abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53841027
Balkenende: Máxima onzorgvuldig geciteerd

http://www.telegraaf.nl/binnenland/72667571/Balkenende:_Máxima_onzorgvuldig_geciteerd.html?p=2,1

DEN HAAG - De uitspraken van prinses Máxima bij de presentatie van een rapport van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR) over integratie zijn onvolledig geciteerd en uit hun context gelicht. Máxima heeft nooit gezegd dat „de Nederlandse identiteit niet bestaat”. Zij heeft er in veel genuanceerder woorden op gewezen dat de Nederlandse identiteit geen statisch begrip is.

Premier Jan Peter Balkenende heeft dat woensdag gezegd in de Tweede Kamer. Balkenende zei de ophef die over het optreden van Máxima is ontstaan te betreuren. Hij weet die voor een belangrijk deel aan PVV-fractieleider Geert Wilders, die de woorden van de prinses afdeed als „politiek correcte prietpraat”. Wilders deed daarmee geen recht aan haar uitspraken, vindt de premier.

Balkenende verzette zich tegen kritiek uit de Kamer dat het kabinet Máxima niet had mogen blootstellen aan de commotie die over haar redevoering is ontstaan. „Leden van het Koninklijk Huis mogen geen speelbal worden van maatschappelijke discussies”, stelde Willibrord van Beek (VVD). Volgens Hero Brinkman (PVV) heeft de premier Máxima „laten bungelen”.

Maar de premier wees erop dat de tekst van de toespraak van de prinses vooraf is bekeken door hemzelf en twee andere ministers. Ze bevatte volgens hem geen kwalificaties waarin het kabinet zich niet kan vinden. Balkenende zei het eens te zijn met CDA-Kamerlid Wim van de Camp, die vindt dat niet te „angsthazig” omgegaan mag worden met uitspraken van leden van het Koninklijk Huis.

De premier suste woensdag ook de onrust die is ontstaan over de gestegen uitgaven van het koningshuis. Die nemen toe van 83 miljoen euro in 2005 tot 113 miljoen volgend jaar. Volgens Balkenende is die stijging vooral het gevolg van tijdelijke factoren, zoals de renovatie van het paleis op de Dam en de toegenomen kosten voor de beveiliging.

Balkenende beloofde wel in de toekomst meer helderheid te verschaffen over de uitgaven voor het Koninklijk Huis. Die zijn nu nogal versnipperd over diverse begrotingen. Een Kamermeerderheid zegt op dit moment de uitgaven onvoldoende te kunnen beoordelen.

pi_53841222
wat een paniekvoetbal , heeerlijk, eerst Vogelknots en nu weer Balkie, tussendoor Maximisser zelf nog even...

damagecontrol, maar wat gezegd is is gezegd, Mea Maxima Culpa dus gewoon
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_53841458
2-1
pi_53841604

De ophef voor een belangrijk deel door Wilders veroorzaakt.

Ik lig in een stuip van zoveel debieliteit wat de MP tentoon spreidt.

Maarja, je moet wat als je het koningshuis voor je multicul karretje spant en het verkeerd uitpakt.
pi_53841724
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 16:29 schreef Dr.Nikita het volgende:

De ophef voor een belangrijk deel door Wilders veroorzaakt.

Ik lig in een stuip van zoveel debieliteit wat de MP tentoon spreidt.

Maarja, je moet wat als je het koningshuis voor je multicul karretje spant en het verkeerd uitpakt.
idd, en ook dat levert enkel maar weer een stijging voor onze Beethoven in de polls op, zoals iedere bash richting die man
pi_53841811
'Zij heeft er in veel genuanceerder woorden op gewezen dat de Nederlandse identiteit geen statisch begrip is.'

Kan iemand mij uitleggen waarom dit 'multiculturalistische nonsens' is?
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_53841902
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 16:38 schreef Aurelianus het volgende:
'Zij heeft er in veel genuanceerder woorden op gewezen dat de Nederlandse identiteit geen statisch begrip is.'

Het gaat erom dat iemand die hier niet eens is geboren even komt vertellen hoe het zit.
pi_53842008
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 16:42 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Het gaat erom dat iemand die hier niet eens is geboren even komt vertellen hoe het zit.
Dan had je dan ten eerste in de OP kunnen zetten, als het je dáár om ging. En ten tweede: ze vertelt niet 'hoe het zit', maar vat het rapport van de WRR samen. Dat ze hier niet geboren is is misschien wel een pré omdat ze misschien wel meer dan anderen weet hoe het is om er meerdere identiteiten op na te houden.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_53842047
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 16:46 schreef Aurelianus het volgende:

[..]

Dan had je dan ten eerste in de OP kunnen zetten, als het je dáár om ging. En ten tweede: ze vertelt niet 'hoe het zit', maar vat het rapport van de WRR samen. Dat ze hier niet geboren is is misschien wel een pré omdat ze misschien wel meer dan anderen weet hoe het is om er meerdere identiteiten op na te houden.
Kan allemaal wel zijn maar het koningshuis hoort geen politieke uitspraken te doen.
pi_53842056
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 16:38 schreef Aurelianus het volgende:

omdat we alle begrip moeten hebben als een Albayrak zegt dat ze haar Turkse identiteit niet wil verloochenen door haar paspoort in te leveren.... waag het niet te stellen dat er niet zoiets is zoals de Turkse identiteit, dan stoot je alle N"se Turken tegen het hoofd, om maar eens een multicultigroep te noemen, maar oh wee als je zegt trots te zijn op je NL-erschap, je een 'echte NL-er' voelt, dan ben je bekant verdacht tegenwoordig, eng bekrompen, want "er is niet zoiets als een Nlse identiteit,want onze Maxima heeft het niet kunnen ontdekken, en niemand kan het goed genoeg onder woorden brengen, dús bestaat het niet"
pi_53842125
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 16:49 schreef milagro het volgende:

[..]

omdat we alle begrip moeten hebben als een Albayrak zegt dat ze haar Turkse identiteit niet wil verloochenen door haar paspoort in te leveren.... waag het niet te stellen dat er niet zoiets is zoals de Turkse identiteit, dan stoot je alle N"se Turken tegen het hoofd, om maar eens een multicultigroep te noemen, maar oh wee als je zegt trots te zijn op je NL-erschap, je een 'echte NL-er' voelt, dan ben je bekant verdacht tegenwoordig, eng bekrompen, want "er is niet zoiets als een Nlse identiteit,want onze Maxima heeft het niet kunnen ontdekken, en niemand kan het goed genoeg onder woorden brengen, dús bestaat het niet"

Dus dat
  woensdag 10 oktober 2007 @ 16:53:34 #12
171950 Victor_Eremita
Tederheidsmachine
pi_53842138
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 16:48 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Kan allemaal wel zijn maar het koningshuis hoort geen politieke uitspraken te doen.
Kom op: reageer jij dan OOK even inhoudelijk.
Ik vind mezelf erg slim.
pi_53842177
quote:

[..]

Je trekt het nogal in het extreme. De stelling was dat dé Nederlandse identiteit niet bestaat: hij is er wel, maar staat niet in steen geschreven, hij is veranderlijk. Van mij mag je best zeggen dat je trots bent op je Nederlanderschap, net zoals een ander mag vinden dat hij of zij zich een wereldburger voelt, of een échte Roelofarendsveener. Maar je kunt ook tegelijkertijd jezelf Turks én Nederland voelen, zoals Albayrak dat doet. De ene identiteit hoeft de andere niet uit te sluiten, ze voeien als rivieren en zijn niet gemaakt van steen.
pi_53842180
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 16:53 schreef Victor_Eremita het volgende:

[..]

Kom op: reageer jij dan OOK even inhoudelijk.
Daar ben ik nooit zo goed in
  woensdag 10 oktober 2007 @ 16:57:26 #15
171950 Victor_Eremita
Tederheidsmachine
pi_53842182
quote:

[..]

Waar zegt ze dat je niet trots mag zijn op je Nederlanderschap? Ze zegt gewoon dat identiteit verandert door de jaren heen. De Nederlanders van nu zijn heel anders dan de Nederlanders van een paar eeuwen terug. Een Nederlander uit Holland is heel anders dan een Nederlander uit Brabant. Een Nederlandse Metalhead is heel anders dan een Nederlandse jumpstyler. Dát probeert ze te zeggen, dat er niet één Nederlandse identiteit is, maar dat het een verzameling van identiteiten is. Ónze verzameling van identiteiten maakt ons land uniek. Ik ben zelf trots om Nederlander te zijn, maar ben het er absoluut niet mee eens hoe de Wildersfans nu haar uitspraken kapen om maar zoveel mogelijk te kunnen stoken om het plebs achter zich te krijgen.
Ik vind mezelf erg slim.
pi_53842369
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 16:52 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Dus dat
is toch van de pot gerukt?

Turken, Marokkanen die hier geboren en getogen zijn, zijn trots op hun van huis uit meegekregen Turkse of Marokkaanse identiteit, die willen ze niet verloochenen (en terecht overigens, waarom zou je, thuis stap je er midden in, iedere dag weer), willen veelal hun paspoort niet inleveren (zover dat mogelijk is) want daarmee zouden ze die identiteit verloochenen, maar roepen tegelijkertijd dat loyaliteit niet in een papiertje zit, maar een gevoel is (en terecht, het zit ook zeker niet in een papiertje, dus hup, weg met dat paspoort van een land waar je niet eens geboren en getogen bent dan) , maar wij moeten ineens precies kunnen beschrijven wat dan die Nederlandse identiteit precies inhoudt, wat dan die NLse cultuur precies is (Marokkanen en Turken komen wat dat betreft ook vaak niet verder dat "eten, wij hebben een echte eetcultuur, en iedereen mag mee blijven eten, wij zijn gastvrij"... wij/jullie ) kunnen we dat niet, dan zaniken we dus, bestaat die cultuur niet, is dat gevoel slechts een onderbuikgevoel (wat is daar mis mee, trouwens? GUTFEELING, want dat is het, blijkt redelijk vaak goed RAAK te zijn, iets waar we vaak op af hadden moeten gaan, maar betreuren dat niet gedaan te hebben , alleen klinkt het in het Engels ineens blijkbaar minder verdacht of zo, gutfeeling? )

ergo, Maxima was een beetje dom, als het de Turkman, de Marokkaanse, de Surinamer, de Hindoestaan mag raken als je hun exotische van ouders meegekregen identiteit bagatelliseert, waarom zou het ons, kaaskoppen dan niet mogen raken?
pinkte onze Max niet ook een traantje weg bij de Argentijnse klanken van het bandeon tijdens haar trouwerij? weemoed, het bloedende Argentijnse hart?
en ons hart moet vervuld zijn van alles en dus eigenlijk niets?

Beetje dom, Max, geeft niet, kan gebeuren, je blijft tof, maar niet zo laf nu, gewoon een fikse mea Maxima culpa, en het zij je vergeven

en Balkie, shut up, you're making it worse!!!!!!!!!!!!!
pi_53842676
Je komt nu weer met eenzelfde verhaal op de proppen. Kun je ook ingaan op de reactie van mij en/of Victor_Eremita?
pi_53842824
Vanavond mogen we ook leuk voor het grapje op een nieuw volkslied stemmen.

http://player.omroep.nl/?aflid=5765185

Rot toch op met dit soort onzin.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 18:13:16 #19
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_53843529
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 16:42 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Nou, jij bent hier geboren neem ik dan even aan, vertel jij eens even fijn aan mij en de mede-users wat nu onze Nationale identiteit is.

Als je daar geen antwoord op kunt geven, weet ik voldoende.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_53843626
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 18:13 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Nou, jij bent hier geboren neem ik dan even aan, vertel jij eens even fijn aan mij en de mede-users wat nu onze Nationale identeit is.
Spreek voor jezelf, aan mij als mede-user hoeft ze het niet uit leggen.
quote:
Als je daar geen antwoord op kunt geven, weet ik voldoende.
Ik weet ook voldoende
  woensdag 10 oktober 2007 @ 18:18:32 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_53843629
Balkenende is duidelijk een reageerder en geen regeerder. twee weken na dato geeft spuit 11 ook modder.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 18:23:22 #22
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_53843745
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 18:18 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf, aan mij als mede-user hoeft ze het niet uit leggen.
[..]

Ik weet ook voldoende
Wow. Wat een kwaliteitspost. . Maar geen antwoord, zoals verwacht. Wel een notie van een wens van groepvorming, dat jij het wel weet, net zoals de user die ik eerder quotte, verder niets. Toppie hoor.
pi_53844274
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 18:23 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Wow. Wat een kwaliteitspost. . Maar geen antwoord, zoals verwacht. Wel een notie van een wens van groepvorming, dat jij het wel weet, net zoals de user die ik eerder quotte, verder niets. Toppie hoor.
Niet zo zeuren, er zijn al meerdere topics over vol gekliederd. Lees je eerst eens even in voordat er weer een oeverloos geleuter ontstaat door zuigertjes zoals jij.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 18:51:26 #24
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_53844372
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 18:46 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Niet zo zeuren, er zijn al meerdere topics over vol gekliederd. Lees je eerst eens even in voordat er weer in een oeverloos geleuter ontstaat door zuigertjes zoals jij.
Ik heb me al lang en breed ingelezen in dat soort topics. Elke keer gaat het weer over geschiedenis, over hoe tolerant we onszelf wel niet met z'n allen gedragen, dijkwerken, direct en open reageren, over 'Nederlands' eten. Dat soort dingen.

Ik heb me ingelezen. Ik heb het daar ook al gevraagd, er wordt door de mensen die beweren dat er één identiteit is steevast geen antwoord gegeven. Ik blijf daar netjes om vragen, gezien je, als je het antwoord niet kan geven, het een beetje raar overkomt.

Dat je me daarnaast een poging lijkt te doen om mij te denigreren zonder een antwoord te geven, neem ik dan maar voor lief.

Samenvatting van deze post: je hebt me nog geen antwoord kunnen geven. Wel een post. Kun je nu ook antwoord geven, zonder een nu te verwachten tegenvraag?
pi_53844423
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 16:48 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ben je nou echt een mongooltje of doe je alsof?
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')