abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53888564
Hallo,

Onlangs heb ik in belgië een dag ge-airsoft.
Dan ga je, net als bij paintball, met twee teams strijden om een vlag.
De wapens die gebruikt worden, zijn niet van echt te onderschijden, en schieten kleine plastic balletjes. Erg leuk.
Nu zijn we van plan om dit vaker te gaan doen, en wil ik het liefst zelf een wapen aanschaffen.

Mijn vragen;
- In Nederland kan ik geen winkel vinden, wel in belgië/duitsland. Is het bezit van deze wapens illegaal in Nederland?
- Stel het is illegaal, wat voor boete staat er dan op het in bezit hebben van een dergelijk wapen?

Wellicht dat iemand hier antwoord op heeft?

bvd
Webby
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
pi_53888611
in NL zeker illegaal, valt gewoon onder de wapenwet. mn gamevriendje zit helemaal in die dingen, zal wel ff een linkje posten. kopen en opslaan in belgie kan wel.
Op donderdag 4 oktober 2007 09:50 schreef staticdata het volgende:
- Alle Milfen zullen zich, gesorteerd op cup maat, in rijen van 10 staan en zich bereidwillig opstellen
pi_53888680
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 16:36 schreef webbyplus het volgende:
Hallo,

Onlangs heb ik in belgië een dag ge-airsoft.
Dan ga je, net als bij paintball, met twee teams strijden om een vlag.
De wapens die gebruikt worden, zijn niet van echt te onderschijden, en schieten kleine plastic balletjes. Erg leuk.
Nu zijn we van plan om dit vaker te gaan doen, en wil ik het liefst zelf een wapen aanschaffen.

Mijn vragen;
- In Nederland kan ik geen winkel vinden, wel in belgië/duitsland. Is het bezit van deze wapens illegaal in Nederland?
- Stel het is illegaal, wat voor boete staat er dan op het in bezit hebben van een dergelijk wapen?

Wellicht dat iemand hier antwoord op heeft?

bvd
Webby
Hoe werkt dat dan? Bij paintball is de verf om aan te geven dat je geraakt bent. Met kleine plastic balletjes schieten heeft niet echt zin toch?
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_53888703
Als het wapen niet van echt te onderscheiden is, is het in nederland verboden.
Wat niet verboden is, zijn speelgoedpistooltjes die ook plastic balletjes schieten maar die felle kleuren hebben. waarbij dus overduidelijk is dat het wapen niet echt is.
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
pi_53888718
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 16:42 schreef Cid het volgende:

[..]

Hoe werkt dat dan? Bij paintball is de verf om aan te geven dat je geraakt bent. Met kleine plastic balletjes schieten heeft niet echt zin toch?
hier wat info;
http://airsoftadventure.nl/links/links.asp
to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
pi_53888744
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 16:43 schreef Djarum het volgende:
Wat niet verboden is, zijn speelgoedpistooltjes die ook plastic balletjes schieten maar die felle kleuren hebben. waarbij dus overduidelijk is dat het wapen niet echt is.
Maar, stel, ik koop zo'n ding in België of Duitsland. Ik rij hier Nederland binnen, en ik word aangehouden, hoe hoog is dan de boete als je zo'n gelijkend ding bijhebt? Ik wil bijvoorbeeld best 100euries boete riskeren lopen als ik er mee op pad ben, maar geen 1000
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 16:50:58 #7
125771 JMPoSTMaN
Alpe d'Huez beklommen
pi_53888853
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 16:45 schreef webbyplus het volgende:

[..]

Maar, stel, ik koop zo'n ding in België of Duitsland. Ik rij hier Nederland binnen, en ik word aangehouden, hoe hoog is dan de boete als je zo'n gelijkend ding bijhebt? Ik wil bijvoorbeeld best 100euries boete riskeren lopen als ik er mee op pad ben, maar geen 1000
je krijgt uiteindelijk een boete, moet je wapen inleveren, je moet voorkomen en je hebt een strafblad. Denk niet dat je dat wil riskeren.
Beste voetbalkenner binnen BoF! seizoen 07/08 en 08/09
2de in de Tour de BoF!
Winnaar Joop Zoetemelk Award
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 16:52:21 #8
187674 Sigmund666
Do not feed the Residents
pi_53888889
Je riskeert er een hoge boete op, aangezien je zelf al hebt aangehaald dat de dingen niet van echt te onderscheiden zijn. Ik heb er zelf een paar liggen, maar die ben ik fietsend gaan halen
In België mag het wel, daar zijn ze echt veeeeel soepeler met wapens en dingen die er op lijken .
U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!
pi_53888916
ik heb zon geval uit de states meegenomen toen ik 16 was, ook niet van echt te onderscheiden en daarom illegaal. ik heb met mazzel niet 1000 euro boete gekregen, maar wel een dagje kinderbescherming met mijn ouders, ging trouwens nergens over.
pi_53888919
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 16:45 schreef webbyplus het volgende:

[..]

je word verboden wapenbezit ten laste gelegd.
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
pi_53888951
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_wapens_en_munitie

Sinds 15 november 2000 zijn de straffen voor illegaal wapenbezit en illegale wapenhandel fors verhoogd. Zo is bijvoorbeeld:

* De maximum straf voor het illegaal voorhanden hebben van een stiletto negen maanden gevangenisstraf of een geldboete van ¤ 4500,-. Tot 1 februari 2006 was het maximum drie maanden gevangenisstraf.
* De maximum straf voor het illegaal voorhanden hebben van een geweer een gevangenisstraf van vier jaar of een geldboete van ¤ 45.000,-.
* De maximum straf voor het beroepsmatig illegaal handelen in pistolen acht jaar gevangenisstraf of een geldboete van ¤ 45.000,-.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_53888960
Indertijd kon je er geloof ik theoretisch een boete van 10.000 gulden voor krijgen.
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 17:06:24 #13
125771 JMPoSTMaN
Alpe d'Huez beklommen
pi_53889139
Kijk anders maar eens naar deze link
http://www.nlairsoft.com/nl/about.php
Wel grappig om te zien dat het alleen in Nederland verboden is
Beste voetbalkenner binnen BoF! seizoen 07/08 en 08/09
2de in de Tour de BoF!
Winnaar Joop Zoetemelk Award
pi_53889164
tvp
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_53890187
vraag aan TS: je moet dus gewoon eerlijk zijn als je geraakt bent?

er staat op de site dat het veel goedkoper is dan paintball. dit zit em vooral in de balletjes ofniet?
oneindig...?
dan is dus alle fictie werkelijkheid, en wel op dit moment
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 19:08:37 #16
141900 Mr_Baus
Sexy PKM hoer!
pi_53891977
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 16:39 schreef ENlarge_YourPenisNOW het volgende:
in NL zeker illegaal, valt gewoon onder de wapenwet. mn gamevriendje zit helemaal in die dingen, zal wel ff een linkje posten. kopen en opslaan in belgie kan wel.

Verboden.. Strafblad ivm overtreding Wet wapens en munitie CAT I ( lid 7 uit mijn hoofd). In beslagname + 275 euro boete per replica, zo is het en niet anders..

Je kan lid worden van een airsoft vereniging, www.airsoft-adventure.nl bijvoorbeeld. Als je daar lid wordt dan zit daar het opslag van 1 replica (afsluitbare koffer in bescheide maten, dus met een beetje mazzel en proppen kan je je sidearm + AEG stallen) bij inbegrepen.
Als je familie of kennissen hebt in Belgie dan kan je hem daar natuurlijk wel kwijt..

Let op, in Belgie zijn ze toegestaan.. maar dat betekent niet dat je er zomaar mee op zak mee mag lopen..
Airsoften mag je dus niet zomaar op straat doen . Vervoer van Airsoft Replica's in Belgie is gelijk aan het vervoer van vuurwapens in NL.
-ongeladen en ongespannen
-munitie apart en afgesloten
-replica afgesloten in koffer of anders met trekkerslot, in beide gevallen altijd een mondingstop (rood).
I'd rather be whacking Tango's
HK 416 D - In a world of compromise, some men don't..
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 19:16:26 #17
141900 Mr_Baus
Sexy PKM hoer!
pi_53892198
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 17:52 schreef Yestuuur het volgende:
vraag aan TS: je moet dus gewoon eerlijk zijn als je geraakt bent?

er staat op de site dat het veel goedkoper is dan paintball. dit zit em vooral in de balletjes ofniet?
Het is een "gentleman" game ja.. je moet dus eerlijk zijn.. Maar er zijn genoeg skirms waarbij Marshalls aanwezig zijn, en als je vals speelt.. dan ben je de lul. Voorbeeld; Dan mogen alle deelnemers een vuurpeleton vormen en hun magazijn (highcap; 300 BB's) op je leegschieten vanaf een metertje of 15 a 20..

Vaak wordt ook afgesproken om niet op hoofden te richten, zeker niet close range.. je mag dan wel een veiligheidsbril op hebben, maar op 10 meter afstand schiet je met een pittige AEG of een GBB makkelijk de tanden uit iemand zijn giecheltje....
Er is dus ook altijd de afspraak om op echte close range niet te schieten, maar "PANG PANG" te roepen, "PANG PANG" is altijd raak! Bij de ene Skirm geldt de "PANG PANG" regel bij 10 meter, bij de andere kan het 5 meter zijn..
pi_53892548
dit klinkt wel als een superbrute game om met een paar vrienden te gaan doen, een middagje. Jammer alleen dat we hiervoor naar België af moeten reizen om het te verwezelijken.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:37:30 #19
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_53894023
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 19:16 schreef Mr_Baus het volgende:

[..]

Het is een "gentleman" game ja.. je moet dus eerlijk zijn.. Maar er zijn genoeg skirms waarbij Marshalls aanwezig zijn, en als je vals speelt.. dan ben je de lul. Voorbeeld; Dan mogen alle deelnemers een vuurpeleton vormen en hun magazijn (highcap; 300 BB's) op je leegschieten vanaf een metertje of 15 a 20..

Vaak wordt ook afgesproken om niet op hoofden te richten, zeker niet close range.. je mag dan wel een veiligheidsbril op hebben, maar op 10 meter afstand schiet je met een pittige AEG of een GBB makkelijk de tanden uit iemand zijn giecheltje....
Er is dus ook altijd de afspraak om op echte close range niet te schieten, maar "PANG PANG" te roepen, "PANG PANG" is altijd raak! Bij de ene Skirm geldt de "PANG PANG" regel bij 10 meter, bij de andere kan het 5 meter zijn..

Jij zit er echt diep in he ? Als ik je FoBo zo bebijk...

vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:47:43 #20
141900 Mr_Baus
Sexy PKM hoer!
pi_53894290
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 20:37 schreef Buschetta het volgende:

Jij zit er echt diep in he ? Als ik je FoBo zo bebijk...

[ afbeelding ]
yep!

En deze

En nog wel meer ook, ook van mijn Glockie
pi_53898038
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 20:47 schreef Mr_Baus het volgende:

[..]

yep!

En deze

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En nog wel meer ook, ook van mijn Glockie
damn you sexy pkm hoer

volgend jaar weer mooi een stukje knallen!
Op donderdag 4 oktober 2007 09:50 schreef staticdata het volgende:
- Alle Milfen zullen zich, gesorteerd op cup maat, in rijen van 10 staan en zich bereidwillig opstellen
pi_53898940
De verhalen lezend, lijkt het me idd niet verstandig om een dergelijke airsoft-gun te kopen en mee op en neer te reizen naar België of Duitsland. Wel is het misschien leuk om er een voor alleen thuis te hebben. Altijd leuk een beetje target-practice in de tuin.
Nog tips hoe ik met zo min mogelijk risico zo´n ding in huis krijg? Via post?
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 00:39:59 #23
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_53899965
maat van mij had ook zo'n BB pistool.. schoot perongeluk op een raam (dubbel glas, Thermo nog wat).

maar wel een ster er in (15m afstand)
maar afaik. kocht hij die.. (paar jaar geleden) gewoon @ een dumpstore in leeuwarden :S
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 01:02:57 #24
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_53900484
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 00:01 schreef webbyplus het volgende:
De verhalen lezend, lijkt het me idd niet verstandig om een dergelijke airsoft-gun te kopen en mee op en neer te reizen naar België of Duitsland. Wel is het misschien leuk om er een voor alleen thuis te hebben. Altijd leuk een beetje target-practice in de tuin.
Je huis in Belgie neerpleuren...

Jij vraagt ons om mee te werken aan strafbare feiten... wat ons dus ook strafbaar zou maken
pi_53900541
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 19:29 schreef r3gi3boy het volgende:
dit klinkt wel als een superbrute game om met een paar vrienden te gaan doen, een middagje. Jammer alleen dat we hiervoor naar België af moeten reizen om het te verwezelijken.
BoF gaat gemiddeld elk jaar een dag naar Belgie toe

Overdag paintballen. 's Avonds BBQen en bier drinken. Overnachten en zondags weer naar huis. Kost een eurotje of 100,- excl. bier en benzine Zijn dure daagjes weg maar ze zijn o zo mooi
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 01:13:56 #26
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_53900696
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 16:43 schreef Djarum het volgende:
Felle kleuren mag tegenwoordig ook niet meer, omdat men bang was dat echte wapens een fel kleurtje zouden krijgen.
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 01:17:41 #27
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_53900765
Nou ik heb het van de week uitgezocht en wat blijkt?

Airsoft is zeer onwenselijk MAAR als het wapen niet van echt is te onderscheiden ==> Cat eins und verboten!!

google het maar het staat er fucking duidelijk op de justitie site

*vieze lijers ik wilde een ak-47 aan de muur en nu moet ik settlelen voor een kar98k*
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_53903106
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 01:17 schreef Ps2K het volgende:
*vieze lijers
Je kunt je toch wel een beetje indenken waarom het niet is toegestaan toch?
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_53947081
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 09:34 schreef FJD het volgende:

[..]

Je kunt je toch wel een beetje indenken waarom het niet is toegestaan toch?
In de rest van de wereld kan het blijkbaar wel zonder problemen.
In Japan en Amerika is het zelfs even normaal als een potje straatvoetbal.

Maargoed, omdat Nederland zo compact is zitten vuurwapens hier dan ook totaal niet in de cultuur.
Annekdote ter illustratie.

Kan me nog herinneren dat ik, toen ik een jaar of 8 was, met een klappertjesgeweer in de tuin speelde.
Het duurde niet lang voor er een politiebusje met piepende banden voor het huis stopte en 3 nerveus uitziende agenten met de hand bij de kolf poolshoogte kwamen nemen.
Hele incident liep met een sisser af, ik mocht mijn geweer houden en de agenten vertrokken geiriteerde blikken werpend naar een woning 3 huizen verderop.
pi_55379976
Hier vind je meer informatie: www.nlairsoft.com

Dit is de Nederlandse Airsoft Belangen Vereniging: www.nabv.nl

Steun de legalisatie!

Cheers...
[NL] Airsoft.com - www.nlairsoft.com
pi_64572587
ik had een vraag is er niet ergens plek in duitsland dichtbij de grens. waar ik het een groepje die wapens kan huren dan in bos. met een groepje van 10 20 man. vereniging ofzo .
lol
pi_64572692
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 16:39 schreef ENlarge_YourPenisNOW het volgende:
ik had een vraag is er niet ergens plek in duitsland dichtbij de grens. waar ik het een groepje die wapens kan huren dan in bos. met een groepje van 10 20 man. soort vereniging ofzo .
lol
  Moderator vrijdag 2 januari 2009 @ 02:03:40 #33
236264 crew  capricia
pi_64572759
Ik speel gemiddeld eens per 2 weken. Nu even niet, want ik vind het te koud.
Waar spelen jullie?
Ben zelf veel te vinden bij ACE en bij Command0.
Alle AEG's liggen netjes in een opslag in Belgie.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 2 januari 2009 @ 02:06:33 #34
236264 crew  capricia
pi_64572792
Dit is een mooie winkel in Belgie om eens te gaan kijken als je in de buurt bent. Is niet ver over de grens.
Airsoft-Freaks
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 2 januari 2009 @ 02:08:06 #35
236264 crew  capricia
pi_64572804
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 01:58 schreef techn9ne het volgende:

[..]

ik had een vraag is er niet ergens plek in duitsland dichtbij de grens. waar ik het een groepje die wapens kan huren dan in bos. met een groepje van 10 20 man. soort vereniging ofzo .
Regels in DL zijn weer anders dan in Belgie.
In DL mag je niet full-auto schieten, alleen single shot.
Daarom komen er ook veel Duitsers naar Belgie.
Afgelopen najaar was er een Ardenneoffensief: NL+BE tegen DL. Was wel grappig.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 2 januari 2009 @ 02:09:20 #36
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64572814
quote:
Waarom dat risico lopen voor een stukje speelgoed? Zoiets kan je lang achtervolgen.
  Moderator vrijdag 2 januari 2009 @ 02:12:23 #37
236264 crew  capricia
pi_64572848
quote:
Als jij die sport serieus neemt en het echt een leuke sport vindt, dan zorg je ervoor dat de sport in NL geen slechte naam krijgt...en dan neem je dus je AEG's niet mee naar Nederland.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64575768
Je kan die dingen bestellen bij één van de vele Duitse army/outdoor/survival/wapen postorderbedrijven (ASMC bijvoorbeeld) en vragen om een discrete verpakking. Vaak vragen ze wel om een kopie/scan van je identiteitsbewijs (je moet 18 zijn).

Nog beter is het om gewoon even over de grens te rijden en het spul in je handen te hebben voordat je veel geld uitgeeft
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
pi_85240801
volgens mij mag dat gewoon je mag geen wapen dempers kijk maar op deze site http://www.adola.nl/adola/wapenwet.htm maar succes nog
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:32:16 #40
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_85242987
Kan het niet opdezelfde manier als met 'echte' vuurwapens?
Je wordt lid van een club en vraagt een ontheffing cq. vergunning aan om zo'n ding te mogen bezitten en te vervoeren?
pi_85249962
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 16:32 schreef FF het volgende:
Kan het niet opdezelfde manier als met 'echte' vuurwapens?
Je wordt lid van een club en vraagt een ontheffing cq. vergunning aan om zo'n ding te mogen bezitten en te vervoeren?
Nee, mensen met een vuurwapenverlof kunnen deze dingen niet eens op verlof krijgen. Misschien een beetje raar dat we hierin afwijken van Europa, maar tot dat verandert is zo'n stukje speelgoed is de problemen niet waard als je het mij vraagt.
pi_85250038
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 15:46 schreef gido12 het volgende:
volgens mij mag dat gewoon je mag geen wapen dempers kijk maar op deze site http://www.adola.nl/adola/wapenwet.htm maar succes nog
Waarom begin je over wapendempers?
pi_85250738
dmn, dacht deze topic nooit meer gehighlight te zien in MyActiveTopics ;)
Heb ik in 2007 geopend, hhha
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:27:52 #44
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_85253520
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 19:26 schreef webbyplus het volgende:
dmn, dacht deze topic nooit meer gehighlight te zien in MyActiveTopics ;)
Heb ik in 2007 geopend, hhha
En is het gelukt? ;)
pi_85262138
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 20:27 schreef FF het volgende:

[..]

En is het gelukt? ;)
Heb er geen meer gekocht... beter van niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')