik ben er overigens van op de hoogte dat veel instituten inmiddels geen nieuwe inschrijvingen meer accepteren.
pi_55295025
Volgens mij wordt er sowieso niet door studenten gesneden hoor. Alleen Chirurgen(en in opleiding) en die mensen die in de snijzaal werken, die bewerken het lichaam zonder aan flarden te snijden en met heel veel respect en kunde.

Als studenten het doen, dan zijn het min. 4ejaars en wordt er eerst heel veel getrainend hoor

Hoef je echt geen zorgen over te maken!

Het is heus niet dat de lijken langs een lopende band binnenkomen, even 1 practicum wordt gebruikt en in de prullenbak gesmeten. Sommige 'preparaten' gaan wel 20+ jaar mee
pi_55295109
Zijn studenten die één geneeskunde-vak krijgen ook welkom ?
Gerechtelijke geneeskunde (& criminalistiek) hier dan .

Thanatologie en traumatologie enzo...
pi_55295282
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 18:20 schreef MaxC het volgende:
Volgens mij wordt er sowieso niet door studenten gesneden hoor. Alleen Chirurgen(en in opleiding) en die mensen die in de snijzaal werken, die bewerken het lichaam zonder aan flarden te snijden en met heel veel respect en kunde.

Als studenten het doen, dan zijn het min. 4ejaars en wordt er eerst heel veel getrainend hoor [afbeelding]

Het is heus niet dat de lijken langs een lopende band binnenkomen, even 1 practicum wordt gebruikt en in de prullenbak gesmeten. Sommige 'preparaten' gaan wel 20+ jaar mee
Hebben jullie pech dan, met "demonstratiepractica"

In Leiden doen we veel aan zelf snijden hoor. In het 2e jaar krijg je ook een heel lichaam waar je aan begint met de huid er nog op en zo de diepte in werkt.
pi_55295863
quote:
Volgens mij wordt er sowieso niet door studenten gesneden hoor.
Oh jawel hoor, in Rotterdam zelfs al het eerste jaar (na een maand ofzo al) .
In Nijmegen snijden we ook niet, alleen student-assistenten preparen de lichamen of de docenten zelf. En idd, sommige preparaten gaan wel meer dan 20 jaar mee.
pi_55296859
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 19:00 schreef Nuna het volgende:

[..]

In Nijmegen snijden we ook niet, alleen student-assistenten preparen de lichamen of de docenten zelf. En idd, sommige preparaten gaan wel meer dan 20 jaar mee.
in de 3e week gingen we snijden. (EUR)
pi_55298932
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 18:30 schreef Repeat het volgende:
[..]

In Leiden doen we veel aan zelf snijden hoor. In het 2e jaar krijg je ook een heel lichaam waar je aan begint met de huid er nog op en zo de diepte in werkt.
Hmja... 'tis leuk om erop terug te kijken, beetje als een ontgroening Maar op het moment zelf had ik toch liever gewoon een demo gehad. 4 uur lang snijden, 6 sessies lang, kwam me aardig m'n strot uit na een tijdje.
pi_55301786
quote:

Als studenten het doen, dan zijn het min. 4ejaars en wordt er eerst heel veel getrainend hoor

Hmm ik heb tot nu toe ook alleen maar demonstratiepractica gehad, maar ik heb deze week een vers snijsetje gehaald. Het zal hier dus binnenkort wel beginnen.
pi_55307099
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 20:47 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Hmja... 'tis leuk om erop terug te kijken, beetje als een ontgroening [afbeelding] Maar op het moment zelf had ik toch liever gewoon een demo gehad. 4 uur lang snijden, 6 sessies lang, kwam me aardig m'n strot uit na een tijdje.
Vind ik niet. Demo's lijken me ook ongelofelijk saai, je ziet hetzelfde, maar mag dan alleen maar kijken.

En IMO hoort het gewoon bij geneeskunde. Het is echt een vast onderdeel en iedereen weet dit ook (vragen op verjaardagen ed)
pi_55314596
Woensdag heb ik m'n eerste demo van een autopsie... Is dat bij jullie de eerste keer een beetje gegaan? Kan mij inbeelden dat 't de eerste keer tamelijk degou is, niet?
pi_55323865
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 19:00 schreef Nuna het volgende:

[..]

Afgelopen donderdag had ik nog een stoffelijk overschot van een vrouw die in '86 het loodje heeft gelegt.

Maar hier in utrecht wordt er volgens mij ook nog door studenten in gesneden.
pi_55351191
quote:
Op zondag 16 december 2007 16:19 schreef Maidenfan het volgende:
Woensdag heb ik m'n eerste demo van een autopsie... Is dat bij jullie de eerste keer een beetje gegaan? Kan mij inbeelden dat 't de eerste keer tamelijk degou is, niet?
Een obductie kan nasty zijn ja. Het is echt heel anders dan bij anatomie. Het is ook veel persoonlijker, omdat je als co-assistent/arts de patient gekend hebt.
pi_55351647
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 18:30 schreef Repeat het volgende:

[..]

In Maastricht kunnen we ons daar al in het eerste jaar voor inschrijven (cursus van 13 weken).
pi_55357365
Ik voel me achter gesteld
pi_55357484
Eerlijk gezegd hoef ik helemaal niet te snijden.
Bij ons mag je alles wel aanraken, voelen etc. Genoeg om de dingen te zien die je niet in je boeken terugvindt. Als ik per se wil snijden, dan komt dat heus nog wel
pi_55357825
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 00:26 schreef DDM het volgende:

[..]

Een obductie kan nasty zijn ja. Het is echt heel anders dan bij anatomie. Het is ook veel persoonlijker, omdat je als co-assistent/arts de patient gekend hebt.
Dat lijkt mij opzich ook wel, bij anatomie doet zo'n stoffelijk overschot me helemaal niets, maar als je met iemand een soort van band hebt, als je hem in iedergeval ooit gezien/mee gesproken hebt, lijkt me dat inderdaad toch even iets anders.
pi_55360771
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 11:52 schreef Nuna het volgende:
Eerlijk gezegd hoef ik helemaal niet te snijden.
Bij ons mag je alles wel aanraken, voelen etc. Genoeg om de dingen te zien die je niet in je boeken terugvindt. Als ik per se wil snijden, dan komt dat heus nog wel [afbeelding]
Dat zegt iedereen over dingen die ze niet kunnen doen;

"maar ookal zou het kunnen, ik hoef het helemaal niet hoooor"

pi_55362176
Nou aboeiender dan die snijzaal practica bij ons kunnen ze iig niet zijn, ik had liever snijpractica gehad de afgelopen jaren

Maar ik heb net goedkeuring voor m'n wetenschappelijke stage gekregen, nu nog ff een reactie van de examencommissie en dan weet ik of alles doorgaat
pi_55362538
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 14:11 schreef Repeat het volgende:

[..]

Dat zegt iedereen over dingen die ze niet kunnen doen;

"maar ookal zou het kunnen, ik hoef het helemaal niet hoooor"

Het zou wel leuker zijn, maar echt een toegevoegde waarde heeft het niet
pi_55365570
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 15:20 schreef Nuna het volgende:

[..]

Het zou wel leuker zijn, maar echt een toegevoegde waarde heeft het niet
Ja want een beetje ervaring met een scalpel is natuurlijk zinloos als arts in spe
pi_55365619
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 17:17 schreef Spyronius het volgende:

[..]

Ja want een beetje ervaring met een scalpel is natuurlijk zinloos als arts in spe
Mwoah, dat zeg ik, als ik chirurg wil worden komt dat heus wel .
Maar dat wil ik toch niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')