ok, eindelijk ben ik begonnen met Master League...Eerst kon dat natuurlijk niet door de schokkende beelden in diverse stadions. Pas als je hoop wedstrijden speelt kan je pes pas goed beoordelen (mijns inziens)
-heb problemen met het feit dat soms tijdens het afjagen van de bal mijn spelers opeens een harde tackle eruit gooien. Met als resultaat een tackle van achteren bijvoorbeeld en dus rood. Echt al zo vaak gebeurt. Weet niet wat het is...Misschien dat met een wegkopbal ik een paar keer op knop heb gedrukt en dat de ps3 dat onthoudt en pas als het toepasbaar is, seconden later, die actie uitvoert (een tackle dus). in ieder geval, erg frustrerend. Nooit gehad met PES 3,4 en 5. Speel toch echt hetzelfde als altijd. Fijn als je belangrijkste spits een rode kaart krijgt in belangrijke cup-wedstrijd
-ik verlies erg veel kopduels. Komt misschien omdat ik niet zo'n goed team heb, maar andere teams zijn ook niet super. Ik speel met Olympique Marseille in Master league B.
-tegenstanders spelen alle corners indraaiend vlak voor de goal (ter hoogte van "keepersvak". Met als resultaat dat de tegenstander regelmatig uit een corner scoort. Echt frustrerend als je met extra veel spelers in dat gebied gaat staan en dan toch het kopduel verliest....doelpunt tegen. Komt vooral voor als ik net een 1-0 eruit heb kunnen persen.
-ziet er toch best mooi uit. Zeker de spelers zien er echt mooi en gelijkend uit. Natuurlijk is de grasmat en het publiek om te huilen. Maar de spelers en shirtjes zien er echt goed uit. Lijkt een beetje op NBA 2k8 waar de spelers ook behoorlijk echt lijken. Bij fifa lijken de spelers meer cartoony, niet echt tof.
-Na de patch loopt de game echt super. Alhoewel in sommige stadions alles net effe wat langzamer loopt.Maar loopt prima
-frommelsituaties, ballen via-via, spelers die tegen elkaar oplopen etc. Echt realistisch gedaan.
-voorzetten van de zijkanten (2x lange pass-knop) gaan wel erg vaak recht op de handen van de keeper af. Misschien ligt het aan de kwaliteit van "mijn spelers" maar toch opvallend. Bij vorige pessen waren die voorzetten ook altjid om te huilen, maar tenminste niet in de handen van de keeper.
-online loopt niet goed. Maargoed, dan maar master league-en.
-scheids is nu wel goed. Heb pes6 niet intensief gespeeld, maar in pes 5 was de scheids echt slecht. Nu fluit de scheids best goed. Snel kaarten, dus niet meer wild tacklen, maar nu is timing echt belangrijk geworden.
Anyways, wilde ff mijn frustraties kwijt mbt plotselinge tackles, maar zo schrijvende blijk ik toch tevreden te zijn over de game. Hebben anderen ook last van die plotselinge tackles? Ik speel btw met als schietknop rondje en niet vierkantje. Speel op 4 sterren, weet niet hoe dat in pes2008 termen heet (professional ofzo?)