abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 oktober 2007 @ 20:38:49 #1
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53870837
Terwijl onze libertarische vrienden zich opmaken voor het volgende rondje 'belasting is diefstal', verbiedt Belmont (een stadje in de USA) het roken in eigen huis, volgens Het Parool:
quote:
Amerikaanse stad verbiedt roken thuis
BELMONT - De Amerikaanse stad Belmont gaat mensen die in flatgebouwen wonen verbieden thuis te roken. De gemeente wil zo voorkomen dat de buren last krijgen van de rook.
Dat meldde de krant San Jose Mercury News woensdag. Belmont in Californië behoort tot de gemeentes met de strengste rookverboden in de VS. Zij gaat roken in parken en andere openbare gelegenheden ook verbieden. Roken blijft wel toegestaan op straat, mits niet bij de ingang van een gebouw.
Zie ook: http://www.smdailyjournal.com/article_preview.php?id=66988

En dan heb je hier in nederland mensen die naar amerika willen emigreren, vanwege 'de onbegrensde mogelijkheden' en ' de nederlandsuh poluhtiek'.

Wel even opletten naar welke staat je emigreert, jongens, voor je het weet ben je nog slechter af dan waar je vandaan kwam.

[ Bericht 1% gewijzigd door gronk op 11-10-2007 22:12:13 ]
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_53870979
Wat een onzin.
pi_53871014
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 20:38 schreef gronk het volgende:
Terwijl onze libertarische vrienden zich opmaken voor het volgende rondje 'belasting is diefstal', verbiedt de staat Belmont (USA) het roken in eigen huis, volgens Het Parool:
[..]

En dan heb je hier in nederland mensen die naar amerika willen emigreren, vanwege 'de onbegrensde mogelijkheden' en ' de nederlandsuh poluhtiek'.

Wel even opletten naar welke staat je emigreert, jongens, voor je het weet ben je nog slechter af dan waar je vandaan kwam.
dit komt toch voort uit de rechtzaak waar de buren in de tuin hun eigen rookgordijn opzetten en daarmee de buren het buitenleven onmogelijk maakten?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_53871125
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 20:48 schreef Napalm het volgende:

[..]

dit komt toch voort uit de rechtzaak waar de buren in de tuin hun eigen rookgordijn opzetten en daarmee de buren het buitenleven onmogelijk maakten?
Een tuin in een flat ?
  donderdag 11 oktober 2007 @ 20:54:31 #5
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53871156
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 20:48 schreef Napalm het volgende:

[..]

Ik weet niet of *dat* 't geval is, in ieder geval lees ik wel:
quote:
Last month, the council said it wanted to pursue a law similar to ones passed in Dublin and the Southern California city of Calabasas. It took up the cause after a citizen at a senior living facility requested smoke be declared a public nuisance, allowing him to sue neighbors who smoke.
Dus 't is niet de enige stad in de US waar dit al gaande is.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_53871160
Het gaat om 1 stad niet om een complete staat. Maar goed belachelijk blijft het.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_53871198
haha nice
pi_53871289
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 20:56 schreef Repeat het volgende:
haha nice
Steef bedeol je? .
I´m back.
pi_53871308
VS hebben ook alcohol verboden hè, pakweg tussen 1919 en 1933. Georganiseerde misdaad is toen ontstaan.
I´m back.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 21:15:55 #10
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_53871616
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 20:56 schreef Repeat het volgende:
haha nice
Montov waardeert het feit dat je via een wijziging besloten hebt om niet onnodig te provoceren richting anderen met taalgebruik als 'rukken'. Als nieuwe POL-mod is het mijn taak om dit te stimuleren.
Géén kloon van tvlxd!
pi_53871820
Leuk.
Taliban.
Dat sluit aan op OP trouwens.
I´m back.
pi_53872332
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 20:38 schreef gronk het volgende:
Terwijl onze libertarische vrienden zich opmaken voor het volgende rondje 'belasting is diefstal', verbiedt de staat Belmont (USA) het roken in eigen huis, volgens Het Parool:
[..]

oo hoe spijtig. Je hebt niet meer de vrijheid om iedereen rond je ziek te maken door een van de meest onnutige zaken in de wereld te gebruiken .

Echt geef mij 1 voorbeeld van het fucking nut van roken ??? Dat is er niet. Dus waarom mag men het niet verbieden ??
Iemand vermoorden is toch ook verboden ? Is dat dan ook een aanslag op je vrijheid?

Vrijheid is nog altijd dat je vrij bent in je doen en laten zolang je geen schade berokkent aan derden. Ik hoop dat je de capaciteiten bezit om zelf in te vullen tot welk deel roken behoort.
pi_53872522
De vrijheid van iemand om te doen en laten wat hij wil wordt beperkt door de rechten van het individu.

[ Bericht 31% gewijzigd door Qomolangma op 11-10-2007 21:56:43 ]
  donderdag 11 oktober 2007 @ 22:11:28 #14
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53873102
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 21:44 schreef flyck het volgende:

Echt geef mij 1 voorbeeld van het fucking nut van roken ???

Sinds wanneer moet alles 'nut' hebben?
  donderdag 11 oktober 2007 @ 22:15:14 #15
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_53873261
quote:

[..]

oo hoe spijtig. Je hebt niet meer de vrijheid om iedereen rond je ziek te maken door een van de meest onnutige zaken in de wereld te gebruiken .

Echt geef mij 1 voorbeeld van het fucking nut van roken ??? Dat is er niet. Dus waarom mag men het niet verbieden ??
Iemand vermoorden is toch ook verboden ? Is dat dan ook een aanslag op je vrijheid?

Vrijheid is nog altijd dat je vrij bent in je doen en laten zolang je geen schade berokkent aan derden. Ik hoop dat je de capaciteiten bezit om zelf in te vullen tot welk deel roken behoort.
Als je al zo ver wil gaan om roken in flats te verbieden kan je net zo goed auto's afschaffen, die zijn ook schadelijk als ze langs rijden
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
  donderdag 11 oktober 2007 @ 22:24:46 #16
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53873549
* popolon kijkt naar de TT ...

Oh neeee, het hele land !!??

of een gehucht in CA ?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 22:33:05 #17
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53873857
Nee, niet het hele land. Maar het is wel een akelig precedent, en voor je het weet zijn de enige stadjes waar je wel nog mag roken een paar gaten ergens in alaska, ofzo.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 22:37:12 #18
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_53874038
Ach ja tuurlijk.

Roken in huis is sowieso vies. Ook voor rokers.

en het scheelt je heel wat verf ook nog !
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 22:45:06 #19
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53874311
Hoezo? Je verft je muren een keer wit, en daarna worden ze langzaam geel. Keitof!

Maar ontopic: het blijft natuurlijk een beetje raar dat een land wat hier de reputatie heeft van 'het land waar alles kan' zo strikt kan zijn qua regelgeving.

Alhoewl ik ook begrepen heb dat er buurten in amerikaanse steden zijn waarin de buren je een proces aandoen als je dingen doet die de waarde van hun huis mogelijk verlagen. Zeg maar, de ellende van welstandscommissies maar dan particulier.
pi_53874346
Volgens mij heeft de TS de ontwikkelingen omtrent het rookverbod binnen Nederland niet helemaal gevolgd.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 11 oktober 2007 @ 22:46:42 #21
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53874361
Wat zal het mij rukken wat er in nederland gebeurt?
pi_53877887
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 21:15 schreef Montov het volgende:

[..]

Montov waardeert het feit dat je via een wijziging besloten hebt om niet onnodig te provoceren richting anderen met taalgebruik als 'rukken'. Als nieuwe POL-mod is het mijn taak om dit te stimuleren.
hij leek me nog wel gepast, echter niet bijzonder genoeg om het hun onder de neuzen te wrijven. Vandaar
pi_53877897
quote:

[..]

in huis

slotje.
pi_53878264
http://www.dumblaws.com/

Hf. Wel rare url, zo extreem dom zijn veel van de wetten niet.

[ Bericht 25% gewijzigd door NightH4wk op 12-10-2007 02:17:18 ]
pi_53880353
In eigen huis moeten mensen natuurlijk zelf weten wat ze doen, zolang als hun rook maar niet bij mij naar binnen waait. Iets wat hier helaas weleens gebeurt. Ik vind wel dat dan met name de overlast moet worden aangepakt en niet zozeer het roken zelf. Bovendien zie ik niet zo in waarom het alleen in flats zou moeten gelden, al kennen ze in Amerika wellicht geen andere woonvormen waarbij buren op elkaars lip zitten.

In een vrijstaand huis is het natuurlijk minder waarschijnlijk dat je er last van zou hebben als je buren in huis roken.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 09:49:02 #26
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_53880400
Dit is toch wettelijk onmogelijk? Bij huisbezit. In een huurcontract kan ik me nog een clausule voorstellen.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_53880708
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 09:49 schreef ErikT het volgende:
Dit is toch wettelijk onmogelijk? Bij huisbezit. In een huurcontract kan ik me nog een clausule voorstellen.
Tuurlijk kan je wel een wet maken, die in je eigen huis geldt. Je mag in je eigen huis toch ook niet iemand vermoorden ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_53880818
Veel Amerikanen hebben geen eigen leven en daarom willen ze graag andermans leven leiden.
pi_53883474
Wanneer volgen de barbecues?
pi_53887463
Land of the free home of the brave. Uhuh. Freedom is aan slijtage onderhevig.

Soms begrijp ik dat paranoïde anti-vrijheidsdenken in Amerika niet .
pi_53891459
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 15:45 schreef MrX1982 het volgende:
Land of the free home of the brave. Uhuh. Freedom is aan slijtage onderhevig.

Soms begrijp ik dat paranoïde anti-vrijheidsdenken in Amerika niet .
Kom op zeg, het is 1 stadje en het gaat om flatgebouwen...

Verder wel een belachelijke regel die niet eens bekracht kan worden.
pi_53893543
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 18:45 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Kom op zeg, het is 1 stadje en het gaat om flatgebouwen...

Verder wel een belachelijke regel die niet eens bekracht kan worden.
De hele anti-rook hetze in de VS vind ik tamelijk ziekelijk. Dit is slechts een overtreffende trap.
pi_54054920
Ik ken het van mijn moeder. Die moest toen ze in Calabasas zat in haar hotelkamer roken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')