abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 oktober 2007 @ 23:02:36 #201
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_53999818
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 21:14 schreef Miss_S het volgende:

[..]

maar hoeveel eet je er dan?

ik geloof ook niet echt in dat soort gezonde tussendoortjes
tussendoortjes zijn voor mij alleen maar fruit
1tje. En verder meestal fruit als tussendoortje. Ik denk dat zo'n wafel ook niet echt een gezond tussendoortje is. Meer een tussendoortje met niet te veel caloriën. Bijvoorbeeld die noten zijn goed voor je gezondheid, maar ik weet van mezelf dat ik nootjes (wat voor noten dan ook) achter mekaar naar binnen gooi. Dus die koop ik dan maar niet.
pi_53999890
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 22:57 schreef mBluppie het volgende:
zo weer een dag zonder snoepen te overleefd.. op naar de volgende
ik heb 2 engelse dropjes en 1 lange vinger op
ach ja moet kunnen
pi_54000462
Ach ja tussendoortjes...

meestal neem ik fruit of gewoon een boterham of broodje. Werkt blijkbaar want ik heb een taille van ongeveer 64 cm...

Vanmiddag een klein stukje heel pure (75%) chocola op

en mijn vriendje was lief: hij had voor me gekookt: gebakken aardappeltjes met een stukje varkenshaas... en straciatellakwark toe

En nu moet ik gvd nog studie opdrachten afmaken Docent geeft echt onredelijk veel op: 150 A4tjes per week voor een vak van 5 ECTs en het moet ook nog eens samengevat worden in een paar opdrachten waar je elke week een cijfer voor krijgt en dat je dus ook niet een keer kan laten zitten.... en o ja het moet ook nog in het Engels.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_54003665
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 23:37 schreef Ewelina het volgende:
En nu moet ik gvd nog studie opdrachten afmaken Docent geeft echt onredelijk veel op: 150 A4tjes per week voor een vak van 5 ECTs en het moet ook nog eens samengevat worden in een paar opdrachten waar je elke week een cijfer voor krijgt en dat je dus ook niet een keer kan laten zitten.... en o ja het moet ook nog in het Engels.
Dat lijkt me juist geweldig, elke week zo'n opdracht! Ik krijg gewoon een stapel artikelen per week en moet maar zien wanneer en hoe ik dat lees/samenvat/uit mijn hoofd leer. Zodat ik in totaal een pagina of 1000 moet leren in 5 weken. En dan kun je het dus ook niet een keer laten zitten, want als je dat doet, loop je meteen zo hopeloos achter dat je het tentamen niet meer haalt
Ik heb het inmiddels door: elke keer denk je dat het veel te veel is, en dat je het nooit haalt, en dat je gek wordt, maar even later ben je er alweer aan gewend. En dan voeren ze het tempo nog een beetje op, maken ze de literatuur nog net iets moeilijker, enz. enz.
Studeren is zo leuk
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_54003994
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 23:37 schreef Ewelina het volgende:
Ach ja tussendoortjes...

meestal neem ik fruit of gewoon een boterham of broodje. Werkt blijkbaar want ik heb een taille van ongeveer 64 cm...
.
ik had ook overgewicht toen ik een gezonde taille afmeting had dus het zegt niet alles
pi_54005446
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 23:06 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik heb 2 engelse dropjes en 1 lange vinger op
ach ja moet kunnen
Knap dat je 2 engelse dropjes kan eten, bij mij gaat dan de zak leeg!
Ook dé reden dat ik al zeker een half jaar geen drop meer heb gehad, maar drop mis ik wel een beetje hoor! Eigenlijk zou ik iemand moeten hebben die me gewoon 2 keer in de week 2 lekkere dropjes geeft.
pi_54005473
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 10:01 schreef freecell het volgende:

[..]

Ook dé reden dat ik al zeker een half jaar geen drop meer heb gehad, maar drop mis ik wel een beetje hoor! Eigenlijk zou ik iemand moeten hebben die me gewoon 2 keer in de week 2 lekkere dropjes geeft.
zo lekker vind ik snoep nou eenmaal niet
er ligt nu nog steeds een zak engelse drop op tafel maar neem nu niets meer zo lekker was het niet
pi_54005923
bah voel me helemaal niet lekker vandaag

hopelijk word ik niet ziek
pi_54007214
quote:

[..]

Bij de Appie heb je suikervrije drop (munt, katjes en knopjes) Dan zijn 5 dropjes 20 calorieen geloof ik. Dus dat is te doen en vooral de muntendrop variant is erg lekker. Als je het hele zakje zou leeg eten heb je nog niet veel calorieen op, maar dat werkt wel nogal laxerend wegens de zoetstoffen, dus dat doe ik nooooit meer.

Ik zag foto's van je in het andere topic en je bent echt hartstikke goed afgevallen!! Die ene broek die nu te groot is, kan je volgens mij heel makkelijk innemen. Heb je niet een handigerd in je omgeving?

Ik zelf eet ook niet alleen maar gezonde tussendoortjes, die snack a jack rijstwafels met chocola vind ik ook heel lekker en zo'n troep is dat volgens mij niet. * conleche pakt de verpakking erbij 63% rijst en mais, 9% chocola en de rest is cacaoboter/poeder zonnebloemolie en suiker. Valt mee dus, ik ken ergere tussendoortjes. Kijk het is natuurlijk gezonder om voor die 60 cal. een appel of peer te eten, maar soms heb je daar geen zin in en heb je vreselijke trek in een stroopwafel of zo en dan zijn dit soort rijstwafels echt een veel beter alternatief en het stilt de trek naar zoetigheid zodanig dat je minder eetbuien hebt waarin je een pak koeken achter elkaar opeet.
pi_54007294
quote:

[..]

Af en toe mis ik de dropjes ook wel, maar daarom koop ik wel soms een klein pakje lackerol dropjes, vol zoetstoffen, maar die zijn zo zout dat je er toch niet veel van eet Ze zijn 100 kcal/100 gram ongeveer en verpakt per 25 gram ofzo.
Net als dat ik wel hagelslag op brood doe soms, dan zal ik minder snel een reep kopen denk ik dan maar.

Gisteravond een atkinson-verantwoorde maaltijd gegeten: tonijn in de oven gemaakt met een uitje, paprika, tomaat en halve courgette. Mengen met wat bruschettakruiden en olijfolie en het werd superlekker Voor het avondeten lijkt me het koolhydraatarmprincipe niet eens zo slecht, maar overdag lijkt het me te ingewikkeld en is iets suikerrijks (fruit bv.) wel handig om bij de les te blijven.

Vanochtend hardgelopen, met muziek weer, maar kreeg wel een beetje last van m'n ontbijt, dus het werd net geen 30 minuten en ik heb de rest gewandeld.
Het mooi kotsende meisje.
pi_54007571
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 11:38 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Af en toe mis ik de dropjes ook wel, maar daarom koop ik wel soms een klein pakje lackerol dropjes, vol zoetstoffen, maar die zijn zo zout dat je er toch niet veel van eet Ze zijn 100 kcal/100 gram ongeveer en verpakt per 25 gram ofzo.
Net als dat ik wel hagelslag op brood doe soms, dan zal ik minder snel een reep kopen denk ik dan maar.

Gisteravond een atkinson-verantwoorde maaltijd gegeten: tonijn in de oven gemaakt met een uitje, paprika, tomaat en halve courgette. Mengen met wat bruschettakruiden en olijfolie en het werd superlekker Voor het avondeten lijkt me het koolhydraatarmprincipe niet eens zo slecht, maar overdag lijkt het me te ingewikkeld en is iets suikerrijks (fruit bv.) wel handig om bij de les te blijven.

Vanochtend hardgelopen, met muziek weer, maar kreeg wel een beetje last van m'n ontbijt, dus het werd net geen 30 minuten en ik heb de rest gewandeld.
Zo probeer ik het ook te doen momenteel: overdag gewoon brood en fruit en 's avonds geen pasta of aardappels. Maar ik ben er niet streng in hoor, want ik eet dan bv wel een toetje met ananas.
Bij Atkins, mocht je alleen de koolhydraten uit groenten. Een normale dag toen was:

Ontbijt: ei (gekookt, gebakken geroerd) met ham of spek en/of kaas.
Lunch: een salade met bv. gerookte zalm, of kip of tonijn
Diner: veel vlees met sla en/of koolhydraatarme groenten
Toegestaan: boter , slagroom, mayonaise (dus je kon vette sauzen bij je vlees eten)

Je valt ervan af als een tiet. Waar ik nu al bijna 9 maanden over doe, was er toen in een week of 4 af. Maar ja, ik moest er niet aan denken om m'n hele leven geen brood e.d. te eten en de eieren kwamen ook m'n neus uit. Soms denk ik nog weleens: ik ga het een week of 4 doen en daarna stop ik en ga ik weer verder zoals nu. Maar toch doe ik het niet, m'n metabolisme heeft al genoeg opdonders gehad, ik wil het deze keer op de gezonde manier doen. Maar ik kan niet ontkennen dat het soms verleidelijk is...
pi_54007631
ik zou echt niet zonder brood of pasta kunnen
maar goed dat ik niet in dieeten geloof
pi_54007758
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 11:54 schreef Miss_S het volgende:
ik zou echt niet zonder brood of pasta kunnen
Je let best goed op de calorieen. Dat is ook dieeten, al is het geen vastomlijnd gegeven, maar iets wat je zelf verzonnen hebt waar je je aan probeert te houden.
In principe betekent 'dieet' ook alleen maar 'voedingspatroon'. Dus eigenlijk heeft iedereen een dieet, maar de meeste mensen geen voorgeschreven
Wat betreft 'rare dingen' als atkins: je hoeft het ook niet te doen, maar als het voor je werkt en je vindt het lekker, waarom niet? Al is het lastiger en vind ik niet dat je calorie-onbeperkt mag eten, vind ik atkins een betere keuze dan sonja.
pi_54007886
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:00 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Je let best goed op de calorieen. Dat is ook dieeten, al is het geen vastomlijnd gegeven, maar iets wat je zelf verzonnen hebt waar je je aan probeert te houden.
In principe betekent 'dieet' ook alleen maar 'voedingspatroon'. Dus eigenlijk heeft iedereen een dieet, maar de meeste mensen geen voorgeschreven
Wat betreft 'rare dingen' als atkins: je hoeft het ook niet te doen, maar als het voor je werkt en je vindt het lekker, waarom niet? Al is het lastiger en vind ik niet dat je calorie-onbeperkt mag eten, vind ik atkins een betere keuze dan sonja.
een gezond voedingspatroon noem ik geen dieeten
pi_54007887
quote:

[..]

Ik denk dat Atkins voor een korte periode heel lekker is. Het is echt heel bizar om te merken dat je hongergevoel weg is en dat je na een half bord al vol bent. Maar als je ermee stopt, kom je weer aan en het lijkt mij geen dieet voor je hele leven. (alhoewel sommigen het wel gewoon volhouden)
pi_54008027
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:06 schreef Miss_S het volgende:
een gezond voedingspatroon noem ik geen dieeten
Een gezond voedingspatroon is ook dieten.
Ik denk trouwens ook niet dat jouw voedingspatroon gezond is, maar dat is weer een heel andere discussie
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 13:59:56 #217
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_54010049
quote:
(...) vind ik atkins een betere keuze dan sonja.
Volgens mij is Atkins echt slecht voor je gezondheid en je hart. Ik kan me niet voorstellen dat al die vetten goed voor je zijn. Ik denk ook niet dat dat Sonja Bakker helemaal geweldig is (ook al doe ik het zelf nu... ). Maar ik denk dat ik er wel aan kan wennen om voor de rest van mijn leven niet meer zoveel vlees of aardappels of rijst ofzo te eten als wat ik vroeger deed. En met mn sporten erbij e.d. denk ik dat ik wel gezond genoeg bezig ben. Ik heb wel het gevoel dat ik een beter voedingspatroon aanleer nu. Veel groenten en niet te veel vlees enzo.
Ik heb ook een paar keer een calorie-tel-dieet gevolgd (met zo'n boekje van magriet) maar dan at ik elke morgen twee crackers ofzo. En savonds hield ik dan punten over zodat ik toch nog borrelnootjes kon eten. Daar heb ik echt niets van geleerd. Het lukte me ook niet om het lang vol te houden want ik had echt honger overdag. Nu heb ik dat niet zo.
pi_54010251
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:12 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Een gezond voedingspatroon is ook dieten.
Ik denk trouwens ook niet dat jouw voedingspatroon gezond is, maar dat is weer een heel andere discussie
dat mag je vinden
en dan vind ik het knap omdat je niet weet wat ik dagelijks eet, alleen wat ik afentoe hier gepost heb
pi_54010331
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 14:10 schreef Miss_S het volgende:
dat mag je vinden
en dan vind ik het knap omdat je niet weet wat ik dagelijks eet, alleen wat ik afentoe hier gepost heb
Daarom zeg ik ook 'ik denk': ik denk dat op basis van wat je hier post
Maar goed, wat volgens mijn definitie gezond is, is ook niet echt vol te houden, dus hebben maar heel weinig mensen volgens mij een echt gezond voedingspatroon (ik dus ook niet)
pi_54010382
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 14:14 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook 'ik denk': ik denk dat op basis van wat je hier post
Maar goed, wat volgens mijn definitie gezond is, is ook niet echt vol te houden, dus hebben maar heel weinig mensen volgens mij een echt gezond voedingspatroon (ik dus ook niet)
maar is wel goed om het te proberen na te streven zoals jij doet
pi_54010516
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 11:54 schreef Miss_S het volgende:
quote:
zit vandaag na het avond eten op 700 kcal, maar goed dat ik in de avond altijd nog iets eet
Je gelooft er misschien niet in, maar je volgt wel een dieet aangezien je calorieen telt en zeer ruim onder de dagelijks aanbevolen hoeveelheid blijft
  donderdag 18 oktober 2007 @ 15:49:42 #222
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_54012099
Een dieet is tijdelijk, wat Miss_S doet is niet tijdelijk.
en we gaan niet weer katten hè .

Ik ben even in CUL aan het neuzen op zoek naar een lekkere maaltijd voor vanavond. Iets met pasta en champignons zou leuk zijn, maar wat er verder in moet weet ik nog niet.
Ik zat om 9:45 vanochtend al op de uni en was om een uur of 14 weer thuis. En nu ben ik dus helemaal vergeten te lunchen . Ga ik ook niet meer doen, denk ik, ga over een uurtje alweer koken. Misschien even een paar volkorenkoekjes straks. Heb ook nieuwe kleren gekocht. Altijd leuk . Heb in t voorjaar al m'n winterkleren van vorige jaren weggegooid en nu had ik dus niet zoveel meer.

Oh ja, en ik ben het met Miss_S eens dat Alcarin nastrevenswaardig is .

[ Bericht 5% gewijzigd door Viking84 op 18-10-2007 15:54:50 ]
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 18 oktober 2007 @ 16:29:43 #223
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_54012753
Het is toch eigenlijk zo simpel: er is gewoon niet één definitie voor de term dieet/diëten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_54012796
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 13:59 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Volgens mij is Atkins echt slecht voor je gezondheid en je hart. Ik kan me niet voorstellen dat al die vetten goed voor je zijn. Ik denk ook niet dat dat Sonja Bakker helemaal geweldig is (ook al doe ik het zelf nu... ). Maar ik denk dat ik er wel aan kan wennen om voor de rest van mijn leven niet meer zoveel vlees of aardappels of rijst ofzo te eten als wat ik vroeger deed. En met mn sporten erbij e.d. denk ik dat ik wel gezond genoeg bezig ben. Ik heb wel het gevoel dat ik een beter voedingspatroon aanleer nu. Veel groenten en niet te veel vlees enzo.
Ik heb ook een paar keer een calorie-tel-dieet gevolgd (met zo'n boekje van magriet) maar dan at ik elke morgen twee crackers ofzo. En savonds hield ik dan punten over zodat ik toch nog borrelnootjes kon eten. Daar heb ik echt niets van geleerd. Het lukte me ook niet om het lang vol te houden want ik had echt honger overdag. Nu heb ik dat niet zo.
Wauw, je hebt me wel heel selectief gequote hoor! Het 'basis-idee' dat we meer (zeker onnuttige) koolhydraten eten dan nodig, zeker 's avonds, daar ben ik het mee eens, er stond toch echt dat ik een calorie-onbeperkte inname zoals door die man voorgeschreven, niet goed vind.
W.b. sonja bakker vind ik dus dat je daar ook niet goed van leert om zelf uit te zoeken wat gezond is en wat niet, plus dat ik denk dat je te weinig eet en dat er te veel voorgeprepareerde producten voorgeschreven worden. Maar daar is al een hoop over gediscussieerd
Over een margriet boekje (met punten ipv calorieen toch?) Dat heeft een vriendin van me een tijdje gedaan, en zij vond juist dat het best een goed dieet was, met voldoende eten (zeker geen 2 crackers als ontbijt, maar dat zal wel eigen keuze zijn), alleen wel een gedoe om het steeds in te vullen.
pi_54013054
Vandaag gegeten:

Ontbijt: 2 wasacrackers (original crisp; dat is een heel lekkere variant vind ik) met filet americain en uitjes.
Lunch: 100 gram Sashimi
Tussendoor: verse ananas

Er staan ook al de hele dag 2 pannen met soep te pruttelen, 1 met rundvlees en 1 met biologische kip. Door die kippensoep ga ik uiteindelijk ook nog een joekel van een courgette doen. Die moet ik eerst nog in blokjes snijden en fruiten in een beetje olijfolie. Het leuke is dat die courgette uit eigen tuin komt! Evenals de selderij die met de soep meetrekt.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 16:56:32 #226
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_54013143
He drommels, had ik een heel stuk getypt, loopt ie bij het invoeren vast. En ik was vergeten te kopiëren. Hier een samenvatting:
@ Veiligheidsspeldje: Sorry, ik dacht aan het gehele Atkins-dieet. Maar je kunt natuurlijk uit elk dieet positieve dingen halen.
Over Sonja: Je leert niet heel duidelijk wat goed voor je is. Dat heb ik denk ik meer uit dat Margriet-boekje, doordat ik nu weet welke producten minder calorieën bevatten. In mijn sonja-boekje staan wel meer gezonde verse dingen voorgeschreven (fruit, groente) dan in het boek van mijn moeder (lu-koekjesm evergreens...). Misschien heeft Sonja nog een LOI-cursus gevolgd.
Over Margriet: Ik at er te eenzijdig door, maar dat ligt natuurlijk aan jezelf. Ik heb het een paar jaar geleden gedaan, misschien was ik nog iets te jong om meer te denken aan gezond op de lange termijn i.p.v. afvallen op de korte termijn. En je moet hokjes tellen, maar elk hokje staat voor 10 calorieën dus het is eigenlijk calorieën tellen maar dan een factor 10 kleiner.
pi_54013195
Klinkt lekker conleche! Pruttelsoep is altijd goed!

Ik heb hier al de hele dag honger, maar gelukkig had ik voor de zekerheid al een hele stapel mandarijntjes ingeslagen, dus als het echt gaat knagen/pijn gaat doen in mn maag, zoals zonet, pak ik een mandarijntje.
Vanavond heb ik een lekkere tonijnsalade!
pi_54013196
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 14:24 schreef computergirl het volgende:

[..]

[..]

Je gelooft er misschien niet in, maar je volgt wel een dieet aangezien je calorieen telt en zeer ruim onder de dagelijks aanbevolen hoeveelheid blijft

ik tel geen calorieen, ik schat hooguit een paar keer in hoever ik zit
en god ik zat een keer onder de hoeveelheid dat aanbevolen is ja, komt jou dat nooit voor?
als wat ik doe dieeten is begrijp ik niet waarom niet iedereen het doet want er is niets aan
pi_54013365
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 17:00 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik tel geen calorieen, ik schat hooguit een paar keer in hoever ik zit
en god ik zat een keer onder de hoeveelheid dat aanbevolen is ja, komt jou dat nooit voor?
als wat ik doe dieeten is begrijp ik niet waarom niet iedereen het doet want er is niets aan
Je hebt echter wel het gevoel dat je niet meer op een aanbevolen calorie-inname kan gaan zitten, omdat je dan aan zal komen. Dit geeft aan dat er wel echt iets veranderd is aan je metabolisme, in negatieve zin. Je kan het echte effect pas weten wanneer er wat aan je situatie verandert: als je geen tijd meer hebt om meer te bewegen, merkt dat je minder energie krijgt bv...

Als ik egeltje wat scherp aanviel: ik ben nu wat chago en wel hierom:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_54013668
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 17:11 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Je hebt echter wel het gevoel dat je niet meer op een aanbevolen calorie-inname kan gaan zitten, omdat je dan aan zal komen. Dit geeft aan dat er wel echt iets veranderd is aan je metabolisme, in negatieve zin. Je kan het echte effect pas weten wanneer er wat aan je situatie verandert: als je geen tijd meer hebt om meer te bewegen, merkt dat je minder energie krijgt bv...
je weet niet hoe mijn metabolisme was om er mee te beginnen
of denk je echt dat iedereen hetzelfde is? en dat iedereen even veel binnen moet/kan krijgen?

ja ik kan geen 2000kcal per dag eten zonder aan te komen maar volgens mij kunnen dat maar weinig vrouwen van mijn lengte
  donderdag 18 oktober 2007 @ 17:38:31 #231
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_54013835
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_54014023
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 17:38 schreef egeltje1985 het volgende:
SPOILER
SPOILER
Vandaag heb ik 2 appels op, een dubbele boterham met kaas en een pakje limonade. Voor mij niet zo veel dus ik ga maar eens naar huis om wat te eten!
pi_54015155
Ik vrees dat er iets mis was met het avondeten gister, of dat er bij mij thuis een virusje hangt ... mn vader en ik hadden gisteravond allebei enorme buikpijn, zonder het van elkaar te weten. Ik was logeren bij mn vriend, heerlijk op de bank zitten tv kijken met een opgezette buik van de pijn ... Slaapt ook lekker ... (wel lief, midden in de nacht kwam er een kat langs, die ging over mijn luchtbed lopen, en tegen de ochtend kwam ie nog een keer kijken, om aan mn grote teen die onder de deken vandaan kwam te snuffelen Wat zijn katten toch lief)

Vanochtend ontbeten met tosti en een boterham hagelslag, daarna niets meer gegeten tot aan het avondeten (Chinees, maar niet zoveel genomen omdat ik geen trek had en dit van een wat mindere winkel kwam. En bolletje stratiatellaijs met advocaat Hmmm). Ga vanavond denk ik nog maar even aan het fruit ... Veel te weinig gegeten voor mijn doen
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_54015796
En opeens herinnerde ik me (door even te spieken bij de Dieetclub) dat ik ooit beloofd had een artikel uit te typen ... bij deze, hier komt ie. Waarschuwing: het is mijn eigen samenvatting, niet helemaal objectief en ik heb niet alle onderzoeken die ze aanhaalden overgenomen. Bij ieder punt hadden ze een onderzoek gedaan naar het effect namelijk.
quote:
“Verrassend vet” (uit de NWT feb 2007, eerder verschenen in the New Scientist)
10 Alternatieve oorzaken van wereldwijd groeiend overgewicht

Slaapgebrek. Als een mens te weinig slaapt, komt er minder leptine (hongerremmend hormoon) vrij en meer ghreline (hongerhormoon). Hierdoor ga je meer eten, terwijl je eigenlijk al verzadigd bent. Sommige zeggen dat het er ook mee te maken heeft dat je te moe bent om ‘nee’ te zeggen tegen verleidingen van een lekker stukje taart enzo

Thermoneutraal wonen. Door toenemend aantal airco’s hoeft het lichaam zich steeds minder zelf warm te houden. Het is in onze omgeving ongeveer 27 Graden, dat is thermoneutraal. Onderzoek met een groep vrouwen: de helft werkte de hele dag in een ruimte van 22 Graden, de andere helft in een ruimte van 27 Graden. Het energieverbruik verschilde 239 kcal per dag.

Minder roken. Doordat veel mensen stoppen met roken (en daardoor aankomen) of überhaupt niet roken wordt de wereldbevolking steeds zwaarder. Dit klinkt misschien stom, omdat roken niet gezond is, maar nicotine is een eetlustremmer en zou ook de verbranding in het lichaam versnellen.

Prenatale effecten. Als een moeder tijdens haar zwangerschap teveel of juist veel te weinig eet (zoals tijdens de Hongerwinter) lopen haar kinderen en kleinkinderen verhoogd risico op overgewicht. Dit is gecontroleerd met een onderzoek op meerdere generaties ratten. Ook als de kinderen wel een goed eetpatroon hadden, heeft een kleinkind alsnog een verhoogd risico.

Vet is vruchtbaar. Dikkere mensen zijn vaker zwanger, hebben meer kans op het krijgen van kinderen. Zwanger zijn zorgt er op zijn beurt weer voor dat de moeder nog dikker wordt (al is het alleen al door de gebroken nachten met een klein kind). Magerheid zou slechter voor de vruchtbaarheid zijn dan ernstig overgewicht.

Een klein beetje ouder … Mensen worden steeds ouder, en lopen dan een verhoogd risico op obestitas. Donkere/Mexicaanse en Amerikaanse mensen lopen een nog groter risico, bij hen is het deels ‘in de genen’ vastgelegd. Deze bevolkingsgroepen maken voor een groot deel de Amerikaanse bevolking uit, en zouden kunnen verklaren waarom het land steeds dikker wordt.

Meer geneesmiddelen. Aankomen is een bekende bijwerking van een aantal geneesmiddelen, zoals bètablokkers, epilepsiemedicijnen, de pil (5 kg per 2 jaar) en zelfs bij gewone antihistaminen. We gebruiken steeds gemakkelijker geneesmiddelen.

Vervuiling. (Speciaal voor Alcarin) We komen steeds vaker in contact met schadelijke chemicaliën, zoals parfums, plastic, hars en geur-/kleur- en smaakstoffen. Onderzoek met ratten bracht dit naar voren: ze lieten een groep in contact komen met HCM, een pesticide, en een andere groep niet. De groep die HCM contact had gehad at half zoveel als de gewone ratten, maar kwamen aan! De normale ratten kwamen niet aan, ondanks dat zij tweemaal zoveel aten.

Oudere moeders. Vrouwen worden op steeds hogere leeftijd moeder, dit verhoogt het risico op obestitas voor hun kinderen.

Soort zoekt soort. Een dikke man gaat onbewust op zoek naar een dikkere vrouw. Een magere man gaat op zoek naar een magere vrouw. Onbewust zoeken mensen iemand die ongeveer dezelfde omvang heeft, of in ieder geval op ze lijkt. Er zijn steeds meer dikke mensen, dus de kans om een partner te vinden is groter als je zelf ook wat dikker bent.
pi_54016217
Dat artikel klinkt wel heel logisch allemaal... wel een btje gemeen dat ze t op die ratten hebben getest! alleen dat soort zoekt soort ben ik t niet echt mee eens... heb n oud collega (slanke jongen) die altijd verliefd werd op wat stevigere meisjes!

Zelf volg ik ook niet blind alle internet tips op, maar die over t eten (2 uur van te voren en n half uur na t sporten niet meer eten) bevallen mij goed. voor het sporten eet ik vaak nog wel een klein beetje, maar niet korter dan n uur van te voren en het gaat echt een stuk beter. De middeltjes gebruik ik ook niet, maar het caffeine drinken doe ik wel (gewoon als n colaatje (zero ) of wat koffie) hierdoor heb ik meer energie tijdens het sporten, en het schijnt wel bevordelijk te zijn voor het verbranden van vetten...

Heb vandaag trouwens les 3 van evy gelopen (had geen tijd om te boksen, dus voel me nu toch nog n btje sportief) en ik word er steeds fanatieker in! ga volgende week ook samen met n (veel sportievere) vriendin n stukje lopen, eens kijken hoe dat gaat!
pi_54016565
Soort zoekt soort ben ik het ook niet mee eens ... ik val op serieus magere jongens

En cafeine moet je niet teveel drinken heb ik gemerkt, na een hele fles cola in 1 dag, was ik behoorlijk beroerd ook tijdens het sporten (tijdje geleden, doe ik dus ook nooit meer. Was dan wel cola light, maar dan nog. De zero vind ik niet lekker, alsof je aanmaaklimonade zit te drinken )

Als je heel erg moe bent tijdens sporten, wil dextro ook nog wel helpen, alleen schijn je daar ook een 'terugval' van te krijgen, omdat het gewoon suikers zijn ... dat deed ik als ik erg moe was, of voor toetsen moest leren laat in de avond.
pi_54018688
vandaag niet een mega gezonde dag.. maar ook niet mega slecht...

heb wat dropjes op en spaghetti gegeten, maar wel een sonja recept geloof ik..

en voel me nog steeds niet echt super
pi_54020029
Heb vanavond nog gegeten 15 gram ongezouten noten (dat lijkt weinig, maar dat zijn toch 90 cal.!)

En als avondeten: biefstuk van de grilpan met paddestoelensaus (seizoenspaddestoelen, uitje, rode wijn, bouillon en een scheutje slankroom) en haricots verts en van die hele dunne groene asperges. Met een glas rode wijn. Als toetje een bolletje citroensorbetijs. En nu net een kopje thee met 20 gram 80% pure chocolade. (niet eens zo lekker helaas, maar het stilt wel effectief de zin naar zoet)

Vandaag ongeveer 1250 cal. gegeten.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 08:02:42 #239
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_54025840
Met soort zoekt soort ben ik het zelf ook beslist niet eens. Volgens mij heeft het gros het liefst een slanke partner, maar als je zelf dik bent, heb je weinig te eisen, vind ik. Ik denk dat dat ook de reden is dat dikke mensen bij elkaar uit komen. Liever een dikke partner dan helemaal geen partner, denken ze dan (en dit klinkt net alsof ze met een dikke partner niet gelukkig kunnen zijn. Dat is natuurlijk niet zo ).

Goedemorgen trouwens. Fok! doet erg irritant. De lettertjes die ik typ verschijnen letter voor letter . Zometeen eerst even douchen en ontbijten en dan weer aan de studie. Vanavond hardlopen. Morgen heb ik een familiedag ivm de 43e trouwdag van mijn ouders *
Niet meer actief op Fok!
pi_54026060
ik wil wel een slanke partner maar niet mager, dan liever een beetje mollig

ik mocht trouwens weer updaten
pi_54026084
quote:
Thermoneutraal wonen.
Het is in onze omgeving ongeveer 27 Graden, dat is thermoneutraal.
27 graden????? We wonen hier toch niet in de tropen....moet er niet aan denken.
Thuis staat bij mij de kachel op 18 graden, als hij aan is tenminste.
pi_54027101
bah opgestaan met mega hoofdpijn

en de weegschaal was ook al niet lief voor me... De hele week mega gezond gedaan.. maar er is geen grammetje af.. Naja ben ook nog ongesteld, dus dan is wegen sowieso niet ideaal
pi_54027849
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 08:35 schreef computergirl het volgende:

[..]

27 graden????? We wonen hier toch niet in de tropen....moet er niet aan denken.
Thuis staat bij mij de kachel op 18 graden, als hij aan is tenminste.
18 graden vind ik dan weer te koud. Bij mij staat ie op 21. Overdag op 20 trouwens, omdat je dan veel meer beweegt.

Shit, ik denk dat ik onder de 65 ben, maar ik weet het niet zeker omdat ik toch de goede weegschaal niet heb meegenomen uit A'dam. Op deze weeg ik 65,4 en volgens mij weegt hij minstens 500 gram meer. Moet ik wachten tot woensdagochtend voor het updaten. (Het is maar een cijfertje natuurlijk, maar ik had me zo lekker voorgenomen om deze week onder de 65 te komen. Nou ja ik heb nog 3 dagen om ook op deze weegschaal dat te redden, dus dat wordt mijn nieuwe doel.)

Over dikke of dunne partners gesproken, ik geloof niet dat ik op een heel dikke man zou kunnen vallen. Of hij moet wel zo'n leuk hoofd hebben en zo grappig zijn en er zo helemaal niet mee zitten dat ie dik is (lees; zelfverzekerd zijn), maar over het algemeen gesproken val ik op slank tot normaal. Eigenlijk is dat natuurlijk discriminatie, maar ik vind een heel dikke man gewoon niet sexy.
pi_54029238
65 kilo (toch weer iets afgevallen, terwijl ik deze week best veel heb gesnoept en gegeten )

Ik was vroeger n stuk steviger dan nu (ben nog niet super slank) en toen had ik zo'n super mager vriendje vond dat op de een of andere manier erg leuk. (t is nu trouwens wel lachen om die foto's terug te kijken... heb er een van in n zwembad )
pi_54029703
Goedemorgen middag
SPOILER
Gisteren onbedoeld niet zo veel gegeten: 1000 kcal maar. Het positieve hieraan is wel dat m'n lichaam weer goed weet dat ik niet elke avond 'iets' hoef.
W.b. Chicolate: In het algemeen ziet het er goed uit hoor, maar ik ben het niet eens met de vruchtbaarheid van dikke vs. dunne vrouwen. Voor heel dunne (anorexia-achtige) vrouwen geldt inderdaad dat de menstruatie kan ophouden, maar bij juist dikkere vrouwen komt er veel vaker PCOS (polycysteus ovarium syndroom) voor, hierbij is (simpel) de hormoonhuishouding zo door de war geschopt dat je niet meer ovuleert. Dus om zwanger te worden is het ook echt niet handig om te dik te zijn.

Ook heb ik gevonden wat de klinische maat is voor de buikomtrek: Precies tussen het laagste punt van de ribben en het begin van de spina iliaca anterior superior (het voorste botje van het bekken dat je wrs. kan voelen dus ). Dit komt bij mij in elk geval wel overeen met meten op navelhoogte. Momenteel is dat bij mij wel 73 cm
Dit betekent natuurlijk niet dat we hier niet blij kunnen zijn met de omtrek op het smalste punt
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:01:31 #246
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_54030736
Ik ga zo, samen met mn vriend, les 2 van evy lopen. Gisteravond heb ik enigzins gezondigd met een cocktail (mojito) maar t was wel lekker. Vanavond ga ik uit eten met mn huisgenoten, maar ik ga mn best doen verantwoord te eten.
pi_54030956
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 12:10 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Goedemorgen middag

Ook heb ik gevonden wat de klinische maat is voor de buikomtrek: Precies tussen het laagste punt van de ribben en het begin van de spina iliaca anterior superior (het voorste botje van het bekken dat je wrs. kan voelen dus ). Dit komt bij mij in elk geval wel overeen met meten op navelhoogte. Momenteel is dat bij mij wel 73 cm
Dit betekent natuurlijk niet dat we hier niet blij kunnen zijn met de omtrek op het smalste punt
Bij mij komt het "klinisch" punt zo'n beetje overeen met het smalste; lucky me. Maar mijn smalste punt is nog altijd 74, dus zo smal is dat helaas niet.
pi_54032164
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 12:10 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Goedemorgen middag

Ook heb ik gevonden wat de klinische maat is voor de buikomtrek: Precies tussen het laagste punt van de ribben en het begin van de spina iliaca anterior superior (het voorste botje van het bekken dat je wrs. kan voelen dus ).
De laagste ribben zitten zo'n beetje in mijn taille....de ribben aan je zijkant dan he? Aan de voorkant eindigen ze hoger
pi_54032722
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 14:23 schreef computergirl het volgende:

De laagste ribben zitten zo'n beetje in mijn taille....de ribben aan je zijkant dan he? Aan de voorkant eindigen ze hoger
Denk wel dat t de laagste ribben aan de zijkant moeten zijn.. bij mij kom ik met dit punt ook rond mn navel uit. Naja, ik blijf gewoon om mn navel meten, dan weet ik cker dat ik iedere keer t zelfde punt heb (bij mn bovenbeen meet ik altijd over n moedervlekje en mn onderbeen bij n littekentje)

Pffff... heb t weer eens helemaal gehad met mn studie! moet een verslag schrijven over hoe ik aan de literatuur van mn werkstuk ben gekomen. Op zich niet zo moeilijk, maar na 2 A4tjes was ik er wel mee klaar. lees ik net dat t minstens 4 A4tjes moeten zijn Ben dus nog wel ff bezig. Volgende week ook nog eens tentamenweek, dus dat wordt ook niet al te veel weg dit weekend. (wel morgen naar de film: the heartbreak kid )
pi_54034004
zo ik heb herfstvakantie
en ik heb honger (en toch genoeg gegeten maar goed ga over een half uur ook alweer eten)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')