quote:
Een ietwat meer genuanceerd beeld van Kobe. Ik ben het zeker eens met de enorme hoeveelheid minuten die hij al heeft gespeeld, wat teams zeker wat terug zal doen deinzen.
Het "winners principe" vind ik een beetje zwak... Nog geen playoff serie gewonnen. Dat doe je natuurlijk niet in je eentje, zeker niet als je tegen de Suns speelt, wat een superieur team is. Wat iemand anders overigens zei vond ik wel erg waar: Kobe is een winner, maar dan wil hij wel winnen op ZIJN manier...
Hij heeft in het verleden al laten zien in de playoffs zeker anders te kunnen spelen... en zonder zijn 4e kwart in 2000 tegen de Blazers was er helemaal geen eerste titel. Kobe heeft laten zien in de playoffs zeker zeer efficient te kunnen spelen.... Hij heeft ook laten zien dat hij enorm inefficient kan spelen zoals tegen de Pistons.
De vergelijking met Dirk Nowitzki slaat nergens op... Nowitzki heeft nu al een paar keer laten zien erg goed te zijn met verdwijntruuks als zijn team hem echt nodig heeft. De statsvergelijking is ook niet erg handig omdat Kobe tijdens veel playoffs de #2 is geweest vh team qua shooting (pass the ball to Shaq and smile)
Maar ja, Kobe wil weg maar heeft 1 ding wel erg raar aangepakt: de $136 miljoen die hij wilde... dat legt wel een erg grote impact op de salary cap. Leuk, ben je de best betaalde speler, maar je krijgt er geen goed team mee zoals de Spurs.
Lakers management is nou ook niet de beste: de deal voor Shaq (en dan Caron Butler weer weg doen), de Briant Grant financiele galg, de Radmanovic signing, Smush Parker, Kwame Brown (niet meer dan een goede defender, maar qua offense 10 keer minder dan Ben friggin' Wallace), geen deal maken voor Kidd, en verder eigenlijk helemaal niks doen...
Lakers

Het wordt weer een lang seizoen voor mij...