abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53886860
Allereerst een nieuwe status:
quote:
ABN AMRO World Tennis Tournament verkrijgt felbegeerde ATP "500" status
04-10-2007
Na intensieve onderhandelingen is Ahoy Rotterdam, organisator van het ABN AMRO World Tennis Tournament, erin geslaagd de begeerde ATP 500 status te behalen.

De nieuwe ATP kalender zal met ingang van januari 2009 ingevoerd worden. Deze tenniskalender verdeelt met uitzondering van de vier Grand Slams, de toernooien in zogenaamde 'punten toernooien' waar 1000, 500 of 250 punten verdiend kunnen worden.

In totaal komen er negen 1000-punten toernooien en tien 500-punten toernooien,
waarbij de laatstgenoemde zijn verdeeld tussen Europa, de Verenigde Staten, Zuid Amerika en Zuid-Oost Azië (Rotterdam, Barcelona, Basel, Valencia, Memphis, Washington DC, Acapulco, Dubai, Beijing, Tokyo).

Het ABN AMRO World Tennis Tournament behoort vanaf 2009 tot de '500 categorie' toernooien. De nieuwe ATP kalender zal tijdens de Tennis Masters Cup in Shanghai gepresenteerd worden.

De nieuwe 500 serie betekent voor alle partijen een verbetering. Omdat topspelers verplicht worden om een vastgesteld aantal toernooien te spelen, krijgen organisatoren en publiek een betere garantie op hun aanwezigheid. De spelers krijgen met de 500 serie de gelegenheid om meer (voor de speler zeer belangrijke) rankingpoints te behalen. Voor het ABN AMRO World Tennis Tournament geldt dat het aantal punten dat kan worden behaald wordt verdubbeld.

Voor zowel organisator Ahoy Rotterdam als sponsor ABN AMRO Bank, is deze toezegging een bekroning op het 35-jarige bestaan van het toernooi dat van 18 tot en met 24 februari 2008 haar jubileum editie zal vieren. Het behalen van de verhoogde status past ook in de geplande uitbreiding van Sportpaleis Ahoy en aanverwante ruimtes die in de zomer van 2008 van start zal gaan.

Toernooidirecteur Richard Krajicek: "Het ABN AMRO World Tennis Tournament kent een bijzonder succesvolle historie. Ik ben ontzettend blij met deze erkenning en voor mij persoonlijk is het een emotioneel moment. Ik beschouw het als een beloning op 35 jaar van hard werken door alle mensen die sinds 1974 bij het toernooi betrokken zijn of zijn geweest. In het bijzonder wijlen Wim Buitendijk, die de visie had om het toernooi te laten uitgroeien tot een internationaal aansprekend tennisevenement. Het ABN AMRO World Tennis Tournament heeft zich opnieuw nadrukkelijk bewezen als één van de meest prestigieuze toernooien binnen het internationale tenniscircuit"
En de aankondiging van de eerste namen:
quote:
Nadal komt naar ABN Amro-toernooi
door onze Telesportredactie

ZOETERMEER - Rafael Nadal is volgend jaar de meest aansprekende naam op de 35e editie van het ABN Amro-toernooi. Toernooidirecteur Richard Krajicek kondigde vrijdag tijdens de persconferentie in Zoetermeer met trots de komst van de nummer twee van de wereld aan. Vorig jaar moest de Spanjaard nog afzeggen voor het indoortennisevenement in Ahoy.

„Ik heb Nadal en Roger Federer vorig jaar tot uit den treuren lastig gevallen. Het werd toen bijna gênant. Ik ben daarom blij dat we Nadal eindelijk hebben kunnen vastleggen”, zei Krajicek.

Krajicek dankt de komst van Nadal vooral aan de verschuiving van het toernooi op de kalender. In het verleden zat het grootste Nederlandse ATP-evenement ingeklemd tussen de Daviscup en het lucratieve toernooi in Dubai, waar de toppers Nadal en Federer de voorkeur aan gaven. Met de datum van 18 tot en met 24 februari zit er nu een week tussen Rotterdam en Dubai.

Krajicek: „De nieuwe datum heeft voor Nadal de doorslag gegeven. De zaak was voor de finale van Wimbledon al beklonken. We zijn heel gelukkig dat we de komende jaren geen last meer hebben van de Daviscup en van Dubai. De komst van Federer was dit jaar door Dubai onbespreekbaar, maar nu is in ieder geval alles nog open.”

Naast Nadal geven ook Andy Murray, Lleyton Hewitt en titelverdediger Mikhail Yoezhny volgend jaar acte de présence in Rotterdam. De Nederlanders Robin Haase en Raemon Sluiter kregen van Krajicek een wildcard.

Het ABN Amro-toernooi vindt volgend jaar plaats van 18 tot en met 24 februari.
pi_53887236
In ieder geval zijn we niet te laat met het topic openen.
pi_53888163
tvp , nog maar 4 maanden en een paar dagen .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 17:53:54 #4
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_53890229
Rafaaaa!
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:02:25 #5
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_53890437
Goed topic, je kunt er maar beter op tijd bij zijn. Voor iemand zonder PI het doet.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:07:42 #6
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_53890578
Rafa . Ik MOET hem zien. Desnoods ga ik élke dag .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:18:48 #7
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_53890837
Mag ik stiekem mee in je rugzak?
pi_53923723
haha lekker vroeg dit..zal ik vast een Rosmalen topic openen?
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zondag 14 oktober 2007 @ 14:11:14 #9
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_53924407
haha ja wel lekker op tijd, nog bijna een half jaar als Rafa op Rosmalen komt en ik daar ook al niet heen kan vreet ik m'n pet op trouwens
pi_54822519
kick
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_54822624
En Rogiertje komt niet

Maar Nadally wel en ik hoop dat Djoko lekker thuis blijft
The General voorspelt dat Andy ook niet aanwezig is............... maar in januari weten we het zeker
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_54822638
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 18:07 schreef BVO het volgende:
Rafa . Ik MOET hem zien. Desnoods ga ik élke dag .
Kun jij geen Nadalfantopic maken ???
  zondag 25 november 2007 @ 17:01:28 #13
138195 morgane
Omnomnomnivoor
  zondag 2 december 2007 @ 14:18:49 #14
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_54989623
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 18:18 schreef morgane het volgende:
Mag ik stiekem mee in je rugzak?
Aww.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 2 december 2007 @ 14:21:22 #15
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_54989668
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 13:30 schreef Tim86 het volgende:
haha lekker vroeg dit..zal ik vast een Rosmalen topic openen?
Misschien een stom idee, maar waarom n iet alvast topics openen voor een aantal belangrijke toernooien in 2008? Ik heb bijvoorbeeld best al zin om te discussiëren over Roland Garros 2008.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_54989772
Ik ben tegen . TheGeneral is geniaal in 't maken in mooie OP's en de AO is de eerste die nu komt .

En die discussie hoort hier ook niet .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_54999762
Dus tot nu toe zeker:

In januari wordt de laatste topper bekend gemaakt !
En op zaterdag 16 en zondag 17 februari de kwalificatiewedstrijden voor 4 plaatsen naast bovenstaande spelers

Wie nog meer ? of is dit het ?
pi_55000176
ik verwacht dat Djokovic zeker gaat komen, heeft ook een QF te verdedigen. Ook Ljubicic zal er wel weer bij zijn (maar of je daar vrolijk van gaat worden is weer iets anders..)

Daarnaast heeft Daydenko een halve finale te verdedigen, Held Ferrer een kwart en Robredo bijvoorbeeld ook een kwart. Spelers die er daarnaast bij waren die ook leuk kunnen zijn, zijn bijv. Stepanek (winnaar 2006), Monfils, Clement, Berdych en Nieminen (1/2 finale 2006).

Berdych en Ferrer waren er de laatste jaren steeds bij en zullen dus ook wel komen, hetzelfde geldt voor een Ancic die alleen vorig jaar mistte door zijn blessureleed. Ook Mathieu verwacht ik wel.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_55000283
quote:
Op zondag 2 december 2007 21:24 schreef Tim86 het volgende:
ik verwacht dat Djokovic zeker gaat komen, heeft ook een QF te verdedigen. Ook Ljubicic zal er wel weer bij zijn (maar of je daar vrolijk van gaat worden is weer iets anders..)

Daarnaast heeft Daydenko een halve finale te verdedigen, Held Ferrer een kwart en Robredo bijvoorbeeld ook een kwart. Spelers die er daarnaast bij waren die ook leuk kunnen zijn, zijn bijv. Stepanek (winnaar 2006), Monfils, Clement, Berdych en Nieminen (1/2 finale 2006).

Berdych en Ferrer waren er de laatste jaren steeds bij en zullen dus ook wel komen, hetzelfde geldt voor een Ancic die alleen vorig jaar mistte door zijn blessureleed. Ook Mathieu verwacht ik wel.
Tim, hoe kom je aan die info ?
Wanneer is de definitieve lijst bekend ?
Op de site kan ik alleen maar de info uit mn vorige post vinden
pi_55000665
ergens in januari maken ze het definitief bekend..
Ik heb even de deelnemerslijsten van de laatste jaren bekeken en resultaten via http://tennis.matchstat.com/event.phtml?ID_Event=4613
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_55000863
quote:
Op zondag 2 december 2007 21:41 schreef Tim86 het volgende:
ergens in januari maken ze het definitief bekend..
Ik heb even de deelnemerslijsten van de laatste jaren bekeken en resultaten via http://tennis.matchstat.com/event.phtml?ID_Event=4613
Ok
Hopen dat er dan nog kaarten zijn, anders maar de gok wagen
pi_55000932
ik weiger de gok te wagen bij dat toernooi haha..altijd zoveel pech met afzeggingen...
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_55039633
Sluiter
pi_55337766
quote:
Op zondag 2 december 2007 21:14 schreef kleinzusje het volgende:
Dus tot nu toe zeker:
voor zover er niemand geblesseerd raakt natuurlijk..

Wij zijn op dinsdag van de partij, en als het erg leuk uitpakt plakken we er misschien nog wel een dagje bij
pi_55426452
Ben 'helaas' weer op wintersport tijdens het toernooi. Anders had ik wel gegaan..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')