Lekker duidelijk. "Het schijnt dat er UFO's zijn gezien". Door wie dan? Is er iets van een bron?quote:Op zaterdag 10 november 2007 16:38 schreef Fatihtjuh het volgende:
Het schijnt dat er op die dag ook een paar UFO's gezien zijn(nee, geen aliens maar ovjecten die vliegen). Mischien was het één van de spionage dinges van USA, mischien wisten ze echt dat dit ging gebeuren, maar heeft Bush alles gewoon zijn gang laten gaan omdat hij wou dat Osama opgehangen ging worden.
Ik heb het volledige interview met jowenko en het gesprek van die Canadees beide gezienquote:Op zaterdag 10 november 2007 19:02 schreef atmosphere2 het volgende:
[..]
Hij twijfelt alleen over hoe ze het dan in één dag gedaan hebben , niet over of ze het hebben opgeblazen. Na de uitzending heeft hij alsnog alle relevante informatie doorgenomen en er met collega's over kunnen spreken. Heb je trouwens de volledige versie gezien van het Jowenko interview van Zembla ?
Op youtube is ook een opname te vinden van een telefoon gesprek tussen Jowenko en een Canadees die hem over WTC 7 vragen stelt . Dit heeft ook ver na de uitzending plaatsgevonden.
Waar haal je vandaan dat het wel eens dagen kon duren voordat wtc7 zou instortten?quote:[..]
Klopt dat de brandweer niet meer ging blussen. Maar wat wist men op dat moment ??? men wist niet wanneer en of het gebouw zou gaan instorten . Wel zeker was dat de branden zich steeds verder zouden uitbreiden en mogelijk tot een enorm inferno zouden uitgroeien. Vlak naast WTC 7 stonden op zeer korte afstand nog intacte gebouwen. " Laat maar gaan het stort toch wel netjes recht in , binnen de footprint " hebben ze dat gedacht ?? Niets doen betekende een enorm gevaar voor de omgeving ,een groot risico . Ik denk dat er toen besloten is het neer te halen ,want dit was mogelijk. Er was geen vuur of rook in kelders, begane grond en een reeks verdiepingen onderin.
De brandweerlieden gingen als gevolg van de collapses van de twin towers de gebouw niet in , omdat wel gebleken was hoe slecht hun inschattingen eerder waren geweest . Men wist toen helemaal niet zeker dat het snel zou gaan instorten. Het kon wel eens dagen gaan duren ,en dat zou betekenen dat men de reddings werkzaamheden in de puinhopen van de torens tot die tijd niet konden hervatten. Ook behoorde een collapse buiten de footprint tot de mogelijkheden vanwege de a-symetrische schade aan het gebouw .
quote:Hayden: Yeah. There was enough there and we were marking off. There were a lot of damaged apparatus there that were covered. We tried to get searches in those areas. By now, this is going on into the afternoon, and we were concerned about additional collapse, not only of the Marriott, because there was a good portion of the Marriott still standing, but also we were pretty sure that 7 World Trade Center would collapse. Early on, we saw a bulge in the southwest corner between floors 10 and 13, and we had put a transit on that and we were pretty sure she was going to collapse. You actually could see there was a visible bulge, it ran up about three floors. It came down about 5 o’clock in the afternoon, but by about 2 o’clock in the afternoon we realized this thing was going to collapse.
quote:"Early on, there was concern that 7 World Trade Center might have been both impacted by the collapsing tower and had several fires in it and there was a concern that it might collapse. So we instructed that a collapse area -- (Q. A collapse zone?) -- Yeah -- be set up and maintained so that when the expected collapse of 7 happened, we wouldn't have people working in it. There was considerable discussion with Con Ed regarding the substation in that building and the feeders and the oil coolants and so on. And their concern was of the type of fire we might have when it collapsed." - Chief Cruthers
Ik heb het bewuste draadje gevonden, al 171 pagina'squote:Op zaterdag 10 november 2007 19:22 schreef atmosphere2 het volgende:
dat andere forum is www.weerwoord.nl
http://www.youtube.com/watch?v=XuUFAJ5Rrecquote:Op zondag 11 november 2007 12:49 schreef XpLoDiuN het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=26qKSg-G4CE
Verklaar veel (DENK IK)
Waarin verschillen wtc 5 en 6 ,quote:Op zondag 11 november 2007 16:41 schreef mouzzer het volgende:
Single Point of Failure: How the Loss of One Column May Have Led to the Collapse of WTC 7
Behoorlijk veel. Het aantal verdiepingen bijvoorbeeld. De fundering en aanpassingen daaraan.quote:Op zondag 11 november 2007 17:57 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Waarin verschillen wtc 5 en 6 ,
[ afbeelding ]
Van wtc 7 ?
Jupquote:Zijn die verschillen dusdanig dat de gevolgen van brand of beschadigingen zoveel van elkaar kunnen afwijken?
5 en 6 zijn toch veel lager?quote:Op zondag 11 november 2007 17:57 schreef Resonancer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Van wtc 7 ?
[ afbeelding ]
Zijn die verschillen dusdanig dat de gevolgen van brand of beschadigingen zoveel van elkaar kunnen afwijken?
[ afbeelding ]
Jazeker, dat is ' n verschil.quote:
Volgens mij was de constructie ook wezenlijk anders. Waren 5 en 6 'normale' stenen gebouwen, en had 7 een stalen kern.quote:Op zondag 11 november 2007 19:12 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Jazeker, dat is ' n verschil.
wtc 5 = 9 verdiepingen.
[ afbeelding ]
Waarom blijft dit gebouw (gedeeltelijk) wel staan en stort wtc7 volledig in ?
Ik herinner mij iets anders:quote:Op zondag 11 november 2007 19:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij was de constructie ook wezenlijk anders. Waren 5 en 6 'normale' stenen gebouwen, en had 7 een stalen kern.
Meen me iig te herinneren dat dat al eens langs is gekomen in deze topicreeks.
quote:5 WTC was a steel-framed office building, with 9 stories.
http://en.wikipedia.org/wiki/5_World_Trade_Center
WTC 5 stond i.i.g wel duidelijk in lichterlaaie, duidelijker dan 7 imo.quote:The design and construction of WTC 5 is typical of many steel-framed high rises. WTC 5 is the first major collapse caused by failure of connections due to fire damage.
http://www.asce.org/pressroom/news/display_press.cfm?uid=1057
Ja, de verschillen in constructie zijn erg groot. WTC7 had een speciale constructie omdat, zoals ook aangegeven in het artikel, het over een bestaand gebouw heen is gebouwd. Dit punt is al zo vaak aangehaald en terug te vinden in diverse analyses van WTC7 waarom het dan weer aanhalen? WTC7 met 5 en 6 vergelijken is appels met peren vergelijken.quote:Op zondag 11 november 2007 17:57 schreef Resonancer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Van wtc 7 ?
[ afbeelding ]
Zijn die verschillen dusdanig dat de gevolgen van brand of beschadigingen zoveel van elkaar kunnen afwijken?
[ afbeelding ]
Omdat ik niet alles weet (diverse analyses ?) en me niet kan herinneren dat het er hier ooit over ging, en je hoeft toch niet te reageren als je dat niet wil.quote:Op zondag 11 november 2007 19:35 schreef mouzzer het volgende:
Dit punt is al zo vaak aangehaald en terug te vinden in diverse analyses van WTC7 waarom het dan weer aanhalen? WTC7 met 5 en 6 vergelijken is appels met peren vergelijken.
maw wtc7 is nergens anders mee te vergelijken. Van wtc 6 heeft de fema helemaal geen data over de vuren.. tja dan houdt de discussie snel op.quote:Problemen zoekfunctie
Er zijn momenteel problemen met de server die de zoekfunctie bedient. Hierdoor is het zelden tot niet mogelijk resultaten van zoekopdrachten op te halen en te tonen. We proberen het probleem te achterhalen en op te lossen, maar dit kan even duren. Tot het is opgelost echter onze excuses voor het ongemak.
http://zoeken.fok.nl/
Je had het kunnen weten als je de link had gelezen waar je op reageerde...quote:Op zondag 11 november 2007 20:48 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Omdat ik niet alles weet (diverse analyses ?) en me niet kan herinneren dat het er hier ooit over ging, en je hoeft toch niet te reageren als je dat niet wil.
Kortom: er staat niets nieuws in?quote:Op maandag 12 november 2007 11:06 schreef Terecht het volgende:
Ik heb gisteravond de eerste 75 minuten van de nieuwste loose change gezien en ik heb me werkelijk kapot geergerd. Feitelijke onjuistheden, quote mining, cherry picking en noem de standaardtaktieken maar op. Ik geef het een week en dan is er van deze film met een budget van 1 miljoen dollar geen spaan meer heel gelaten.
Nul komma nulquote:Op maandag 12 november 2007 12:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Kortom: er staat niets nieuws in?
quote:They still continue with the hijackers still being alive thing, commenting "Curiously, a number of them were reported to still be alive following the attacks." Well, OK, if that is true, THEN WHY AREN'T ANY OF THEM IN YOUR FREAKING MOVIE? I mean come on, this is the 4th version of your movie, you claim you spent over a million dollars, why are you still repeating claims from mid-September 2001 without doing any freaking investigation of your own?
Da's wel heel slordig idd. Het is dus nog steeds gewoon bagger, die film.quote:Op maandag 12 november 2007 12:51 schreef Terecht het volgende:
[..]
Nul komma nul
Het is gewoon oude wijn in nieuwe zakken. Om een paar stuitende voorbeelden te noemen:
- de film laat wrakstukken zien van buiten het pentagon, en claimt daarna dat niemand weet wat er nou in het pentagon gevlogen is.
- er wordt nog steeds beweerd dat enkele kapers nog in leven zijn. Terecht commentaar over deze bizarre claim:
[..]
Loose Change: Final Cutquote:Op woensdag 7 november 2007 14:27 schreef Terecht het volgende:
The Final Cut die op 11 november uitkomt:
Wat had ik kunnen weten ? In die link lees ik niks over wtc 5 en 6 .quote:Op maandag 12 november 2007 11:12 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Je had het kunnen weten als je de link had gelezen waar je op reageerde...
Dat bedoel je met "het " ? dat ik had kunnen weten? en van wtc 5 en 6 had ik dat nav die link ook kunnen weten...quote:Op maandag 12 november 2007 21:16 schreef ATuin-hek het volgende:
Bijvoorbeeld dat de steun kolommen in WTC 7 gekoppeld waren...
Nee, zeker niet, dat klopt . Maar vrij uit gaat de Bush Admin. nou ook weer niet bij mij .quote:Op zaterdag 10 november 2007 21:35 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ik heb het bewuste draadje gevonden, al 171 pagina's. Als ik het zo vluchtig lees, ben je niet het stereotype complotter om het zo maar te zeggen, ofwel?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |