quote:Haile Gebrselassie heeft in Berlijn opnieuw het wereldrecord op de marathon verbeterd.De Ethiopiër had voor de ruim 42 kilometer 2.03.59 nodig en schaafde bijna een halve minuut af van zijn oude toptijd,die hij vorig jaar eveneens in de Duitse hoofdstad noteerde (2.04.26).
Gebrselassie liep de gehele race onder het schema van het wereldrecord.Op 6 km van de finish schudde hij zijn laatste rivalen af en soleerde naar de zege.
"Ik ben zo gelukkig.Werkelijk alles was perfect vandaag",zei Gebrselassie kort na afloop."Alles klopte,het weer en de toeschouwers."Sinds ik loop,is Berlijn mijn geluk.Dit is mijn parkoers",lachte het Ethiopische hardloopfenomeen.
Jammer van de degradatie.quote:Op maandag 29 september 2008 17:21 schreef Brownietje het volgende:
Zozo Pieter zie dat je aardig hard een duin hebt opgelopen.![]()
Ik moest opdraven bij het NK Estafette, vorige week gedegradeerd met de senioren naar de 2de divisie en deze week 2x 4de. Het was niet echt een succesvol seizoen, haha.
Keizer ging stuk om de laatste 10-15 meter, en kwam twee maal ten val. Ik had ook niet verwacht dat Pelle zou verschrikkelijk hard naar boven ging. Ik was voor Pelle en Pelle ging echt als een raket weg.quote:Op maandag 29 september 2008 20:16 schreef Brownietje het volgende:
Jolanda Keizer werd ook 9de. En Pelle die van zoveel toppers wint is ook wel een verassing.
Had je je nog specifiek voorbereid oid? Ik wil volgend jaar meedoen, maar als het NK Estafette weer in hetzelfde weekend valt wordt het heel moeilijk (en ook nog de Clubkampioenschappen, in mijn laatste juniorenjaar wil ik wel clubkampioen worden
Zit je bij Atletico'73 in de poule? Zoja, tot volgend jaarquote:Op maandag 29 september 2008 17:21 schreef Brownietje het volgende:
vorige week gedegradeerd met de senioren naar de 2de divisie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ff gedaanquote:Op zondag 19 oktober 2008 15:54 schreef PieterBas het volgende:
We mogen weer stemmen op de beste (weg/baan)atleet en (baan)atlete van 2008
http://www.iaaf.org/athletes/athleteoftheyear/index.html
Dat viel me dus ook op..quote:Op maandag 20 oktober 2008 11:36 schreef TheArt het volgende:
Gestemd op Saladino, Bolt en Robles, toevallig ook de nummers 1, 2 en 3 in de stand zie ik. Bij de dames gekozen voor Jelimo, Walker en Vlasic. Jelimo staat verrassend ver achter in de stand.
Als die kinderen gaan krijgen...quote:Dibaba and Sihine's wedding draws 500,000
Mon 27/10/2008 14:29
The athletics wedding of the year attracted more 500,000 people according to the website of bride Tirunesh Dibaba, spikesmag.com reports.
Dibaba, the Olympic 5000m and 10,000m champion, tied the knot on Sunday with fellow Ethiopian international athlete Silheshi Sihine at the Church of Medhanialem.
Wearing an elegant white dress Dibaba and her husband Sihine, in a grey, shiny suit, bowed down and kissed the cross from the priest’s hand blessing the holy matrimony. The priest also gave the couple a holy bible.
The pair then moved on for lunch at the Hilton Hotel before they were greeted by thousands at Meskel Square in central Addis Ababa.
The newly-weds mounted a specially designed stand and waved to the estimated half-a-million people who wanted to share their special day.
The evening bash was staged at the Addis Sheraton Hotel, where Dibaba and Sihine performed the Eskista [Ethiopian Shoulder Shiver Dance].
Among the other guests who strutted their stuff on the dance floor were world marathon record holder Haile Gebrselassie, Olympic 5000m and 10,000m champion Kenenisa Bekele and Dibaba’s great Ethiopian rival, Meseret Defar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |