dat dus + originaliteit en de hele gedachtengang erachter. Wist jij dat het een plattegrond is?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 01:04 schreef Buschetta het volgende:
![]()
Tong
Bij kunst gaat het niet alleen over objectieviteit maar ook om het werk en in welke tijd het gemaakt wordt.
De manier waarop Mondriaan zijn kwast hanteerde en het kleurgebruik maakt het uniek voor zijn tijd.
Omdat meerdere mensen die kwaliteiten op waarde inschatten onstaat er een markt. Daar er maar 1 stuk is en meerdere mensen in het bezit willen komen ervan word de prijs omhoog gestuwt.
En daarnaast is kunst een goede investering.
En ja over smaak valt niet te twisten.
Nu heb je het waarschijnlijk over Victory Boogie Woogie?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 01:20 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
dat dus + originaliteit en de hele gedachtengang erachter. Wist jij dat het een plattegrond is?
Mooi, mooi. Wat is nou mooi.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 01:25 schreef Karmijne het volgende:
Dat snap ik nou ook nooit, wat er mooi kan zijn aan zo'n Mondriaan.
Wat vind jij ervan?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 01:26 schreef Ringo het volgende:
[..]
Mooi, mooi. Wat is nou mooi.
Het gaat om verbeelding. En ideeën.
klopt die idd. Maar het was om een voorbeeld aan te geven.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 01:24 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nu heb je het waarschijnlijk over Victory Boogie Woogie?
[ afbeelding ]
Dat is alweer een stap verder. Dit is bijna richting nieuw-realisme.
jep, dit is bijvoorbeeld wel knap en mooi.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 01:33 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
klopt die idd. Maar het was om een voorbeeld aan te geven.
Overigens is mijn favo stijl is het impressionisme met name de Bal Tabarin van Jan Sluijters een super mooi doek, maar helaas wil het stedelijk hem niet laten copieren voor een poster...
dit is hem:
[ afbeelding ]
je moet hem in het echt zien is ongeveer 150 bij 100 cm echt adembenemend! heb wel een uur staan kijken en het in mij op staan te nemenquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 01:38 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
jep, dit is bijvoorbeeld wel knap en mooi.
quote:
quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 01:38 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
jep, dit is vind ik bijvoorbeeld wel knap en mooi.
Wat bedoel je met semi-modern? het Gemeentemuseum in Den Haag? een mediocre betonkrot ergens op een anoniem bedrijventerrein?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 01:40 schreef Karmijne het volgende:
[..]
![]()
Kan ik me weinig bij voorstellen. Ik vind het onaangename kunst. Het roept bij mij dezelfde gevoelens op als een lange, grijze, kille gang in een willekeurig semi-modern gebouw op een druilerige dag.
Betonkrotten. Vormeloze, funtionele betonnen gebouwen met tl-verlichting van binnen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 01:43 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wat bedoel je met semi-modern? het Gemeentemuseum in Den Haag? een mediocre betonkrot ergens op een anoniem bedrijventerrein?
Dan had Mondriaan tóch een vooruitziende blik.quote:
Op wat voor manier kijk jij ernaar? Vind je het mooi?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 01:50 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dan had Mondriaan tóch een vooruitziende blik.
En het was natuurlijk een neurotische freak, die het met niemand eens kon worden omdat iedereen van zijn loodrechte lijn afweek.
Dus waarschijnlijk heeft je gevoel gewoon gelijk.
Ik weet niet maar ik moest denken aan het vliegende spaghettimonster...quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 01:33 schreef hierissieweer het volgende:
Overigens is mijn favo stijl is het impressionisme met name de Bal Tabarin van Jan Sluijters een super mooi doek, maar helaas wil het stedelijk hem niet laten copieren voor een poster...
dit is hem:
[ afbeelding ]
Ja zoiets inderdaad.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 02:24 schreef tong80 het volgende:
Dus Mondriaan is een soort Radiohead. De één kan geen portretten schilderen de ander kan geen normale nummertjes schrijven. Dan ga je maar intullectueel vreemd doen ?
Opzet geslaagd, dus. Een Vinex-wijk (het idee) zou toentertijd als het summum van moderniteit zijn gezien.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 09:33 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Technisch is het knap, maar het heeft de uitstraling van een vintex-wijk...
Je kan van alles vinden van Mondriaan en de ontwikkeling die hij maakte, maar de man kon tekenen/schilderen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 02:24 schreef tong80 het volgende:
Dus Mondriaan is een soort Radiohead. De één kan geen portretten schilderen de ander kan geen normale nummertjes schrijven. Dan ga je maar intullectueel vreemd doen ?
Ik zie meerdere parallellen met Radiohead. Het begon goed...quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 12:00 schreef mane het volgende:
[..]
Je kan van alles vinden van Mondriaan en de ontwikkeling die hij maakte, maar de man kon tekenen/schilderen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik houd van de vroege én latere Mondriaan. Het is juist de ontwikkeling die het interessant maakt.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 12:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik zie meerdere parallellen met Radiohead. Het begon goed...![]()
quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 12:35 schreef mane het volgende:
[..]
Ik houd van de vroege én latere Mondriaan. Het is juist de ontwikkeling die het interessant maakt.
En Radiohead, tja. Ik vind ze steeds beter worden.
Metrokaarten zijn inderdaad geweldigquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 12:37 schreef Frollo het volgende:
Mooi verwoord, Plaas!
Ken je het boek Metrokaarten van de wereld al, trouwens?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |