idd, en ook dat levert enkel maar weer een stijging voor onze Beethoven in de polls op, zoals iedere bash richting die manquote:Op woensdag 10 oktober 2007 16:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
![]()
De ophef voor een belangrijk deel door Wilders veroorzaakt.
Ik lig in een stuip van zoveel debieliteit wat de MP tentoon spreidt.
Maarja, je moet wat als je het koningshuis voor je multicul karretje spant en het verkeerd uitpakt.
Het gaat erom dat iemand die hier niet eens is geboren even komt vertellen hoe het zit.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 16:38 schreef Aurelianus het volgende:
'Zij heeft er in veel genuanceerder woorden op gewezen dat de Nederlandse identiteit geen statisch begrip is.'
Kan iemand mij uitleggen waarom dit 'multiculturalistische nonsens' is?
Dan had je dan ten eerste in de OP kunnen zetten, als het je dáár om ging. En ten tweede: ze vertelt niet 'hoe het zit', maar vat het rapport van de WRR samen. Dat ze hier niet geboren is is misschien wel een pré omdat ze misschien wel meer dan anderen weet hoe het is om er meerdere identiteiten op na te houden.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 16:42 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat iemand die hier niet eens is geboren even komt vertellen hoe het zit.
Kan allemaal wel zijn maar het koningshuis hoort geen politieke uitspraken te doen.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 16:46 schreef Aurelianus het volgende:
[..]
Dan had je dan ten eerste in de OP kunnen zetten, als het je dáár om ging. En ten tweede: ze vertelt niet 'hoe het zit', maar vat het rapport van de WRR samen. Dat ze hier niet geboren is is misschien wel een pré omdat ze misschien wel meer dan anderen weet hoe het is om er meerdere identiteiten op na te houden.
omdat we alle begrip moeten hebben als een Albayrak zegt dat ze haar Turkse identiteit niet wil verloochenen door haar paspoort in te leveren.... waag het niet te stellen dat er niet zoiets is zoals de Turkse identiteit, dan stoot je alle N"se Turken tegen het hoofd, om maar eens een multicultigroep te noemen, maar oh wee als je zegt trots te zijn op je NL-erschap, je een 'echte NL-er' voelt, dan ben je bekant verdacht tegenwoordig, eng bekrompen, want "er is niet zoiets als een Nlse identiteit,want onze Maxima heeft het niet kunnen ontdekken, en niemand kan het goed genoeg onder woorden brengen, dús bestaat het niet"quote:Op woensdag 10 oktober 2007 16:38 schreef Aurelianus het volgende:
'Zij heeft er in veel genuanceerder woorden op gewezen dat de Nederlandse identiteit geen statisch begrip is.'
Kan iemand mij uitleggen waarom dit 'multiculturalistische nonsens' is?
quote:Op woensdag 10 oktober 2007 16:49 schreef milagro het volgende:
[..]
omdat we alle begrip moeten hebben als een Albayrak zegt dat ze haar Turkse identiteit niet wil verloochenen door haar paspoort in te leveren.... waag het niet te stellen dat er niet zoiets is zoals de Turkse identiteit, dan stoot je alle N"se Turken tegen het hoofd, om maar eens een multicultigroep te noemen, maar oh wee als je zegt trots te zijn op je NL-erschap, je een 'echte NL-er' voelt, dan ben je bekant verdacht tegenwoordig, eng bekrompen, want "er is niet zoiets als een Nlse identiteit,want onze Maxima heeft het niet kunnen ontdekken, en niemand kan het goed genoeg onder woorden brengen, dús bestaat het niet"
Kom op: reageer jij dan OOK even inhoudelijk.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 16:48 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Kan allemaal wel zijn maar het koningshuis hoort geen politieke uitspraken te doen.
Je trekt het nogal in het extreme. De stelling was dat dé Nederlandse identiteit niet bestaat: hij is er wel, maar staat niet in steen geschreven, hij is veranderlijk. Van mij mag je best zeggen dat je trots bent op je Nederlanderschap, net zoals een ander mag vinden dat hij of zij zich een wereldburger voelt, of een échte Roelofarendsveener. Maar je kunt ook tegelijkertijd jezelf Turks én Nederland voelen, zoals Albayrak dat doet. De ene identiteit hoeft de andere niet uit te sluiten, ze voeien als rivieren en zijn niet gemaakt van steen.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 16:49 schreef milagro het volgende:
[..]
omdat we alle begrip moeten hebben als een Albayrak zegt dat ze haar Turkse identiteit niet wil verloochenen door haar paspoort in te leveren.... waag het niet te stellen dat er niet zoiets is zoals de Turkse identiteit, dan stoot je alle N"se Turken tegen het hoofd, om maar eens een multicultigroep te noemen, maar oh wee als je zegt trots te zijn op je NL-erschap, je een 'echte NL-er' voelt, dan ben je bekant verdacht tegenwoordig, eng bekrompen, want "er is niet zoiets als een Nlse identiteit,want onze Maxima heeft het niet kunnen ontdekken, en niemand kan het goed genoeg onder woorden brengen, dús bestaat het niet"
Daar ben ik nooit zo goed inquote:Op woensdag 10 oktober 2007 16:53 schreef Victor_Eremita het volgende:
[..]
Kom op: reageer jij dan OOK even inhoudelijk.
Waar zegt ze dat je niet trots mag zijn op je Nederlanderschap? Ze zegt gewoon dat identiteit verandert door de jaren heen. De Nederlanders van nu zijn heel anders dan de Nederlanders van een paar eeuwen terug. Een Nederlander uit Holland is heel anders dan een Nederlander uit Brabant. Een Nederlandse Metalhead is heel anders dan een Nederlandse jumpstyler. Dát probeert ze te zeggen, dat er niet één Nederlandse identiteit is, maar dat het een verzameling van identiteiten is. Ónze verzameling van identiteiten maakt ons land uniek. Ik ben zelf trots om Nederlander te zijn, maar ben het er absoluut niet mee eens hoe de Wildersfans nu haar uitspraken kapen om maar zoveel mogelijk te kunnen stoken om het plebs achter zich te krijgen.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 16:49 schreef milagro het volgende:
[..]
is toch van de pot gerukt?quote:
Nou, jij bent hier geboren neem ik dan even aan, vertel jij eens even fijn aan mij en de mede-users wat nu onze Nationale identiteit is.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 16:42 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat iemand die hier niet eens is geboren even komt vertellen hoe het zit.
Spreek voor jezelf, aan mij als mede-user hoeft ze het niet uit leggen.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 18:13 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Nou, jij bent hier geboren neem ik dan even aan, vertel jij eens even fijn aan mij en de mede-users wat nu onze Nationale identeit is.
Ik weet ook voldoendequote:Als je daar geen antwoord op kunt geven, weet ik voldoende.
Wow. Wat een kwaliteitspost.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 18:18 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf, aan mij als mede-user hoeft ze het niet uit leggen.
[..]
Ik weet ook voldoende![]()
Niet zo zeuren, er zijn al meerdere topics over vol gekliederd. Lees je eerst eens even in voordat er weer een oeverloos geleuter ontstaat door zuigertjes zoals jij.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 18:23 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wow. Wat een kwaliteitspost.. Maar geen antwoord, zoals verwacht. Wel een notie van een wens van groepvorming, dat jij het wel weet, net zoals de user die ik eerder quotte, verder niets. Toppie hoor.
Ik heb me al lang en breed ingelezen in dat soort topics. Elke keer gaat het weer over geschiedenis, over hoe tolerant we onszelf wel niet met z'n allen gedragen, dijkwerken, direct en open reageren, over 'Nederlands' eten. Dat soort dingen.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 18:46 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Niet zo zeuren, er zijn al meerdere topics over vol gekliederd. Lees je eerst eens even in voordat er weer in een oeverloos geleuter ontstaat door zuigertjes zoals jij.
Ben je nou echt een mongooltje of doe je alsof?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 16:48 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Kan allemaal wel zijn maar het koningshuis hoort geen politieke uitspraken te doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |