abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:03:13 #1
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_53893283



Transport Tycoon Het beste spel ooit gemaakt
Nu met eigen FOK! multiplayer-server op 85.144.78.174:3984 (wachtwoord: fokyou)

Wat is het?
Transport Tycoon is een Tycoon spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen. In de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, daarna diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail.

Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD.

Maar wil ik nu OpenTTD of TTDPatch?
Er zijn een aantal verschillen tussen OpenTTD en TTDPatch. Hieronder de belangrijkste vernieuwingen op een rij:

Belangrijkste verbeteringen OpenTTD t.o.v. TTD for Windows:
  • grotere maps
  • meer en grotere vliegvelden
  • newgrf ondersteuning (nieuwe graphics)
  • newindustries (nieuwe industriën)
  • kanalen
  • elektrisch spoor
  • realistische acceleratie
  • open source (zelf patches programmeren en compilen)
  • mammoet treinen
  • vrij gevormde stations
  • vensters vergroten en verkleinen
  • spelen in een window
  • resolutie aanpassen
  • nieuwe route-vind-algoritmes
  • nieuwe AI (in ontwikkeling)
  • multiplayer via internet
  • nieuwe map-generator met realistische heuvels e.d.
  • mogelijkheid om heightmaps in te laden om zo echte landen zelf na te maken in OpenTTD
  • PBS is nog in ontwikkeling
  • nieuwe map-array in ontwikkeling die seinen op bruggen en in tunnels e.d. mogelijk maakt
  • volledig nieuw gerenderde hi-res sprites in ontwikkeling voor de nieuwe map-array
  • bruggen over schuine sporen en sporen met seinen
  • trams
  • extra zoomlevels
  • 32 bits kleuren versie
  • drive-through bushaltes
  • timetables om treinen op vaste afstanden te laten rijden

    Belangrijkste verbeteringen TTDpatch t.o.v. TTD for Windows:
  • newgrf ondersteuning (nieuwe graphics)
  • newindustries (nieuwe industriën)
  • pbs (path-based signalling)
  • elektrisch spoor
  • kanalen
  • realistische acceleratie
  • mammoet treinen
  • resolutie aanpassen
  • realistische vliegtuigsnelheid
  • vrij gevormde stations
  • trams

    Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het?
    Installeren van OpenTTD:
    Installeer Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Bij OpenTTD zit een installatie programma (kies de stable of release candidate, het maakt niet veel uit). De installatie vraagt waar je TTD for Windows hebt geinstalleerd, dit wijst zichzelf. Ook het wijzigen van patches zit in de grafische interface van OpenTTD verwerkt, in het spel zelf. Voor de officiële installatiehandleiding, klik hier.

    Installeren van TTDPatch:
    Installeer Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Unzip de bestanden van TTDPatch in je TTD-map. Klik hier voor een FAQ over de installatie. Om het spel te spelen moet je ttdpacthW.exe starten. Om patches te wijzigen moet je ttdpatch.cfg openen in kladblok, je kunt dan wijzigen wat je wil.

    Ik snap er helemaal niets van!
    Oke, dan volgt hier een korte tutorial.

    Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen!

    De basis is voor alle voertuigen hetzelfde. Je hebt minimaal 2 stations/docks/vliegvelden/bushaltes (vanaf nu allemaal stations) nodig. Verder heb je natuurlijk een voertuig nodig, die bouw je in een depot. Je geeft een voertuig een or

    Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil:

    1. Bouw een depot in de juiste richting.
    2. Klik op nieuwe voertuigen.
    3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast.
    4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder).
    5. Klik op de Ga naar-knop.
    6. Klik op een station.
    7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station.
    8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten.

    Ik wil meer winst!
    Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen. Om botsingen te voorkomen maak je seinen (signals).


    Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers.


    Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen.


    Oke, wat zien we hier? Weer een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is er zo gemaakt dan aankomende treinen naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, en tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het \"afvoer\"-spoor rijden.

    Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het \"aanvoer\"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter


    Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen).


    Wat is het verschil tussen een one-way en een two-way op een splitsing? Bij een splitsing met one-way signals (onderste situatie) zal een trein de korste route kiezen. De route is in dit geval bezet, voor de trein maakt dit echter niet uit, hij zal net zo lang wachten tot de route vrij is. Bij een two-way signal splitsing zal de trein niet de kortste route pakken, maar de vrije. Zie de bovenste situatie. Dit is ook de reden waarom bij de ingang van een station altijd two-way signals moeten zijn. Op deze manier zal een trein altijd een leeg spoor kiezen, tenzij er geen meer zijn! Als een station one-way signals zou hebben, zou een spoor altijd bezet zijn, en er een file voor dat spoor staan, terwijl er bijvoorbeeld 3 lege sporen zijn! Hieronder zie je een plaatje waarin het verschil tussen pre-signals en gewone signals wordt weergegeven:


    Voor een nog veel uitgebreidere sein-uitleg verwijs ik naar deze site.

    Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off.

    Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje.


    Zo maak je een kruising van een lijn naar een andere lijn.

    Hieruit kun je ook een soort van klaverblad afleiden:


    Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt.

    Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar?
    Jazeker!
  • Voor OpenTTD is een savegame beschikbaar waarin heel veel kruisingen (junctions) opgenomen zijn als voorbeeld.
  • Hier is een scenario van Nederland te downloaden voor OpenTTD.
  • Er zijn ook nightlies (soort van Beta-versie) te downloaden voor OpenTTD. Deze hebben vaak net iets meer "neat features" dan de officiële versie. Downloaden kan hier
  • Tot slot zijn er ook nieuwe graphics en voertuigen te downloaden voor zowel TTDPatch als OpenTTD. Deze dingen heten newgrf\'s. Op deze site zijn er een hoop te vinden.

    Handige links
    OpenTTD
  • Officiële website: http://www.openttd.org
  • Laatste versie: http://www.openttd.org/downloads.php
  • SourceForge pagina: http://sourceforge.net/projects/openttd/
  • Nightlies: http://www.openttd.org/nightly.php
  • Server browser: http://servers.openttd.org
  • OpenTTD Wiki (met manual): http://wiki.openttd.org/index.php/Main_Page
  • Lijst met nieuwe features in de nightlies: http://wiki.openttd.org/index.php/Recent_and_Current_Developments

    TTDPatch
  • Officiële website: http://www.ttdpatch.net
  • Development versie (alpha\'s): http://www.ttdpatch.net/src/

    Informatie
  • Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net
  • Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net
  • Signal Guide: http://uwe.s2000.ws/ttdx/signal.html

    Vorige delen:
    Transport Tycoon - Deel 16
    Transport Tycoon - Deel 15
    Transport Tycoon - Deel 14
    Transport Tycoon - Deel 13
    Transport Tycoon - Deel 12
    Transport Tycoon deeltje 11
    Transport Tycoon deel 10
    Transport Tycoon Deel 9
    Transport Tycoon Deel 8
    Transport Tycoon Deel 7
    Transport Tycoon Deel 6
    Transport Tycoon Deel 5
    Transport Tycoon Deel 4
    Transport Tycoon Deel 3
    Transport Tycoon Deel 2
    Transport Tycoon

    Servers van Fok!Users
  • FOK! Server (85.144.78.174:3984) gehost door Merovingian. Speciaal voor FOK!-users en nieuwe spelers! Wachtwoord: fokyou
  • Barts Server en Big Endless (85.144.78.174:3979 en 85.144.78.174:3980) gehost door Merovingian
  • Maarten 1t/m5 (nl.mine.nu:3977 t/m nl.mine.nu:3981) gehost door Maartena
  • Automatic Rock Server (85.144.78.174:3982) gehost door Merovingian

    Deze OP is gemaakt door Merovingian, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.

    [ Bericht 0% gewijzigd door Bart op 12-10-2007 22:35:02 ]
  • I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:04:48 #2
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_53893314
    TVP want ik moet het spel echt weer een keer installeren
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_53893523
    Trains
    Voertuigen
    Plains
    There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
    Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
    The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:15:32 #4
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_53893533
    Ah mijn servers staan ook in de OP

    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:16:37 #5
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_53893560
    TVP.
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 20:03 schreef Merovingian het volgende:
    Vol!
    Volgend deel: Transport Tycoon - Deel 16
    Ook een mooie manier om topics vol te krijgen

    Niet vergeten: het wachtwoord van de Fok! Server: fokyou

    Martijn_77: Je kunt zo OpenTTD installeren hoor. De Graphics-Files kun je hier vandaan halen.
    quote:
    If you messed around with EXE files and can't undo graphics changes.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


    [ Bericht 5% gewijzigd door yorP op 12-10-2007 20:22:24 ]
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:20:19 #6
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53893635
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 20:15 schreef maartena het volgende:
    Ah mijn servers staan ook in de OP

    Uiteraard
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_53894711

    Dit spel heb ik vroeger echt stukgespeeld
    Was Deluxe de versie waarin er ook een Candyland e.d. waren?
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 21:17:12 #8
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_53894918
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 21:06 schreef Maartel het volgende:

    Dit spel heb ik vroeger echt stukgespeeld
    Was Deluxe de versie waarin er ook een Candyland e.d. waren?
    Candyland zit ook in OpenTTD.
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_53894970
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 21:17 schreef yorP het volgende:

    [..]

    Candyland zit ook in OpenTTD.
    het jeugdsentiment!
    Ik had eerst de gewone versie.. en toen later kreeg ik op 4 diskettes de deluxe-uitvoering..
    Maar het originele landschap bleef wel het leukste... vond het vooral altijd leuk om zelf namen voor steden te verzinnen

    Maar snel weer eens installeren, al vind ik het er op de screens nog best 'ingewikkeld' uitzien, terwijl ik het vroeger helemaal door had...

    Hoe zat ook alweer die cheat, dat als je achter je station nog een station zette je een trein kapot kon rijden?
    Ik weet niet meer waar het toe diende, volgens mij kon je er geld mee verdienen??
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 21:27:45 #10
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_53895161
    quote:
    Commit by rubidium :: r11229 /trunk/src/ (5 files in 2 dirs):
    -Fix [FS#1307]: one could sell vehicles that were crashed in a depot, which would still yield money.
    Dus volgensmij gefixed in OpenTTD.
    Snel installeren, kun je meteen multiplayer doen. We spelen nu allemaal op de Fok!Server. (BasOne, Merovingian, Maartena, armmoetzaaier en ik), dan kun je meedoen.
    FOK! multiplayer-server op 85.144.78.174:3984 (wachtwoord: fokyou)
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_53895306
    Rustig aan.. ik wil graag eerst weer effe uitvinden hoe het allemaal (singleplayer) werkt voordat ik gelijk ook nog een hele nieuwe mp-modus onder de knie moet krijgen...
    pi_53895600
    damn een topic in minder dan een maand vol!
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 21:56:33 #13
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53895807
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 21:33 schreef Maartel het volgende:
    Rustig aan.. ik wil graag eerst weer effe uitvinden hoe het allemaal (singleplayer) werkt voordat ik gelijk ook nog een hele nieuwe mp-modus onder de knie moet krijgen...
    Niets nieuws aan hoor Zelfde als singleplayer, alleen dan met intelligentere tegenspelers dan de Artificiele Intelligentie
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_53895903
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 21:56 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Niets nieuws aan hoor Zelfde als singleplayer, alleen dan met intelligentere tegenspelers dan de Artificiele Intelligentie
    Ah oke.. ik herinner me niet eens meer dat je überhaupt tegenstanders had
    Kortom, ik ga eerst weer eens even uitzoeken hoe t allemaal ook alweer zat, en waar al die knopjes ook alweer voor waren...

    Was hier vroeger ook een nl-versie van eigenlijk?

    edit: achja, dat was het! je bouwde stations áán die van je concurenten om hun treinen kapot te rijden!
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 22:16:31 #15
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53896249
    Rechtsklikken op een knopje, en je weet precies waar hij voor is

    En dat trucje werkt niet meer...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 22:31:49 #16
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_53896586
    Oh over mijn servers in de OP:

    Deze zijn altijd te bereiken onder nl.mine.nu:3379 en andere poortnummers. Ik heb al ruim 3 jaar hetzelfde IP adres, maar ik weet dat mijn ISP momenteel wat aan het rondschuiven is met IP nummers etc..... dus als je dat in de OP kunt aanpassen?
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 22:36:46 #17
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_53896730
    Done.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_53896908
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 20:15 schreef EnGCatjuh het volgende:
    Trains
    Voertuigen
    Plains
    Planes, bedoel je.
    Ja sorry, ik gebruik je even voor m'n tvp.
    pi_53896962
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 22:44 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Planes, bedoel je.
    Ja sorry, ik gebruik je even voor m'n tvp.
    Damn, ik heb te lang in de trein gezeten denk ik.
    There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
    Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
    The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
    pi_53898994
    is nightligt of zo ook in multyplay te spelen .??
    ik type ook mar wat
    pi_53900076
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 00:03 schreef armmoetzaaier het volgende:
    is nightly ofzo ook in multiplay te spelen .??
    Ja, het probleem is alleen dat je precies dezelfde versie moet hebben.
    pi_53900336
    Hee, ff een vraagje:

    Als tweee treinen crashen, hoe ruim je ze dan op? Want het wrak blijft daar liggen, en wil niet weg
    pi_53901251
    OTTVP
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_53901261
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 00:56 schreef Sautor het volgende:
    Hee, ff een vraagje:

    Als tweee treinen crashen, hoe ruim je ze dan op? Want het wrak blijft daar liggen, en wil niet weg
    Verdwijnen uit zichzelf na een tijdje, oplossing: niet crashen
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_53901284
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 21:33 schreef Maartel het volgende:
    Rustig aan.. ik wil graag eerst weer effe uitvinden hoe het allemaal (singleplayer) werkt voordat ik gelijk ook nog een hele nieuwe mp-modus onder de knie moet krijgen...
    Verschilt niets, SP of MP, alleen in MP heb je aardige FoK!ers die je kunnen helpen
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    abonnement bol.com Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')