Anders open ik er wel een speciaal topic voor, wel zo handig!quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 09:34 schreef Blight het volgende:
We hebben hier nu wel een een heel seizoen lang gespreksstof trouwens met al die speculaties over trainers.

Hij wordt wel overal afgezeken alsof hij Ajax hoogstpersoonlijk de afgrond in heeft geholpen. Ik ben geen fan van Ten Cate, maar het moge toch duidelijk zijn dat andere trainers het niet perse beter hadden gedaan na het wegvallen van Sneijder en Davids. Ajax is na het vertrek van Ten Cate nog alles behalve gezond.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 09:36 schreef HeatWave het volgende:
Ja, de trainer is weer de lul hoor.
Die arme vent gaat na een dik jaar aankloten even fiks, VRIJWILLIG, zijn zakken vullen bij Chelsea, nee, HtC heeft een zwaar leven...

Dan kunnen we het hier gewoon weer over bier, hoeren, kermis enzovoorts hebben.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 09:38 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Anders open ik er wel een speciaal topic voor, wel zo handig!![]()

Sowieso, het is weer vrijdag!quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 09:38 schreef Blight het volgende:
[..]
Dan kunnen we het hier gewoon weer over bier, hoeren, kermis enzovoorts hebben.

Ajax was al ziek voor hij kwam en nu nog steeds. Maar hij heeft eigenlijk niets beter gemaakt. Het spel is zo mogelijk nog dramatischer, de resultaten zijn beroerd. We missen goeie spelers door hem...quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 09:38 schreef Blight het volgende:
[..]
Hij wordt wel overal afgezeken alsof hij Ajax hoogstpersoonlijk de afgrond in heeft geholpen. Ik ben geen fan van Ten Cate, maar het moge toch duidelijk zijn dat andere trainers het niet perse beter hadden gedaan na het wegvallen van Sneijder en Davids. Ajax is na het vertrek van Ten Cate nog alles behalve gezond.

Daar tegen over staat de komst van Gabri.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 09:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ajax was al ziek voor hij kwam en nu nog steeds. Maar hij heeft eigenlijk niets beter gemaakt. Het spel is zo mogelijk nog dramatischer, de resultaten zijn beroerd. We missen goeie spelers door hem...
En tijdens zijn tijd bij Ajax was het altijd de schuld van van alles behalve hij en Ajax en nu is hij weg bij Ajax en is alles de schuld van Ajax...
nee, ik heb geen h oge pet op van hem...

Ik zeg ook niet dat hij helemaal niets goeds gedaan heeftquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 09:46 schreef pfaf het volgende:
[..]
Daar tegen over staat de komst van Gabri.

Daar kan ik me wel in vinden ja. Ten Cate heeft wel goede dingen gedaan, maar ook fouten gemaakt die hij vervolgens niet kan toegeven.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 09:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat hij helemaal niets goeds gedaan heeft.
Maar het was een hoop geschreeuw en weinig vol...

Jammer dat die WijsNeus altijd de grootste onzin uit zijn duim zuigt, het zou natuurlijk geweldig nieuws zijn.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:11 schreef PizzaSalami het volgende:
Van gisteravond:
http://dapperestrijders.web-log.nl/
'Morgen ledenvergadering, Jaakke stapt op!'
Een bron binnen Ajax meldde vanavond aan DS Weblog dat er voor morgenochtend een speciale ledenvergadering is ingelast. Een bijeenkomst waarbij John Jaakke zal worden gevraagd zijn functie als voorzitter van Ajax neer te leggen.
De kritiek op Jaakke is inmiddels in alle hevigheid losgebarsten. Nu ook prominente voetbalmensen uithalen naar de leiding van Ajax is de ledenraad, net als wij, van mening dat de positie van Jaakke onhoudbaar is geworden.
Morgen meer goed nieuws? We wachten het af...

Stond nog op wat andere sites, maar ik moet het ook nog zien. Zou me geen beter begin van het weekend voor kunnen stellenquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:12 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Jammer dat die WijsNeus altijd de grootste onzin uit zijn duim zuigt, het zou natuurlijk geweldig nieuws zijn.

De kop van jut hč.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:13 schreef Chivu het volgende:
Ik zal geen traan om de man laten, maar ik moet nog maar zien wie hem dan op zal volgen. Bovendien zie ik niet zo 1-2-3 welke problemen hij nu eigenlijk veroorzaakt zou hebben binnen Ajax, behalve dat hij niet de juiste uitstraling heeft.

Yup. En is Jaakke weg, dan gaat men zeiken dat Fontein weg moet. Als Fontein weg moet, moet Jeroen Slop weg. Hij is immers de man die definitief een knip dicht kan houden. Is Jeroen Slop weg en wordt er in de winterstop een speler voor 15 mljoen gekocht die niet presteert, dan moet Martin van Geel weg en presteren we door die miskoop niet dan moet ook de interim-coach maar wijiken. Ondertussen gaat het gekanker op Colin, Delorge, Rommedahl, Urzaiz en Kennedy vrolijk door. God, wat helpen de supporters de club toch goed de laatste jaren.quote:

Als hij dan ook Maarten Fontein in zijn val meesleept en er twee échte Ajacieden voor terugkeren (dus niet wéér twee hockeyende/korfballende zakenmannen), dan is het seizoen nu al geslaagd.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:21 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Stond nog op wat andere sites, maar ik moet het ook nog zien. Zou me geen beter begin van het weekend voor kunnen stellen.

Ik had ergens gelezen dat het wel eens die directeur van KLM kon gaan wezen die er dan kwam te zitten. Dus weer niemand met een echt Ajax-hart.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:28 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Als hij dan ook Maarten Fontein in zijn val meesleept en er twee échte Ajacieden voor terugkeren (dus niet wéér twee hockeyende/korfballende zakenmannen), dan is het seizoen nu al geslaagd.
![]()

quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:03 schreef Chivu het volgende:
"Het spel is nog dramatischer"Ja joh, natuurlijk HeatWave. Flikker toch op man. Vorig seizoen heeft het spel een aardige boost gehad. Niets zaligmakends, maar ten opzichte van Blind was het gewoon 200% beter. Dat het dit seizoen na het wegvallen van een stuk of 6 basisspelers dramatisch is, dat is bekend. Maar zoals ik al zeg, de oorzaak ook.
Maar geloof vooral je eigen verhaaltjes zou ik zeggen, als je het blijft vergelijken met '94/'95 dan speelt elke trainer dramatisch natuurlijk.

vergeet de prachtige wedstrijden in Europa niet dit seizoen, met 0% bezieling.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:32 schreef HeatWave het volgende:
[..].
Ja hoor, het spel tegen VVV en kozakkenboys was ooooogstrelend.....
Heb je Ajax wel ZIEN spelen de laatste weken? De tactiek was de laatste weken de lange bal van Stekelenburg en de balletjes breed van Colin!
En zat 0 opbouw in. Ga toch weg met me. Ik vergelijk niets met 95, dat was een "wonder" jaar. Maar een Ajax dat op de lange ballen gokt en niet met voetbal een aanval probeert op te zetten is GEEN Ajax!

Ik weet dat je altijd graag het laatste woord wilt hebben, maar lees mijn post nu eens even rustig door, inclusief het laatste stuk van de eerste alinea, voordat je weer op die "Invoeren"-knop moet rammen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:32 schreef HeatWave het volgende:.
Ja hoor, het spel tegen VVV en kozakkenboys was ooooogstrelend.....
Heb je Ajax wel ZIEN spelen de laatste weken? De tactiek was de laatste weken de lange bal van Stekelenburg en de balletjes breed van Colin!
En zat 0 opbouw in. Ga toch weg met me. Ik vergelijk niets met 95, dat was een "wonder" jaar. Maar een Ajax dat op de lange ballen gokt en niet met voetbal een aanval probeert op te zetten is GEEN Ajax!

Die knakker die in het begin van de Arena de voorzitter van de arena was, lees ik ook wel eens als optie...quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:13 schreef Chivu het volgende:
Ik zal geen traan om de man laten, maar ik moet nog maar zien wie hem dan op zal volgen. Bovendien zie ik niet zo 1-2-3 welke problemen hij nu eigenlijk veroorzaakt zou hebben binnen Ajax, behalve dat hij niet de juiste uitstraling heeft.

Je zou je ook eens kunnen verdiepen in het verleden van Leo van Wijk, die man is al 50 jaar lid van Ajax en heeft nog met o.a. JC samen gespeeld.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:32 schreef amsterdammertje113 het volgende:
[..]
Ik had ergens gelezen dat het wel eens die directeur van KLM kon gaan wezen die er dan kwam te zitten. Dus weer niemand met een echt Ajax-hart.

Gaasterland, God wat heb ik me aan die man geirriteerd.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:41 schreef Longmen het volgende:
[..]
Die knakker die in het begin van de Arena de voorzitter van de arena was, lees ik ook wel eens als optie...

Gaasterland oid dan?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:41 schreef Longmen het volgende:
[..]
Die knakker die in het begin van de Arena de voorzitter van de arena was, lees ik ook wel eens als optie...

Wilde het net zeggen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:42 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Je zou je ook eens kunnen verdiepen in het verleden van Leo van Wijk, die man is al 50 jaar lid van Ajax en heeft nog met o.a. JC samen gespeeld.

quote:Bij Ajax maakt hij, samen met Johan Cruijff, op 1 september 1957 zijn debuut. Beiden zijn in de volkswijk Betondorp opgegroeid. Verschil is alleen dat Leo geen echte balvirtuoos is. Hij is meer de man van beton. Met zijn robuuste figuur haalt hij als achterhoedespeler de Cruijffjes van de tegenpartij onderuit. Toch is hij allerminst een simpele rauwdouwer. In plaats van een carričre als profvoetballer opteert hij voor de studie econometrie. Na het voltooien daarvan treedt hij in 1971 bij KLM in dienst.

het wegvallen van spelers is nog geen excuus om ipv (voorbeeld) vd Wiel, toch weer Colin op te stellen. Want dan speel je expres met mindere spelers.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:38 schreef Chivu het volgende:
[..]
Ik weet dat je altijd graag het laatste woord wilt hebben, maar lees mijn post nu eens even rustig door, inclusief het laatste stuk van de eerste alinea, voordat je weer op die "Invoeren"-knop moet rammen.

Excusus van mijn kant. Had alleen iets gehoord over een KLM-directeur niet over de naam. Dus vandaar. Maar waarom zouden we Johan himself niet proberen??quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:42 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Je zou je ook eens kunnen verdiepen in het verleden van Leo van Wijk, die man is al 50 jaar lid van Ajax en heeft nog met o.a. JC samen gespeeld.

Best goede ideeen? Flikker toch gauw op. Hij wil naar Azie om daar Ajax op de kaart te zetten. Als ie er eerst eens voor zorgt dat Ajax in Nederland op de kaart kom te staanquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:57 schreef Messenga het volgende:
Maarten Fontein is niet erg hoor. Hij heeft best goede ideeën, maar naar mijn mening beter als Marketing Directeur. Keje Molenaar dan maar?

Omdat Cruijff daar zelf geen trek in heeft. Lekker een beetje van onder de spaanse zon Ajax en Barca adviseren en af en toe een snabbeltje bij de NOS.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:52 schreef amsterdammertje113 het volgende:
[..]
Excusus van mijn kant. Had alleen iets gehoord over een KLM-directeur niet over de naam. Dus vandaar. Maar waarom zouden we Johan himself niet proberen??

Opzich zijn dat soort dingen prima. Als hij zich niet hoeft te bemoeien met zaken in Nederland mag hij best geldbronnen in Azie aanboren. Het moet idd alleen niet ten koste gaan van eventuele werkzaamheden die eerst nog in NL moeten gebeuren. Maar dat zal wel meevallen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:58 schreef Nashje het volgende:
[..]
Best goede ideeen? Flikker toch gauw op. Hij wil naar Azie om daar Ajax op de kaart te zetten. Als ie er eerst eens voor zorgt dat Ajax in Nederland op de kaart kom te staan.

En Europa daarna...quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:58 schreef Nashje het volgende:
[..]
Best goede ideeen? Flikker toch gauw op. Hij wil naar Azie om daar Ajax op de kaart te zetten. Als ie er eerst eens voor zorgt dat Ajax in Nederland op de kaart kom te staan.

Maaskant?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:53 schreef patrickt37 het volgende:
En het mediacircus is weer op gang gekomen.
Dit doet me weer denken aan de transferperiode afgelopen zomer.
Elke dag verschenen er wel namen in het nieuws die aan Ajax werden verbonden.
Behalve de naam van Colin.
Dus laten we nu niet alles te serieus gaan nemen.
Ik denk dat Maaskant het word.

Het voelt alsof dit een kleine sneer naar hem toe is? Maar ook het gespeculeer over trainers is begonnen. Lees al namen als Foppe de Haan, Co Adriaanse en Louis van Gaal. Welke zou jij het best vinden op deze plek op dit moment.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:01 schreef PizzaSalami het volgende:
[..]
Omdat Cruijff daar zelf geen trek in heeft. Lekker een beetje van onder de spaanse zon Ajax en Barca adviseren en af en toe een snabbeltje bij de NOS.

Als Van der Wiel en Colin omwisselen zijn enige fout is in de formatie dan valt het allemaal wel mee. Ik zie Van der Wiel niet als een ontzettende stap vooruit ten opzichte van Colin, al zie ik wel dat speeltijd beter aan Van der Wiel is besteed gezien zijn achtergrond en toekomst. Ik heb een groter probleem met dat Colin uberhaupt aangetrokken wordt door Henk terwijl hij Boakye had kunnen terughalen, dan met het daadwerkelijke opstellen omdat er altijd wel een blessure is.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:51 schreef HeatWave het volgende:
het wegvallen van spelers is nog geen excuus om ipv (voorbeeld) vd Wiel, toch weer Colin op te stellen. Want dan speel je expres met mindere spelers.
Daar heb je gelijk in, maar zoals ik zeg is het met een compleet fitte selectie vorig seizoen veel beter gegaan dan het seizoen ervoor onder Blind.quote:En het wegvallen van Sneijder en Babel (davids) is nog geen excuus om lafhartig verdedigend te gaan spelen in eigen huis terwijl je een VOORSPRONG hebt op je tegenstander.
En het is geen excuus om de lange ballen hanteren als taktiek te bestempelen.
Dat is iets wat al jaren in terugkerende vorm een probleem is. De ene keer pas voetballen na achterstand, de andere keer stoppen met voetballen bij een voorsprong. Motiveren is dus blijkbaar niet Henk zijn sterkste vak, maar is dat gezien dat al jaren een probleem is de schuld van Henk?quote:En het is geen excuus om in het veld te staan alsof het een benefietwedstrijd is die je niet MAG winnen, dus je toont geen inzet. Pas in de laatste 20 min tegen Slavia en thuis tegen Zagreb begon Ajax te voetballen.

Och, Johan Cruijff loopt liever geen risico's meer iets te verknallen, lekker vrijblijvend adviseren/analyseren.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:05 schreef amsterdammertje113 het volgende:
[..]
Het voelt alsof dit een kleine sneer naar hem toe is?
Daar was een apart topic over, maar zo'n jongen die vroeger altijd gepest werd op school, heeft hem gesloten.quote:Maar ook het gespeculeer over trainers is begonnen. Lees al namen als Foppe de Haan, Co Adriaanse en Louis van Gaal. Welke zou jij het best vinden op deze plek op dit moment.

Hahaha ok. Ik kijk niet de hele dag op FOK dus kon niet weten dat er een topic over was geopend.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:14 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Och, Johan Cruijff loopt liever geen risico's meer iets te verknallen, lekker vrijblijvend adviseren/analyseren.
[..]
Daar was een apart topic over, maar zo'n jongen die vroeger altijd gepest werd op school, heeft hem gesloten.

Zou je denkenquote:Speelden we gewoon 2 keer Champions League, dan denk ik dat er geen haan had gekraaid op dit moment, naar de prestatieis van Ten Cate.

Dit zou een uitspraak van Henk kunnen zijnquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:10 schreef Chivu het volgende:
Speelden we gewoon 2 keer Champions League, dan denk ik dat er geen haan had gekraaid op dit moment, naar de prestatieis van Ten Cate.

Ja want als je directeur bent geweest kan je geen Ajax hart hebbenquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:32 schreef amsterdammertje113 het volgende:
[..]
Ik had ergens gelezen dat het wel eens die directeur van KLM kon gaan wezen die er dan kwam te zitten. Dus weer niemand met een echt Ajax-hart.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |