abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 mei 2009 @ 10:40:02 #151
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_69518911
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 18:39 schreef Fogel het volgende:
FB AmEx aanvragen, dan heb je zo 3000(? varieert een beetje) punten erbij als aanmeldingsbonus. Het eerste jaar is gratis (dus op tijd opzeggen als je de CC eigenlijk niet nodig hebt).
Hmmmm...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_69521757
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 10:39 schreef Hik het volgende:

[..]

Ja, dat had ik gezien ja, maar dan moet je wel morgen vliegen...
Prima toch, heb je de hele avond om je koffer te pakken :-)

Volgende week komen de nieuwe Promo Awards. Het is goed mogelijk dat Panama City er opnieuw bij zit.
pi_70024512
Weet iemand hoe je je miles kan besteden anders dan aan KLM vliegtickets? Ik lees wel leuk dat je 'miles kan besteden op de grond' (http://www.klm.com/travel(...)your_way/index.htm#5) maar hoe weet ik nu hoeveel miles een hotelkamer bij bijvoorbeeld Accor hotels kost? tips?
Thanks!
  maandag 15 juni 2009 @ 14:22:32 #154
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_70024820
Iemand ervaring met het programma van Emirates?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_70027822
quote:
Op maandag 15 juni 2009 14:13 schreef mkm het volgende:
Weet iemand hoe je je miles kan besteden anders dan aan KLM vliegtickets? Ik lees wel leuk dat je 'miles kan besteden op de grond' (http://www.klm.com/travel(...)your_way/index.htm#5) maar hoe weet ik nu hoeveel miles een hotelkamer bij bijvoorbeeld Accor hotels kost? tips?
Thanks!
https://secure.klm.com/tr(...)e/partners/index.htm en dan een beetje doorscrolllen en dan zie je vanzelf dat b.v. een Novotel rond Parijs 45000, in Lyon 34500 en aan de Riviera 50000 miles per kamer per nacht kost. Je krijgt er ook nog een ontbijtje bij.... Niet erg vrijgevig dus!
pi_70532966
Ik heb jarenlang vaak met KLM gevlogen en kwam er pas recent achter dat het ook interessant is voor mensen die niet meerdere malen per week vliegen. Beetje zonde maar goed.

Gelijk in de klaagmodus: Ik had wat problemen bij het aanmelden voor Flying Blue, kwam er meerdere keren niet door de aanmelding (Kreeg bij een van de laatste invulformulieren een probleem dat ik geen achternaam kon invullen). Nou geen probleem leek me dat want je kon miles achteraf tot wel 6 maanden declareren. Nou is het vandaag eindelijk gelukt, blijkt dat het, inmiddels, meer dan drie maanden geleden is (1 week te veel) voordat ik FlyingBlue member werd.
En een n00bvraagje: Krijg je voor bijvoorbeeld AMS-JFK ongeveer 3500 miles totaal of x2 voor een retourtje?
  woensdag 1 juli 2009 @ 00:23:00 #157
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_70533424
quote:
Op maandag 15 juni 2009 14:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Iemand ervaring met het programma van Emirates?
Skywards Gold hier
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  woensdag 1 juli 2009 @ 08:31:18 #158
62913 Blik
The one and Only!
pi_70536722
Ik heb mijn pasje van KLM nog steeds niet, zo kan ik natuurlijk mijn miles ook niet checken
  donderdag 9 juli 2009 @ 08:26:15 #159
62913 Blik
The one and Only!
pi_70802807
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 08:31 schreef Blik het volgende:
Ik heb mijn pasje van KLM nog steeds niet, zo kan ik natuurlijk mijn miles ook niet checken
Nou, ik heb de nieuwsbrief binnen.

Na 2 intercontinentale vluchten (Chicago en Vancouver), sta ik op maar liefst 4448 miles Eigenlijk is het schandalig. Ik zou maar liefst 11 intercontinentale vluchten moeten maken om de silver-status te bereiken
pi_70803821
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 08:26 schreef Blik het volgende:

[..]

Na 2 intercontinentale vluchten (Chicago en Vancouver), sta ik op maar liefst 4448 miles Eigenlijk is het schandalig. Ik zou maar liefst 11 intercontinentale vluchten moeten maken om de silver-status te bereiken
had he maar dure tickets moeten boeken, dan krijg je er meer
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  donderdag 9 juli 2009 @ 09:32:09 #161
62913 Blik
The one and Only!
pi_70803911
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 09:27 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

had he maar dure tickets moeten boeken, dan krijg je er meer
Ik heb helaas niet de keuze om uit boekingsklasses te kiezen, plus dat het tegen de regels is van het bedrijf om een hogere boekingsklasse te boeken dan de goedkoopste.

(maar ik kan natuurlijk wel voortaan later boeken, zodat ik automatisch in een andere boekingsklasse kom )
pi_70804744
dat is voor de meeste mensen de enige mogelijkheid om uberhaupt in aanmerking te komen voor een status (mezelf inclusief). Bij mij wordt er meestal pas een a twee weken van tevoren geboekt, zodat ik meestal een vrij dure klasse heb. Althans, als ik die prijzen naar midden Europa zie dan moet het wel een hogere klasse zijn (een ticket New York is meestal goedkoper)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_70807637
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 09:32 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik heb helaas niet de keuze om uit boekingsklasses te kiezen, plus dat het tegen de regels is van het bedrijf om een hogere boekingsklasse te boeken dan de goedkoopste.

(maar ik kan natuurlijk wel voortaan later boeken, zodat ik automatisch in een andere boekingsklasse kom )
Voordat je het geld van je werkgever over de balk begint te smijten, moet je misschien wel de vraag stellen: wat heb ik aan mijn hogere status? Met Silver kom je de lounge nog niet eens in. Het Flying Blue programma is enorm uitgekleed de laatste tijd. Zowel het verdienen als het uitgeven van miles is zeer beperkt.
  donderdag 9 juli 2009 @ 11:58:19 #164
62913 Blik
The one and Only!
pi_70807807
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 11:53 schreef jaco het volgende:

[..]

Voordat je het geld van je werkgever over de balk begint te smijten, moet je misschien wel de vraag stellen: wat heb ik aan mijn hogere status? Met Silver kom je de lounge nog niet eens in. Het Flying Blue programma is enorm uitgekleed de laatste tijd. Zowel het verdienen als het uitgeven van miles is zeer beperkt.
Het staat me ook tegen om dat te doen, waarom zou ik pas een week vantevoren boeken als ik 3 maanden vantevoren weet dat ik ga vliegen... Ik ben niet iemand die kosten gaat maken op het bedrijf die ik normaal niet zou maken

Jammer dat het zo uitgekleed is de laatste tijd, zorgt er niet echt voor dat ik geneigd ben om voor KLM te kiezen.
pi_70815066
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 08:26 schreef Blik het volgende:

[..]

Zeg dan ook tegen die secretaresse die de tickets boekt, dat je minimaal een wijzigbaar ticket moet hebben voor het geval dat. Dan boek je namelijk altijd in een klasse waar je 50% van de miles krijgt ipv 25%.

Enne, voor Silver is het toch 25000 level miles of 15 single trips? Die haal je dus ook met 7,5 retourtjes AMS-Brussel .......... Ja het blijft belachelijk dat een retour AMS-BRU zowel als een retour AMS-LAX beiden als twee single trips worden gerekend.

Maar tegen de tijd dat je een Platinum status hebt, krijg weer dubbele punten! Retourtje AMS-GRU leverde me tot 1 april altijd 24000 award miles en 12000 level miles op. Nu nog maar de helft! Dus moet ik ook heel erg mijn best doen om mijn Platimun status te behouden.
  donderdag 9 juli 2009 @ 15:25:17 #166
62913 Blik
The one and Only!
pi_70815196
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 15:21 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Zeg dan ook tegen die secretaresse die de tickets boekt, dat je minimaal een wijzigbaar ticket moet hebben voor het geval dat. Dan boek je namelijk altijd in een klasse waar je 50% van de miles krijgt ipv 25%.

Enne, voor Silver is het toch 25000 level miles of 15 single trips? Die haal je dus ook met 7,5 retourtjes AMS-Brussel .......... Ja het blijft belachelijk dat een retour AMS-BRU zowel als een retour AMS-LAX beiden als twee single trips worden gerekend.

Maar tegen de tijd dat je een Platinum status hebt, krijg weer dubbele punten! Retourtje AMS-GRU leverde me tot 1 april altijd 24000 award miles en 12000 level miles op. Nu nog maar de helft! Dus moet ik ook heel erg mijn best doen om mijn Platimun status te behouden.
Ik werk voor een groot bedrijf, het hele boekingsproces is dus automatisch d.m.v. een Self-Booking-Tool die automatisch de goedkoopste tickets weergeeft.
pi_71792630
Vraagje....als ik een ticket boek van mijn miles krijg ik dan over deze vlucht weer miles ? En kan je bij KLM de belastingen alleen afrekenen met credit card en niet met Ideal ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_71792856
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:09 schreef LangeTabbetje het volgende:
Vraagje....als ik een ticket boek van mijn miles krijg ik dan over deze vlucht weer miles ? En kan je bij KLM de belastingen alleen afrekenen met credit card en niet met Ideal ?
Eerste vraag: nee. Tweede vraag weet ik niet, maar ik gok van niet.
pi_71793031
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:17 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Eerste vraag: nee. Tweede vraag weet ik niet, maar ik gok van niet.
Leek me ook niet dat je daar nog punten op zou sparen maar je weet het maar nooit . Wel wazig dat je gewone tickets wel via Ideal kan betalen en een plukje belastingen niet
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_71793432
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:23 schreef LangeTabbetje het volgende:
Wel wazig dat je gewone tickets wel via Ideal kan betalen en een plukje belastingen niet
Het is niet zo dat je alleen de belastingen afrekent. Je koopt in feite een ticket met als betaalmiddel award miles. Dit doe je bij Flying Blue, een zelfstandig bedrijf dat losstaand van KLM wordt gerund. Flying Blue heeft ervoor gekozen alleen credit card betalingen te accepteren. Vandaar dat je award tickets alleen met credit cards kunt afrekenen.
pi_71793496
Iets anders dat recentelijk bij Flying Blue is geintroduceerd: je kunt nu miles direkt kopen. De prijs is 53 euro voor 2000 miles. Voor mijn gevoel is dit erg hoog, maar als je net 2000 miles nodig hebt om een bepaald award ticket te kunnen kopen, dan is deze nieuwe service wel erg handig.
pi_71796081
Ook maar eens gaan volgen. Omdat ik de kwaliteit van de KLM inmiddels echt te kut vond, vlieg ik eigenlijk alleen nog maar BA (ik woon in Londen). Voordeel is dat de punten daar sneller gaan en ook nuttiger zijn. Nu nog twee retourtjes voor de Gold status, dus da's dan helemaal relaxt voor het prive vliegen... Daarna pas weer met KLM vliegen om daar wellicht ook nog ergens mee te komen dit jaar
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:51:13 #173
45833 crew  Fogel
pi_71805979
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:39 schreef jaco het volgende:
Iets anders dat recentelijk bij Flying Blue is geintroduceerd: je kunt nu miles direkt kopen. De prijs is 53 euro voor 2000 miles. Voor mijn gevoel is dit erg hoog, maar als je net 2000 miles nodig hebt om een bepaald award ticket te kunnen kopen, dan is deze nieuwe service wel erg handig.
Maar als je voor dat awardticket dan bv 40.000 punten kwijt (waarvan 2000 gekocht) bent + 200¤ aan toeslagen terwijl een normaal ticket 300¤ kost, "spaar" je slechts ca 50¤, da's de moeite ook weer niet waard en kan je beter 300¤ uitgeven en daar die 2000 punten mee verdienen ipv KLM te sponsoren met 53¤ voor 2000 punten.

Het zou leuker zijn als je de punten zou kunnen verkopen aan de KLM voor dezelfde prijs
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatiė, Sloveniė, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_72642401
Ik heb dit jaar twee reizen gemaakt met een star alliance maatschappij. En volgens mij heb ik al genoeg miles om er van te profiteren. Wat zou het meest gunstige frequent flyer programma zijn om van lid te worden? Ik kom er niet echt uit. Iemand tips? Is er een gezamelijk Frequent flyer programma voor alle Star Alliance leden?

Alvast bedankt!
  Moderator vrijdag 11 september 2009 @ 14:49:51 #175
45833 crew  Fogel
pi_72643857
Lufthansas Miles and More is volgens velen beter dan SAS' Eurobonus, vooral omdat je bij de eerstgenoemde je punten aan vanalles kan besteden anders dan vluchten, autohuur en hotels.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatiė, Sloveniė, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')