abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 augustus 2009 @ 13:30:24 #201
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_71817261
Deze kon ik jullie niet onthouden en heb een scan gemaakt van het artikel waar ik voor geinterviewed ben. Enjoy!
pi_71823144
quote:
Op maandag 27 juli 2009 14:24 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Dus dan geloof je ook dat het mogelijk is dat een robot zelfbewust kan zijn zoals een mens dat is? Klopt dat?
Zeker.
quote:
[..]

Dat zou wel tof zijn, maar aan de andere kant ook beangstigend. Wat betekent dat voor de rol van de mens? We zijn dan intellectueel totaal overbodig en in combinatie met het zelfbewustzijn van robots kan dat voor ons negatieve gevolgen hebben.
Inderdaad. Als zulke robots er zijn, dan is de mens gewoon klaar.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 17:23:08 #203
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_71823785
Waarom dat soort mens en robot apart zien ?

Ik denk niet dat wij robots zullen gaan bouwen die ons gaan vervangen.
ik denk eerder dat we de 'goede' dingen zullen integreren.
We verbeteren ons zicht, gehoor, reukvermogen, we gebruiken AI om ons te ondersteunen bij beslissingen etcetera. Zoals Larry Page het uiteindelijk wil : Iedereen een directe uplink met Google.
zzz
pi_71998837
18-08-2009

‘De Grote Robot Show’ voor volwassenen

4 september houden het Rathenau Instituut en NEMO een avond vol lezingen en debatten over robots die voor je zorgen en robots die voor je vechten. Wetenschappers, gebruikers en filosofen bespreken droom- en schrikbeelden voor de toekomst voor de zorg en het leger. Bezoekers kunnen hun eigen vragen inbrengen een meestemmen over de toekomst van de robots. Daarnaast kun je ook de zomertentoonstelling rond robots bezoeker die sinds begin juli in NEMO staat.

Entree: Alleen entree NEMO 5 euro. Entree NEMO en het bijwonen van de lezingen 12,50 euro.
Kaartverkoop: via de website van NEMO of aan de kassa.

(Kennislink)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  zaterdag 5 september 2009 @ 18:19:51 #205
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_72466478
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 13:30 schreef Darkwolf het volgende:
Deze kon ik jullie niet onthouden en heb een scan gemaakt van het artikel waar ik voor geinterviewed ben. Enjoy!
[ afbeelding ]
Heb je ook dat linkje met filmpje?
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  zondag 6 september 2009 @ 19:17:14 #206
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_72494197
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 18:19 schreef Sosa het volgende:
Heb je ook dat linkje met filmpje?
Asje: http://www.nrcnext.nl/blo(...)robot-kun-je-houden/
Op mijn video kanaal van YouTube ("darkwolf1982") staat nog veel meer.
Enjoy
pi_72609961
was deze al bekend?

pi_72611022
Briljant ja .
pi_72733514

Het meest bijzondere helemaal op 't eind van 't filmpje.
pi_72733635

En een (lange) docu over een race voor auto's. Zonder menselijke bestuurder.

Erg grappig .

[ Bericht 42% gewijzigd door DennisMoore op 14-09-2009 17:09:11 ]
pi_72734535
ik zoek nog steeds een goeie versie van de urban challenge.
heb/had er een maar die heeft te absurd slechte codec instellingen dat geen enkele speler hem normaal kan afspelen.

die woestijn challenge, vond ik verbazingwekkend dat de winnaar de enige (zo goed als) met neural networks enzo werkte... dat ik zeg maar zat van, hoe de fuck rijden die andere autos uberhaupt vooruit dan!? Alles hardcoderen... das toch niet slim?
pi_72735075
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:30 schreef koffiegast het volgende:
ik zoek nog steeds een goeie versie van de urban challenge.
heb/had er een maar die heeft te absurd slechte codec instellingen dat geen enkele speler hem normaal kan afspelen.

die woestijn challenge, vond ik verbazingwekkend dat de winnaar de enige (zo goed als) met neural networks enzo werkte... dat ik zeg maar zat van, hoe de fuck rijden die andere autos uberhaupt vooruit dan!? Alles hardcoderen... das toch niet slim?
VLC media speler kan (bijna) alles afspelen, tenzij het beschadigt is, en dan nog..
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_72736590
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:49 schreef Bensel het volgende:

[..]

VLC media speler kan (bijna) alles afspelen, tenzij het beschadigt is, en dan nog..
Dus niet
dude ik ben niet achterlijk
pi_72739978
Tvp.
pi_74031591
24-10-2009

Computer herkent angst, woede, walging, blijdschap, verdriet en verbazing

Een wetenschapper aan de Delftse Technische Universiteit, Gragos Datcu, heeft een systeem ontwikkeld waarmee een computer de basisemoties angst, woede, walging, blijdschap, verdriet en verbazing kan herkennen. De techniek is in de toekomst bruikbaar in robots.

De Nederlandse overheid betaalt de onderzoeken in de hoop dat zij leiden tot intelligente toepassingen, zoals gebruik in auto's om de emotionele toestand van de bestuurder in te schatten en zo nodig in te grijpen. Enkele automerken hebben al een systeem dat reageert als de chauffeur zit te knikkebollen. Een andere mogelijkheid zijn beveiligingssystemen die werken op basis van emotieherkenning. Een andere toepassing: robots die ouderen helpen en kunnen reageren op hun emoties.

95 procent van gevallen juist
Datcu heeft een prototype ontwikkeld dat in 95 procent van de gevallen de gemoedstoestand juist signaleert. Hij heeft zich bij de ontwikkeling ervan toegelegd op de herkening van emoties uit gezichtuitdrukkingen en op spraak. Het gezicht kent maar een beperkt aantal veranderingen die samenhangen met het samentrekken of ontspannen van de spieren.

Twee meetmethoden
Datcu's systeem omvat twee meetmethoden voor het herkennen van een emotie in de gezichtsuitdrukking. Als eerste meet het de verandering tussen bepaalde punten op het gezicht. Zo neemt de afstand tussen de top van het voorhoofd en het puntje van de kin toe bij verbazing.

De tweede baseert zich op het feit dat elke emotie invloed heeft op veranderingen in de contouren van mond, ogen en wenkbrauwen. Daardoor is er voor iedere emotie een patroon dat door een machine in principe kan worden herkend. Daarbij heeft Datcu een manier ontwikkeld om het gezicht in beeld te vangen en lang genoeg vast te houden om de meting te kunnen uitvoeren. (anp/mvl)

(HLN)
pi_74035611
Wat me altijd opvalt, is dat het lijkt alsof dezelfde dingen overal ter wereld worden onderzocht. Ik ken meer verhalen van robots (computers) die emoties leren herkennen, robotgezichten die emotie tonen. Hoeveel onderzoeken naar de beste robothand zijn er wel niet? Of manieren van voortbewegen, etc etc.

Aan de ene kant natuurlijk goed als er meerdere alternatieven worden onderzocht, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het wel wat efficiënter zou kunnen...
pi_74038470
over het algemeen probeert men eerst het "proof of concept" te maken, daarna wordt pas gekeken naar efficientie van het product. op het moment dat iets goed werkbaar is. is het makkelijker om te zien waar een verbetering zou kunnen worden toegepast.
  zondag 25 oktober 2009 @ 11:43:40 #218
64288 Bensel
Ladderzat
pi_74038806
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 08:12 schreef DennisMoore het volgende:
Wat me altijd opvalt, is dat het lijkt alsof dezelfde dingen overal ter wereld worden onderzocht. Ik ken meer verhalen van robots (computers) die emoties leren herkennen, robotgezichten die emotie tonen. Hoeveel onderzoeken naar de beste robothand zijn er wel niet? Of manieren van voortbewegen, etc etc.

Aan de ene kant natuurlijk goed als er meerdere alternatieven worden onderzocht, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het wel wat efficiënter zou kunnen...
Je kunt 2 dingen doen om efficient te werken: een probleem opdelen in deelproblemen, en dan extra mankracht eraan besteden (zoals nu word gedaan) of enorm focussen op 1 probleem, en dan verder gaan met het volgende. Beide zou je kunnen zien als even efficient. Echter, bij de eerste methode heb je als bijkomend voordeel, dat een doorbraak op het gebied van een deelprobleem, ook kan zorgen voor doorbraken bij andere deelproblemen. in dat opzicht is het dus beter om te splitsen. Bovendien groeit een gezamelijke aanpak al snel uit tot een organisatorische nachtmerrie. Enige wat inefficient is aan het opdelen, is dat resultaten minder snel algemeen worden
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_74115758

Ze pikken onze banen in!

.

Natuurlijk minder sexy dan een Asimo.
Sexy als in ehm... 'interessant'.

[ Bericht 13% gewijzigd door DennisMoore op 27-10-2009 16:48:27 ]
  woensdag 28 oktober 2009 @ 11:14:06 #220
31101 _Led_
pi_74142627
http://www.robotsrule.com(...)s-rise-fall-and.html

Misschien leuk voor jou, DW ?
Het verhaal achter het failliet gaan van het bedrijf achter Pleo en de overname van de rechten.
zzz
  woensdag 28 oktober 2009 @ 12:02:44 #221
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_74144500
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:14 schreef _Led_ het volgende:
http://www.robotsrule.com(...)s-rise-fall-and.html

Misschien leuk voor jou, DW ?
Het verhaal achter het failliet gaan van het bedrijf achter Pleo en de overname van de rechten.
Die had ik gelezen ja.
Zit op een globaal Pleo forum en een paar mensen daar hebben ook contact met de nieuwe "Goden" van Pleo, dus lees daar tevens het een en ander naast en buiten dit artikel om.
Misschien is het wel goed dat Ugobe over de kop is gegaan, want er gaan nu eindelijk echt spannende ontwikkelingen plaats vinden omtrent Pleo. Eindelijk!
Zelf hoop ik aan een Li-Polymer batterij plus charger te kunnen komen voor mijn Pleo want die standaard Nimh batterij is echt crap.
Een shop in Duitsland verkoopt deze, maar is bij deze de eerste webshop die ik ben tegen gekomen die alleen de optie bied om het op te halen...

Deze is wel leuk trouwens: http://fwd.five.tv/gadget(...)me-robosapien-v-aibo
Robosapien of Aibo? Wie gaat er op de Wall of Fame? ...
  woensdag 28 oktober 2009 @ 12:16:10 #222
31101 _Led_
pi_74144957
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 12:02 schreef Darkwolf het volgende:
Robosapien of Aibo? Wie gaat er op de Wall of Fame? ...
Aibo, duidelijk.
Robosapien is ook leuk, maar Aibo is het eerste echte robothuisdier wat mensen kenden.
zzz
pi_74178468

Schattig .
Voice commands lukt nog niet zo goed lijkt het, maar het 'rennen' is wel lollig, zeker voor een robotje dat veel kleiner is dan Asimo.
pi_74178577

Deze moet dan exact zo gaan lopen als een mens. En omdat de techniek gebaseerd is op die van BigDog (die 'pakezel') kun je 'm ook een duw geven en corrigeert ie zich zonder dat ie omvalt (erg cool).
pi_74206766
29-10-2009

De dag dat de computer wint

Er komt een dag dat computers slimmer zijn dan mensen, zeggen aanhangers van de singularity theorie. De theoriewordt populairder.

Het was lange tijd iets voor obscure science fiction schrijvers en filmmakers. Singularity. Denk aan slechte boeken over robots die de wereldmacht van mensen overnemen.

Maar er is iets aan het veranderen. Ook serieuze wetenschappers en grote bedrijven praten meer en meer over singularity (de Engelse term is gebruikelijker dan het Nederlandse singulariteit). Google, Nasa en Yahoo ondersteunden afgelopen zomer een singularity summer university, waar slimme studenten over het onderwerp ‘filosofeerden’. En zelfs Nederlandse multinationals hebben interesse in het onderwerp.

Niet dat het onderwerp niet controversieel is. Veel wetenschappers doen de theorie af als onzin.

Singularity betekent vrijgezegd ‘een heel uitzonderlijk moment’. Bij technologische singularity gaat het om een moment dat computers letterlijk intelligenter zijn dan mensen. De controversiële theorie kreeg veel aandacht door het in 2005 uitgebrachte boek The Singularity is Near van Ray Kurzwell.

Yuri van Geest, die bedrijven onder meer adviseert op gebied van singularity en nieuwe media: ‘Je ziet nu dat vijf ontwikkelingen elkaar versterken. De ontwikkelingen op het gebied van internet, biotechnologie, nanotechnologie, hersenonderzoek en robotica gaan nu erg snel. Al die gebieden komen bij elkaar.’

Waar dat toe leidt? Sommige singularity-believers geloven in een toekomst met robotachtige wezens die slimmer zijn dan mensen, anderen in een soort van superwezens, mensen die met aanpassingen aan DNA slimmer zijn dan de huidige mensen.

Ook is er een groep singularity-aanhangers die gelooft in het ‘downloaden’ van onze hersenen. Simpel gezegd het op een harde schijf zetten van onze gedachten, herinneringen, noem maar op. Iets wat volgens critici onmogelijk is: onze herseninhoud is volgens hen nooit te reduceren tot bits en bytes.

Mens met internet

Van Geest gelooft in een toekomst waarin de mens volledig vergroeid is met internet. ‘Ik denk dat internet in ons komt. Dat we straks een gedachte hebben, die direct via internet wordt doorgegeven aan een ander.’

Het singularity moment zal volgens Van Geest ontwrichtende effecten hebben op de maatschappij. ‘Voor veel normale mensen zal het niet fijn zijn.’ Volgens sommige aanhangers van de theorie kunnen we het moment de komende tientallen jaren al verwachten.

Van Geest ziet in ieder geval dat er meer aandacht komt voor het onderwerp. Er zijn congressen. En ook het Pentagon zou met het onderwerp bezig zijn. Maar er is in ieder geval een geruststelling. Mochten er superintelligente robots komen, dan zullen ze de mensen niet ‘afschaffen’, denkt Van Geest. ‘Ze kunnen mensen als een back up bewaren.’

(depers.nl)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')