Je moet er ook wel een zooi sambal opgooienquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 15:38 schreef Sapstengel het volgende:
Mekkafood ja. Alleen die dingen zijn totaal niet pittig ofzo. Je kan ze beter gewoon bij een Turk halen en even in de oven doen.
oeh, als het lukt wil ik het recept ook welquote:Op maandag 15 oktober 2007 13:16 schreef Curiosity het volgende:
Ik heb het recept van een turkse collega gehad, binnenkort maar eens proberen te maken.
quote:Op zondag 21 oktober 2007 19:25 schreef Curiosity het volgende:
Eindelijk het recept voor de lekkerste pizza's die ik ooit gegeten heb ( van een turkse collega)
Turkse pizza
voor het deeg
1 pak bloem
melk
verse gist
zonnebloemolie
2 el suiker
zout
Bereiding:
Los de gist op met een klein beetje water, doe hierbij de suiker en ong. een half glas zonnebloemolie (longdrink).
Doe hierbij de bloem met daarop een beetje zout.
Verwarm de melk in een steelpan, een halfvolle pan is meestal voldoende voor 1 pak bloem.
Kneedt dit alles zodanig dat het deeg niet aan je handen vastplakt.
Is dit wel het geval dan kan je er een beetje bloem bij doen.
laat het deeg rusten.
Voor het gehaktmengsel
half kilo gehakt
halve bos peterselie
1 kilo uien
+/- 4 teentjes knoflook
2 kleine blikjes tomatenpuree
2 rode paprika's
2 á 3 tomaten
beetje zwarte peper
2 á 3 el pittige turkse kruiden (bij de turkse winkel ook wel kebabkruiden genoemd)
1 el turkse sambal
zout naar smaak
ong 1 kopje zonnebloemolie
Bereiding:
Doe het gehakt in een grote kom.
De overige ingredienten hak je fijn met een keukenmachine, samen met alle kruiden en olie meng je dit met het gehakt.
Je doet er eventueel wat water bij bij zodat je het goed uit kan smeren over het deeg.
Van het deeg maak je bolletjes ( ong zo groot als een manderijn)
Deze rol je uit en dan smeer je het gehaktmengsel erop.
In de oven op 250 graden bak je de pizza's gaar.
Ik schat zo'n 15 min, de tijd stond er niet bij, even uitproberen.
Tip:
je kan beter 2 pakken bloem klaarmaken om te voorkomen dat het deeg op is, mocht er toch deeg overblijven dan kan je dit invriezen om er later broodjes van te maken.
Wat heeft de hema niet, tegenwoordigquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 15:40 schreef Keukenprinsesje het volgende:
Hema heeft ze ook
He ja, laten we die discussie weer eens voeren, ik krijg het recept van een collega, die ze regelmatig zelf maakt, mag toch aannemen dat deze turkse weet wat ze doet.quote:Op maandag 5 november 2007 00:27 schreef ColdFeet het volgende:
Volgens mij moet je helemaal geen gist gebruiken....
ik kreeg ooit een soortgelijk recept van een Turkse leerlinge, en heb t ook weleens gemaakt (incl zelf geroosterde paprika's), maar met gist krijg je zo'n typische pizzabodem, terwijl je eigenlijk een zachte, tortilla-achtige bodem wilt.
Jeetje joh, doe eens niet zo aangebrand!quote:Op maandag 5 november 2007 11:50 schreef Curiosity het volgende:
[..]
He ja, laten we die discussie weer eens voeren, ik krijg het recept van een collega, die ze regelmatig zelf maakt, mag toch aannemen dat deze turkse weet wat ze doet.
Dan gebruik jij geen gist, ik vind het prima.
Je kan het ook anders zeggen, nu is het net alsof het recept ter discussie staat.quote:Op maandag 5 november 2007 13:06 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Jeetje joh, doe eens niet zo aangebrand!![]()
Ik had ook een recept van een Turkse die ze zelf maakte, dat was ook met gist hoor, rustig maar.
Het is enkel mijn persoonlijke suggestie om de gist weg te laten om die zachte, taaiige structuur te krijgen.
Om maar even in culi termen te blijvenquote:
Ik ga het zo zelf proberen, als er aanpassingen zijn zet ik ze wel hier neer.quote:Op vrijdag 9 november 2007 01:38 schreef paultjuhhh het volgende:
Zondag ik het recept wat hier staat ergens boven maken!
quote:
Ik doelde op deze eigenlijkquote:Op vrijdag 9 november 2007 15:04 schreef Curiosity het volgende:
[..]
![]()
Volgens mij staat er hierboven 2 uien.
Voor het gehaktmengselquote:
ALs je terug leest zie je dat ik het recept iets aangepast heb,quote:Op vrijdag 9 november 2007 20:31 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Ik doelde op deze eigenlijk
[..]
Voor het gehaktmengsel
half kilo gehakt
halve bos peterselie
1 kilo uien
1 |
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |