1tje. En verder meestal fruit als tussendoortje. Ik denk dat zo'n wafel ook niet echt een gezond tussendoortje is. Meer een tussendoortje met niet te veel caloriën. Bijvoorbeeld die noten zijn goed voor je gezondheid, maar ik weet van mezelf dat ik nootjes (wat voor noten dan ook) achter mekaar naar binnen gooi. Dus die koop ik dan maar niet.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 21:14 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar hoeveel eet je er dan?
ik geloof ook niet echt in dat soort gezonde tussendoortjes
tussendoortjes zijn voor mij alleen maar fruit
ik heb 2 engelse dropjes en 1 lange vinger opquote:Op woensdag 17 oktober 2007 22:57 schreef mBluppie het volgende:
zo weer een dag zonder snoepen te overleefd.. op naar de volgende
Dat lijkt me juist geweldig, elke week zo'n opdracht! Ik krijg gewoon een stapel artikelen per week en moet maar zien wanneer en hoe ik dat lees/samenvat/uit mijn hoofd leer. Zodat ik in totaal een pagina of 1000 moet leren in 5 weken. En dan kun je het dus ook niet een keer laten zitten, want als je dat doet, loop je meteen zo hopeloos achter dat je het tentamen niet meer haaltquote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:37 schreef Ewelina het volgende:
En nu moet ik gvd nog studie opdrachten afmakenDocent geeft echt onredelijk veel op: 150 A4tjes per week voor een vak van 5 ECTs en het moet ook nog eens samengevat worden in een paar opdrachten waar je elke week een cijfer voor krijgt en dat je dus ook niet een keer kan laten zitten.... en o ja het moet ook nog in het Engels.
ik had ook overgewicht toen ik een gezonde taille afmeting had dus het zegt niet allesquote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:37 schreef Ewelina het volgende:
Ach ja tussendoortjes...
meestal neem ik fruit of gewoon een boterham of broodje. Werkt blijkbaar want ik heb een taille van ongeveer 64 cm...
.
Knap dat je 2 engelse dropjes kan eten, bij mij gaat dan de zak leeg!quote:Op woensdag 17 oktober 2007 23:06 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik heb 2 engelse dropjes en 1 lange vinger op
ach ja moet kunnen
zo lekker vind ik snoep nou eenmaal nietquote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:01 schreef freecell het volgende:
[..]
Knap dat je 2 engelse dropjes kan eten, bij mij gaat dan de zak leeg!
Ook dé reden dat ik al zeker een half jaar geen drop meer heb gehad, maar drop mis ik wel een beetje hoor! Eigenlijk zou ik iemand moeten hebben die me gewoon 2 keer in de week 2 lekkere dropjes geeft.
Bij de Appie heb je suikervrije drop (munt, katjes en knopjes) Dan zijn 5 dropjes 20 calorieen geloof ik. Dus dat is te doen en vooral de muntendrop variant is erg lekker. Als je het hele zakje zou leeg eten heb je nog niet veel calorieen op, maar dat werkt wel nogal laxerend wegens de zoetstoffen, dus dat doe ik nooooit meer.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:01 schreef freecell het volgende:
[..]
Ook dé reden dat ik al zeker een half jaar geen drop meer heb gehad, maar drop mis ik wel een beetje hoor! Eigenlijk zou ik iemand moeten hebben die me gewoon 2 keer in de week 2 lekkere dropjes geeft.
Af en toe mis ik de dropjes ook wel, maar daarom koop ik wel soms een klein pakje lackerol dropjes, vol zoetstoffen, maar die zijn zo zout dat je er toch niet veel van eetquote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:01 schreef freecell het volgende:
[..]
Zo probeer ik het ook te doen momenteel: overdag gewoon brood en fruit en 's avonds geen pasta of aardappels. Maar ik ben er niet streng in hoor, want ik eet dan bv wel een toetje met ananas.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:38 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Af en toe mis ik de dropjes ook wel, maar daarom koop ik wel soms een klein pakje lackerol dropjes, vol zoetstoffen, maar die zijn zo zout dat je er toch niet veel van eetZe zijn 100 kcal/100 gram ongeveer en verpakt per 25 gram ofzo.
Net als dat ik wel hagelslag op brood doe soms, dan zal ik minder snel een reep kopen denk ik dan maar.
Gisteravond een atkinson-verantwoorde maaltijd gegeten: tonijn in de oven gemaakt met een uitje, paprika, tomaat en halve courgette. Mengen met wat bruschettakruiden en olijfolie en het werd superlekkerVoor het avondeten lijkt me het koolhydraatarmprincipe niet eens zo slecht, maar overdag lijkt het me te ingewikkeld en is iets suikerrijks (fruit bv.) wel handig om bij de les te blijven.
Vanochtend hardgelopen, met muziek weer, maar kreeg wel een beetje last van m'n ontbijt, dus het werd net geen 30 minuten en ik heb de rest gewandeld.
Je let best goed op de calorieen. Dat is ook dieeten, al is het geen vastomlijnd gegeven, maar iets wat je zelf verzonnen hebt waar je je aan probeert te houden.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:54 schreef Miss_S het volgende:
ik zou echt niet zonder brood of pasta kunnen
maar goed dat ik niet in dieeten geloof
een gezond voedingspatroon noem ik geen dieetenquote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:00 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Je let best goed op de calorieen. Dat is ook dieeten, al is het geen vastomlijnd gegeven, maar iets wat je zelf verzonnen hebt waar je je aan probeert te houden.
In principe betekent 'dieet' ook alleen maar 'voedingspatroon'. Dus eigenlijk heeft iedereen een dieet, maar de meeste mensen geen voorgeschreven![]()
Wat betreft 'rare dingen' als atkins: je hoeft het ook niet te doen, maar als het voor je werkt en je vindt het lekker, waarom niet? Al is het lastiger en vind ik niet dat je calorie-onbeperkt mag eten, vind ik atkins een betere keuze dan sonja.
Ik denk dat Atkins voor een korte periode heel lekker is. Het is echt heel bizar om te merken dat je hongergevoel weg is en dat je na een half bord al vol bent. Maar als je ermee stopt, kom je weer aan en het lijkt mij geen dieet voor je hele leven. (alhoewel sommigen het wel gewoon volhouden)quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:00 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Je let best goed op de calorieen. Dat is ook dieeten, al is het geen vastomlijnd gegeven, maar iets wat je zelf verzonnen hebt waar je je aan probeert te houden.
In principe betekent 'dieet' ook alleen maar 'voedingspatroon'. Dus eigenlijk heeft iedereen een dieet, maar de meeste mensen geen voorgeschreven![]()
Wat betreft 'rare dingen' als atkins: je hoeft het ook niet te doen, maar als het voor je werkt en je vindt het lekker, waarom niet? Al is het lastiger en vind ik niet dat je calorie-onbeperkt mag eten, vind ik atkins een betere keuze dan sonja.
Een gezond voedingspatroon is ook dieten.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:06 schreef Miss_S het volgende:
een gezond voedingspatroon noem ik geen dieeten
Volgens mij is Atkins echt slecht voor je gezondheid en je hart. Ik kan me niet voorstellen dat al die vetten goed voor je zijn. Ik denk ook niet dat dat Sonja Bakker helemaal geweldig is (ook al doe ik het zelf nu...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:00 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
(...) vind ik atkins een betere keuze dan sonja.
dat mag je vindenquote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:12 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Een gezond voedingspatroon is ook dieten.
Ik denk trouwens ook niet dat jouw voedingspatroon gezond is, maar dat is weer een heel andere discussie![]()
Daarom zeg ik ook 'ik denk': ik denk dat op basis van wat je hier postquote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:10 schreef Miss_S het volgende:
dat mag je vinden
en dan vind ik het knap omdat je niet weet wat ik dagelijks eet, alleen wat ik afentoe hier gepost heb
maar is wel goed om het te proberen na te streven zoals jij doetquote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:14 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook 'ik denk': ik denk dat op basis van wat je hier post![]()
Maar goed, wat volgens mijn definitie gezond is, is ook niet echt vol te houden, dus hebben maar heel weinig mensen volgens mij een echt gezond voedingspatroon (ik dus ook niet)![]()
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 11:54 schreef Miss_S het volgende:
maar goed dat ik niet in dieeten geloof
Je gelooft er misschien niet in, maar je volgt wel een dieet aangezien je calorieen telt en zeer ruim onder de dagelijks aanbevolen hoeveelheid blijftquote:zit vandaag na het avond eten op 700 kcal, maar goed dat ik in de avond altijd nog iets eet
Wauw, je hebt me wel heel selectief gequote hoor! Het 'basis-idee' dat we meer (zeker onnuttige) koolhydraten eten dan nodig, zeker 's avonds, daar ben ik het mee eens, er stond toch echt dat ik een calorie-onbeperkte inname zoals door die man voorgeschreven, niet goed vind.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:59 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Volgens mij is Atkins echt slecht voor je gezondheid en je hart. Ik kan me niet voorstellen dat al die vetten goed voor je zijn. Ik denk ook niet dat dat Sonja Bakker helemaal geweldig is (ook al doe ik het zelf nu...). Maar ik denk dat ik er wel aan kan wennen om voor de rest van mijn leven niet meer zoveel vlees of aardappels of rijst ofzo te eten als wat ik vroeger deed. En met mn sporten erbij e.d. denk ik dat ik wel gezond genoeg bezig ben.
Ik heb wel het gevoel dat ik een beter voedingspatroon aanleer nu. Veel groenten en niet te veel vlees enzo.
Ik heb ook een paar keer een calorie-tel-dieet gevolgd (met zo'n boekje van magriet) maar dan at ik elke morgen twee crackers ofzo. En savonds hield ik dan punten over zodat ik toch nog borrelnootjes kon eten. Daar heb ik echt niets van geleerd. Het lukte me ook niet om het lang vol te houden want ik had echt honger overdag. Nu heb ik dat niet zo.
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:24 schreef computergirl het volgende:
[..]
[..]
Je gelooft er misschien niet in, maar je volgt wel een dieet aangezien je calorieen telt en zeer ruim onder de dagelijks aanbevolen hoeveelheid blijft
Je hebt echter wel het gevoel dat je niet meer op een aanbevolen calorie-inname kan gaan zitten, omdat je dan aan zal komen. Dit geeft aan dat er wel echt iets veranderd is aan je metabolisme, in negatieve zin. Je kan het echte effect pas weten wanneer er wat aan je situatie verandert: als je geen tijd meer hebt om meer te bewegen, merkt dat je minder energie krijgt bv...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 17:00 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik tel geen calorieen, ik schat hooguit een paar keer in hoever ik zit
en god ik zat een keer onder de hoeveelheid dat aanbevolen is ja, komt jou dat nooit voor?
als wat ik doe dieeten is begrijp ik niet waarom niet iedereen het doet want er is niets aan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het mooi kotsende meisje.
je weet niet hoe mijn metabolisme was om er mee te beginnenquote:Op donderdag 18 oktober 2007 17:11 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Je hebt echter wel het gevoel dat je niet meer op een aanbevolen calorie-inname kan gaan zitten, omdat je dan aan zal komen. Dit geeft aan dat er wel echt iets veranderd is aan je metabolisme, in negatieve zin. Je kan het echte effect pas weten wanneer er wat aan je situatie verandert: als je geen tijd meer hebt om meer te bewegen, merkt dat je minder energie krijgt bv...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 17:38 schreef egeltje1985 het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag heb ik 2 appels op, een dubbele boterham met kaas en een pakje limonade. Voor mij niet zo veel dus ik ga maar eens naar huis om wat te eten!Het mooi kotsende meisje.
quote:“Verrassend vet” (uit de NWT feb 2007, eerder verschenen in the New Scientist)
10 Alternatieve oorzaken van wereldwijd groeiend overgewicht
Slaapgebrek. Als een mens te weinig slaapt, komt er minder leptine (hongerremmend hormoon) vrij en meer ghreline (hongerhormoon). Hierdoor ga je meer eten, terwijl je eigenlijk al verzadigd bent. Sommige zeggen dat het er ook mee te maken heeft dat je te moe bent om ‘nee’ te zeggen tegen verleidingen van een lekker stukje taart enzo
Thermoneutraal wonen. Door toenemend aantal airco’s hoeft het lichaam zich steeds minder zelf warm te houden. Het is in onze omgeving ongeveer 27 Graden, dat is thermoneutraal. Onderzoek met een groep vrouwen: de helft werkte de hele dag in een ruimte van 22 Graden, de andere helft in een ruimte van 27 Graden. Het energieverbruik verschilde 239 kcal per dag.
Minder roken. Doordat veel mensen stoppen met roken (en daardoor aankomen) of überhaupt niet roken wordt de wereldbevolking steeds zwaarder. Dit klinkt misschien stom, omdat roken niet gezond is, maar nicotine is een eetlustremmer en zou ook de verbranding in het lichaam versnellen.
Prenatale effecten. Als een moeder tijdens haar zwangerschap teveel of juist veel te weinig eet (zoals tijdens de Hongerwinter) lopen haar kinderen en kleinkinderen verhoogd risico op overgewicht. Dit is gecontroleerd met een onderzoek op meerdere generaties ratten. Ook als de kinderen wel een goed eetpatroon hadden, heeft een kleinkind alsnog een verhoogd risico.
Vet is vruchtbaar. Dikkere mensen zijn vaker zwanger, hebben meer kans op het krijgen van kinderen. Zwanger zijn zorgt er op zijn beurt weer voor dat de moeder nog dikker wordt (al is het alleen al door de gebroken nachten met een klein kind). Magerheid zou slechter voor de vruchtbaarheid zijn dan ernstig overgewicht.
Een klein beetje ouder … Mensen worden steeds ouder, en lopen dan een verhoogd risico op obestitas. Donkere/Mexicaanse en Amerikaanse mensen lopen een nog groter risico, bij hen is het deels ‘in de genen’ vastgelegd. Deze bevolkingsgroepen maken voor een groot deel de Amerikaanse bevolking uit, en zouden kunnen verklaren waarom het land steeds dikker wordt.
Meer geneesmiddelen. Aankomen is een bekende bijwerking van een aantal geneesmiddelen, zoals bètablokkers, epilepsiemedicijnen, de pil (5 kg per 2 jaar) en zelfs bij gewone antihistaminen. We gebruiken steeds gemakkelijker geneesmiddelen.
Vervuiling. (Speciaal voor Alcarin) We komen steeds vaker in contact met schadelijke chemicaliën, zoals parfums, plastic, hars en geur-/kleur- en smaakstoffen. Onderzoek met ratten bracht dit naar voren: ze lieten een groep in contact komen met HCM, een pesticide, en een andere groep niet. De groep die HCM contact had gehad at half zoveel als de gewone ratten, maar kwamen aan! De normale ratten kwamen niet aan, ondanks dat zij tweemaal zoveel aten.
Oudere moeders. Vrouwen worden op steeds hogere leeftijd moeder, dit verhoogt het risico op obestitas voor hun kinderen.
Soort zoekt soort. Een dikke man gaat onbewust op zoek naar een dikkere vrouw. Een magere man gaat op zoek naar een magere vrouw. Onbewust zoeken mensen iemand die ongeveer dezelfde omvang heeft, of in ieder geval op ze lijkt. Er zijn steeds meer dikke mensen, dus de kans om een partner te vinden is groter als je zelf ook wat dikker bent.
27 graden????? We wonen hier toch niet in de tropen....moet er niet aan denken.quote:Thermoneutraal wonen.
Het is in onze omgeving ongeveer 27 Graden, dat is thermoneutraal.
18 graden vind ik dan weer te koud. Bij mij staat ie op 21. Overdag op 20 trouwens, omdat je dan veel meer beweegt.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 08:35 schreef computergirl het volgende:
[..]
27 graden????? We wonen hier toch niet in de tropen....moet er niet aan denken.
Thuis staat bij mij de kachel op 18 graden, als hij aan is tenminste.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gisteren onbedoeld niet zo veel gegeten: 1000 kcal maar. Het positieve hieraan is wel dat m'n lichaam weer goed weet dat ik niet elke avond 'iets' hoef.
W.b. Chicolate: In het algemeen ziet het er goed uit hoor, maar ik ben het niet eens met de vruchtbaarheid van dikke vs. dunne vrouwen. Voor heel dunne (anorexia-achtige) vrouwen geldt inderdaad dat de menstruatie kan ophouden, maar bij juist dikkere vrouwen komt er veel vaker PCOS (polycysteus ovarium syndroom) voor, hierbij is (simpel) de hormoonhuishouding zo door de war geschopt dat je niet meer ovuleert. Dus om zwanger te worden is het ook echt niet handig om te dik te zijn.
Ook heb ik gevonden wat de klinische maat is voor de buikomtrek: Precies tussen het laagste punt van de ribben en het begin van de spina iliaca anterior superior (het voorste botje van het bekken dat je wrs. kan voelen dus). Dit komt bij mij in elk geval wel overeen met meten op navelhoogte. Momenteel is dat bij mij wel 73 cm
Dit betekent natuurlijk niet dat we hier niet blij kunnen zijn met de omtrek op het smalste punt
Het mooi kotsende meisje.
Bij mij komt het "klinisch" punt zo'n beetje overeen met het smalste; lucky me. Maar mijn smalste punt is nog altijd 74, dus zo smal is dat helaas niet.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 12:10 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Goedemorgen middag![]()
Ook heb ik gevonden wat de klinische maat is voor de buikomtrek: Precies tussen het laagste punt van de ribben en het begin van de spina iliaca anterior superior (het voorste botje van het bekken dat je wrs. kan voelen dus). Dit komt bij mij in elk geval wel overeen met meten op navelhoogte. Momenteel is dat bij mij wel 73 cm
Dit betekent natuurlijk niet dat we hier niet blij kunnen zijn met de omtrek op het smalste punt![]()
De laagste ribben zitten zo'n beetje in mijn taille....de ribben aan je zijkant dan he? Aan de voorkant eindigen ze hogerquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 12:10 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Goedemorgen middag![]()
Ook heb ik gevonden wat de klinische maat is voor de buikomtrek: Precies tussen het laagste punt van de ribben en het begin van de spina iliaca anterior superior (het voorste botje van het bekken dat je wrs. kan voelen dus).
Denk wel dat t de laagste ribben aan de zijkant moeten zijn.. bij mij kom ik met dit punt ook rond mn navel uit. Naja, ik blijf gewoon om mn navel meten, dan weet ik cker dat ik iedere keer t zelfde punt hebquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 14:23 schreef computergirl het volgende:
De laagste ribben zitten zo'n beetje in mijn taille....de ribben aan je zijkant dan he? Aan de voorkant eindigen ze hoger
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |