abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 18:31:33 #51
164217 Roflbroek
Schwalbe Koning
pi_53818992
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 17:45 schreef Malibu-06 het volgende:
mms://media.radio538.nl/stream/radio538/fragmenten/20071009-henktencate.wma

http://www.radio538.nl/web/show/id=47320/contentid=28561

I would sooner fail than not be among the greatest.
pi_53819017

--------------------------KAMPIOENUH!----------------------
pi_53819098
Het voetbal vorig jaar was een verbetering ten opzichte van de jaren ervoor. Maar in de winterstop stond Ajax gewoon 11 punten achter op psv. Het Ajax van vorig jaar won voornamelijk de grote wedstrijden en de lastige uitwedstrijden. Maar het ging te vaak mis tegen de kleintjes. RKC uit bijv

Ajax heeft vorig seizoen een aantal voortreffelijke uitwedstrijden gespeeld.

Utrecht - Ajax 2-3
Heerenveen - Ajax 0-2
Feyenoord - Ajax 0-4
FC Twente - Ajax 1-4
Psv - Ajax 1-5

Kijkend naar dat rijtje is het echt ongelofelijk dat Ajax geen kampioen is geworden .
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 18:40:58 #54
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_53819149
Vooral die 1-5 was abnormaal
-link verwijderd, niet terugplaatsen-
pi_53819175
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 18:36 schreef StarGazer het volgende:
Het voetbal vorig jaar was een verbetering ten opzichte van de jaren ervoor. Maar in de winterstop stond Ajax gewoon 11 punten achter op psv. Het Ajax van vorig jaar won voornamelijk de grote wedstrijden en de lastige uitwedstrijden. Maar het ging te vaak mis tegen de kleintjes. RKC uit bijv

Ajax heeft vorig seizoen een aantal voortreffelijke uitwedstrijden gespeeld.

Utrecht - Ajax 2-3
Heerenveen - Ajax 0-2
Feyenoord - Ajax 0-4
FC Twente - Ajax 1-4
Psv - Ajax 1-5

Kijkend naar dat rijtje is het echt ongelofelijk dat Ajax geen kampioen is geworden en zelfs wedstrijden heeft verloren .
Serieus, we wonnen van de toppers en hadden echt een sterk team dat van niemand hoefde te verliezen.
Waar was die tijd dat we 6x gelijkspeelden en de rest wonnen?
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 18:47:22 #56
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_53819261
@ Radio 538 interview

Wel goed dat Henkie nog ff wilde praten.
Confidence through competence
pi_53819289
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 18:50:51 #58
55709 Stereotomy
pi_53819315
Je denkt echt, die gaat op dat rode knoppie rammen, maar de accu was echt leeg
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 18:53:41 #59
52871 Blight
Supersized.
pi_53819385
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 18:54:43 #60
82589 S-Two
barba macacu
pi_53819406
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 18:55:45 #61
55709 Stereotomy
pi_53819434
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 19:02:47 #62
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_53819561
Evers
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_53819631
Capello wonderdokter Ajax?
Gepubliceerd op maandag 08 oktober 2007
- COLUMN -

Bij de vele huwelijksrecepties van de ex-voorzitter van Ajax, Michael van Praag, ging de grap ‘ik sla maar eens een keertje over’. Die aanvechting heeft uw Vrije Man nu ook waar het deze beschouwing van de club en haar al dan niet vertrekkende trainer, Ten Cate, betreft.

Tot in den treuren beschrijf ik hier al jaren dat het geen ene mallemoer uitmaakt wie er bij de roodwitten voor de troepen staat. De patiënt is doodziek, ligt al jaren te bed en de trainer kan niets anders doen dan met wat lapmiddelen de boel voor eventjes ter been helpen.

En het erge is: Ajax weet niet eens dat het ziek is, laat staan waaraan het lijdt, welk virus nu al zo lang het voetballichaam kapot vreet.

De diagnose zou gesteld moeten worden door Van Geel. En als die het overzicht en de moed niet heeft, zou voorzitter Jaakke de helikopterview moeten hebben om schoon schip te maken. Maar die heeft als voetbal- en noch als topsportman die ‘eindblik’ niet!

Zie hier in een notendop de uitzichtloze patstelling van Ajax beschreven.

Transferbeleid dramatisch
Bij Ajax hebben ze verstand van voetbal, onderschat dat niet. Wat zeg ik, het voetbal is in Amsterdam uitgevonden. Alleen wisten ze even niet dat Sikora te kort kwam voor Ajax. En dat Sonck als counterjongen niks in Amsterdam te zoeken had. Dat Escudé te langzaam is voor het systeem dat Ajax voorstaat. Dat elke euro voor Charisteas weggegooid geld was. Enzovoort, enzovoort, vult u zelf de lijst aan. Tot we eindigen bij Ogararu en Ursaiz en Rommedahl en Delorge en Colin en Luque, die nota bene met ruim twee miljoen het meest van iedereen mag verdienen na twee jaar inactiviteit!

Opleiding dramatisch
Hier moet ik temperen. Eerst zeggen dat de opleiding van Ajax nog steeds de beste van Nederland is. Maar daarna er snel aan toevoegen dat de opbrengst aan echt goede voetballers gezien de toestroom van alle talent en alle aandacht die aan de Toekomst wordt gegeven eigenlijk matig is.

Ook hier geldt: Ajax is wereldvreemd geworden. De mannen die het moeten weten, die denken dat ze het weten, weten het niet meer. Die weten niet dat je tegenwoordig fysiek goed moet zijn en dat je waar nodig snoeihard moet kunnen ingrijpen. Laat staan dat er enig besef is van hoe je moet trainen om allemaal tweebenig te zijn, een sliding te kunnen maken als verdediger en iemand te kunnen passeren als aanvaller.
Waar was de opvolger van Sneijder? Waarom niet zelf een Suárez opgeleid?

Visie hoofdmacht dramatisch
Al jaren is duidelijk dat ‘bouwen aan een elftal’ geen club, zeker geen Nederlandse, nog gegeven is. En zeker het ambitieuze Ajax zou al zeven, acht jaar geleden begrepen moeten hebben dat er voor het vlaggenschip geen toekomst bestaat, alleen een heden waarin met volwassen voetballers en enkele toptalenten per direct gepresteerd moet worden.
Waarom begrijpen ze dit in Eindhoven al jaren wél en in Amsterdam niet? Voorbeeld: aan Perez heb je vandaag wat, waarom loopt die nu bij PSV?

Visie voetbal dramatisch
Nog zwaarder dan de slechte scouting, het slechte transferbeleid en de slechte visie op de functie van de hoofdmacht weegt de slechte visie op het soort voetbal dat nagestreefd dient te worden.
De zucht naar dominant, aanvallend, vermakelijk voetbal is het meest dodelijke virus dat Ajax in zich draagt.
Zo werd er ooit gewonnen wordt gezegd. Onzin. Zowel in de periode Cruijff als de periode Van Gaal liepen er wereldverdedigers in het team. En dan nog stel ik dat in het moderne voetbal een dergelijk team niet meer zou triomferen.
Zo lang ze bij Ajax hangen aan het verleden, geloven in sprookjes en er een achterhaalde opleiding en voetbalvisie op na houden zal er internationaal niet meer gepresteerd worden.

Rol Cruijff dramatisch
Aan die achterhaalde visie op voetbal kan moeiteloos de naam van Cruijff gekoppeld worden. Nooit een betere voetballer gezien en aanvankelijk was hij als coach ook goed bezig. Maar de manier waarop hij Ajax via Piet Keizer souffleert en hij Marco van Basten als bondscoach rare dingen voorzegt geeft aan dat Johan meer en meer het contact met het moderne voetbal kwijt raakt.

En als Cruijff denkt dat het nog steeds kan om met vleugelspitsen aan te treden, naar voren te verdedigen en op de helft van de tegenstander te spelen laat hem dat dan bewijzen bij de ‘club van zijn hart’.
Zolang Ajax met Cruijff in het verleden gevangen blijft, zal het dolen.

Van Geel en Jaakke dramatisch
Een paar weken geleden gaf ik in ‘Van Geel roemloos ten onder’ al aan dat ik het vermoeden heb dat technisch directeur Martin van Geel diep in zijn hart veel van de bovenstaande analyse zal onderschrijven. Maar dat hij het gevoel zal hebben dat hij gevangen zit in een Ajax-web dat ooit in een grijs verleden gesponnen is.
Maar het transferbeleid is zijn beleid en dat is niet goed. En ook kun je zeggen hij onderhand lang genoeg in dienst is om ‘afgerekend’ te mogen worden.
Maar door wie? Wat weet Jaakke van voetbal en/of topsport? Wat weet een Fontein daarvan? Te weinig. Ze weten het niet, dus stellen ze telkens weer een andere broeder aan het bed aan.
Wie kan bij Ajax de diagnose stellen? En wie durft er daarna dan ook nog te snijden?

Capello, Lippi, of Ancelotti
Ten Cate zal wel gaan. Logisch. Wie van ons zou dat voor zo’n zak geld en zo’n uitdaging niet doen? Of er veel aan verloren gaat? Ik krijg het daar nog over. Ten Cate wél, Ten Cate niet, het doet er niet toe. Het virus zit tot in de botten.
Nogal wat namen worden genoemd als opvolger. Waaronder die van Martin Jol. Ik heb Jol hoog zitten en zou, gegeven bovenstaande, tegen hem willen zeggen: ‘Doe het niet Martin. Laat je niet hoereren in Amsterdam.’

U begrijpt als ik Capello noem, ik evenzogoed met Lippi aan zou kunnen komen, of Ancelotti en dat het uiteraard allemaal onzin is. De Vrije Man wil er alleen mee aangeven dat Ajax moet breken met verleden en ter bezegeling daarvan een coach zou moeten aanstellen die weet dat je anno 2007 een team van achteruit opbouwt.

Theo Bakker
pi_53819775
Evers
pi_53819806
En dat interview met Henk, ik geloof hem.
pi_53819860
Ene kant goed dat hij weg is, maar aan de andere kant vind ik het wel zielig voor hem.
AFC AJAX
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 19:22:36 #67
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_53819930
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 19:19 schreef BonJovi het volgende:
Ene kant goed dat hij weg is, maar aan de andere kant vind ik het wel zielig voor hem.
Hij verdient drie miljoen per jaar, daar hoef je geen medelijden mee te hebben hoor.
Gourmetten of steengrillen?
pi_53819939
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 19:19 schreef BonJovi het volgende:
Indd, ik heb ook altijd veel medelijden met mensen die in 3 jaar tijd 9 miljoen euro verdienen als veldtrainer. Arme man.
Geef mij maar Amsterdam
pi_53819967
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 19:22 schreef Silenus het volgende:

[..]

Hij verdient drie miljoen per jaar, daar hoef je geen medelijden mee te hebben hoor.
Weet ik ook wel, maar de "commotie" toen hij weg ging dat bedoel ik. Maar het kon niet anders, en beter dat COllin nu niet gaat spelen
AFC AJAX
pi_53820051
quote:
Ismael Urzaiz beschikt over een keihard schot. De Spanjaard maakte het de doelmannen Van Duin en Gentenaar ontzettend lastig tijdens de afwerkoefeningen.
Hopenlijk ziet Adrie wel dat Urzaiz een basisplaats zou moeten hebben.
jovink over bill van tokio hotel: nee maar serieus ik vind het ene best lekker wijf boeiu dat t een kerel is
verhalen uit het leven van DIE FEUERWEHR (mijn blog dus)
Urzaiz op de fiets gespot meter: 0
Urzaiz doelpunten meter: 0
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 19:37:04 #71
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_53820215
en ze hebben wel lol

Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_53820261
Stam was bij het sportjournaal, maar ik kon het niet horen, wat zei hij?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_53820317
WTF
AFC AJAX
pi_53820353
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 19:37 schreef Houniet het volgende:
en ze hebben wel lol

[ afbeelding ]
Frank maakte zeker een geintje
pi_53820378
Denk wel dat Van Geel een spelletje speelt. Beetje zijn gram halen na een slechte verstandhouding met Henk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')