Hoe werkt dat dan? Bij paintball is de verf om aan te geven dat je geraakt bent. Met kleine plastic balletjes schieten heeft niet echt zin toch?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 16:36 schreef webbyplus het volgende:
Hallo,
Onlangs heb ik in belgië een dag ge-airsoft.
Dan ga je, net als bij paintball, met twee teams strijden om een vlag.
De wapens die gebruikt worden, zijn niet van echt te onderschijden, en schieten kleine plastic balletjes. Erg leuk.
Nu zijn we van plan om dit vaker te gaan doen, en wil ik het liefst zelf een wapen aanschaffen.
Mijn vragen;
- In Nederland kan ik geen winkel vinden, wel in belgië/duitsland. Is het bezit van deze wapens illegaal in Nederland?
- Stel het is illegaal, wat voor boete staat er dan op het in bezit hebben van een dergelijk wapen?
Wellicht dat iemand hier antwoord op heeft?
bvd
Webby
hier wat info;quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 16:42 schreef Cid het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan? Bij paintball is de verf om aan te geven dat je geraakt bent. Met kleine plastic balletjes schieten heeft niet echt zin toch?![]()
Maar, stel, ik koop zo'n ding in België of Duitsland. Ik rij hier Nederland binnen, en ik word aangehouden, hoe hoog is dan de boete als je zo'n gelijkend ding bijhebt? Ik wil bijvoorbeeld best 100euries boete riskeren lopen als ik er mee op pad ben, maar geen 1000quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 16:43 schreef Djarum het volgende:
Als het wapen niet van echt te onderscheiden is, is het in nederland verboden.
Wat niet verboden is, zijn speelgoedpistooltjes die ook plastic balletjes schieten maar die felle kleuren hebben. waarbij dus overduidelijk is dat het wapen niet echt is.
je krijgt uiteindelijk een boete, moet je wapen inleveren, je moet voorkomen en je hebt een strafblad. Denk niet dat je dat wil riskeren.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 16:45 schreef webbyplus het volgende:
[..]
Maar, stel, ik koop zo'n ding in België of Duitsland. Ik rij hier Nederland binnen, en ik word aangehouden, hoe hoog is dan de boete als je zo'n gelijkend ding bijhebt? Ik wil bijvoorbeeld best 100euries boete riskeren lopen als ik er mee op pad ben, maar geen 1000
je word verboden wapenbezit ten laste gelegd.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 16:45 schreef webbyplus het volgende:
[..]
Maar, stel, ik koop zo'n ding in België of Duitsland. Ik rij hier Nederland binnen, en ik word aangehouden, hoe hoog is dan de boete als je zo'n gelijkend ding bijhebt? Ik wil bijvoorbeeld best 100euries boete riskeren lopen als ik er mee op pad ben, maar geen 1000
quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 16:39 schreef ENlarge_YourPenisNOW het volgende:
in NL zeker illegaal, valt gewoon onder de wapenwet. mn gamevriendje zit helemaal in die dingen, zal wel ff een linkje posten. kopen en opslaan in belgie kan wel.
Het is een "gentleman" game ja.. je moet dus eerlijk zijn.. Maar er zijn genoeg skirms waarbij Marshalls aanwezig zijn, en als je vals speelt.. dan ben je de lul. Voorbeeld; Dan mogen alle deelnemers een vuurpeleton vormen en hun magazijn (highcap; 300 BB's) op je leegschieten vanaf een metertje of 15 a 20..quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 17:52 schreef Yestuuur het volgende:
vraag aan TS: je moet dus gewoon eerlijk zijn als je geraakt bent?
er staat op de site dat het veel goedkoper is dan paintball. dit zit em vooral in de balletjes ofniet?
quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 19:16 schreef Mr_Baus het volgende:
[..]
Het is een "gentleman" game ja.. je moet dus eerlijk zijn.. Maar er zijn genoeg skirms waarbij Marshalls aanwezig zijn, en als je vals speelt.. dan ben je de lul. Voorbeeld; Dan mogen alle deelnemers een vuurpeleton vormen en hun magazijn (highcap; 300 BB's) op je leegschieten vanaf een metertje of 15 a 20..![]()
Vaak wordt ook afgesproken om niet op hoofden te richten, zeker niet close range.. je mag dan wel een veiligheidsbril op hebben, maar op 10 meter afstand schiet je met een pittige AEG of een GBB makkelijk de tanden uit iemand zijn giecheltje....
Er is dus ook altijd de afspraak om op echte close range niet te schieten, maar "PANG PANG" te roepen, "PANG PANG" is altijd raak! Bij de ene Skirm geldt de "PANG PANG" regel bij 10 meter, bij de andere kan het 5 meter zijn..
yep!quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 20:37 schreef Buschetta het volgende:
![]()
Jij zit er echt diep in he ? Als ik je FoBo zo bebijk...![]()
[ afbeelding ]
damn you sexy pkm hoerquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 20:47 schreef Mr_Baus het volgende:
[..]
yep!
En deze
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nog wel meer ook, ook van mijn Glockie![]()
Je huis in Belgie neerpleuren...quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 00:01 schreef webbyplus het volgende:
De verhalen lezend, lijkt het me idd niet verstandig om een dergelijke airsoft-gun te kopen en mee op en neer te reizen naar België of Duitsland. Wel is het misschien leuk om er een voor alleen thuis te hebben. Altijd leuk een beetje target-practice in de tuin.
Nog tips hoe ik met zo min mogelijk risico zo´n ding in huis krijg? Via post?
BoF gaat gemiddeld elk jaar een dag naar Belgie toequote:Op vrijdag 12 oktober 2007 19:29 schreef r3gi3boy het volgende:
dit klinkt wel als een superbrute game om met een paar vrienden te gaan doen, een middagje. Jammer alleen dat we hiervoor naar België af moeten reizen om het te verwezelijken.
Felle kleuren mag tegenwoordig ook niet meer, omdat men bang was dat echte wapens een fel kleurtje zouden krijgen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 16:43 schreef Djarum het volgende:
Als het wapen niet van echt te onderscheiden is, is het in nederland verboden.
Wat niet verboden is, zijn speelgoedpistooltjes die ook plastic balletjes schieten maar die felle kleuren hebben. waarbij dus overduidelijk is dat het wapen niet echt is.
Je kunt je toch wel een beetje indenken waarom het niet is toegestaan toch?quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 01:17 schreef Ps2K het volgende:
*vieze lijers
In de rest van de wereld kan het blijkbaar wel zonder problemen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 09:34 schreef FJD het volgende:
[..]
Je kunt je toch wel een beetje indenken waarom het niet is toegestaan toch?
ik had een vraag is er niet ergens plek in duitsland dichtbij de grens. waar ik het een groepje die wapens kan huren dan in bos. met een groepje van 10 20 man. soort vereniging ofzoquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 16:39 schreef ENlarge_YourPenisNOW het volgende:
in NL zeker illegaal, valt gewoon onder de wapenwet. mn gamevriendje zit helemaal in die dingen, zal wel ff een linkje posten. kopen en opslaan in belgie kan wel.
Regels in DL zijn weer anders dan in Belgie.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 01:58 schreef techn9ne het volgende:
[..]
ik had een vraag is er niet ergens plek in duitsland dichtbij de grens. waar ik het een groepje die wapens kan huren dan in bos. met een groepje van 10 20 man. soort vereniging ofzo.
Waarom dat risico lopen voor een stukje speelgoed? Zoiets kan je lang achtervolgen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 00:01 schreef webbyplus het volgende:
De verhalen lezend, lijkt het me idd niet verstandig om een dergelijke airsoft-gun te kopen en mee op en neer te reizen naar België of Duitsland. Wel is het misschien leuk om er een voor alleen thuis te hebben. Altijd leuk een beetje target-practice in de tuin.
Als jij die sport serieus neemt en het echt een leuke sport vindt, dan zorg je ervoor dat de sport in NL geen slechte naam krijgt...en dan neem je dus je AEG's niet mee naar Nederland.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 00:01 schreef webbyplus het volgende:
Nee, mensen met een vuurwapenverlof kunnen deze dingen niet eens op verlof krijgen. Misschien een beetje raar dat we hierin afwijken van Europa, maar tot dat verandert is zo'n stukje speelgoed is de problemen niet waard als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:32 schreef FF het volgende:
Kan het niet opdezelfde manier als met 'echte' vuurwapens?
Je wordt lid van een club en vraagt een ontheffing cq. vergunning aan om zo'n ding te mogen bezitten en te vervoeren?
Waarom begin je over wapendempers?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:46 schreef gido12 het volgende:
volgens mij mag dat gewoon je mag geen wapen dempers kijk maar op deze site http://www.adola.nl/adola/wapenwet.htm maar succes nog
En is het gelukt?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 19:26 schreef webbyplus het volgende:
dmn, dacht deze topic nooit meer gehighlight te zien in MyActiveTopics
Heb ik in 2007 geopend, hhha
Heb er geen meer gekocht... beter van nietquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |